Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 11 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

A spus si Corina Cretu la un moment la o vizita in tara ceva legat de data de 31.03.2016. Dar nu sunt sigur ca la data limita de facturare la bruxelles. Daca dorinta de clarificare si informare e o problema de atitudine, atunci si eu am cateva :).

ovideatza

#2791
Pe fonduri europene eu va pot spune ca data tuturor documentelor trebuie sa fie maxim 31.12.2015, aici intra si facturi. Ca poti depune cererea de rambursare ulterior e alta problema.

De asemenea, orice factura emisa dupa acea data devine neeligibila pe acest exercitiu.

Proiectul poate continua (unele proiecte clar trecute in anumite liste de acest gen) dupa 31.12.2015, dar orice factura ulterioara devine neeligibila. Conditia pentru ca toate cheltuielile eligibile facute anterior 31.12.2015 sa nu fie recuperate e ca proiectul sa fie functional in prima parte a lui 2016 (nu mai retin daca 31.03 sau 31.06-07)

Ce spuneti voi pe aici legat de constructii, etc, asa o fi. Dar fondurile structurale au regulile lor, si se respecta, indiferent care ar fi cutuma in constructii sau orice alt domeniu.

In mod normal daca nu era final de exercitiu, facturile se emit TOATE pana la finalul implementarii proiectului, apoi beneficiarul (CNANDR) mai are de regula un interval de 60 zile pentru plata acelor facturi si apoi depunerea spre decontare la OI/AM. Acum ca se inchide exercitiul treaba e mai complicata, s-au dat instructiuni peste instructiuni, dar eu din ce cunostinte am factura dupa 31.12.2015 stiu ca e neeligibila.

Bineinteles la data facturarii trebuie sa ai toate doc justificate intocmite (situatii de lucrari semnate si avizate de toate partile).

Cand iti verifica dosarul Cererii de rambursare, ofiterul nu are in vedere tot felul de reguli ca intra pe un an sau pe altul, etc. treaba e "simpla", are regula clara ca totul sa fie emis pana la 31.12.2015.

Ramburarea de la CE catre AM Ro asta e alta problema. Important e ca fluxul constructor-CNANDR sa fie inchis la 31.12.2015.


Tot ce am scris mai sus e pt "muritorii de rand". Pe proiectele mari probabil se mai pot negocia derogari, dar eu nu am avut vreodata tangenta cu proiecte de acest nivel.

vancouver

Da, aici este vorba despre niste chichite juridice. Pentru asta trebuie sa intelegem deosebirea intre
- LEGE si
- NORMELE DE APLICARE / METODOLOGICE

Legea este singura cu valabilitate juridica.
Normele de aplicare sunt un fel de ghid, prin care functionarii primesc instructiuni precise, ce documente sa ceara pentru o anumita aprobare, etc. In sens larg, aceste norme sunt obligatorii pentru functionari.

Functionarul / ofiterul care verifica cererile de rambursare are trecut in normele lui aplicare data de 31.12.2015. El nu accepta altceva, daca o face poate fi pedepsit de sefii lui (conf. contractului sau de munca). Dar pentru noi, toate aceste norme nu conteaza si se poate cere ceea ce NI SE CUVINE CONFORM LEGII. Intrebarea este: este trecuta data de 31.12.2015 intr-un document cu caracter de lege (directiva europeana, etc..) sau acolo scrie "termen rezonabil". Sau poate acolo scrie "lucrari finalizate si receptinate la 31.12.2015" iar autorul normelor metodologice a extins treaba asta la "documente emise pana la 31.12.2015" (asa se face de regula, astfel functionarul / inspectorul / ofiterul este permanent la adapost si SIGUR el nu incalca legea - cei care vor altceva sa se chinuie sa ceara in instanta sau la nivel inalt ceea ce doresc, dovedind ca au dreptul).

Daca este asa, atunci:
- este ideal ca toate facturile si platile sa fie emise / realizate pana la 31.12.2015
- daca totusi avem facturi AFERENTE anului 2015 dar emise sau platite in 2016 si legea ne da dreptul sa primim rambursare, atunci trebuie sa ne luptam pentru dreptul nostru, chiar daca diversi functionari de la Bruxelles in prima instante refuza asta, la adapostul unor norme interne supra-sigure. Lupta inseamna contestare la cel mai inalt nivel sau chiar in instanta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Ionut

Bine, OK, poate inchidem si noi discutia asta si revenim la autostrazi. :cheers:

cutter

Din păcate, regulamentul CE 1083/2006 prevede la art. 56 alin. 1):

Quote
O cheltuială, inclusiv pentru proiecte majore, este eligibilă pentru o contribuție din fonduri în cazul în care a fost plătită efectiv la data la care programele operaționale au fost prezentate Comisiei sau la 1 ianuarie 2007, în cazul în care data respectivă este anterioară primei date și la 31 decembrie 2015.

Deci facturile nu trebuie doar emise, ci și plătite în 2015. De aici și data limită care ar fi fost vinerea aceasta pentru depunerea facturii. Restul de timp pînă la sfîrșitul anului este buffer-ul necesar pentru efectuarea formalităților necesare plății.

vancouver

Atunci e clar. Ce n-a fost platit pana vineri papa.
Discutie inchisa Ionut.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

horatiu.cosma

Daca e asa, atunci cam se poate estima absorbtia(ce avem acum + ce s-a facturat pana vineri). Ce s-a facturat pana vineri, neplatit inca de CNADNR:
Porr pe Sebes-Turda lot 4: 29 de milioane de lei
Salini-Impregillo pe Lugoj-Deva lot 2 - 31 milioane
Comsa-Telexim pe lot 3 - 90 de milioane si inca una mai veche de aproximativ 40 de milioane
TS pe Izvin-Sanovita : doua de 27(deci 54 de milioane lei)

Mai sunt astfel de facturi pentru drumuri nationale. centuri ocolitoare, pasaje, viaducte, poduri, dar nu le pun. Oricum e foarte putin, practic pe Sebes-Turda e dezastru, pe lotul UMB de pe Lugoj-Deva la fel. Ce sa mai zic de C.Turzii-Tg.Mures..........

Cum sa nu manance CNADNR atatia bani cand dau 80 de mii de lei pe EVALUARE CHIROPTEROLOGICA A PESTERII TUNEL DE LA SOIMUS - AUTOSTRADA LUGOJ-DEVA LOT 4? Sunt o gramada de astfel de cheltuieli "neprevazute" pe ROGOP.

TibiV

#2797
http://m.mediafax.ro/politic/scandal-si-acuzatii-de-minciuna-bugetul-transporturilor-a-fost-aprobat-dupa-3-ore-de-dezbateri-si-certuri-cu-amendamente-14918315

Bugetul Ministerului Transporturilor a fost adoptat, duminică, de Comisiile de buget, după peste trei ore de dezbateri şi certuri între aleşi, fiind adoptate o serie de amendamente care nu presupuneau efort bugetar, precum şi un amendament fără sursă de finanţare, care a fost ulterior retras.
Bugetul instituţiei este, în 2016, de 11,8 miliarde de lei, în scădere cu 7,63% faţă de anul în curs. Parlamentarii au depus peste 70 de amendamente, o parte fiind adoptate, cu susţinerea ministrului Dan Costescu, având în vedere că nu presupuneau efort bugetar, ci doar transferuri între capitole. Acestea făceau referire la lucrări de drumuri naţionale şi autostrăzi, în special la capitolul studii şi proiecte.
Cu toate acestea, a fost adoptat şi un amendament prin care se alocau 189 de milioane de lei pentru drumul DN28B Botoşani - Târgu Frumos, iniţiat de deputatul PNL Anton Doboș. Ministerul Transporturilor s-a opus amendamentului, însă acesta a fost votat de parlamentari, ministrul anunţând că aleşii vor trebui să îl respingă în plen, având în vedere că nu există banii necesari.

Ulterior, preşedintele Comisiei de buget din Camera Deputaţilor, Viorel Ştefan, PSD, a declarat ironic că este foarte bine că doar un singur astfel de amendament a fost admis, pentru că alfel ar fi fost indisponibilizaţi practic toţi banii de investiţii din minister. "Aţi reuşit performanţa să blocaţi doar 189 de milioane, e bine", a spus acesta.

Iniţiatorul a anunţat, după aceste discuţii, că îşi va retrage amendamentul. "Ca un om responsabil ce sunt, îl retrag", a spus Doboş.
Dezbaterile, care au durat peste trei ore, au fost marcate şi de scandaluri între parlamentari. Astfel, în timp ce parlamentarii discutau numeroasele amendamente aduse la bugetul Ministerului Transporturilor, fiind deja deranjaţi că discuţiile durau de două oră şi jumătate, membrii Comisiei au aflat că liberalii l-au înlocuit pe deputatul Gheorghe Ialomiţianu cu deputatul Alexandru Nazare, fiind înaintată şi o hârtie oficială în acest sens.
În acel moment, preşedintele Comisiei de buget din Camera Deputaţilor, Viorel Ştefan, a afirmat că sunt unii membri ai Comisiei care "îşi bat joc" şi a întrerupt dezbaterile, solicitând consultări cu grupurile politice. Ştefan a criticat înlocuirea lui Gheorghe Ialomiţianu. "După ce ne-a chinuit toată ziua, acum pleacă? Păi aşa ne schimbăm şi noi unul cu altul şi ţinem şedinţa până dimineaţa", a spus Viorel Ştefan.
El s-a ridicat şi a plecat din sală, fiind întrebat de liberala Andreea Paul de ce s-a enervat. "Voi m-aţi enervat. Pleacă unul, vine altul odihnit", a continuat Viorel Ştefan.
Un alt deputat a comentat, în sală, că Ialomiţianu este ca un "jucător bătrân": "Nu rezistă decât o singură repriză", a spus acesta.
După o pauză de aproximativ 10 minute, deputaţii şi senatorii au decis o nouă procedură, mai rapidă, pentru discutarea şi votarea amendamentelor. Imediat după reluarea şedinţei, a părăsit lucrările şi deputatul PNL Constantin Dascălu. Acesta a fost nemulţumit de rezultatul unui vot, acuzându-şi colega de partid, pe Andreea Paul, că a numărat greşit. La anunţarea rezultatelor, acesta s-a ridicat, şi-a luat haina şi a părăsit nervos sala.
"Eu plec acasă. Minţi, doamna Paul. Minţi! Mai grav e că sunteţi şi doamnă", a spus Constantin Dascălu.
Ulterior, un deputat PSD, Vasile Popeangă, s-a enervat şi el pe rezultatul unui vot, strigând la Andreea Paul, secretar al Comisiei, că trebuie să "înveţe să numere".
Andreea Paul i-a atras atenţia asupra tonului, însă acesta a continuat, strigând: "Nu vreau. (...) Tu eşti secretarul. Fă-ţi treaba".
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

http://www.digi24.ro/Emisiuni/Digi24/Km0/Arhiva+inregistrari/Kilometrul+0+13+decembrie+21+00+2015

Emisiunea discuta bugetul. Pt transporturi vedeti de la 47:20.

Recunosc ca opiniile invitatilor (Isar si Glavan) sunt oarecum surprinzatoare:
- scaderea bugetului MT e motivata de "incapacitate de executie"
- tronsoanele existente nu sunt circulate, nu e nevoie de autostrazi
- autostrazile sunt o risipa de bani
- lumea nu-si permite sa cumpere benzina ca sa mearga cu parcul invechit de masini
- ne-am propus (?) sa cheltuim exagerat pe km de autostrada, banii au fost pt prada
- si in Germania exista comisioane dar nu afecteaza siguranta nationala (!!!)
- vrem sa imitam prea mult situatia actuala a tarilor occidentale, suntem prea saraci sa redistribuim saracia

Citat din Ciolos: se finanteaza proiecte deja incepute:
- Lugoj-Deva
- C-Turzii - Tg-Mures
- Sebes-Sibiu??? (sper ca e o confuzie si se refera la Sebes-Turda nu "doar" Saliste-Cunta)
- Autorstrada Transilvania (??? C-Turzii-Tg-Mures e tot Transilvania, probabil se refera la Suplacu-de-Barcau-Bors)
- Sibiu-Pitesti pregatire proiect

stangabriel

#2799
Economisti?  Singura economie a facut natura cu materia cenusie in capul lor. Astia au fost platiti sa spuna asa ceva. Cum sa pui pe aceeasi treapta infrastructura cu sanatatea sau educatia din punct de vedere economic. Tot el spune ca tarile competitive au dat infrastructura eficienta mediului de afaceri......

Poate se refera ca nu avem autostrazi incat sa le facem pe concesiune exclusiva, discuta ca si cum suntem singuri pe acest pamant si nu ne tranziteaza nimeni tara.

raresc


dr4qul4

Lista arata OK. Chiar acestea sunt SF-urile care tb incepute in 2016. Buzau-Bacau poate parea putin cam optimist, dar trebuie schitat macar viitorul traseu al, se pare DX5 (DX7 va fi spre Braila).
Cifrele sunt mici deoarece sunt slabe sanse sa fie gata acele SF-uri la anul.

PS. Poate totusi API reuseste sa modifice din DX in A, macar Ploiesti-Buzau.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


horatiu.cosma


__dir

Cat sa inchida gura unora, frumos dl ciolos!