Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 21 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Pai atunci hai sa facem doar pre SF-uri care sa ne spuna cam cat ar costa, daca nu vrem sa le facem in viitorul apropiat. Sunt ceva mai ieftine macar.

MNU

Poti sa faci cateva SF la inceputul exercitiului financiar, pentru lucrari prioritare, fara sa depasesti sumele estimate. Dar nu te opreste nimeni sa faci in urmatorul an inca un SF pentru urmatoarea lucrare ca prioritate. Cand e aproape sa inceapa si aceasta, mai comanzi un SF, pentru urmatoarea... si asa mai departe. Nu trebuie sa le licitezi pe toate 10-20 intr-un singur an.

NGC

Deschiderea ofertelor pentru licitatiile ramase din 2014 pentru realizarea si/sau actualizarea SF-urilor pentru autostrazi, a fost amanata inca o tura, pana in 18/19.03.2015.

iulius

Sunt de parere ca, pana cand CE nu va aproba Master Planul de Transport, aceste SF-uri se vor tot amana!!

yetiman

Asta ar fi singurul motiv plauzibil. S-au cerut oferte de SF (studii de fezabilitate) pentru foarte multe autostrazi, unele din ele de domeniul S.F. (science-fiction)  :lol:
Logic ar fi sa nu se grabeasca cu cele care nu apar in masterplan. Ar fi bani platiti cam degeaba.
Poate, asa cum spunea altcineva, sa fie utile unele din ele pentru a avea un estimat de cost si de a sti cum sa fie stabilita ordinea.
Desi, pe de alta parte, daca 85% din costul SF este acoperit de UE, poate n-ar fi rau sa avem mai multe pregatite de acum si, la momentul potrivit, doar sa se actualizeze. Din pacate nu sunt specialist in domeniu si nu stiu care ar fi impactul financiar.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

Oare nu s-ar putea gasi o solutie prin care sa existe 2 tipuri de SF-uri: unul facut din timp, cu 5-10 ani inainte de a demara lucrarile, care sa ne dea un traseu aproximativ si in special un pret estimativ; iar un alt tip de SF, dupa modelul celui care se face acum pe PiSi, cu studii geo, topo, variante alternative, care sa preceada constructia autostrazii respective. Evident ca pretul ar fi estimativ, dar macar s-ar sti plus minus 5% cam ce ne asteapta.

MNU

Nu stiu ce inseamna un SPF, dar daca propune variante de traseu, presupun ca s-au facut deja.

alecu26

cam asta inseamna.

Un SPF, ca rezultat final...restrange numarul de variante posibile (zeci, sute) la cateva posibile....2-3-10.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

@sof

#2033
Citesc intr-un articol de pe hotnews despre licitatiile privind evaluarea a 13 asiguratori din Romania  (http://economie.hotnews.ro/stiri-pensii_private-19439067-licitatia-privind-evaluarea-13-asiguratori-din-romania-toti-auditorii-castigat-cate-contract-chiar-daca-uneori-nu-avut-cea-mai-mica-oferta.htm):

"Am observat ca in unele cazuri, ofertele declarate castigatoare erau mai ridicate ca pret decat altele, in conditiile in care criteriul de atribuire al acestei licitatii era: "Pretul cel mai scazut""

Hotnews se intreaba pe buna dreptate, de ce? Raspunsul ASF este:

"Conform prevederilor art. 202 alin. (11) din O.U.G. nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare 'O oferta prezinta un pret aparent neobisnuit de scazut in raport cu ceea ce urmeaza a fi furnizat, executat sau prestat, atunci cand pretul ofertat, fara T.V.A., reprezinta mai putin de 80% din valoarea estimata a contractului respectiv'.

OUG complet il gasiti la adresa: http://legeaz.net/oug-34-2006/art-202-atribuirea-contractului-de-achizitie-publica

Intrebare: este aplicabil acest articol si la licitatiile europene pentru infrastructura rutiera? Ar fi o optiune pentru a evita ofertele de dumping si riscurile inerente ale acestora de a nu se putea termina lucrarea sau de a ne trezi cu lucrari de proasta calitate?

ovideatza

#2034
Pret "aparent". In acel moment autoritatea contractanta este obligata sa ceara ofertantului justificarea economica a pretului sau.

Daca acesta din urma raspunde si justifica, acolo se opreste tot.

Spre ex a fost o licitatie de deszapezire castigata prin justificarea pretului la motorina la 2-3 lei, prin prezentarea unei oferte scrise de vanzare a motorinei la acel pret. Si culmea ca a tinut in instanta, pt ca bineinteles a fost contestata de ceilalti...

Asa ca nu e o optiune. Justifici pretul si aia e...

La asigurari ma mir ca s-au riscant sa considere nejustificata explicatia. Or fi avand reglementari mai dure. Dar CNANDR a considerat pana acum justificate acel 45,00% ale umb-ului, la virgula, asa ca nu cred ca s-ar apuca de acum inainte sa faca asta.

alecu26

Da....trebuie sa fi atent doar la chestii legale...gen salar minim, accize....etc.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Va rog mutati discutia in alta parte, n-are treaba cu autostrazile.

Skynick

Un fel in care poate sa arate reteaua in 2017-2020


horatiu.cosma

Arata bine acel inel in jurul bucurestiului,dar nu prea are sanse.

dr4qul4

eu cred ca in urmatorii 5 ani va aparea un ciot si intre Iasi si Bacau. SF-ul nu a fost amanat, asa ca avem sanse ca in 2017 sa avem deja santier deschis.

Inel A0? nici o sansa. costa mult prea mult. Poate doar un sfert - A3-A2, dar nici ala
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist