News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Sper sa ai dreptate si sa fie doar din cauza ca nu exista traseu definitiv.
Cam peste tot pe unde avem SF -uri (chiar si expirate) se observa ca drumul expres este nou. Insa daca ne uitam la DX-urile pt care nu exista un traseu cunoscut atunci observam ca au folosit exact traseul DN-ului.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

radutm

Asta am observat si eu, ca in marea lor majoritate urmaresc traseul DN-urilor, cu curbe cu tot. Noi nici macar nu avem drumuri expres, asa ca nu avem nicio garantie ca ele vor fi facute la standard european de drum expres.
cont inchis

teocharis

dpdv tehnic, un DN poate fi upgradat la statusul de DX?


delacroix

Cum vedeti voi curbele la scara asta? Ca sa nu mai vorbesc ca de fapt e o schita. Si da, in mod "ciudat" DN-urile urmaresc vaile raurilor. Iar DX-urile fac la fel. Facand abstractie de factorul politic, creatia AECOM-ului e realista si ma astept la reactii pozitive de la Bruxelles.Si inca ceva: nu va mai uitati la UE cu gura cascata, s-ar putea sa va cada ceva rau mir... pardon, digerabil.

dr4qul4

Daca te uiți atent vei observa ca unele DX-uri urmează DN-urile actuale.
Dar cred ca este doar o coincidenta datorata lipsei unui traseu cunoscut.
Ar fi fost si aiurea sa traseze ei DX noi fara macar un pre-Sf.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

north

Alte modificări (în plus față de ce s-a menționat, i.e. București - Alexandria - Craiova și variante multe de ocolire - DIN CARE UNELE NOI PE TRASEELE DX!?!!):
- "A4" (DE8?) continuat la sud de Costanța până în BG (dar vedeți că în graba mare n-au mai modificat indicativele... este încă "RT81 / TR Marea Neagră");
- S-a introdus (normal, având în vedere existența M3 / proiectul pentru M49 din Ungaria) (anormal pentru că asta s-a întâmplat doar pentru că MT are SS din MM) racordul la Petea al DE4 și s-a corectat (pe bună dreptate) ocolul prin Baia Mare cu scurtătură + racord oraș;
- de la Galați s-a extinx DX până la Giurgiulești, în loc de "Drum EuroTrans".

Acuma comentez și eu: la Albița, unde aveam ditamai Coridorul IX, nu mai avem nici măcar un pârlit de RT sau ET?  :troll:
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

alecu26

dar totusi cum e posibil sa se faca asa pe genunchi aceste corectii?

PS: North, pe CF si navale, aeriene nu ai master planul?

PS 2: care editie a normativului e aceea?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

stangabriel

http://www.mediafax.ro/economic/rus-revizuieste-targetul-lui-sova-doar-650-km-noi-de-autostrada-pana-in-2030-plus-drumuri-expres-13358147

În sectorul feroviar, proiectele propuse în Master Plan, care includ lucrări de reabilitare sau electrificare şi achiziţie de material rulant, vor necesita o investiţie totală de 19,5 miliarde euro.

Master Planul include şi proiecte în sectorul naval în valoare de 2,27 miliarde euro, printre acestea numărându-se îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre, finalizarea legăturii Bucureşti - Dunăre şi modernizarea porturilor.

Pe de altă parte, modernizarea aeroporturilor ar costa 599 milioane euro, iar dezvoltarea sectorului intermodal ar necesita fonduri de 165 milioane euro, până în 2030.

Sectorul de transport din România are nevoie de investiţii de 48,79 miliarde euro în intervalul 2014 - 2030, însă sursele de finanţare însumează 34,98 miliarde euro, echivalentul a 71,7% din necesar. Din cei aproape 35 miliarde euro pe care România îi poate accesa până în 2030, suma de 9,8 miliarde euro va fi asigurată până în 2020, diferenţa de 25,17 miliarde euro urmând să fie disponibilă în intervalul 2021 - 2030.

Apoi normativul de DX preluat de hotnews. Cea mai apropiata data din document e 2005...deci....

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

north

Quote from: alecu26 on September 30, 2014, 10:42:10 PM
PS: North, pe CF si navale, aeriene nu ai master planul?

Ba sigur că da (acuma, dacă "am master planul"... nu știu... sunt doar hărți / liste de proiecte); pe CF apar așa:



Pe naval și pe aerian apar aceleași proiecte bine-cunoscute încât nu merită să le adaug.
Pe intermodal*) însă... în ordinea EIRR (și, în fine, MCA... duh... mă rog), în ordine: Timișoara, Cluj-Napoca est, Bacău, Suceava, București, Oradea, Iași, Turda bla bla etc..

*) Aici - și nu numai - prin "transport intermodal" se înțelege ceea ce este referitor la transportul de mărfuri. Cu alte cuvinte marfa înaintea omului (și liliacul / broasca cu bube pătrate pe burtă / ursul brun etc. înaintea omului, vezi măsurile de mediu pe autostrăzi mâncătoare de zeci de milioane de euro în România și Europa)... despre intermodalitate referitoare la persoane (da, chestiile ălea mișcătoare pe două picioare și cu două mâini care seamănă cu tine, iubite cetitoriu) nu apare nimic în masterplan.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

alecu26

ne multumim doar cu CIV nordic pe CF? asa scurt e orizontul de timp?

Maca pe CIV sud ceva....ca tocmai s-a licitat SF-ul pentru upgrade???

Era bine daca tot fac CIV sa reabiliteze si liniile care duc spre el....de exemplu Cluj-Teius mi se parea foarte important. TgM-Razboieni...ca de TGM - Sighsioara nici o sansa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

reed

Super Bt,vs,Teleorman...la fel de înapoiate si după 2023

M-Power

Din televizor Sova loveste din nou... "singura diferenta intre autostrada si un drum express este latimea de un metru"....   :gaah:

tonix

Ideea de a face jumatate de sens (daca asta inseamna drum expres) pentru Pitesti-Sibiu nu e rea. In Croatia se procedeaza la fel.
Te costa ceva mai putin si dai drumul la traffic mai rapid. Apoi se poate face calea 2 cu al 2-lea tunel, viaduct, etc.