Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Din centru in centru, mers legal si fara trafic 1:37. Cu trafic cam 1:50. Cam atat face un camion acum.
Si asta la traficul actual. Cele 10000 de camioane, camionete si autoturisme pe care le tot dau unii ca sigure la pqachet cu dezvoltarea economica a zonei datorata realizarii autostrazii TgMures-TgNeamt vor sufoca zona Roman-Motca-Tg Frumos.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

doryan93

Câştigătorul licitaţiei pentru construcţia autostrăzii Craiova-Slatina-Piteşti va fi anunţat luna viitoare, a promis premierul Victor Ponta la Craiova, marţi – 7 aprilie. Firma câştigătoare trebuia anunţată încă din decembrie 2013, dar autorităţile au amânat constant acest lucru din varii motive. Autostrada menţionată a fost apreciată că va costa 1,5 miliarde euro şi va prima de acest gen construită fară bani de la stat, doar cu fonduri private.
"La autostrada Craiova-Piteşti a trebuit să întârziem cu procedura până se aprobă Master-planul de transport şi acum o să primim ultimele observaţii. Domnul ministru Ioan Rus m-a asigurat că, în maximum o lună, primim de la Comisia Europeană şi acordul final şi, atunci, putem să anunţăm şi câştigătorul. Avem mai multe companii care au participat, ele au fost evaluate, dar trebuie să fie în cadrul Master-planului", a declarat premierul Victor Ponta.

Sursa

TraianBV

Se construieste cumva autostrada Debrecen-Bors??

horatiu.cosma

Exista topic separat pentru drumurile vecinilor Romaniei.


Ionut

Nu inteleg de ce nu facem Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau autostrada... :ohno:
E un drum extrem de aglomerat... of. Nu ne permitem sa unim Moldova de Muntenia printr-o autostrada??!?!?! E si relieful simplu in mare parte...

panda_no 5

Ionut,
Credeam ca sunt cam singur pe aici cu aceeasi idee pe care ai expus-o si tu mai sus.
Ar trebui ca macar Ploiesti - Buzau - Ramnicu Sarat sa se construiasca autostrada in prima faza si continuat dupa aceea cu Focsani - Bacau.

Viny

Intr-o tara normala autostrazile intre orasele mari trebuie sa se lege de capitala... la noi e invers. Legam 2 3 orase intre ele si apoi circulam pe DN pana la capitala... :( 

TibiV

@ ionut & panda

Daca ei se tot lauda ca au stabilit ce trebuie facut si unde, atunci inseamna ca traficul cel mai intens este intre Bacau si Pascani, (doua centre economice de renume international), net superior celui dintre Ploiesti si Bacau !...
Daca spuneau invers, DX Bacau-Pascani, A Bacau-Ploiesti si chiar 3 benzi pe A3 Ploesti-Bucuresti ar fi fost de inteles, era logic..
Dar asa mi se pare ca ceea ce fac ei seamana cu un sistem de irigatii in care aduci apa din lac/rau pe un o teava de 1/2 pana in gradina, unde ai 3-4-5 furtunuri de 3/4 pentru stropit si te miri ca nu ai presiune...

Mi se pare pur si simplu de neinteles...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

igorashu

Uitându-mă pe harta HN singura variantă care-mi vine în minte e că Bacău-Brașov sau Ploiești-Brașov vor fi un fel de missing link (presupunând că se face și Brașov-Sibiu). Paranoia?

dr4qul4

#2155
Bacau-Pascani inseamna de fapt centura Bacau, centura Roman si intersectia Bc-Sv\tg neamt-Iasi. Este o zona extrem de aglomerata si este normal sa fie pe lista de prioritati, avand contract semnat pe prima portiune. Teoretic nu leaga 2 orase mari, dar practic elimina  gatuirea dintre Is-Bc, principalele orase din Moldova.

Pb au mers pe ideea de DX pt a avea o ruta alternativa si cred ca vor upgrada DN2-ul actual.
Totusi, Ploiesti-Buzau tb facuta Autostrada si nu DX. Ca sa nu ma intind pana la \Focsani\Tisita.

Bv-Bc nu e cea mai rea idee din lume, are trafic si acum, dar tb sa vedem intai costul si altitudinea.
Degeaba eviti 7-10 zile de viscol pe DN2 daca urci si cobori de 2 ori de la 1000 m..... Unde va ninge 50 de zile pe an...



Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

#2156
Daca ar fi sa se upgradeze DN2 la DX veritabil, ar fi cat de cat logic. Chiar si asa, e o mare problema pentru ca sunt foarte multe localitati. Dar sa faci DX paralel cu DN2 Ploiesti-Bacau si sa nu faci autostrada.... la cat de circulat e drumul asta, pur si simplu este peste puterea mea de intelegere.

Trebuie sa vedem exact ce vor intelege ei prin DX... Sunt multe de facut, dar aici vorbim de un plan si sa nu-ti propui tu sa legi Moldova de Muntenia printr-o autostrada mi se pare pur si simplu lipsa de viziune, mai ales ca, repet, relieful este aproape ca-n palma pana pe la Focsani si apoi pana pe la Bacau sunt delusoare line, usor de manevrat.

ultrasbz

#2157
Cel putin de la Dumbrava la Buzau va trebui sa fie un drum nou, facut de la 0. Altfel, ar trebui sa extinda si DN1B.

pasadia

Pe traseul actual al DN11 se urca pana la 865 de metri (de la circa 640-650 m altitudine cat este atat in vest, la Bretcu, cat si in est la Oituzul unguresc). Ar fi cam complicat sa urci autostrada pana la 1000m altitudine. :)

cutter

Ultima versiune a planului este bună, dar are o hibă majoră: A0 Nord trebuie făcut în acest exercițiu financiar (2014-2022) altfel CB Nord se va sufoca, va fi un ambuteiaj continuu.

AECOM a greșit în modelare cu cîteva lucruri:
1) a subestimat traficul de peste 5 ani cînd vom avea 1500km de autostradă
2) a supraestimat capacitatea actualei CB Nord modelînd-o ca un drum rapid cu 2 benzi (fără să țină cont de intersecțiile la nivel, treceri de pietoni, accese direct din proprietate, etc)
3) nu a testat în model separat A0 Nord (care ar fi ieșit cu un scor imens în scenariul economic), ci doar toată A0

Evident ceva trebuie scos din 2014-2022 ca să încapă A0 Nord: acel ceva este Sibiu-Brașov.

Problema asta chiar va afecta dezvoltarea zonei metropolitane București și cred că se impune să avem o luare de poziție pe tema asta.

Și sunt de acord și cu observația că mai degrabă trebuie autostradă de la Ploiești la Pașcani și drum expres în continuare, decît invers cum e în Masterplan. Cu alte cuvinte cu cît te apropii de București trebuie țeavă mai mare.