Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 14 Guests are viewing this topic.

yetiman

Speranta moare ultima.  :D

Toti vrem sa avem autostrazi cat mai repede.  :D
De exemplu pe mine ma intereseaza in mod special A10 (loturile 2-4), fiindca le parcurg aproape zilnic pe DN.

Si sigur, exista sanse, dar asa cum am zis mai devreme, e inca prematur sa ne facem sperante. Nu e destul ca sa se vrea sa se faca ci trebuie sa se si poata. Si aici intervine si mama natura. Daca tine cu noi (automobilistii  :D ) putem sa speram la mai multi km chiar decat in 2014. 

Cred ca abia prin mai-iunie vom putea se vedem inspre ce oscilam: optimism sau pesimism...
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

In legatura cu lotului UMB-ului de pe A1, efortul nu trebuie sa fie neaparat colosal, ca doar stim cate se pot face in 2 saptamani de tras zi si noapte(vezi Impregilo). Ideea e sa cada la intelegere cu liliecii, sa primeasca autorizatia pe ultima bucata spre Soimus, unde sa fie fixata o solutie definitiva si de care sa se apuce in martie. Max Boegl au luat Pecica-Nadlac in 2014 la vreo 30% si au terminat fara eforturi colosale, la fel si Tirrena Scavi pe Sanovita-Izvin, in mai putin de un an au ajuns la un procent de peste 60%. Intr-un scenariu optimist, putem face mult, dar...

marisRO


pasadia

#1818
Sa ma scuze colegii nostri ziaristi (de fapt VictorC): m-am saturat de prosti in presa!

Ce inseamna cifra de aici:

Quote1.În primul rând, la finele acestui an expiră termenul "N+2" în care România poate absorbi fondurile europene destinate pentru perioada 2007-2013. [...]

Dacă până la 31 decembrie 2015 acești bani nu sunt aborbiți VOR FI PIERDUȚI. [...] Mai sunt 299 de zile până la APOGEU, iar acest lucru înseamnă aproape 8 MILIOANE DE EURO PE ZI.

Articol publicat pe 6 ianuarie, deci 299+6=305. Sa inteleg ca 2015 are 305 zile? Intr-adevar, deosebit an!

As accepta ideea ca e o greseala nesemnificativa daca autorul n-ar aborda un ton atat de superior in tot articolul sau...

Later edit: auzi la domnu' ziarist:

QuoteContestațiile la licitațiile de atribuire să poată fi făcute într-un interval mult mai scurt.
CNSC să decidă în maximum 3 zile de la depunerea acestora.

Am eu o solutie mai rapida: cand vine contestatarul cu dosarul sa arunce cineva cu o moneda in sus. Pica cap - i se accepta contestatia, pica pajura  - i se respinge contestatia. Inca 30 de minute pentru a scrie decizia si gata!

marisRO

Pariul anului 2015 - cati km de autostrada se deschid circulatiei?
Castigatori:
- forum.peundemerg.ro
- ZF sau Capital?
Arbitrul (CNADR), prin dsoara. Andreea ne-a zis ca se deschid 37km  - http://www.zf.ro/business-construct/cnadnr-pluseaza-si-anunta-ca-deschide-37-km-de-autostrada-in-2015-despre-ciotul-de-6-5-km-din-bucuresti-ploiesti-nicio-vorba-13750603

teocharis

limbaj de gurnalist: CNANDR "pluseaza"...

dar cum autostrazile in Ro sunt o loterie, poate face sens...

istvan78

Quote from: marisRO on January 06, 2015, 03:24:39 PM
http://www.capital.ro/5-motive-care-pot-transforma-2015-dintr-un-fiasco-intr-un-an-record-in-deschiderea-de-autostrazi.html

concluzia "Aproape 150 de kilometri pot fi deschiși circulației în acest an, ceea ce înseamnă AN RECORD în România"
Ce fumeaza asta... vreau si eu! :p
Serios acum, omul da un sens nou expresiei "te imbeti cu apa rece"... din pacate.

teocharis

evident omu'  de la capital era high, sub fantezii sinice:

"De exemplu, Suplacu de Barcău-Borș (64,5 km) poate fi realizată de chinezi. Aici lucrările au ajuns la un stadiu de aproape 50%. Cred că nu mă înșel prea mult dacă emit următoarea poziție: chinezii pot realiza lucrările la acest tronson în 12-15 luni. Dacă de la 1 martie 2015 buldozere chinezești ar intra pe șantier cred că cel mult în vara anului următor am putea circula pe această autostradă."


