Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 14 Guests are viewing this topic.

igorashu

Aș propune ca lista de întrebări să fie "ascunsă", accesibilă doar membrilor API, ca Neaga să nu-și poată pregăti răspunsurile.

horatiu.cosma

Nu cred ca obiectivul ar fi sa il blocam cu intrebari incuietoare, ci sa obtinem niste solutii si termene clare.

cutter

Tocmai că ar fi bine să-și pregătească răspunsurile, altfel vă veți trezi cu răspunsuri de genul "Situația este în atenția noastră și în următoarea perioadă vom decide o cale de urmat". Nu știu dacă a înțeles toată lumea că "dialogul" se desfășoară în mod text, nu pe voce.

stangabriel

Oare pe site putem vedea si intrebarile inainte? Nu stiu cum se desfasoara.

Europiu

#2629
Nu am participat niciodata activ, dar am urmarit astfel de dialoguri.
Procedura e asemanatoare comentariilor la articole: iti plasezi postarea, este moderata, apoi publicata. Ai posibilitatea de a vedea tot ce s-a intrebat (a priori si posteriori). Daca esti onorat cu un raspuns, acesta va aparea la ceva timp dupa ora anuntata ca "dialog".

PS: vad ca se poarta o discutie in paralel si pe threadul cu CNADNR. Poate n-ar fi rau sa ne hotaram asupra unui loc.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV


Transcriptul inceputului sedintei de Guvern de azi:

Victor Ponta:  Facem sedinta astazi, marti, pentru ca maine si poimaine vreau sa definitivam si in cadrul Guvernului si impreuna cu coalitia politca care ne sprijina rectificarea care va avea loc vineri.
    Spun insa ca slava Domnului este din nou o rectificare pozitiva, avem bani mai multi incasati la buget decat au fost prevazuti in legea bugetului, si asta este meritul al ANAF-ului in primul rand, care a combatut evaziunea fiscala, si meritul politicilor noastre pe care le-am aprobat, pentru ca va dau un singur exemplu: TVA 9% la alimente am incasat mai mult TVA decat cu 24%... Deci e o rectificare pozitiva, rectificare in care cam toate cererile pe care le-ati facut, pentru medici, pentru salariile la medici, pentru transporturi, pentru... ma uit aici... pentru incalzire, pentru autoritati locale, deci cam tot ce ati cerut slava Domnului am putut sa punem in practica si evident, acum toata lumea s-a obisnuit cu normalul, nu e nici un fel de problema, salariile, functionarea institutiilor acum cativa ani era exceptie si ne bucuram cand erau, acum am intrat in normalitate si acest lucru este cel mai important.
     Rectificarea bugetara ne va pastra in toate tintele pe care le-am stabilit si in bugetul de stat si cu institutiile financiare internationale, 1,86 va fi, da  ?... in conditiile in care acum avem excedent bugetar macar sa putem sa cheltuim toti banii in special pe... nu pe salarii ci pe zonele de proiecte sa ajungem la 1,86 pe investitii locale, pe investitii publice.
  Un mesaj special la zona de investitii publice: inteleg domnule ministru Matache ca s-a terminat podul ?
  Iulian Matache: Da...
  V.Ponta: In sfarsit ?...
  I.Matache: D !
  V.Ponta: Poate faceti o informare asa cum faceti si cu autostrada Sibiu-Orastie, la podul de la Constanta e o firma germana, nu ?...  Doar 10 luni intarziere, la Orastie-Sibiu o firma, cea mai mare firma italiana, care ne-a lucrat prost si sper sa repare acum - din banii lor
  I.Matache: Acolo a fost un cumul de probleme, domnule prim ministru, care porneste de la proiectre deja. Deci lipsa studiilor geologice, plus un cumul, se va face pe banii lor, ieri am avut o discutie cu ei, am convocat si conducerea mare a firmei din Italia, dar noi le-am spus foarte clar ca tot ce se reface se reface pe banii lor.
   V.Ponta Si normal...  Vroiam sa spun doar ca avem o mare problema si sper sa rezolvam o parte din aceast problema prin faptul ca vineri, in prima sedinta.. in prima lectura, dupa care saptamana viitoare pleaca la Parlament cele 4 legi, pachetul de legi privind achizitiile publice. Ca poate pornim de la prima... primul segment, partea de achizitii, si dupa aceea vedem cine castiga licitatiile, ca repet, podul a fost facut de o firma din Germania cu un an intarziere, autostrada a facut-o o firma din Italia cu un an intarziere si prost a facut-o...
   Deci, poate ca din legea achizitiilor putem sa facem sa mai castige... sa castige doar firmele serioase, romanesti daca mai exista, sau straine, dar important este sa existe un sistem prin care sa selectam mai bine pe cei care fac investitiile publice.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Va rog continuati discutia despre Neaga (intrebari) pe topicul dedicat, cel pentru comunicarea cu CNADNR.

dr4qul4

@TibiV....e bine macar ca intentioneaza sa le modifice.

Sper doar sa nu le faca si mai stufoase, pentru ca tare imi e teama ca vor sari unii ca, prin inlaturarea unor avize de la cine stie ce organism, se incearca "sifonarea banului public".
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cutter

Găsiți aici și aici detalii despre proiectele CNADNR care au pierdut fonduri europene nerambursabile la recenta rectificare.

În total suma pierdută doar la această rectificare este de 1,7 miliarde de lei.

---

Să luăm două exemple de cauze ale progresului insuficient:

Explicație oficială: Lugoj-Deva lot2: Intarzieri in emiterea Deciziei de Expropriere - conduc la Intarzieri in aprobarea HG pentru exproprieri suplimentare.
Situația reală: HG-ul de expropieri suplimentare a fost emis pe la începutul lui august și în termen de 30 de zile trebuia emisă decizia de expropiere care implementează efectiv HG-ul. Nu se pot consemna sumele necesare expropierilor pentru că nu au fost prevăzute în contractul de finanțare dintre CNADNR și AM POST pentru acest proiect. Prin urmare, trebuie un act adițional semnat la contractul de finanțare. Este o procedură care a mai fost aplicată și în cazul altor proiecte aplicate pe AM POST. Doar că cineva trebuie să facă actele și trebuie semnate. Nu o face nimeni. Nu se dă decizia de expropiere. Nu se pot muta stâlpii Transelectrica. Cine o fi de vină? Oare AM POST și Direcția Implementare din CNADNR?

Explicație oficială: Sebeș-Turda lot 4: O alta cauza o reprezinta intarzierile acumulate in procedura de exproprieri suplimentare (pentru lotul 4 - cu toate ca a fost demarata inca din luna iunie 2015, nici pana in prezent aceasta nu a fost finalizata - motiv actual: lipsa fonduri pentru consemnarea sumelor la CEC - consecinta directa: nu poate fi emisa Decizia de Expropiere
Situația reală: Aici e și mai rău ca la Lugoj-Deva lot 2 pentru că nu există contract de finanțare pentru că proiectul nu este aprobat de Comisia Europeană, motiv pentru care în acest moment riscă în mod real să aibă absorbție ZERO din POS-T. Cu alte cuvinte, nu găsim o cale legală să plătim 700 mii de lei, dar rectificăm 1,7 miliarde.


nicolaem

multumim cutter.
cred ca acum a inteleg toata lumea ca e rea vointa. nu e incompetenta, nu e ghinion, e pur si simplu rea vointa, pt a realoca banii electoral.
rusine. ne-au prostit 3 ani cu acel masterplan, il avem din iarna dar situatia e exact ca si inainte, daca nu chiar mai rea.

adiarc

eu v-am spus de nenumarate ori...nu vor...asta nu inseamna ca ce a spus dracula ( adica accea frica de a face orice , de a semna ) , nu e valabila...sunt de acord ca exista........cele 2 cumulate= dezastru.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

paulmare

E plin de poze pe sectiunile dedicate A1,A3 A10 etc - grinzile si tablierele metalice sunt protejate anticoroziv cu grund
Cine stie - la cati ani trebuie refacuta asta ? Asa din avion, cat costa sa mentii stratul de vopsea ?
Nu ar fi mai ieftin in timp sa pui in caietul de sarcini corten, e mai scump la inceput, dar oricum e cofinantare de la UE, si apoi in timp nu ai costurile de mentenanta cu refacerea straturilor de grund, nu mai inchizi cate o banda alternativ etc sa se poata lucra sub trafic ?
Poate intrebati asta CNADNR - de ce daca tot sunt la pamant cu tot ce inseamna mentenanta la lucrarile receptionate, nu cer de la inceput sa utilizeze ceva care sa le reduca in timp costurile astea

NGC

#2637
Quote from: NGC20 on October 20, 2015, 10:47:26 AM
http://www.senat.ro/PDFIntrebari%5CR%20la%202%2006%20Ghilea%20G%203092%20a.pdf



Nu are legatura directa cu autostrazile, dar are legatura cu ce sustinea MT acum cateva luni, pe vremea domnului Rus.

http://www.cdep.ro/interpel/2015/r8037A.pdf



O fi aflat intre timp domnul Matache ceea ce nu a reusit sa afle domnul Rus? :lol: :lol: :lol:

Poate ar fi bine sa se revina cu o intrebare la MT ca sa vedem ce au aflat intre timp si ce stiu acum. ;)

horatiu.cosma

Sa ne uitam cum merge magistrala 4 si 5, cred ca au amanam termenul de finalizare de o gramada de ori. Singura sansa de a avea ceva de la aeroport in oras pana in 2020 e modernizarea liniei de cale ferata care vine dinspre Urziceni, trece prin Otopeni, si mai departe pana in Gara de Nord. Altfel ne prinde 2030 la statiile SF(science fiction) de pe magistrala proiectata pana la aeroport. Plus ca pe langa legatura cu aeroportul, mai e nevoie si de legatura pe autostrada cu Budapesta. Eu zic sa nu ne ambalam prea tare cu Sibiu-Boita si Pitesti-Curtea de Arges, sunt relativ usoare, si pana in 2020 o sa se faca cu chiu cu vai. Insa loturile din mijloc ar trebui sa intre de pe acum in atentia publica, si tinute acolo in mod constant. Nu suntem in stare sa trecem muntii pe VP nici daca se vrea de atata timp de la centru, nu suntem in stare sa trecem muntii la Holdea pe bani europeni, ce ne-ar face sa credem ca totul va merge snur cu trecerea muntilor pe VO pana in 2020?

adiarc

Multumim tuturor care au pus ( si pun in continuare ) bete in roate , sistematic ,autostrăzii Sibiu-Pitesti......criminalilor


http://www.turnulsfatului.ro/2015/11/02/un-mort-si-patru-raniti-pe-valea-oltului-a-impins-masina-din-fata-pe-contrasens/
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura