Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

adiarc

au incurcat faptul ca pt SF o sa avem castigator...dar nu neaparat in curand , pt ca urmeaza probabil contestatii...sa le multumim celor care au amanat 2 ani acest SF
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura


nicolaem

Rus la Realitatea, in caz ca mai aveti rabdare.
premonitie : vor face autostrazi daca e deacord si opozitia prin pact, altfel e mai greu.

ovideatza

Personajul Rus nu are nici o legatura cu realitatea. Pt el daca a demarat pregatirea licitatiei pt SF insemna ca in 2-3 ani poti circula...cat de usor este sa arunci cu promisiuni...

Pacat si de presa. Nici Rares Bogdan nici Moise Guran nu se ridica la un nivel decent de cunoastere astfel incat sa vina cu intrebari concrete si sa contrazica acesti ministrii pe subiectul infrastructura. Sau poate nu isi permit sa o faca...

nicolaem

#1924
e o emisiune generalista. nici public prea educat nu are. nu sunt convins ca daca era invitat un specialist pt a-l combate pe Rus, emiunea facea audienta mai mare. corect era mai buna, ne uitam noi cu placere la ea. asa Rares habar nu are ce e in constructie acum, Rus arunca cu promisiuni pt toate zonele tarii ( observam ca in 2015 incep lucrari in toate zonele tarii). singura speranta e daca scapa vreun porumbel. sincer nu cred ca Bors suplacu e atribuita si nu a zis-o Rus din inertia de a promite

un porumbel scapat : se fac calcule pt a vedea daca taxa de 7 centi a fost o masura buna. incasarile sunt sub asteptari si nu se stie de ce. s-a redresat apoi si la intrbarea lu R.B nu a recunoscut ca a fost o masura proasta, dar a recunoscut totusi ca nici buna nu a fost.

teocharis


etalgor

#1926
Rus e din pacate sub-mediocru, eu nu inteleg cum poate fi inginer, profesor universitar, in "domeniul auto", transporturi etc - si sa nu fi inteles decat acum de ce nu se pot construi autostrazi "fazate" in zone montane. Ok, azi a recunoscut ca au venit specialistii, "profesori universitari" (cum se lauda si el ca este) si gata, s-a convins demonstrat ca nu merita fazarea la munte, deci Pitesti-Sibiu se va face direct autostrada. Ca dupa cinci minute sa zica sus si tare ca Tg Mures - Tg Neamt se face fazata, drum expres apoi upgrade autostrada... Daca aia nu e zona montana...
Apoi continua sa insiste pe ideea ca un drum expres costa intre 50% si maxim 60% fata de autostrada - teoretic da, dar in practica daca vrei fazare (upgrade ulterior la autostrada) nu ai cum sa obtii cifra asta, pt ca nu poti economisi nici la poduri, tunele, viaducte si nici la curbe si inclinatii - daca nu vrei ca apoi s-o reconstruiesti de la zero cand o upgradezi...Nici macar la campie nu cred ca e posibila o asa economie.
Imi vine sa cred ca de fapt cineva isi bate joc de ei si rade ca le-a bagat in cap ideea asta cu drumurile expres fazate - daca le zicea de autostrazi pe un singur fir, "half-profile" si apareau si ei mai intelepti si nu multi ar fi comentat...

teocharis

s-a mai scris, Rus e lucrat "in orb", Neaga e creierul.

adiarc

Eu am preferat sa m-a uit pe cu totul altceva
Si dacă ar fii după mine , consider ca întreaga presa cât de cât liberă ar trebuii sa le boicoteze total conferințele de presa si desenele science-ficțion pe tabla.....eventual doar când se semnează un ctr de construcție ar trebuii relatat despre el....altfel , cu tot cu desenele lor , ar trebuii mutați pe programe ca Minimax , Disney Junior , etc
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ghrt

Nu presa, ci cetăţenii ar trebui să îşi folosească capul.
Cont (aproape) inactiv.

timisoreanul

In concluzie, totul este o mare balbaiala. Ne apucam sa licitam studiul de fezabilitate pentru Sibiu-Pitesti, revocam licitatia, o reluam. Se stia ca facem autostrada, apoi zicem ca facem drum expres, dupa care ne razgandim din nou. Facem Comarnic-Brasov, apoi iarasi nu mai facem. Schimbam coridoarele europene (o aberatie, de altfel), apoi nu le mai schimbam. Cu alte cuvinte, timp si bani pierduti aiurea.
Eu nu sunt Gica contra si realizez ca s-au facut progrese semnificative in Romania in materie de infrastructura, inclusiv in privinta autostrazilor. Avem multe DN-uri modernizate care arata foarte bine (din pacate, unele sufocate de trafic), ani de zile am avut 300 de km de autostrada, acum avem aproape 700 si peste vreo 3 ani, poate ne apropiem de 1000 de km (daca vorbim doar despre autostrada Sibiu-Nadlac,  din punctul meu de vedere aceasta va avea un impact major).
Cu toate acestea, cred ca este clar pentru toata lumea ca daca aveam niste oameni la conducere (e valabil in toate domeniile, dar mai cu seama in cel care ne preocupa pe noi) destoinci, buni manageri si cu viziune, acum eram mult mai departe. Practic se dovedeste faptul ca principala problema nu a fost lipsa fondurilor, ci atragerea lor si folosirea lor eficienta.
Sa speram ca peste o perioada rezonabila de timp, vom avea si noi o infrastructura rutiera demna de un stat din UE si ca vom apuca si noi sa o folosim, iar nu doar copiii, nepotii nostri, asa cum parea la un moment dat.

horatiu.cosma

Cand de la Cluj la Bucuresti/Constanta o sa trebuiasca sa ma hotaresc intre 3 variante de autostrazi, atunci o sa fiu intr-adevar convins ca avem o infrastructura rutiera demna de UE :)

adiarc

O sa putem spune ca recuperam decalaje si creștem economic spre o țara atractiva pt o forța de munca înalt calificata si nu doar super ieftină, când ne apropiem de polonezi -cu un ritm mediu/an de aprox 200 de km ....ori cu incompetenți care un an sau chiar doi NU DEMAREAZĂ NICI UN PROIECT NOU de autostrada ( cum s-a întâmplat in 2012'si 2013',si cum se întâmpla in prezent când nu se anunța câștigătorii pt proiecte demarate de aproape un an de zile ) , slabe spre zero șanse de îmbunătățire...cu o medie de 30 de km , suntem condamnați la rămânere in urma
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

marisRO


dr4qul4

Eu cred ca intrebarea este: cati absorbim, nu cati avem disponibili.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist