Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

GIV

^la care buget? la cel din care se plimba x sau y cu avionul privat?

Sorinus

Nu-mi plac raspunsurile astea. Desi statul are multe cheltuieli inutile si de-a dreptul tampite, majoritatea covarsitoare a cheltuielilor sunt realizate pt pensii, sa mentina aparatul de stat si infrastructura.

De asemenea, in multe situatii, taxele se duc direct in conturile administratiilor ce le si folosesc, in speta CNAIR si cred ca asa e cazul si la Rovigneta.

5EUR in plus colectat de la 3milioane de masini, ar fi 15 milioane eur in plus la buget pt intretinerea autostrazilor pe an. Ajunge pt carpit chestii, gen gropi punctuale, parapeti, catadioptrii.




Hercule

S-a mai discutat, am fi prima tara din Europa cu taxare dubla: rovigneta pe DN-uri si separat pentru autostrazi.
Deșteaptă-te române!

pasadia

Daca scopul propunerii lui @Sorinus e strict de a mari bugetul obtinut de CNAIR prin rovigneta, atunci sunt alte cai mai simple si deja practicate in alte tari europene
- un pret mult mai mare (la noi e ridicol de ieftin comparativ cu tari vecine)
- separarea nu pe categorii de drumuri ci pe regiuni (cum e in Ungaria) si pastrarea nivelului actual de pret pentru rovigneta regionala

dr4qul4

Nu era deja stabilita o noua metoda de taxare pt utilizarea retelei de drumuri? Parca masinile peste 3,5T urmau sa fie taxate direct proportional cu durata?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist.
Pariu cu Andreita. 100 lei (la API). Donez eu daca se circula pe DX4 inainte de 4 Mai. Altfel doneaza el.

mirceaeliade

Pentru ca e un subiect general autostrazilor, copiez si aici despre panouri para-orbire in curbele la stanga per mentionarile lui @tom_sawyer si @M_Z:



mirceaeliade

De mentionat ca cu deschiderea A0 pana la DN2, daca nu ma insel, s-a depasit recordul de km de "drumuri cu acces limitat" dati in folosinta intr-un an (cred ca era aproape 120 din 2013).

Sorinus

Ma gandeam ca sunt multi oameni in tara asta ce nu conduc deloc pe o A intr-un an si pe care nu prea e ok sa-i taxezi extra. Iar diferenta dintre rovigneta si rovigneta+A , de 5 eur anual, ar fi suficient de mica pentru ca ceilalti sa n-o simta prea tare nici ei, ba chiar, utilizand A intretinute teoretic mai bine, ii vor considera bani bine cheltuiti.

Pana acum era pointless, ca nu aveam retea, dar cu A0, A7 si DNx12 gata, incepe sa aiba sens.

Feri

Cam haotice raportarile/actualizarile CESTRIN din perioada asta dar am uitat sa postez centralizatorul actualizat cu datele din octombrie (deocamdata).



Powered by API/PUM imgur uploader

Mojito

Quote from: Hercule on December 10, 2024, 01:06:39 PMS-a mai discutat, am fi prima tara din Europa cu taxare dubla: rovigneta pe DN-uri si separat pentru autostrazi.
Taxare directa prin rovinietaca altfel toate taxele pentru folosirea drumurilor naționale excepție autostrazi sunt băgate in prețul combustibilului.
Autostrăzile vor trebui taxate într-un fel, că va place sau nu. Necesita  întreținere care costa. O vinieta de sub 30 euro pe an nu poate susține asta. Un preț corect ar fi ca în Franța, 0.1 Eu/km. Așa se va susține construcția viitoarelor autostrăzi.

miahi

0.1 EUR / Km in Romania nu e sustenabil din punct de vedere al puterii de cumparare.

Daca luam ca exemplu un drum de la Craiova la Bucuresti dus-intors ar fi aprox. 220 Lei doar taxe de drum. Nu stiu cati sunt dispusi sa plateasca atat, poate max 5% .

GIV

oare din lipsa unei rovignete mai mari nu este a1 bucuresti pitesti in conditii bune?

catalin35

#10377
Dacă punem tariful acesta și pe a7, o călătorie de la Suceava la București s-ar face tot pe DN2, cu același număr de morți, dar cu miliarde investite într-o autostrada pe care nu o folosește destulă lume cât să 'merite'.
Și atunci pentru ce mai construim autostrăzi?

pista_bacsi

Taxarea autostrazilor e o masura anti-sociala si anti-dezvoltare!!! Mai bine nu le construim daca punem taxe pe ele  :(

Pe scurt e anti-dezvoltare pentru ca limiteaza de miscare de marfuri si oameni, iar noi avem nevoie de cresterea miscarii pentru a ne continua dezvoltarea economica. Anti-sociala pentru ca va taxa fix oameni mai saraci care nu stau fix langa locul de munca.

Daca vreti taxe mai mari exista alte locuri unde Romania nu taxeaza suficient (lux, proprietari si altele), dar taxe pe km de autostrada sunt nocive ca si cresterile de TVA si pe munca.

horatiu.cosma

Și întreținerea lor din ce bani să se facă?