Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

istvan78

Quote from: dr4qul4 on October 01, 2014, 11:19:27 PM
Daca e plan electoral e făcut doar pentru jumatatea vestica, si mai ales pt BV-SB.

Daca e plan electoral, nu stiu pentru cine e...
Sibiul are deja autostrada in directia in care intereseaza. Brasovul, nu chiar, dar de la Brasov la Sibiu e o aruncatura de piatra, si se circula rezonabil si pe DN. Plus ca Brasovenii oricum sunt cam sucariti pe "centru" ca s-a taraganat atat cu centura lor, care in sfarsit avanseaza si ea.
Unde mai pui ca nici Sibiul nici Brasovul nu voteaza PSD oricum.

Castigatorii sunt in Prahova, dar marii perdanti sunt in Oltenia (nu-i Sibiu-Pitesti, nu-i Lugoj-Calafat-Craiova) si Moldova (nu-i Ploiesti-Buzau-Bacau), tocmai zonele care au nevoie de dezvoltarea infrastructurii ca de aer! In sensul ca tot ce e propus pentru ei e pentru 2030...

ovideatza

Eu personal consider ca sectiunea 2021-2030 a planului e doar "abureala".
In Romania, avand in vedere ca nu suntem orientati decat pe termen scurt, si nu avem orientarea pe termen mediu-lung a altor popoare, astazi nu putem discuta de un plan care sa INCEAPA peste 5 ani si sa dureze pana peste 15 ani. Asta e realitatea.

In concluzie, conform acestui document, pana in 2020 vom "avea" proiecte noi in perioada de finantare 2014-2020:

- Ploiesti-Comarnic + Comarnic Brasov(PPP, deci nu are treaba cu UE) + Brasov-Sibiu
- Pitesti-Craiova
- C.Turzii-Tg Mures
- centura sud Bucuresti (doar largita la 4 benzi, nu altceva)
- centura Adjud
- centura Targoviste

Atat!
Fara drumuri expres, fara alte discutii. Nici nu ne propunem sa facem altceva pana in 2020 pe partea rutiera.
Asta in cazul in care exista surse de finantare.

Ce e deja licitat si se lucreaza e trecut la "exista".

Parerea personala e ca treaba cu drumurile expres sunt introduse la sectiunea "distragerea atentiei dusmanului". Populatia va lua de buna harta completa, si va lua de buna existenta unor drumuri expres, care nu sunt insa in planuri pentru perioada 2014-2020.

Sincer...cu MasterPlan se pare ca avem mai putine sanse la dezvoltare decat fara, asa mai speram sa se liciteze ceva la "hei-rup" prin 2018-2019, cum s-a facut acum cu Sebes-Turda de care nimeni nu indraznea sa spere prin 2007-2008. Tragic.

In plus acest MasterPlan este "incomplet/nul" fara a se pune alaturi un tabel cu rata de finantare UE si din care cand aduni ce este pentru 2014-2020 sa reiasa absorbtie de 120% a fondurilor alocate pentru aceasta perioada.

Skynick

Colegii

Planul propus de Guvern este in faza de dezbatere publica.
Asta inseamna ca toti cei care au ceva de spus trebuie sa vina cu argumente si sa incerce sa il amendeze.

Practic asta este o oportunitate extraordinara pentru forum si comunitatea de aici. Putem sa venim cu o propunere clara, coerenta si la un nivel profesionist fata de ce incearca sa propuna Guvernul.

Acest plan trebuie sa fie un pdf, cu argumente, etape si harta si trebuie sa fie gata intr-o saptamana pentru a avea timp sa ajunga in presa si la Guvern si care trebuie trimisa si la EU (nu trebuie sa ne mai raportam la cei care ne conduc).

Daca nu facem asta si continuam sa vorbim in posturi si dialog pe forum, suntem degeaba. Acum este momentul sa avem un raspuns coerent si sa fim bagati in seama profesionist de catre comunitate.

Eu nu sunt de specialitate. Recomandarea mea este ca cineva dintre cei care se pricep si stiu sa argumenteze, sa formeze o echipa care sa reprezinte gandirea si strategia forumului pentru transportul pana in 2020 pe banii disponibili de la EU.

Daca facem asta, facem diferenta. In rest doar stam pe margine si facem poze (ceea ce okeish pentru un forum).

Facem ?

dr4qul4


2014-2020
1 H7 Autostrada Sibiu-Brasov Comprehensive TEN-T link 57.6 17.3% 689.8 689.8 2014-2020
2 H8 Autostrada Ploiesti-Comarnic Comprehensive TEN-T link 39.4 12.5% 310.4 1,000.3 2014-2020
3 H6 Autostrada Craiova-Pitesti Comprehensive TEN-T link 34.4 12.2% 870.3 1,870.6 2014-2020
4 H1 Autostrada Comarnic-Brasov Comprehensive TEN-T link 15.5 8.8% 1,117.0 2,987.5 2014-2020

OR18B Largire la 4-benzi Centura Bucuresti Sud Core TEN-T link
1 BP10 Targoviste Comprehensive TEN-T link 57.0 22.7% 78.0 78.0 2014-2020
2 BP12 Adjud Core TEN-T link

Daca Brasov-Comarnic e PPP, atunci eu va intreb, pe ce vom cheltui fondurile europene? (brasov-Bacau incepe inainte de 2020 dar se termina dupa).
La o licitatie normala, SB-BV nu va costa nici macar 1 mld euro, iar Ploiesti-Comarnic vreo 300.
Craiova-Pitesti, daca nu e PPP si asta, ajunge la maxim 900.
iar cele 3 centuri la 150 mil.

Asadar un total de cel mult 2,3 mld euro pe fonduri europene.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

iuli_reiner

#1309
1.Nu inteleg de ce se discuta despre  2020  eu stiu ca alegerile sunt din 4 in 4 ani

2.Pitesti-Sibiu trebuie construit in regim de autostrada pe bucati etc nu conteaza cum dar trebuie

-din punct de vedere electoral Bucuresti-Brasob este bine mai ales ca va fi PPP
-din punct de vedere economic Pitesti-Sibiu este o incercare doar pentru cei care renunta la interesul electoral

3.Centura Bucurestiului este o prioritate despre care nimeni nu o pune in plan.

4.O parere personala multi poate nu vor fi de acord luati-o in considerare :
-toate guvernele  PSD  iubesc parteneriatele private ,mare atentie unde unde se directioneaza toate impozitelele care se percep de la contribuabil
- nu sunt agreate investitiile dun fonduri UE din cauza controalelor si inflexibilitatii proiectelor;foarte dificil sa dai tunuri

Drumurile expres sunt o intoarcere in timp,incep sa se asemene vremurile Mitrea&Nastase 2000-2004.
Punctul 2 si 3 se poate realiza decat de conducatori care au o anumita iubire de oameni si de tara.
Drumuri bune.

frunzaverde

#1310
Quote from: ovideatza on October 02, 2014, 09:43:05 AM
- Ploiesti-Comarnic + Comarnic Brasov(PPP, deci nu are treaba cu UE) + Brasov-Sibiu

Pare ca se doreste bagarea Comarnic - Brasov pe fonduri europene, si de asta s-a impins atat de mult masterplanul asta inainte. Tot planul pare o imensa tampenie, mai ales ideea "geniala" ca Bucuresti - Bacau sa se faca via Brasov, si nevoia de "triunghi" de autostrazi in una din cele mai putin dense zone ale tarii.

Planul lui @cutter de-aici mi se pare singurul rezonabil si de bun simt: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=9.msg54536#msg54536, si in baza astuia ar trebui construita o harta. Nu vad de ce-am propune altceva, cand planul asta are si sens, are si cifre, are si prioritati.

Mai departe, dupa 2020, e simplu de tras linii: Tg. Neamt - Tg. Mures, Buzau - Bacau - Roman etc. etc.

La planul pana in 2020 as adauga un drum expres cu sectiuni 2x2 intre Comarnic si Brasov (de exemplu, se pot realiza un singur tub de tunele), ceva incadrabil la 800 milioane EUR - 1 miliard EUR, si eventual finantat 40% cu un consortiu PPP si 60% de stat, si taxat cu 8-10 EUR/vehicul. La ce trafic e pe Comarnic - Brasov, asa ceva e finantabil, si, impreuna cu VO, ar genera 2 treceri peste munti decente, sigure si de viteza.

Si statul roman ar trebui sa fie capabil sa finanteze macar 300 milioane EUR/an pt. constructia de drumuri noi dincolo de ce asigura pentru co-finantare.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ciprebbe

Cred ca planul lui cutter trebuie pus rapid pe o harta si documentat plus mail-uri de inscriere pt dezbaterea publica si participarea a cat mai multi la MT.

Tot MP ul asta e bazat pe segmentul de pe VP, ce se intampla daca nu reuseste acest PPP? devine inutil tot MP-ul.

MP ( final) e OBLIGATORIU sa fie semnat si aprobat de toate partidele politice altfel devine din nou inutil!

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

iuli_reiner

Planul lui  cutter@ imi pare si mie pertinent +1

In plus ''sectiuni 2x2 intre Comarnic si Brasov (de exemplu, se pot realiza un singur tub de tunele), ceva incadrabil la 800 milioane EUR - 1 miliard EUR, si eventual finantat 40% cu un consortiu PPP si 60% de stat, si taxat cu 8-10 EUR/vehicul."

