Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

iulius

^^^

    Cu siguranta va mai fi inca o data modificat acest Master Plan de Transport!!!!

Ionut

Cu cat ma gandesc mai mult, cu atat imi vine sa mai facem o scrisoare in care sa cerem, expres, doua autostrazi: Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani si Craiova-Severin-Lugoj. Mi se par absolut esentiale!!! Nu avem voie sa nu conectam Muntenia de Moldova si Oltenia de Banat printr-o autostrada! Nu trebuie facute maine, insa trebuie facute!

Tg Mures-Pascani poate fi DX daca avem autostrada Brasov-Bacau (sau invers). Pascani-Iasi iar trebuie autostrada! Iasiul TREBUIE legat prin autostrada de Muntenia si de Ardeal!!! WTF?! Suntem idioti sau ce?! Si as mai vrea o autostrada mica desprinsa spre Galati-Braila, ditamai polul urban!

Restul pot fi DX, insa astea doua amintite mai sus mi se par absolut esentiale. Principiul e foarte simplu: unim regiunile prin autostrada. Toate orasele majore trebuie unite prin autostrada!!!

colonelu81

#2162
Solutia ar fi fost autostrazi half-profile cu mici exceptii pt zonele unde traficul recomanda autostada . Si astfel ar fi fost bani pentru multe lucruri

pasadia

Quote from: cutter on April 10, 2015, 09:21:01 AM

Evident ceva trebuie scos din 2014-2022 ca să încapă A0 Nord: acel ceva este Sibiu-Brașov.

Evident. Nu care cumva sa scoatem bucata de A3 dintre Nadaselu si Surplacu, nu care cumva sa scoatem Pascani - Targu Neamt, o bucata complet inutila cat timp nu facem continuarea spre Ardeal. Sibiu - Brasov sa-l scoatem caci ... Care sunt argumentele?

horatiu.cosma

Haideti sa astetam sa vedem ce e ala un DX in viziunea autoritatilor, si abia apoi sa punem tunurile pe ei. Daca e un 2X2 cu benzi de 3,5 fara banda de urgenta, proiectat la 100 km/ora, intersectii denivelate, benzi de accelerare si decelerare, din loc in loc(sa zicem la 1-2 km) cate un refugiu pentru cine trebuie sa treaga pe dreapta din diferite motive, mi se pare rezonabil. Daca reusim sa economisim 20% fata de autostrada, se pot face multe cu acei bani. Daca vorbim strict de DX Ploiesti-Buzau, eu zic ca nu e nevoie de autostrada. Intr-adevar, cu cat ne apropiem de Bucuresti, cu atat trebuie o "teava" mai groasa, dar avem DN2 pe care se poate merge bine direct spre Bucuresti fara ocol, avem Ploiesti-Buzau unde iar se merge bine, sunt multe variante. In continuare cspre Bacau avem DN2 care va merge aproximativ paralel cu DX-ul(sau invers), deci pentru traficul local va fi numai bun. Cat despre Sibiu-Brasov, din aceleasi ratiuni si acolo am putea avea DX, mergand in paralel cu un DN1 pe care se merge bine. Trebuie legat si Brasov-ul cat de rapid la reteaua de DX/A.

dr4qul4

@pasadai & cutter, amandoi aveti si nu aveti dreptate...
@horatiu, DX nu poate fi decat ceea ce scrie in standard. Iar eu inclin sa cred ca se vor folosi de DN-urile actuale pe cat de mult posibil. Altfel chiar nu inteleg care ar fi motivul pt care ar face DX pe acelasi traseu pe care avem un DN cu 2 (sau 1,75)  benzi pe sens...

A0 nord- greu de facut tinand cont ca nici licitatie de SF nu avem. Insa un DX pe DNCB sud si regandirea intersectiilor pe DNCB nord va rezolva situatia pentru cativa ani buni.

Pascani-Bacau trebuie facuta. se circula infinit mai greu decat pe Bacau-Focsani. si bucata aceea va fi folosit indiferent dca se continua spre Tg Mures sau spre Brasov... Avem deja contract semnat pt VO Bacau, mai avem nevoie si pt  Roman, iar ce ramane nu va costa mare lucru.

SB-BV, avem SF in licitatie, dar nu prea avem nevoie de ea acum. Cel putin nu in totalitate. Sper sa inceapa cu o centura, la nivel de A, la Fagaras. Daca ma gandesc bine la cele 17 luni pt SF, am impresia ca este pusa mai mult pt Back-up.
A3... trebuie facuta, mai putin portiunea Mihaiesti-Suplacu. Stiu ca e exact la jumatate, dar cu banii de acolo acoperim diferenta pt A (in loc de DX) de la Ploiesti pana la Buzau + tunele la Comarnic si Busteni.

Oricum, tb sa vedem si partea buna a paharului:  MPGT actual a ajuns sa arate de 1000 de ori mai bine ca varianta initiala.

si nu cred ca va mai suferi modificari, deoarece au indeplinit cerintele CE.
Iar licitatiile pt SF-uri nu arata exact prioritatile.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cricric

Quote from: dr4qul4 on April 10, 2015, 12:04:34 PM

A3... trebuie facuta, mai putin portiunea Mihaiesti-Suplacu. Stiu ca e exact la jumatate, dar cu banii de acolo acoperim diferenta pt A (in loc de DX) de la Ploiesti pana la Buzau + tunele la Comarnic si Busteni.

Habar n-ai ce vorbesti. Am impresia ca esti platit pentru fiecare postare, postare care trebuie sa fie cat mai tampita.

A3 trebuie adusa pana dincoace de munti, zona Romanasi, pentru a avea o utilitate. N-ai facut nimic daca o lasi la Suplacu de Barcau.
---------

Astept si eu argumentele lui cutter.

TibiV

#2167
critic, nu cred că e cazul să ne jignim.

Eu sunt de acord cu dr4qul4 cu excepția renunțării la Mihaiesti-Suplacu.
Adică să creăm un nou missing link ?
Revin la părerea mea: prioritară trebuie să fie porțiunea cea mai dificilă a oricărei autostrăzi, adică cea montană, unde nu ai alternative decente.

De exemplu degeaba faci București-Alexandria-Craiova (unde se circulă acceptabil, si ai si varianta București-Pitești-Slatina-Craiova) dacă nu faci Craiova-Lugoj. Sau măcar Tr.Severin-Lugoj..
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Quote from: dr4qul4 on April 10, 2015, 12:04:34 PM
A0 nord- greu de facut tinand cont ca nici licitatie de SF nu avem. Insa un DX pe DNCB sud si regandirea intersectiilor pe DNCB nord va rezolva situatia pentru cativa ani buni.

Serios? Nu numai ca exista SF, dar exista si licitatie pentru revizuirea acestuia, si niste harti foarte frumoase.

Eu as incepe A0 cu bucata dintre A1 - DN7 - DN1A - DN1- OTP - A3. Este bucata care ar pune in valoarea aeroportul si ar usura traficul de pe centura exact din zonele cele mai aglomerate (Chitila, Mogosoaia, Otopeni, Pipera), zonele in care sunt cele mai multe birouri si depozite pe DNCB. Daca ar reusi sa faca si A3 - DN2 - DN3 - A2 pana in 2022 (si dublarea pentru DNCB - sud) eu zic ca ar fi mare lucru.

La fel, bucata de A3 dintre Ploiesti si Brasov e un fel de "vis frumos". Mai intai as vrea sa se hotarasca daca intre Ploiesti si Campina fac A3 distinct sau doar maresc DN1 (iar daca aleg ultima solutie, atunci sa treaca cat mai rapid la denivelarea intersectiilor astfel incat sa obtii o siguranta mai buna a traficului in zona). Si apoi ar trebui sa ia in calcul centurile Comarnic, Sinaia, Busteni - sau altfel spus, tronsonul Comarnic - Predeal. Si daca s-ar hotari sa faca numai atat pana in 2022, sunt convins ca autoritatile de la Rasnov si Cristian ar fi in stare sa faca un fel de centura / half-profile pentru localitatile lor, astfel incat ulterior acesta sa poata fi transformate in autostrada (cand or fi fonduri si pentru Predeal  - Cristian. 

cricric

@Tibi
Pai asa e. Comenteaza la orice. Tot al doilea post e  al lui.
Dar e ok, am vazut ca exista optiunea ignore.

dr4qul4

#2170
Poti te rog sa argumentezi?
De ce oare am avea nevoie de A3 in defavoarea oricarei alte autostrazi?
Spre deosebire de tine eu am o gandire rationala si fac alegerile doar pe raportul cost-beneficiu.

Traficul Cluj-Zalau-Oradea nu poate fi comparat cu traficul de pe A0, cu Pitesti-Craiova, cu DN2,  si nici macar cu Sibiu-Brasov-Bacau.

Stiu ca sunteti multi din Cluj, si probabil ca va deranjeaza, dar A3 a fost o prostie monumentala inca de la inceput (nu poti sa legi clujul de Bucuresti prin 2 autostrazi si sa lasi Iasi de Buc doar pe DN). Dar daca tot nu avem alte variante acum, trebuie sa terminam ce am inceput. Dar asta nu inseamna sa o consideram prioritate, pentru ca nu e.

Nu sunt platit de nimeni, sunt doar un pasionat care stie ce insemna un drum din Bucuresti pana la Iasi/Suceava/TgMures/Galati/Craiova/Tg Jiu.
Intre Oradea si Cluj am fost o singura data, acum 4 ani, si m-am plictisit teribil. Iti recomand sa faci un Pitesti-Craiova sau un Bucuresti-Bacau-Iasi si apoi sa comentezi. Te rog sa numeri de cate ori esti obligat sa te lipesti de margine deoarece din sens opus vine cineva pe banda ta!!! daca nu esti convins, fa-l in timpul saptamanii pe ploaie sau pe ceata.

Asa ca terminati cu visele: NU facem autostrada pentru ca pe viitor va avea trafic si va aduce si va drege; ganditi-va la nevoile actuale. Dupa ce rezolvam problemele actuale de trafic, putem sa ne gandim si la viitor.


@pasadia, ai dreptate, credeam ca au anulat si A0-Nord... As fi cel mai fericit sa se faca portiunea asta, dar stiu ca va fi extrem de scumpa, si nu sunt un visator.
@TibiV - Da mising link-ul asta l-as lasa doar ca back-up. Exact cum au facut acum cu C Turzii-TgMures. Nu l-as pune la prioritati.


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

Iar ne incalzim, hai sa renuntam la jigniri ca nu da bine. A3 spre Oradea a fost gandita bine in faza initiala, cand nu stiam daca intram in UE si ca ne finanteaza ei pe la Nadlac. Sunt de acord pe directia Cluj-Oradea nu e trafic ca in alte zone unde avem nevoie de A, dar daca am facut/facem deja spre Mihaiesti si de la Bors la Suplacu, de ce sa nu o terminam? E ok sa fie folosita doar de badica de la Marghita care merge la bai la Felix? E ok sa dam 700 de milioane de lei pentru Nadasel-Mihaiesti cand pe DN in zona respectiva e un trafic mult sub limita DN-ului? E ok sa dam banii pe SF tunel Meses daca tot nu il facem?

pasadia

Omanei buni, lumea nu se termina in 2020 (sau 2022) ci mai continua si dupa. De exemplu, din fondurile de pre-aderare, din cate imi amintesc, au fost incepute centurile: Sibiu, Deva - Orastie si Arad. Corect? Asta pentru a rezolva problema mare a traficului prin localitati si stiind ca ulterior, din primul execitiu financiar, se vor construi si bucatile intermediare (si iata ca Lugoj - Deva nu reusim sa terminam in cincinalu urmator ci mai asteptam inca unul).

Ca atare obsesia cu missing lik o fi valabila pentru Pitesti - Sibiu, dar nu o vad valabila pentru restul autostrazilor. Hai mai bine sa le gandim similar, etapizat.
Pentru A0 am descris mai sus:
- primul pas A1->A3
- al doilea pas A3->A2
- al treilea pas A1-> A2 (sud)

Pentru A3, pasii pe care i-as propune eu ar fi cam asa:
- Comarnic - Predeal
- tunel Meses (Romanasi - Crasna daca drumurile dintre Crasna si Surplacu sunt ok sau Romanasi - Surplacu daca nu)
- Ploiesti - Comarnic
- Rasnov - Dumbravita (centura Rasnov, Codlea)
- Predeal - Rasnov (DN73A inca nu reprezinta o problema)
- Dumbravita- Fagaras (traversarea m-tilor Persani)
- Nadaselu - Romanasi

Ultimii 3 pasi i-as lasa pentru exercitiu urmator. Dar CNADNR prefera sa inceapa cu un ciot complet inutil, de la Nadaselu la Mihaiesti. Grozav!!!

In Moldova as incepe, in mod categoric, cu bucata dintre Letcani si Targu Frumos. Insotita foarte indeaproape de bucata dintre Bacau nord si Roman nord (centura Roman). Apoi as prioritiza Ploiesti - Buzau, tocmai pentru a pune in valoare traficul dinspre Moldova si a-l aduce la Otopeni sau spre Bucuresti in conditii de siguranta. Abia apoi as face legatura prin Pascani intre primele 2 loturi si bucati de ocolitoare in zonele dintre (Ramnicu Sarat, Focsani, Adjud). Iar Targu Neamt - Pascani nu are ce sa caute deocamdata in ecuatie.   

frunzaverde

Quote from: yetiman on April 10, 2015, 01:29:43 PM
Nu vreau sa comentez nici pro, nici contra la vreuna din autostrazi. Pun doar o harta de trafic.

Harta ta este foarte veche. Sunt predictiile de trafic din 2005 pentru 2015, bazate pe recensamantul din acel an. Avem un recensamant rutier mult mai nou, din 2010, si predictiile aferente. Harta e postata pe topicul cu starea drumurilor daca nu ma insel.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

yetiman

Am sters harta. Pune, te rog varianta mai noua daca o ai.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu