Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

pista_bacsi

Eu ma refeream efectiv la varianta de taxare pe kilometru. Este clar ca e nevoie de taxa de vigneta pentru intretinere. Pe de alta parte inteleg si argumentul cu cei care folosesc sa fie vei care platesc, dar mi se pare ca asta e mai degrada o varianta pentru zone localizate (treceri de munti, poduri, zone PPP). Taxa pe kilometru va duce la mutarea traficului pe drumurile nationale (cam asta se intampla in "vest" unde exista varianta).

TVlad

#10381
Pai parca autostrazile aduc dezvoltare si crestere economica deci mai multi bani pentru toata lumea, implicit pentru guvern deci si pentru intretinerea lor.

Mojito

Noi vrem sa avem da nu vrem sa plătim. Romania nu-i Germania, taxe pe autostrada sunt peste tot , că nu ai peage  baga in prețul combustibilului. Și nu mai fiți așa prăpăstiosi,  când te înveți cu  binele , nu te mai întorci pe națională. Că la început taxa  o sa reflecte venitul actual....ok dar în timp trebuie sa fie un mod de a finanța  întreținerea și dezvoltarea rețelei.

MihaiD

Dacă aș ști că banii nu pleacă aiurea, aș fi pentru includerea unei taxe pentru construirea infrastructurii în costul combustibilului, pe modelul centului pentru Bancorex. Chiar dacă nu folosești autostrăzile, pâinea îți vine mai ieftină pentru că nu stă grâul în trafic, simplu spus. Deci ești beneficiar. Bineînțeles, sunt și pentru diminuarea sau eliminarea taxei, atunci când considerăm că am ajuns unde vrem. Ceea ce îmi doresc este să existe lucrări, în același timp, în toate regiunile țării, nu modelul cu 20 ani în Moldova (mai) nimic, pentru că timpul pierdut nu se mai întoarce. 

pista_bacsi

#10384
Romania are un nivel mare de taxare in anumite zone si foarte mic in alte zone. Combustibilul (taxa pe km) este destul de taxat deja (comparativ cu alti). Eu cred ca taxele sunt necesare, dar trebuie balansate intr-un mod in care nu sunt contra productive. Rovinieta este destul de joasa comparativ cu state cu aceeasi putere de cumparare ca Romania (in Bulgaria e aproape dubla). In loc de a adauga o noua taxa poate am putea doar sa marim una existenta la un nivel comparabil cu alte state.

ivladbogdan

Lasat "la liber" in orase + DJ-uri, iar pentru DN si autostrazi marita rovinieta la o suma comparabila cu ce e prin Europa. Bine, nici la nivel de Croatia unde am platit vreo 300 lei pentru 400 si ceva de km de autostrada, dar nici gluma asta de 130 lei/an/autoturism cat e acum la noi.
Marite substantial si pentru celelalte categorii de vehicule, evident.
Si amenzile pentru lipsa rovinietei crescute drastic, nu la nivel simbolic cum sunt acum. Si trimise acasa si strainilor care sunt in tranzit si mai "uita" sa isi cumpere. Exact cum ne trimit altii noua amenzile acasa in timp record, asa trebuie sa procedam si noi cu altii.
Sunt total impotriva maririi accizei pe combustibil, mi se pare o mare prostie asta. Trebuie sa taxam punctual oamenii care folosesc un bun/serviciu. Nu sa plateasca toata lumea pentru ceva ce folosesc doar unii. Platim suficiente taxe si impozite pentru lucruri de care nu beneficiem, hai sa nu mai adaugam inca unul.
Cred ca am mai zis, eu sunt dispus sa platesc si 150-200 euro/an pe o rovinieta.
Cu conditia ca stiu ca atunci cand sunt pe autostrada, la 140 la ora nu ma trezesc cu o surpriza, gen un crater pe prima banda sau o tasare la vreo rampa de tip catapulta, evident nesemnalizata.

catalin35

În realitate vei plăti acei 200e, iar calitatea drumurilor va fi fix la fel ca astăzi.
Vezi creșterile de taxe anterioare.
Ai simțit vreodată o îmbunătățire substanțială după ce ți-au crescut taxele?
Eu nu

Sorinus

A2 arata mult mai bine in ultimii ani. Zice cineva care a facut A2 de sute de ori. Banuiesc ca are legatura directa cu bugetul crescut de mentenanta. Bani care sunt luati din alte parti, pt ca, clar rovigneta la costul actual nu ajunge pt a intretine nici macar A1 vechi + A2, dara viitoarea retea ce se prefigureaza.


Unii au impresia ca statul ar trebui sa haiduceasca permanent bani de la bogati, iar cetateanul de rand sa stea cuminte, cu taxe mici. Romania nu are bogati asa bogati oricum, daca Tiriac si-ar ceda averea, nu ar face A7.

In Grecia platesti 3eur sa ajungi la aeroport si 3 sa te intorci, fara ruta alternativa. Si-s la salarii cam ca noi.

Noi pt ce avem, platim 30eur pe an si ni se pare mult.

oc7avian

Quote from: dr4qul4 on December 10, 2024, 03:23:06 PMNu era deja stabilita o noua metoda de taxare pt utilizarea retelei de drumuri? Parca masinile peste 3,5T urmau sa fie taxate direct proportional cu durata?
Da. TollRO, din 2026. Jalon PNRR. Pentru autoturismele sub 3.5t vom avea vigneta clasică, însă cu valori în funcție de norma de poluare.

Pentru restul, vom avea un OBU la bord. Rețeaua asta de la noi se numește STRR. Și va fi integrată cu cea a celorlalte state europene prin SETRE. Adică cu același echipament ești taxat peste tot.



Earthchild

Ar fi oportună actualizarea la sfârșit de an a raportului autostrăzilor si drumurilor expres din prima pagină a topicului. Administratorii Wegenwiki de unde și-or lua informațiile?

pista_bacsi

#10390
@oc7avian

Sunt unele jaloane in PNNR bine intentionate, dar care au unele efecte negative (neintentionate). Aceasta masura va afecta estul (si sudul) tari mai mult decat restul. Se va pierde in jur de 120 euro (de la Iasi) pentru un transport dus intors (la un tarif de 0.1 euro pe km). Fara Schengen se pierdea pe la 200 euro pe transport (ce castigam la anul pierdem in 2 ani). Poate suna ciudat dar daca vrem sa dezvoltam toate zonele poate ar trebui sa distribuim costul intr-un mod mai socialist (ma doare sa scriu asta) printr-un "flat fee". Altfel transilvania (unde m-am nascut) va beneficia din nou.

Nu voi mai ataca acest subiect pentru ca nu vreau sa devin obositor. Doar vroiam sa adaug cateve numere pentru a evidentia impactul.

oc7avian

Nu bag mâna în foc pentru că n-am urmărit ultimele variante, dar știu clar că una din variantele de tarifare implica ca autostrăzile să fie dublu față de DN. Din punctul meu de vedere o aberație, că vrei să tragi transporturile grele de pe DN. O să vedem mai departe cum va fi de fapt.

În principiu, din 2026 deja avem o rețea conturată. Orice e construit în Transilvania ajută la exporturi/importuri spre Occident. Dar transport de marfă masiv ai cu gravitație mare în București, fix unde converge rețeaua actuală. Deja bifăm multe legături, deci n-aș zice că vom avea discrepanță așa mare între regiuni.

dumbravaandrei

Plus că DN-urile nu sunt ,,nelimitate" la tonaj și gabarit. Ai multe DN-uri cu restricții de timp, de greutate etc. Probabil că în viitor, pentru DN-urile apropiate de A, va trebui un PLT, altfel cam greu cu accesul tirurilor.

Pe de altă parte, și salariile o iau ușor în sus, chiar și pe partea de transport. Cred că nu e chiar așa de îndepărtat punctul în care orice transportator evaluează dacă 3h în plus de salariu și combustibilul aferent pentru traversat regiunile pe DN sunt mai rentabile decât o taxă de autostradă și un parcurs mai lin al camionului.
Mai scriu pe electromobilitate.com. Și pe blogul meu.

Hercule

Las aici harta deschiderilor anuale, actualizata de @Allex la sfarsit de 2023. Pentru 2024 ar fi mult de adaugat.
Eu nu ma pricep, dar multumesc anticipat celui care o va actualiza.
Si apoi poate un moderator o pune la sinteza autostrazilor.

1,5 secunde


4 secunde

Deșteaptă-te române!

Allex

Sa se termine anul intai si o sa o actualizez. Poate se mai deschide ceva? Doamne-ajuta!
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"