Imi  pare logic si pertinent ce ai scris.
-Comaric -Brasov in mod normal trebuie facut drum expres si Pitesti-Sibiu autostrada.
Dupa cum vezi guvernul actual este de alta parere.

cutter

Mersi pentru apreciere, eu am încercat doar să pun cap la cap sursele de finanțare și proiectele prioritare. Din păcate, nu sunt disponibil pînă luni dimineață, dar voi participa cu siguranță la dezbaterea publică de săptămîna viitoare. Astăzi am fost la AM POS-T pentru a copia fișele de monitorizare ale proiectelor CNADNR și mi s-a confirmat că suntem înscriși acolo pe listă. Dacă vrea cineva, poate un coleg cu mai mult talent la grafică/DTP să transforme planul acesta într-o formă prezentabilă (hartă, tabel, etc) eu aș fi foarte recunoscător.

Revenind la Masterplan, dincolo de analiza VP vs VO (fraudată, după mine) și de prioritizarea proiectelor TEN-T Core vs planul Ponta, mai are o mare hibă: ignorarea centurii/inelului/variantei de ocolire a Bucureștiului.
Cred că suntem cu toții de acord că fiind centura capitalei este cel mai important drum: importanță economică, volume de trafic, de mărfuri, conectează trei autostrăzi, etc, etc.

În Masterplan este inclus doar "Modernizarea la 4 benzi a centurii sudice" si este ignorată complet partea nordică. Deci avem un singur proiect care să facă și centura sudică după modelul celei nordice.

Prin urmare:
1) Proiectul A0 este abandonat.
2) Nu există nici o intenție ca în următorii 16 ani să avem centura Bucureștiului sub formă de drum expres sau autostradă (adică cu intersecții denivelate).

Mie mi se pare de o gravitate deosebită această intenție/omisiune. Adică ocolirea Bucureștiului se va face cu treceri de pietoni, limite de 30km/h, sensuri giratorii, conflicte de trafic, viraje la stînga, ieșiri din curți? Legătura între autostrăzile care ajung în București se va face astfel? Cum de nu apare în studiul unui consultant serios ca "bottleneck", punct de sugrumare și generator de întîrzieri CB? Ce capacitate are un drum cu două benzi cu limită de 30km/h din 800 în 800m? Ce capacitate are un sens giratoriu care face intersecția cu o autostradă? Nu mai vorbesc de siguranță aici.

Pentru cei din provincie/străinătate care nu cunosc situația, cîteva imagini elocvente de pe Street View:
http://goo.gl/maps/hs3Qc
http://goo.gl/maps/LRmww
http://goo.gl/maps/nOe0o
http://goo.gl/maps/hzRhK
http://goo.gl/maps/Rn5Ij
http://goo.gl/maps/Ly4IO
http://goo.gl/maps/mgg5m

pasadia

Puteai sa pui si tu pozele cu adevara crunte de pe DNCB:

Domnesti

Jilava



alecu26

nu stiu de ce toata lumea spune ca Comarnic (Campina)-Ploiesti e OK. Chiar si acum, chiar mai mult decat Comarnic-Bv e aglomerat. Cred ca deja drumul are atins nivelul C de servici. La aproape orice ora din zi si din saptamana si din an...drumul e plin. Pana la congestionat e doar un pas. O autostrada care se va descarca in el clar il va umple. Plus ca terminarea A3 spre Bucuresti si extinderea centurii la 4 benzi in nord tot mai mult va aduce si mai mult trafic de naveta, care se va putea extinde pana spre Campina, Breaza, Comarnic.

Nu mai am datele acum la indemana...dar sigur Delacroix sau North ne pot spune ce trafic a fost in 2010 intre Ploiesti si Campina. Acolo transformarea in DX, prin adaugare de parapeti mediani si marginali va da o senzatie de claustrofobie foarte mare si va scadea viteza foarte mult....rezolvand insa problema accidentelor..ca cel din zilele trecute.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

teocharis

Quote from: ciprebbe on October 02, 2014, 01:35:38 PM


MP ( final) e OBLIGATORIU sa fie semnat si aprobat de toate partidele politice altfel devine din nou inutil!

elaboreaza, a impus Comisia EU un acord trans-partinic pe acest MP?

pasadia


stangabriel


alecu26

si daca semneaza...ce? Ce efect juridic poate avea? toilet paper.

Asta si spuneam pe threadul de MP....se va vota prin lege si dupa aia modifica dupa bunul plac prin ordonante de urgenta sau nici atat. Asa ca sa stam calmi si sa nu ne consumam neuronii degeaba. Cu el, fara el...tot acolo suntem. Doar sa fie aprobat odata...sa dea drumu UE la bani ca daca nu si ce construim acum sau avem licitat nu se termina prea curand.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).