Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

tommy

Salutare,
In alta ordine de idei, ati observat ultimele anunturi legate de licitatii?
Pe loturile montane de A8 (cele mai scumpe si complexe) au fost primite cate o oferta doar de la UMB, iar pe cel de deal mai usor de la 5 ofertanti.
In principiu loturile cela mai scumpe ar trebui sa aduca si cele mai mari beneficii constructorilor (marja fiind un % din costul lucrarilor). In contextul stirii ca Mapa dupa PT a plusat cu 200M€ costurile pe A1, acea situatie inca nefiind solutionata, ne intrebam daca constructorii straini mai au incredere in fezabilitatile facute de proiectanti. Din experienta mea, o firma nu se prezinta la o licitatie cand simte ca riscurile si necunoscutele sunt prea mari ca sa isi asume un angajament, si atunci nu raspund. De altfel vedem celor de la UMB nu le prea pasa, obiectivul lor depaseste un proiect luat individual. Vazand calamalacul de pe A3 Mezes oarecum ne-am bucura daca nu ar exista contestatii si intarzieri, dar pe alta parte ne intoarcem la situatia si discutia cu singura firma care tre sa faca prea multe. Iar aceste bucati de aproape 40km fiecare prin munti sunt enorme...
In alta parte, vedem ca Pivden+Precon sunt desemnati pe DEx de la Arad, oarecum aceste asocieri sunt bune pentru ca permit si constructorilor mai modesti autohtoni sa mai ia proiecte (cu obiectiv de crestere alla Umb) in asocieri justificand resurse suplimentare.
In fine, continua dinamica lansarii licitatiilor cu promisiunea A8 catre Letcani, in fond e super, in realitate nu stiu cum se mai descurca ca pe A4/A6/A7 nu au mai iesit rezultate.

mirceaeliade

Cica ies 201 km la adunare.  E corecta lista?
Quote2024 este anul in care Romania va inregistra borna de 200 de kilometri de autostrada si drum expres executati pe parcursul acestui an:

– Autostrada Bucurestiului A0 – Lotul 1 Sud: 17 km
– Autostrada Bucurestiului A0 – Lotul 2 Sud: 6 km
– Autostrada Bucurestiului A0 – Lotul 2 Nord: 9,5 km
– Autostrada Bucurestiului A0 – Lotul 3 Nord: 2,3 km
– Autostrada Sibiu – Pitesti A1 – Sectiunea 5 Curtea de Arges – Pitesti: 16 km
– Autostrada Buzau – Focsani A7 Lotul 1 Buzau – Vadu Pasii: 1,5 km
– Autostrada Buzau – Focsani A7 Lotul 2 Vadu Pasii – Ramnicu Sarat: 31 km
– Autostrada Buzau – Focsani A7 Lotul 4 Mandresti Munteni – Focsani Nord: 11 km

– Drum Expres de legatura Centura Oradea – Autostrada A3 (Biharia): 13 km
– Drumul Expres Craiova – Pitesti, Tronsonul 1 Craiova – Robanesti: 17,7 km
– Drumul Expres Craiova – Pitesti, Tronsonul 4 Colonesti – Pitesti (A1): 19 Km

– Autostrada Buzau – Focsani A7 Lotul 3 Ramnicu Sarat – Mandresti Munteni: 36 km (20 Decembrie)
– Autostrada Ploiesti – Buzau A7 Lotul 1 Dumbrava (A3) – Mizil: 21 km (23-24 Decembrie) www

miahi

Autostrada Bucurestiului A0 – Lotul 2 Nord: 9,5 km

Nu au fost executati in 2024, au fost deschisi circulatiei.

Ionut

#10398
Nu, nu e corectă lista.
Ăștia sunt kilometrii inaugurați în 2024:

1. DEx16 Oradea - deschis 28 mar  = 13 km
2. A0 DN5-DN4 - deschis 15 apr - 6,3 km muzeu + 7 km noi = 13,3 km
3. A0 DN4-A2 - deschis 31 iul = 9,93 km
4. A7 cocoasa Focșani - deschis 7 nov = 10,94 km
5. A7 Buzău-Râmnic - deschis 20 nov = 30,8 km
6. DEx12 Colonești-Albota - deschis 28 nov = 19,5 km
6. DEx12 Craiova-Balș - deschis 29 nov = 17,7 km
7. A0 muzeul DN2-A3 - deschis 5 dec = 7,5 km
8. A1 Bascov-Merișani - deschis 13 dec = 15 km
9. A7 Râmnic-Focșani (Mândrești) - deschis 20 dec = 36,1 km
10. A7 Dumbrava-Mizil - deschis 23 dec = 21 km

TOTAL an 2024  = 194,77 km dați în trafic
TOTAL în RO A+DX în trafic = 1269,87 km în exploatare

Mojito

Quote from: tommy on December 19, 2024, 11:48:20 PMSalutare,
 In contextul stirii ca Mapa dupa PT a plusat cu 200M€ costurile pe A1, acea situatie inca nefiind solutionata, ne intrebam daca constructorii straini

Este vreo informatie oficiala,  transpirat pe undeva ceva ca pe threadul  cu A1 parca nu a scris nimeni nimic?

M_Z

@tommy

sunt multe motive pentru care nu avem la masa si constructorii mari din vest.

Marile firme din vest sunt listate la bursa iar orice problema aparuta in contractele desfasurate loveste in cotatia actiunilor.
si  asa cum bine ai observat contractele de la noi prezinta riscuri mari: SF-uri slabe, contracte dezechilibrate  in favoarea Beneficiarului (FIDIC pe ord. 600 a fost criminal si nici cu HG 1 nu imi e rusine), finantare nesigura, legislatie multa si contradictorie, eliminarea arbitrajelor, documentatii de atribuire incoerente si proceduri de atribuire netransparente/viciate  etc. Prea mare chinul si riscul chiar daca acum  dpdv al valorilor de contracte putem oferi sume corespunzatoare celor oferite in vest pentru lucrari similare.

Marii jucatori din tarile industrializate sunt setati pe EPC. La noi nu merge EPC ca suntem mai "dashteptzi si nu vine aia sa ne anvete pa noi si sa faca ce vrea ei". Daca vor sa aiba onoarea sa lucreze pentru noi trebuie sa faca, ca la noi si sa iasa ca la ei - vezi caz asfalt pod Braila.

Astfel Romania e o piata deschisa numai pentru gambleri, drept urmare si prezenta straina numai de la firme din tari cu mentalitate potrivita cu a noastra: spanioli, italieni, greci, turci si austrieci.

Putinele firme mari din vest care au lucrat pe aici s-au lamurit ca nu merita deranjul.

Alt factor ar fi costurile. Turcii vin sa lucreze la noi pentru ca au cheltuieli salariale si indirecte mai mici decat noi plus o gramada de utilaje care stau degeaba. Ai vedea o firma germana sau franceza sa isi permita sa aduca muncitori si utilaje de acolo in Romania?

La nivel de cheltuieli indirecte competitia e dezechilibrata. In mod real valorea lor e la 18-23% din contract. In licitatiile noastre vezi participanti (si castigatori) cu 3-4%. complet nesustenabil in teorie dar in practica daca esti "descurcaret" o rezolvi: tai de la safety (dramatic in raport cu vestul), tai de la mediu, mai ciupesti facand economii/magarii in lucrari etc.

Acestea ar fi cateva motive pe care le cunosc eu. Pot fi dezvoltate mult si bine dar cat timp ei nu vor sa se bage in noroiul nostru iar statul nu vrea sa faca, curatenie...

hefaistos

^^^
2024 anul multelor deschideri.
E buna la ceva și presiunea electorala( sa vedem acum rabatul la calitate, alta poveste).
Au fost si deschideri surprinzatoare: Ozaltin și Webuild
2025 anul continuității
Este de așteptat sa se închidă 3 gauri, astfel încât sa avem continuitate pe:
- București Craiova
- Centura de Sud a Bucureștiului
- București Focsani sau, cu puțin noroc, București Bacău.
Și nu, pe A1 UMB nu va închide gaura de la Holdea.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

pasa_andrei

Cu toate inaugurarile de anu asta, cea mai lunga portiune de austostrada neintreruptra ramane ca si la final de 2023 , de la  Targu Mures la Boita prin A3-A10-A1 ( ~223 km ) .

Din 2025 lucrurile se schimba total

Varianta 1 : DX12 - A1 - A0 Sud - A2 - A4 ( aproximativ 450km)

Pentru celalalte variante de peste 500km ne trebuie neaparat lotul 3 si 4 din A0 Nord. ( Craiova -Pitesti - A0 Nord - A3 -A7 )

kitsune

249 km de la Ovidiu (capătul lui A4) și până la DN6 pe A0





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

pista_bacsi

În ultimul podcast Scriosteanu și Barbier vorbeau de posibil 250-270km inaugurați anul viitor. Nu înțeleg ce calculează ei. Ce-i drept cred ca 170 se pot realiza (Bacău-Focșani, PiSi5, Dex12 L4, A0S3, PL-BZ2) și optimiști încă 45 (A3, PL-BZ3, Bacău-Pașcani L2). Are cineva idee ce planuri optimiste vad ei ? Poate sunt eu prea pesimist.

dumbravaandrei

#10405
Visează și la pisi4+Bacău-Mircești (Roman nord)  pentru dec 2025...

Să nu uităm și A0N3+4 care la speranțe tot pe 2025 au fost avansate pentru darea în circulație
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

P3trut

#10406
In orice caz, dupa 2025 e cam slabut ce vine din urma pentru o vreme, zic eu (exclus ce ramane de la sperante 2025 cu "amanare" pe 2026). Am avea un A8 Tg Mures si un A8 Tg Neamt, apoi poate niste A3 pe la Oradea, daca in sfarsit se termina epopeeile, poate ceva A13 Fagaras - Sibiu daca merge bine si cam atat. Restul mi se par indepartate, pana se rezolva licitatii, completari de SF-uri, proiectari, AC-uri, cam dupa 2028, spre 2030 ce o sa mai avem deschideri mai consistente.

Ionut

În 20 de minute intru live în studio pe B1 TV la Ștefan Etveș. Vorbim de autostrăzile din 2024 și 2025.


pista_bacsi

Quote from: P3trut on December 22, 2024, 01:38:43 PMIn orice caz, dupa 2025 e cam slabut

2026 in niciun caz, am numărat grosier 175km(A3 3 loturi, A7 Bacău Pașcani, A7 Nurol, A0N 2 loturi, A1 Porr). Nici in 2027 nu o sa îmi fie rușine(cam vor fi cred pe la 100). Poate asta e valabil pentru 2028, dar și acolo vad in jur de 50km. Cat timp sunt peste 50km anual eu sunt semi satisfăcut (la peste 100 e șampanie). Să nu uitam cum au fost ani de dinainte.

PS: O să vină și loturi grele care valorează mai mult (PiSi2 și A1 Holdea). Eu zic ca Porr ne-a învățat prost cu ce fac ei pe PiSi4.