News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Ionut

Un articol deprimant... :( Voi ce ziceti?

QuoteTratatul Fiscal al UE pune frână concesiunii de autostrăzi

Proiecte precum realizarea unor autostrăzi în concesiune în România printre care cele între Comarnic, Braşov şi Făgăraş, Piteşti şi Sibiu sau chiar Iaşi-Tg,Mureş sunt îngreunate de prevederile Uniunii Europene referitoare la deficitul bugetar, precum şi de obligaţiile asumate de România în privinţa nivelul acestuia.

Regulile privitoare la deficit obligă la o abordare atentă a proiectelor de concesiune de autostrăzi, a declarat miercuri, ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare. Idea a fost exprimată cu o zi înaintea sa şi de ministrul Finanţelor, Bogdan Drăgoi.

Problema stă astfel: în cazul unui proiect de concesiune statul se obligă să acorde concesionarului ceea ce se numeşte plăţi de disponibilitate. Acestea sunt suportate de la buget şi sunt egale cu diferenţa dintre costurile concesionarului cu realizarea şi exploatarea autostrăzii (fiind inclusă şi marja de profit a acestuia) şi veniturile sale reprezentate de taxele de autostradă colectate de el. Spre exemplu, în cazul fostei concesiuni Comarnic-Braşov semnată cu firma franceză Vinci însă reziliată în ianuarie 2010, statul se obliga să acorde concesionarului plăţi anuale de disponibilitate de până la 180 de milioane de euro. Suma ar reprezenta 0,15% din PIB, deci a zecea parte din deficitul bugetar angajat de România, de 1,5% din PIB.

"Studiile de fezabilitate pe care le realizăm trebuie să arate exact posibilitatea concesiunii fără a afecta deficitul. Sunt mai multe cerinţe pentru aceasta", spune ministrul Transporturilor. In ultimii ani Eurostat, oficiul european de statistică a devenit foarte atent la raportările privitoare la deficitul bugetar şi însăşi raportările României au dat naştere anul trecut unei dispute, în cadrul căreia Eurostat s-a declarat neconvins că deficitul României este pe cât pretind oficialii noştri că ar fi.

In analizele făcute recent Banca Mondială a recomandat României să deruleze mai întâi un proiect mic de concesiune a unei autostrăzi, în limita a 500 de milioane de euro care să arate finanţatorilor capacitatea noastră de a derula astfel de proiecte. Unii bancherii şi-au exprimat reţinerea că România, ţară la al cărei dosar figurează reziliat în mai multe rânduri a unor contracte de concesiune şi care s-ar afla în concurenţă cu alte ţări învecinate pentru atragerea banilor necesari realizării autostrăzilor, ar avea acces facil la finanţările necesare.

sursa: Romania Libera

delacroix

Incoerenta, inconsistenta, incompetenta...ghiveci. Ce are concesiunea cu finantarea europeana? Daca nu poti sa faci o casa de ce ai insistat sa "bagi" la finantare un cartier? Despre ce concesiune e vorba? Nimic, doar gargara de politruc >:(

budrom

#137
@valexandru

Quote
2. Romania a incercat sa impuna raseul tuturor coridoarelor europene . Cel mai elocvent exemplu este faptul ca dn. Nazare a vrut ca autostrada Vest-Est sa fie Bors-Cluj Napoca-Turda-Tg. Mures-Iasi-Ungheni ,dar UE a spus "Nu!" , hotarand ca autostrada Vest-Est sa fie Timisoara-Sebes-Turda-Tg. Mures-Iasi , cealalta autostrada Bors-Turda ramanand comprehensive (in final tot e bine, dar nu exact cum s-a vrut).
3. In cazul proiectelor cu costuri foarte mari (aceasta autostrada Sebes-Iasi ajunge cred la costuri de 7-8 mld. Euro), Uniunea Europeana da direct banii, iar Romania plateste restul. Nu spun ca la fel se va intampla aici ,deoarece nu stiu de la ce costuri se intampla asta.


Hello again, Alex!
Era simplu, dar daca nu-ti place budrom, te ajut:
Bud=Mugur
Rom=Romania

Pt a te lamuri la punctele 2 si 3, doar citeste cu atentie paragraful II, din acest act oficial:
http://www.mt.ro/nou/comunicate.php?id=156

delacroix



Pt a te lamuri la punctele 2 si 3, doar citeste cu atentie paragraful II, din acest act oficial:
http://www.mt.ro/nou/comunicate.php?id=156
[/quote]
:lol:

valexandru

Quote

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Alexandru Nazare, a avut astazi la Bruxelles o intalnire cu vicepresedintele Comisiei Europene si comisar european pentru Transport, Siim Kallas. In cadrul intalnirii, i-a cerut sprijin prin finantare europeana in vederea realizarii sectiunii rutiere Bors- Zalau -Campia Turzii-Targu Mures- Iasi- Ungheni in reteaua centrala a politicii TEN-T a CE, informeaza Ministerul Transporturilor. "In cadrul intalnirii, ministrul roman a reiterat pozitia Romaniei fata de propunerile Comisiei Europene privind reperele renegocierii politicii TEN-T, in baza careia vor fi calibrate si finantarile europene nerambursabile pentru exercitiul financiar 2014-2020 al Uniunii Europene", se arata in comunicat.

    "Am subliniat din nou importanta deosebita pe care o acordam introducerii sectiunii rutiere Bors- Zalau -Campia Turzii-Targu Mures- Iasi- Ungheni in reteaua centrala. Argumentele sunt extrem de clare: aceasta ruta scurteaza conexiunea Est-Vest cu 300 kilometri, conecteaza Budapesta cu Moldova si sudul Ucrainei, va fi prima autostrada care sa deserveasca Nordul Romaniei, va conecta jumatate din Romania la Piata Unica si nu in ultimul rand va acoperi nevoile traficului proiectat", a declarat Nazare.


In ceea ce priveste proiectul de regulament privind Mecanismul Conectarea Europei, "daca acest instrument va fi validat in cadrul Consiliului TTE, Comisia a acceptat propunerea Romaniei de a finanta din aceste fonduri constructia Canalului Dunare-Bucuresti dar si alte proiecte pe care le vom inainta in perioada imediat urmatoare", a mai spus Nazare.

Ministrul Transporturilor a precizat ca exista un angajament ferm al Comisiei de a oferi Romaniei asistenta tehnica in vederea pregatirii unei liste de proiecte eligibile pentru a creste capacitatea de absorbtie a fondurilor in perspectiva financiara 2014-2020, atat prin discutii la Bucuresti cat si prin detasarea unor experti romani la Bruxelles.
sursa: http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-11754434-alexandru-nazare-cere-comisiei-europene-sprijine-realizarea-unei-noi-autostrazi-bors-targu-mures-iasi.htm

@budrom
    Salut Mugur! (Uite asa imi suna mai bine)
    Ceva e putred la mijloc.... Articolul e din 15 martie, iar aici Domnul Ministru nu sugereaza absolut nimic de o autostrada Sebes-Turda, deci nici pe departe de Timisoara-Sebes-Tg. Mures-Iasi, iar in sursa data de tine:
Quote
Alexandru NAZARE: "România a obținut dublarea rețelei rutiere TEN-T pe teritoriul național și impunerea unei axe est-vest de relevanță regională la nivelul Uniunii Europene"

Astăzi, 22 martie a.c., Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, domnul Alexandru Nazare, a participat la Bruxelles la întrunirea Consiliului pentru Transport, Telecomunicații și Energie al Uniunii Europene. Agenda întrevederii a cuprins temele cele mai importante pentru spațiul de transport european. În deschidere a fost discutată revizuirea Rețelei Trans-europene de Transport TEN-T, restul întrunirii urmând a dezbate aspecte ce privesc piaţa de servicii aeriene și aeroportuare precum și evenimente recente cu impact asupra siguranței navigației maritime.

În continuarea demersurilor Ministerului Transporturilor și Infrastructurii de creștere a ariei de acoperire în România a rețelelor centrală și globală ale TEN-T, a fost convenită în ședința de lucru cu Vicepreședintele Comisiei Europene, comisarul Siim Kallas, extinderea acestora din urmă pentru a acoperi principalele artere rutiere și feroviare ce traversează teritoriul României. În speță, a fost acceptată de către Comisie includerea în noua rețea TEN-T a  traseului Timișoara-Sebeș-Turda-Târgu-Mureș-Iași-Ungheni, a rutei Calafat-Craiova-Alexandria-București, ambele atât în componenta rutieră cât și feroviară. Nu în cele din urmă, s-a acceptat de către Comisie și includerea rutelor Borș-Turda și  Constanța-Tulcea-Brăila-Galați în rețeaua globală și a Canalului Dunăre-București în rețeaua centrală.

"Am adus astăzi o contribuție foarte importantă la dezvoltarea viitoare a infrastructurii din România. După negocieri foarte lungi și foarte dificile cu Comisia pe perioada ultimului an și jumătate am impus în sfârșit astăzi trasee ale rețelelor TEN-T care sprjină direct dezvoltarea noastră economică și de infrastructură din perioada următoare. România a obținut dublarea rețelei rutiere TEN-T pe teritoriul național și impunerea unei axe est-vest de relevanță regională. Includerea segmentului de autostradă Târgu-Mureș - Iași - Ungheni, mai cu seamă, se prefigurează drept un coridor de dezvoltare pentru zona nordică a României și consolidează interconectarea viitoare a Republicii Moldova la principalele coridoare europene", a afirmat ministrul Alexandru Nazare.

   Ca o comparatie mai usoara:
15 martie:
Quote
"Am subliniat din nou importanta deosebita pe care o acordam introducerii sectiunii rutiere Bors- Zalau -Campia Turzii-Targu Mures- Iasi- Ungheni in reteaua centrala."
22 martie:
Quote
În speță, a fost acceptată de către Comisie includerea în noua rețea TEN-T a  traseului Timișoara-Sebeș-Turda-Târgu-Mureș-Iași-Ungheni
:lol:
Alte surse din 15 martie:
http://www.obiectivbr.ro/component/content/article/66059.html
http://www.newsiasi.ro/eveniment/actualitate/1439-autostrada-iasi-targu-mures-bors-cerere-de-finantare-de-la-ue.html
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

valexandru

          Tinand cont ca mai nou din TEN-T comprehensive face parte si Autostrada Constanţa-Tulcea-Brăila-Galaţi, as propune o autostrada Bucuresti-Braila , asigurandu-se astfel legatura dintre Bucuresti si cea mai mare aglomerare urbana din Romania (dupa Buc evident).
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Ionut

Cei de la Capital fac o recapitulare...



sursa si multe informatii: Capital

Multe informatii probabil nu sunt exacte, nu luati tot ca 100% real. :)

valexandru

Quote from: budrom on March 29, 2012, 12:25:44 PM
Quote from: delacroix on March 28, 2012, 08:48:36 PM


Pt a te lamuri la punctele 2 si 3, doar citeste cu atentie paragraful II, din acest act oficial:
http://www.mt.ro/nou/comunicate.php?id=156
:lol:

Este ceva de ras, aici? Ti se pare ca nu este OFICIAL sau cum?!
Atunci uite si documentele de la UE. (care spun, exact acelasi lucru)
Priviti si hartile mai cu atentie, poate nu vor mai aparea asa des confuzii intre rail si road. (spre exemplu acolada rail calafat-craiova-tm, transpusa pe majoritatea hartilor forumiste drept... road)
Si inca ceva F F F important, pt ca lucrurile sa fie cat mai clare pt toata lumea, road nu inseamna neaparat autostrada!
Asa ca o eventuala autostrada Calafat-Tm, dupa modernizarea actuala a DN6, este ceva aproape SF, deocamdata.
Cum spuneam si in alt mesaj anterior, cu putin noroc, vom avea cu 85% contributia UE (2014-2020), astea bolduite care urmeaza si, adaug eu, cei 50 de km de autostrada, Moravita-Izvin.

EU said:
"ROMANIA:
– Rail: Alba Iulia – Turda – Dej – Suceava – Pascani – Iasi – Ungheni (border RO/MD)
Road: Sebes – Turda – Târgu Mureș – Pascani – Iasi – Ungheni (border RO/MD)
This road and rail link is to be included in core network as connection from the urban
node Timisoara to Ungheni, the border crossing point to Moldova.

– Road: Calafat – Craiova – Alexandria – Bucuresti
This road is to be included in the core network as connection of the urban node of
Timisoara with the capital Bucuresti and as it supplements, in the sense of
multimodality, the corresponding  rail connection in the core network.

– Road: section Constanta-Tulcea-Galati to be included in the road comprehensive
network
– Road: alignment of core network to be changed to Bucuresti – Ploiesti – Buzau
Sursa:
http://www.consilium.europa.eu/uedocs/cms_data/docs/pressdata/en/trans/129165.pdf
[/quote]

    Uiti ca Timisoara-Calafat e Coridor pan-european , deci nu e absolut nimic SF!
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

budrom

#143
Quote from: valexandru on March 29, 2012, 02:29:59 AM
          Tinand cont ca mai nou din TEN-T comprehensive face parte si Autostrada Constanţa-Tulcea-Brăila-Galaţi, as propune o autostrada Bucuresti-Braila , asigurandu-se astfel legatura dintre Bucuresti si cea mai mare aglomerare urbana din Romania (dupa Buc evident).

1.Aglomerare ce inseamna?!
Populatie?
Autovehicule?
Cladiri?
Fabrici si uzine (industrie)?

Crezi ca asa se face un studiu de impact?
Uite ceva de reflexie, o idee, cauta contributia adevarata a judetelor la Bugetul de Stat.
Hai, ca am gasit-o eu:


2. :)
"Uiti ca Timisoara-Calafat e Coridor pan-european , deci nu e absolut nimic SF!"

Da, este, EXISTA, poti rula chiar ASTAZI pe el, este DN6.
daca esti mai atent observi chiar in poza UE (e cea fara update), ca acea bucata are si acolo un rosu CONTINUU, ceea ce INSEAMNA ca EXISTA in realitate, astazi. (vezi sa nu te uiti la rail, cumva)
Asa ca, E putin SF, zic eu, o autostrada TM-Calafat.

bogdymol

O harta interesanta cu autostrazile / drumurile express planificate in jurul orasului Timisoara postata de cineva pe SSC:

Quote from: Djulwes@SSCPana una alta, am gasit o schita (PDF) din etapa I a noului PUG Timisoara cu inelul de centura si inelul de autostrada, unde se vede si inceputul autostrazii Tm-Belgrad.

E destul de mare, s-ar putea sa se incarce mai greu.

Din cate vad sunt planuri mari pentru 2 (două!) inele in jurul orasului, doar ca va dura foarte mult pana se vor concretiza. Din pacate nu vad nici o imbunatatire a infrastructurii pe relatia autostrada (oricare segment) - oras.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

valexandru

Quote from: budrom on March 29, 2012, 01:15:01 PM
Quote from: valexandru on March 29, 2012, 02:29:59 AM
          Tinand cont ca mai nou din TEN-T comprehensive face parte si Autostrada Constanţa-Tulcea-Brăila-Galaţi, as propune o autostrada Bucuresti-Braila , asigurandu-se astfel legatura dintre Bucuresti si cea mai mare aglomerare urbana din Romania (dupa Buc evident).

Aglomerare ce inseamna?!
Populatie?
Autovehicule?
Cladiri?
Fabrici si uzine (industrie)?

Crezi ca asa se face un studiu de impact?
Uite ceva de reflexie, o idee, cauta contributia adevarata a judetelor la Bugetul de Stat.
Hai, ca am gasit-o eu:


   In primul rand, mersi ca mi-ai bagat mesajul in seama (creca esti singurul) , deci mersi :cheers:.
Asta e singurul articol de pe wikipedia ceva mai apropiat:
Quote from: wikipedia.ro
Un megalopolis (din grecescul mega+polis, oraș mare) este o aglomerare urbană întinsă, alcătuită din mai multe metropole, inițial separate.

Termenul ,,megalopolis" a fost folosit prima dată pentru zona supranumită BosWash din America (Boston-New York-Philadelphia-Washington). Această aglomerare urbană se întinde de la Boston peste New York, Philadelphia, Baltimore și până la Washington D.C. de-a lungul țărmului Oceanului Atlantic, în nord-estul SUA. Zona are o lungime de peste 750 de km. În acest megalopolis locuiesc circa 50 de milioane de oameni (20 % din populația Statelor Unite) pe o suprafață de 140.000 km² (3 % din totalul țării). Regiunea include de asemenea o aglomerare industrială și comercială. Orașele din megalopolis sunt legate la un sistem de infrastructură gigantic.

Orașele mari din SUA s-au întins cu periferiile lor tot mai mult în regiunile rurale înconjurătoare. Și de-a lungul șoselelor principale s-au format din ce în ce mai multe orășele lungi. Cu timpul, aceste orășele au ajuns să se atingă între ele, așa de exemplu pe ruta San Francisco - San Diego.
Se invata prin clasa a VIII-a cand se face "Geografia Romaniei" despre aglomerari urbane (Daca ma intrebati de unde stiu, am o cunostinta care e prof de geografie). Si din cate stiu (de la prof respectiv) cam despre asta e vorba "aglomerare industrială și comercială" +plus populatia numeroasa, distanta dintre cele 2 orase fiind de doar 20 km!
        Ca populatie aceasta aglomerare urbana are 241 776+176 607=418 383 intrecand astfel Constanta cu pop de 297 703 , Iasi cu pop de 297 541 si Timisoara cu pop de 301 761 (sursa pt aceste date: http://www.arcgis.com/home/webmap/viewer.html?webmap=d4950800363749c48a70c72e6945a345)
   Cand ai zis "Autovehicule?" te refereai la industrie?
   La faza cu "Cladiri?" nu inteleg care ar fi legatura cu aglomerare urbana.
   La industrie trebuie sa subliniez ca stau chiar bine(aici am sa dau exemplu numai orasul Galati):
"Combinatul Siderurgic ArcelorMittal":
QuoteIndustria metalurgică din Galați realizează 55,6% din producția de oțel a României, 55% din cea a producției de laminate și 90,4 % din producția de tablă și benzi laminate la rece. Mai mult de jumătate din producția metalurgică este exportată.
,
Dunarea e folosita din plin:
QuoteOrașul Galați, amplasat pe malul stâng al Dunării, la 80 km de Delta Dunării, are patru porturi, un port pentru transportul de persoane și trei pentru transportul de mărfuri. Galațiul este al doilea port al României, cu posibilitate de conectare la Marea Neagră, de la Galați Dunărea fiind maritimă. Prin porturile sale se realizează cea mai importantă parte a exportului de cherestea a României. Cel mai important port la Dunăre, construit acum 12 decenii, Port Bazinul Nou oferă o serie de servicii: facilități de încărcare, descărcare, legare, depozitare pentru bunuri, rulouri, oțel, aluminiu, cherestea, bușteni, cereale, mașini și alte încărcături.Caracteristicile portului Galați sunt următoarele:

    Suprafață totală: 864.131 mp;
    Număr de bazine portuare: 2 (Docuri, Bazinul Nou);
    Lungimea cheurilor: vertical = 4.675 m; pereat = 2.390 m;
    Număr dane de operare: 56;
    Facilități pentru staționarea navelor pe timp de iarnă;
    Conexiune feroviară: lungime = 12.348 m (Ecartament European);
    Cale ferată cu ecartament larg - în lungul danelor de operare;
    Punct de tarifare cale ferată;
    Conexiune cu sistemul rutier național;
    Parcare asigurată pentru camioane;
    Facilități de depozitare a mărfurilor (platforme deschise și magazii închise);
    Echipamente portuare pentru operarea navelor;
    Siloz pentru cereale;
    Gestiunea deseurilor de la navă: gunoi menajer, ape uzate și ape de santina;
    Facilități pentru bunkeraj și pentru întreținerea navelor;
    Zona liberă;
    Punct vamal;
    Șantierul naval DAMEN S.A.;
    Terminal cerealier;
    Terminal de containere;
    Terminal petrolier;
    Siguranță în conformitate cu codul ISPS.

Si ca si centre comerciale stau chiar foarte bine:
Quote
În Galați se găsesc următoarele centre comerciale și lanțuri de magazine:

    Metro (în nordul orașului)
    Real (în Micro 21)
    Penny Market (2 magazine) (în Țiglina 4 și Mazeppa 1 lângă Centrul de Transfuzii Galați)
    C.E. Market
    Carrefour
    Practiker (Pe Strada Domnească, vis-a-vis de Colegiul Elena Doamna)
    Altex Megastore (în Micro 21)
    Kaufland (2 magazine) (în Micro 21 și în Micro 39)
    Billa (3 magazine) (în Micro 21, Micro 13 și Țiglina 3)
    Winmarkt (în Centru)
    Manoil Mall (în Țiglina 3)
    Sellgros (în Micro 21)
(sursa wikipedia.ro)

    Asa ca o autostrada mi s-ar parea mai mult decat justificata!
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Ionut

@valexandru si budrom: guys, cred ca e clar ca zona Galati-Braila are nevoie de autostrada indiferent de cum o dai, ca te gandesti la numar de locuitori, la industrie, retail etc. Si observati ca pe TEN-T apare zona asta pe core network. Deci... nu stiu daca mai are rost sa comentam. Problema noastra, discutata de multe ori, este ca Galati-Braila nu e singura zona fara autostrada. La fel putem vorbi de Craiova, de exemplu. Si-atunci e vechea poveste care nu duce nicaieri: ce facem mai intai.

Hai sa nu mai reluam discutia asta, e chiar inutila. De altfel, cifrele si informatiile puse de voi mi se par foarte interesante, bune pentru cultura generala economica. :) :cheers:

@bogdymol: multumesc pentru info! Pusesem si noi stirea lui Djulwes de pe SSC chiar pe thread-ul viitoarei autostrazi Timisoara-Belgrad, putem discuta acolo.

valexandru

#147
Quote from: Ionut on March 29, 2012, 01:55:18 PM
@valexandru si budrom: guys, cred ca e clar ca zona Galati-Braila are nevoie de autostrada indiferent de cum o dai, ca te gandesti la numar de locuitori, la industrie, retail etc. Si observati ca pe TEN-T apare zona asta pe core network. Deci... nu stiu daca mai are rost sa comentam. Problema noastra, discutata de multe ori, este ca Galati-Braila nu e singura zona fara autostrada. La fel putem vorbi de Craiova, de exemplu. Si-atunci e vechea poveste care nu duce nicaieri: ce facem mai intai.

Hai sa nu mai reluam discutia asta, e chiar inutila. De altfel, cifrele si informatiile puse de voi mi se par foarte interesante, bune pentru cultura generala economica. :) :cheers:

@bogdymol: multumesc pentru info! Pusesem si noi stirea lui Djulwes de pe SSC chiar pe thread-ul viitoarei autostrazi Timisoara-Belgrad, putem discuta acolo.

1. Stirea pusa de bogdymol o pusesem eu pe threadul Timisoara-Belgrad
2. In sfarsit valorific si eu acei ani de scoala (care la momentul respectiv mi se pareau inutili) :lol:
3. Craiova, cel putin pe hartie, va avea aprox 2 autostrazi  (Tm-Calafat si Craiova-Bucuresti), pe cand aceasta aglomerare urbana va avea doar una si aia incerta.
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

budrom

#148
@valexandru
"3. Craiova, cel putin pe hartie, va avea aprox 2 autostrazi  (Tm-Calafat si Craiova-Bucuresti), pe cand aceasta aglomerare urbana va avea doar una si aia incerta."

:D
Nu te lasi...
cel putin una dintre ele, va fi si reala: Calafat-Craiova-Alexandria-Bucuresti

PE HARTIE (oficiala)
Doar ti-am spus sa privesti atent harta, pe unde-i rosu nepunctat, pe acolo nu se va construi nicio autostrada!!!
Deci, priveste:
(este harta de pe pagina nr 3, cea cu drumurile rosii..., dar REPET, e o harta fara update-ul din 22.03.2012)
http://register.consilium.europa.eu/pdf/en/12/st07/st07537-ad21.en12.pdf

valexandru

#149
Quote from: budrom on March 29, 2012, 02:17:47 PM
@valexandru
"3. Craiova, cel putin pe hartie, va avea aprox 2 autostrazi  (Tm-Calafat si Craiova-Bucuresti), pe cand aceasta aglomerare urbana va avea doar una si aia incerta."

:D
Nu te lasi...
cel putin una dintre ele, va fi si reala: Calafat-Craiova-Alexandria-Bucuresti

PE HARTIE (oficiala)
Doar ti-am spus sa privesti atent harta, pe unde-i rosu nepunctat, pe acolo nu se va construi nicio autostrada!!!
Deci, priveste:
(este harta de pe pagina nr 3, cea cu drumurile rosii...)
http://register.consilium.europa.eu/pdf/en/12/st07/st07537-ad21.en12.pdf
Totusi am specificat "cel putin pe hartie" adica "cel putin se presupune" :) .
   Eu as vrea sa aiba si Oltenia o infrastructura mai moderna....
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"