Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Nu are cum sa fie asemenea diferență intre Ucraina si Belarus.
Pentru o comparație corecta ar trebui luați in considerare doar tronsoanele care îndeplinesc standardul nostru de DX.
Minim 2x2, si fara intersectii la nivel, iar intrarea\iesirea permise doar prin noduri cu banda de accelerare/decelerare.
Multi km din Rusia sunt 1x1. Nu ca ar fi nevoie de mai mult, dar nu pot fi considerați autostrada doar pentru ca trec prin pustietate.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Storyteller

Daca tot vine iarna si nu mai sunt multe vesti am un subiect de stat la un pahar de vorba sau la gura sobei; Daca ar fi ministrul transporturilor din America autostrazile din Romania ar fi trasate si numerotate in felul urmator:
exiturile numerotate de la granita de vest spre est
A1 Halmeu Satu Mare Oradea Arad Timisoara Moldova Noua
A3 Sighet Baia Mare Zalau Alesd Sebis Lugoj Caransebes Orsova Calafat
A5 Viseu de Sus Dej Cluj Turda Sebes Simeria Petrosani Tg Jiu Craiova Bechet
A7 Bistrita Reghin Tg Mures Medias Sibiu Rm Valcea Slatina Caracal Corabia
A9 Siret Suceava Falticeni Tg Neamt Piatra Neamt Buhusi Moinesti Onesti Brasov Ploiesti Bucuresti Giurgiu
A11 Darabani Dorohoi Botosani Pascani Roman Bacau Focsani Buzau Urziceni Oltenita
A13 Stefanesti-Prut Iasi Vaslui Barlad Tecuci/Tg Bujor Galati Braila Slobozia Calarasi
A15 Tulcea Babadag Constanta Mangalia
exiturile numerotate de la granita de nord spre sud
A2 Carei Satu Mare Baia Mare Sighet Borsa Camp. Mold. Suceava Botosani Stefanesti-Prut
A4 Oradea Zalau Dej Bistrita Vatra Dornei Tg Neamt Pascani Tg Frumos Iasi
A6 Salonta Beius Stei Cluj Turda Tg Mures Gheorgheni Piatra Neamt Roman Vaslui Husi
A8 Nadlac Arad Lipova Deva Sebes Sibiu Brasov Onesti Adjud Barlad Murgeni
(de la Sebes prin Alba Teius Blaj Medias Sighisoara Odorheiu Secuiesc Miercurea Ciuc l-as lasa drum expres)
A10 Jimbolia Timisoara Lugoj Otelu Rosu Hateg
A12 Drobeta TS Tg Jiu Rm Valcea Pitesti Targoviste Ploiesti Buzau Faurei Braila Tulcea
A14 Calafat Craiova Caracal Alexandria Bucuresti Fetesti Constanta

Storyteller

Oricum de anul trecut am mai urcat un loc pe 23 de cand avem 668km si cu noile deschideri(ca vor fi acuma in decembrie ca in ianuarie asa a zis Adler pa arad nd ) vom mai urca incet dar sigur.
Noi avem autostrazi cat de cat la standarde europene fata de vecinii nostrii din est.

pasadia

Stiu, voi spune o replica ce e deja banala: "vreau si eu ce fumezi tu!"  :p

frunzaverde

#1579
Quote from: Storyteller on December 06, 2014, 08:42:40 PM
dar iata clasamentul pe 2013

Nu stiu de unde ai clasamentul ala, dar e o prostie. Pare sa origineze din traducerea gresita a "highway" in "autostrada". Highway inseamna sosea. Orice sosea poate fi, in engleza, "a highway".

Hai sa vorbim de fostul spatiu sovietic - Rusia, Kazakhstan, Ucraina, Belarus, Azerbaijan, Moldova etc. Ei au un concept care se numeste "automagistrala" (notat cu M in hartile rusesti). El e tradus adesea in engleza ca "highway". In romana, via engleza, ajunge ca "autostrada". Inseamna, insa, "drum principal", si nu are legatura cu standardul la care este drumul. El poate fi orice, de la autostrada cu 3-4 benzi pe sens, la drum neasfaltat; singurul lucru care-l face automagistrala este ca duce in capitala statului (Moscova). De exemplu, un segment din M9 care e la standard de drum national (1+1): https://goo.gl/maps/HcVzn.

Tarile ex-sovietice, au, separat, conceptul de autostrada. Inseamna cam acelasi lucru ca in romana, cai separate, 2 benzi pe sens sau mai mult, se folosesc placutele verzi cu desenul "autostrada" la intrare, si placutele verzi taiate cu rosu la iesire, etc. etc. Doar ca, spre deosebire de Romania, Germania, Italia, Franta, segmentele care se califica spre a fi autostrada nu primesc numar separat. Ele sunt doar segmente dintr-o sosea mai lunga, si sunt numerotate cu numarul drumului (M, P/R, A/A etc.). Uite un exemplu de segment de autostrada, tot parte din M9: https://goo.gl/maps/X1vSK

Aceiasi strategie o au si suedezii si norvegienii si finlandezii - marcheaza trasee, nu drumuri in functie de tipul soselei.

Acum, ce autostrazi au rusii, marcate ca atare:

- MKAD - ocolitoarea Moscovei
- KAD - ocolitoarea Skt. Petersburg
- M9 intre Moscova si Volokamask (125 km).
- M1 intre Moscova si iesirea din Odintsovo (25 km).
- M2 intre Moscova si la vest de Tula (intersectia cu R135/M2-temporar) (170 km).
- M4 intre Moscova si Barabanovo (130 km)
- A199 intre Kaliningrad si Zelenogradsk (45 km)

Nemarcate, dar respectand standardul:

- M3 intre Moscova si Seliatino (45 km), via Vnukovo.
- M60, ocolitoarea Vladivostokului, vreo 40 km
- A120, prima bucata din Skt. Petersburg - Viborg, aproape 30 km in exploatare
- cateva segmente din M4, in total vreo 150-200 km, cu indulgenta.

Standardul in sine e mult sub cel romanesc - nu exista garduri de protectie laterale, nu exista parapeti laterali, mediana e foarte ingusta, exista anti-orbire, dar doar pe segmentele cele mai noi, intrarile si iesirile au benzi scurte de acceleratie, semnalizarea e proasta, asfaltul e, mai ales pe segmentele vechi rau etc..

Deci, in total, Rusia are in exploatare vreo 7-800 km de autostrada marcata ca atare si vreo 1100-1200 in total, inclusiv segmentele la standard dar marcate ca drum obisnuit.

Mai are si drumuri expres. In principiu vorbim de bucati mari din M4, vreo 1000 km in total, care arata cam asa: https://goo.gl/maps/ZIl53. Mai sunt bucati, sa zicem 500-1000 km din alte drumuri care sunt la standarde de drum expres, deci, in total vreo 2000 km.

Si inca pe-atat, drumuri la diverse standarde 2+2, de la drum national cu gard pe mijloc, dar cu intersectii la nivel : https://goo.gl/maps/wboFq la drumuri 2+2 obisnuite, cu marcaj dublu care separa benzile si-atat (gen DN1 Bucuresti - Ploiesti) : https://goo.gl/maps/MD50g

In Kazakhstan la fel. Au practic 220 km de autostrada la standard (o bucata din Astana - Koksetau), inca vreo 150 in bucati upgradate recent (si denumite "avtoban") si inca vreo 500 la standard 2+2 sovietic. Acum upgradeaza inca 200-300 km, nu stiu exact la ce standard, pe A2/M2, la vest de Alma-ata.

Georgia, pe de alta parte, ai expediat-o rapid cu 0. Nu e cazul, are in jur de 70 de km de autostrada, intre Gori si Tbilisi, uite si un semn de circulatie care atesta lucrul asta. Mai au vreo 5 km in constructie, si inca vreo 10 semi-profil: http://twospanners.com/wp-content/uploads/2013/05/2013-05-03-12.01.54.jpg. As verifica si Armenia ce autostrazi are.

Pe urma, Islanda tu zici ca are 37 km. Islanda are 2 drumuri 2+2, ambele in Reykjavik - centura de Est si iesirea DN1 din oras. Ambele s-ar califica usor la statutul de autostrada urbana (au tot ce le trebuie), doar ca una are 8 km, alta are 6 km. Si 6+8 nu da 37... Ambele sunt marcate ca drumuri nationale cu restrictie la 80 km/h - nu a avut rost legiferarea conceptului de autostrada/drum expres pentru 14 km, cand astia vor fi pe vecie toti km de 2+2 ai tarii...

Cifrele tale sunt gresite si prin alte parti, de altfel: Suedia avea 1 920 km in 2012 (s-au mai deschis vreo 20-30 in ultimii 2 ani): http://www.trafikverket.se/Privat/Vagar-och-jarnvagar/Sveriges-vagnat/. San Marino are fix 0 (n-are nici marcate autostrazi, nici drumuri care s-ar putea clasifica ca atare). In Albania tu zici 250 - ei au 3 mari si late autostrazi - A1 Rreshen - Kalimash = 69 km (Bechtelul lor), A2 Vlore - Levan = 29 km si A3 Tirana - Elbasan = 26 km, din care nu toti deschisi, si cei deschisi doar o cale, a doua inca in constructie. Deci total 124 km, nu 250. Iti da 250 daca aduni tot ce au cu 4 benzi (adica Durres - Tirana, Durres - Fier si bucatica Durres - A1 care e 2x2). Doar ca standardul bucatilor alora e cel mult comparabil cu Centura Bucuresti Nord, pe cele mai bune din ele, si cu DN7 Bucuresti - Targoviste pe restul... Au proprietati adiacente, giratorii, treceri de pietoni, intersectii la nivel... Si sunt marcate ca DN-uri (SH), nu ca autostrada de albanezi...

Asa ca refa tabelul. De la 0.

Quote from: isantem on December 05, 2014, 09:20:58 PM
cu cratere de drum judetean pe primul lot Buc-Constanta, cu Buc Pitesti de evul mediu, Brasov Ploiesti la stadiu de autorizatie de mediu si noi scriem pagini intregi de comparatii aiurea cu tari care sunt la ani lumina in domeniul infrastructuri.

Ne mai plangem mult? Am mers prin Europa si America de Nord pe autostrazi cu asfalt/beton MULT mai prost decat Bucuresti - Lehliu. Am mers pe autostrazi fara benzi de urgenta, construite in 2012. Am mers pe autostrazi cu latimea de 19 m, pe langa care Bucuresti - Pitesti arata parfum... In tari cu PIB de 10 ori cat al Romaniei. Uite-aici ev mediu autostradal :

Exemplarul 1:
https://goo.gl/maps/SbnEm
Se observa lipsa parapetilor laterali de ORICE fel. Se observa lipsa gardului perimetral anti-animale (si de salbaticiuni e plina tara; se pune gard numai acolo unde chiar e considerat pericol). Se observa ca mediana e una bucata parapet New Jersey.

Exemplarul 2:
https://goo.gl/maps/rCQ86
Banda de urgenta? Nu. Benzi inguste? Bineinteles. Mediana de cam un metru? Desigur! Parapete lateral? Pe alte drumuri! Gard protectie animale? In alte parti ale tarii! Beton? Cat cuprinde. Crapaturi? Are. Nu se vad prea bine pe Google, da' are.

Exemplarul 3:
https://goo.gl/maps/g9abz
Constructie 2009! Benzi de urgenta? Nu, bineinteles! Gardulet de juma' de metru inaltime pe post de mediana? Desigur. Antiorbire? Parapete lateral? Lux, dom'ne, lux. Macar asta are gard de protectie anti-animale si e iluminat...

Cat despre asfalt prost, va recomand o tura pe Gardiner Expressway in Toronto, si apoi pe QEW...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Storyteller

multu pentru rectificari, chiar apreciez daca au si altii date suplimentare.

alecu26

oare unde pot sa inghesuie Portughezii 2600 km????
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

^ Avem threaduri dedicate pentru drumurile europene, va rog continuati discutia acolo.
:cheers:

MNU

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus... in 5 minute la PRO TV la emisiunea "Dupa 20 de ani".

stangabriel

Va rog ideile principale din emisiune daca se poate,nu pot sa urmaresc acum. Multumesc.

panda_no 5

Pitesti Sibiu o sa facem exproprieri la nivel de autostrada
In prima faza drum expres dar s-ar putea sa o facem autostrada din start.Depinde ce se stabileste si cu CE.
Cica ar putea demara constructia la sfarsitul anului viitor
Asta nu o mai cred.

panda_no 5

#1586
Bacau - Brasov o vede gata in 2018?????
Aberatii

Comarnic Brasov deocamdata sta pentru ca specialistii nu s-au concentrat in ultimele 2 luni pe problema asta?????
Recunoaste ca nu au finantare.Cica se cauta cea mai buna varianta.

nctind

Au gasit solutia pentru Comarnic - Brasov, mai fac un DN pe Valea Doftanei - Sacele si asa vom avea 6 benzi...
Contractul Comarnic Brasov pt autostrada este in standby zice.
Nimeni nu s-a concentrat pe proiect in ultimile 2 luni, dar nu este o intarziere ca oricum la primavara s-ar incepe.

Da, discutii goale nimic concret. Tipic politicianistic, spui multe si nimic.

Tavi

Drumul Valea Doftanei - Sacele este facut de nemti inca din 40 ... Abereaza "prietenul" ca deobicei  >:(

adiarc

a subliniat inca odata ceea ce se stia, dupa pozitia ferma a CE legata de refuzul schimbarii coridoarelor.....vor SB-Pitesti pana in 2020 ( tot express...)si au si o ambitie sa aiba sectoare mai usoare finalizate la 100 de ani de la Marea Unire ( 2018 ).Pe de alta parte spunea de 1,5 ani pt Sibiu-Nadlac , ceea ce oficializeaza pierderea banilor si pt cele 3 tronsoane din Lugoj-Deva , daca nu se produce marea minune si se aproba propunerea Sloveniei cu N+3
iarasi , ceea ce stiam ...pt Sb-Brasov nu avem solutie de finantare.7
Asta am prins eu , nu am vazut de la inceput.Acum se discuta despre CF
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura