Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

teocharis

propunerea e credibila doar daca cei 2 miliarde sunt virati intr-un cont escrow la dispozitia CNANDR.

horatiu.cosma

Haide-ti sa fim optimisti si sa ii credem. Presa si mai ales noi am mediatizat destul de mult aceasta situatia, asa ca si daca si-ar dori, nu ar fi foarte usor sa ne duca cu zaharelul. E foarte simplu sa demonstram ca nu vor sa dea acei bani, mai ales ca acum avem si AC. Constructorii o sa emita facturi, daca nu se vor plati, vom reactiona.

dr4qul4

Nu cumva constructorii trebuie sa faca un nou grafic de lucrari care sa se incadreze in bugetul alocat?

Chiar crede cineva ca vor lucra constructorii din banii lor, doar pe promisiuni?   Nu-i vad sa comande  materiale (grinzi, asfalt, motorina), si sa angajeze oameni pentru lucrari de 2 mld lei, cand bugetul pe care cnadnr-ul i-l comunica e de 3 ori mai mic.

Un buget insuficient reprezinta prima frana! Degeaba vor aloca la rectificare. Una e sa planifici in ianuarie-februarie, si alta e sa lucrezi la relanti pana in iunie si apoi sa faci alt plan.

O sa pierdem (din nou) 4 luni perfecte pentru constructii. Dar se pare ca la noi se lucreaza mai mult iarna si mai putin vara (ex Porr si acum Aktor)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

stangabriel

Lipsa licitatiilor pentru tunele lot 2 , e cea mai buna scuza sa nu lucreze pe toate loturile. Deja ma gandesc ca vor cauta scuze si mai penibile pentru acele intarzieri, atat timp cat birocratia se va rezolva, sa zicem.


stangabriel

#2765
Ciolos a vorbit la adoptarea bugetului, repetand ce deja s-a scris.
Lugoj Deva, Sebes-Turda, A3,  se poate suplimenta Bugetul in caz de competitivitate.
Asta poate in balanta cu intarzierea Sibiu Pitesti, spusa tot de el.

IlisescuV

Ar fi totusi o premiera in Romania sa se intample asa.
Eu sper sa fie dar sa nu uitam ca anul viitor este an electoral asa ca dragii de parlamentari o sa aibe multe alte idei.

__dir

O sa fie un an al suprizelor, ori la bal ori la spital:)

timisoreanul

Din punctul meu de vedere, in Romania nu a existat pana in prezent o vointa reala a oamenilor de la conducerea tarii pentru constructia de autostrazi. La nivel declarativ, toti au spus ca reprezinta o prioritate, au desenat harti si ne-au facut promisiuni. Practic, sumele alocate au fost modeste si realizarile pe masura. Asta cu toate ca autostrazile reprezinta un motor al economiei (industrie, turism, comert, etc.), iar Romania are doar o retea decenta de drumuri nationale, care sunt insa sufocate de trafic. Si cel mai dramatic este ca lipsa autostrazilor inseamna moartea a mii de oameni nevinovati in fiecare an, ceea ce pe langa consecintele emotionale pentru rudele acestora, este total contraproductiv si pentru statul roman.
Atunci cand in Romania vor fi, sa spunem 500 de km de autostrada in constructie simultan, cand vom avea proceduri simplificate si corecte de atribuire a contractelor, cand vom avea constructori seriosi care sa execute lucrarile repede si bine, atunci vom putea spune, da, autostrazile au devenit o prioritate in aceasta tara. Pana atunci, totul este doar o gargara fara rost.
Pe de alta parte observ ca si aici pe forum se vehiculeaza ideea ca nu se fac autostrazi din cauza ca se maresc salariile bugetarilor. Realitatea este ca in Romania salariile majoritatii bugetarilor sunt foarte mici (la fel ca si pensiile, de altfel), iar daca se doreste competenta in administratie, oamenii trebuie si platiti decent. De aceea, este nevoie de niste minti luminate la conducerea tarii care sa reuseasca o gestiune corecta si eficienta a banului public. Nu vreau sa deviez prea mult, dar, spre exemplu, in sanatate bugetul este enorm, dar nu se vede nimic, salariile medicilor sunt mizere, conditiile din spitale asemenea, aparatura este invechita etc.
Pana la urma, in materie de infrastructura norocul nostru putea fi reprezentat de fondurile europene. Dar se pare ca noi avem talentul sa dam cu piciorul si la aceasta sansa.

TibiV

#2769
Quote from: horatiu.cosma on December 09, 2015, 03:58:36 PM
E foarte simplu sa demonstram ca nu vor sa dea acei bani, mai ales ca acum avem si AC. Constructorii o sa emita facturi, daca nu se vor plati, vom reactiona.

Am mai spus-o pe undeva, este drept fără a insista...
Este crucial ca pe toate loturile/secţiunile unde există AC constructorii să emită facturile cât mai repede, până la finalul anului.
Astfel lucrările facturate vor fi plătite din bugetul pe 2015, care la ultima raportare a Min.Finanțelor "se lăfăia" într-un excedent confortabil...
Iar asta înseamnă mai puţine lucrări de plătit din jalnicul Buget 2016...

Să dea Domnul ca postările lui NGC20 în săptămânile următoare să fie Moş Crăciunul nostru... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cutter

Quote from: horatiu.cosma on December 09, 2015, 03:58:36 PM
E foarte simplu sa demonstram ca nu vor sa dea acei bani, mai ales ca acum avem si AC.

N-avem.

TibiV

Şi noul ministru al Mediului nu poate accelera "să avem" ?
Mai sunt fix 3 săptămâni până la 31 decembrie...
3 săptămâni în care constructorii pot face un pas mic pentru șantiere, dar birocraţii pot face un salt uriaș pentru România...

Ai vreo cale să le "sugerezi" asta ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

AC-ul e autorizatia de constructie, n-are treaba cu Ministerul Mediului. Din cate imi amintesc au venit de la Mediu autorizatiile, deci nu mai e pisica la ei in curte.

Si pe de alta parte, frumos iti sade: ce mai conteaza legea si termenele din ea, hai sa le incalcam pe toate. Evident sub denumirea "acceleram".

TibiV

Din ce s-a tot discutat pe aici nu s-au dat AC-uri din cauza lipsei avizelor de mediu.
Iar aceste avize întârzie prea mult, peste orice limită legală.
Pădurea de pe Gilau-Nadaselu ... ring a bell ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Nu are importanta DATA FACTURII si cu atat mai putin DATA PLATII. Daca o factura intra pe 2015 sau 2016 depinde de un singur aspect: DATA EXECUTIEI LUCRARILOR FACTURATE. Iar daca intr-o factura apar lucrari pe 2 ani calendaristici, atunci contabilitatea fiecarei parti va cere cu certitudine defalcarea lor. In realitate insa nici o firma nu face facturi in care sa amestece lucrari efectuate in decembrie cu lucrari efectuate in ianuarie a anului urmator.

Asadar, chiar daca firmele emit o anumita factura in februarie 2016, dar ea este aferenta unor lucrari din 2015, atunci intra pe buget 2015. Iar plata poate ca are loc abia in mai sau iunie 2016. Data platii nu are chiar nici o importanta.

In cazul in care o firma factureaza gresit (sau intentionat) lucrari dintr-un an ca fiind efectuate in alt an, discutam de o posibila evaziune fiscala, respectiv probabil firma incearca sa-si ajusteze (miscoreze) profitul pe un anumit an, amanand facturarea pe alt an sau invers, poate ca are pierderi oricum, deci nu plateste impozit pe profit, si atunci incearca sa mai bage facturi, pentru ca in anul urmator sa plateasca mai putin impozit pe profit. Toate aceste lucruri sunt ILEGALE si - daca sunt dovedite - pot fi de natura penala.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.