AndaN

Quote from: cezar-mario2012 on January 06, 2015, 10:51:41 AM
Habar nu are despre ce scrie, nu stiu de unde iau dat 142 de kilometri la Bulgari, au in lucru 5km pe Hemus, 52 pe Struma si 66 pe Maritsa, deci in total 123km si posibil ca lot 1 din Maritsa sa nu fie terminat anul acesta. Doar 38km ar fi trebuit finalizati anul acesta,  restul fiind restanțe din ani precedenti, in 2014 nu au finalizat nimic. Ei au proiecte de reparatie generala pe Trakia si pe Hemus. La noi sigur vor fi mai mult de 10km. Lot 2 Pecica-Arad si lot 2 Timișoara-Lugoj au au mai mult de 10km. Ziare falimentare care cer pomana la guvern, poate asa primesc ceva si pe urma laudam realizările "uimitoare".

Buna si multumesc pentru precizari. Datele prezentate de mine in articol sunt furnizate de Ministerul Dez­voltării Re­gio­nale şi Lucrărilor Publice din Bulgaria :) 

Mai jos, extras din raspunsul lor catre ZF (precizez ca raspunsul a fost transmis la finalul anului trecut, deci next year e de fapt 2015): Projects for building of motorway sections of an aggregate length of 142 km are currently in process of implementation in Bulgaria. Their completion is scheduled for next year.


In ceea ce priveste cealalta remarca a ta, prefer sa ma abtin :)

dr4qul4

poate ca ar fi indicat sa publici din nou articolul, cu informatiile reale de data aceasta.
Si data viitoare sa-ti verifici informatiile inainte, aici pe forum. Termenele din contracte sunt puse doar pentru a da bine la electorat si pentru a fi incalcate...cel putin in partea asta de europa.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

VictorC

@dr4qul4

Termenele dintr-un contract sunt puse pentru a fi respectate (orice altceva e abatere de la regula, sau asa ar trebui sa fie). Termenele din contracte sunt de referinta pentru ca sunt singurele asumate oficial atat de catre Beneficiar, cat si de catre Antreprenor. Restul e discutie pe forum si presupuneri si sperante intre noi  :)

adiarc

Înțeleg ca a greșit in articol , dar am putea cu toții sa fim mai civilizati si sa nu mai folosim replici atat de tăioase , gen articol imbecil sau altele....nu de alta dar nici noi nu suntem rupți din stele , inclusiv eu
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

nicolaem

#1827
sunteti culmea, cum sa republici articolul cu date "adevate"?
cand ai ca jurnalist date oficiale de la ministerul unei tarii vs date de pe un forum dar totusi scrise de anonimi, cum poti justifica publicarea ca si corecte a celor dinforum in dauna a ce zice ministerul? ca e f posibil ca acele cifre sa nu fie respectate e corect, dar serios, sa nu fim atat de aroganti.

nu stiu de unde vine apetitul asta de a imbeciliza in stanga si dreapta. cred ca ar trebui sa va cereti scuze!!!

in articol se spune f clar " se estimeaza pe .. " sau ungurii "mizeaza pe "
sunt dat aproximative, voi nu vedeti esentialul  :  VA FI ANUL CU CEI MAI PUTINI KM NOI INAUGURATI DIN 2008
articolul e un semnal de alarma asupra subfinantarii infrastructurii din ultimii ani.

vom fi depasiti de tarile vecine. acum chiar mai conteaza ca va fi 10-142 sau 35-138 scorul Romania Bulgaria ??! cand aveam fonduri la dispozitie pentru 200km inaugurati anu asta?


yetiman

#1828
Baieti, eu zic sa bem o bere rece si sa ne racorim putin. Ne certam unii cu altii pe forum pentru cifre care sunt asa cum sunt. In mare parte speculatii din putinele informatii oficiale.
Depinde cum privesti lucrurile. Daca iei datele din contracte obtii unele valori. Daca iei datele de pe teren, altele. Daca iei speranta in calcul si ce s-ar putea face, din nou altele.
Din pacate cei care ar trebui sa ne ofere cifrele oficiale nu o fac.
Daca ne uitam pe site-ul CNADNR, ne crucim. Ultimele actualizari pe care le-am mai gasit pe acolo sunt de prin mai 2014.

LE: Ca sa nu mai vorbim de adevarate aberatii pe acolo, neactualizate de ani buni. Uitati-va la sectiunea Proiecte - constructii autostrazi! De exemplu:
Constructie autostrazi Autostrada Jucu - Dej - Bistriţa Jucu - Dej - Bistriţa
Lungime (km)    75.00 km
Finanţare    Bugetul de stat
Valoarea estimată a proiectului     750 Mil Euro

Termen începere    2009
Termen estimat finalizare    2010
Stadiul actual    Studiu de fezabilitate în licitaţie


Si asa mai departe... Cred ca orice comentarii legate de transparenta si informatiile de la institutiile responsabile sunt de prisos....
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu