Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 5 Guests are viewing this topic.

mike_us

#10260
@Ionuț, am făcut un calcul cu două pagini în urmă, luând în considerare doar loturile cu un progres de aproximativ 80% și presupunând că UMB va finaliza încă 50 de kilometri anul viitor.
Așadar un calcul foarte conservator.
Rezultatul arată un minimum de 420 de kilometri construiți în perioada 2023-2025 (3 ani). Total: 1.420 de kilometri (decembrie 2025).
Având în vedere cât timp ne-a luat să realizăm primii 900 de kilometri, aceasta reprezintă, într-un fel, o revoluție.

Cu toate acestea, nu am văzut prea multe discuții despre acest subiect, nici în presă, nici pe forum.


@Feri Foarte folositor tabelul tău, felicitări! Ai cumva și o variantă în Excel?

pasadia

Revolutia ta nu arata decat sumele mari investite. Adica ar fi fost si culmea sa cheltuim atatea miliarde de euro si sa nu ne alegem nici in situatia asta cu kilometrii de autostrada. Dar ele vin la pachet cu muuuulte alte elemente. De la deficit, dobanzi, pana la lipsa investitiilor in alte proiecte (eu inca nu pot sa cred ca ne bucuram atat de mult la asfalt dar ignoram complet lipsa de investitii in spitale, desi ne-au fost si alea promise de nenumarate ori).

CapitanulPtk

Nu sunt o gramada de licitatii / proiecte in desfasurare cu spitale? Te miri ca ne bucuram pentru "asfalt" pe un forum de infrastructura?  :lol: Sunteti obositori toti care tineti mortis sa anuntati apocalipsa de fiecare data.

ovicor

@CapitanulPtk , se spune ca un pesimist e un optimist informat. Sa fie cum estimezi tu, ne-am bucura cu totii!

pasadia

1. Infrastructura NU înseamnă exclusiv autostrăzi. Include și centuri, și DJ-uri și străzi obișnuite. Ba include chiar și căi ferate, și aeroporturi și material rulant. Și piste de bicicleta, și trotuare, și guri de canal. Și aducțiuni de apă, și rețele electrice și școli, și spitale și multe alte lucruri.

2. Eu nu știu la ce grămadă de licitații pe tema spitalelor te referi. Eventual la spoieli de clădiri vechi, neadecvate pentru a suporta aparatura medicala moderna sau fluxurile medicale normale?

Căci altfel spitale noi le numeri pe degete și în marea majoritate au o capacitate foarte mică. Deși, după cum am spus, ni se promit spitale mari, regionale, de foarte mult timp.

3. Nu știu la ce apocalipsa te referi. Dacă m-aș fi referit la cutremurul care trebuie sa vina, care va omorî, probabil, peste 10.000 numai în București și va distruge zone rezidențiale importante - atunci da, aș înțelege să te deranjeze mesajul meu.

Altfel încă, cât timp cutremurul se amână, și statul și societatea asta vor continua să existe. Va mai muri din populația tot mai îmbătrânită, dar asta e firesc. La fel cum pentru unii e firesc să se nască mai mulți copii ai unor cetățeni români în străinătate decât aici în tara.

Radu_A

prea le vedeti in negru...Romania s-a schimbat enorm in ultimii 20 de ani...in toate aspectele...si in bine

ovicor

Asa-i, s-a schimbat in bine, in ciuda guvernarii dezastruoase!

mrcspot

Nu ai cum sa spui asta cu guvernarea dezastruoasa in timp ce rezultatele pe infrastructura sunt foarte bune, stiu ca plang multi pe aici ca se inaugureaza km de autostrada dar lucrurile sunt evidente, progresul este spectaculos. Unii au vorbit mult si au dezamagit, au livrat doar gargara si aroganta si acum sunt necajiti tare ca lucrurile merg bine dar ghinion...pentru ei si noroc pentru Romania.
Eu am un singur of mare: Brasov-Comarnic dar unde rezultatele sunt la fel de proaste de 30 de ani, cine stie poate in urmatorii 4 ani se vor misca si aici lucrurile....raman un optimist incurabil

Heksan24

#10268
Hai sa nu ne imbatam cu apa rece acum. Generatia parintilor mei a fost una de sacrificiu in care nu s-a construit mai nimic. Generatia mea va ajunge sa fie si ea de sacrificiu pana sa avem o retea care sa asigure minimul necesar ~3500 km. Ritmul actual era bine daca il incepeam de acum 15 ani. Am avut multi incompetetenti pe la butoane (guvernul Nastase prin anii 2000 si nici acum nu am terminat A3 inceput de ei, 2016 0 km de autostrada inaugurata, an pierdut...). Prin 2019-2020 au inceput mai serios cu SF-urile liberalii, iar in 2021 USR (cu bune, cu rele cum e) a inclus A7 si bucati din A8 si A1 in PNRR, atragand bani europeni, si cu proiecte bine documentate au atras multi constructori la licitatie. Am devenit pasionat de infrastructura datorita lui Catalin Drula datorita bunei sale comunicari (cam tot ce a spus s-a si adeverit) si prin urmare s-a comportat asa cum ar trebui un ministru al infrastructurii: sa deblocheze proiecte in timp util si sa aibe o viziune de viitor a tarii, setand astfel un standard destul de sus. Majoritatea ministrilor ce s-au perindat la infrastructura inaintea sa au fost niste ratati. La cate taxe am platit noi romanii, politicenii ne sunt datori vanduti (o trecere peste Carpati si majoritatea drumurilor rapide de campie). Acum Grindeanu s-a miscat multumitor, desi inca avem lipsa crasa de raspundere la CNAIR si mai mult de 50% din termenele impinse in fata nu s-au concretizat. Acum cine vine la butoane dupa alegeri va trebui sa se conformeze si sa continute proiectele de infrastructura de care are nevoie atat de multa nevoie Romania. Finger crossed sa trecem de 2000 de km de drum rapid pana la sfarsitul deceniului si doamne feri sa mai avem ani cu 0 km inaugurati. Acum sper sa tindem spre nivelul Poloniei din anii 2004-2010 in care au avut in medie 151km pe an dati in folosinta...

PS: Situatie foste tari comuniste: Serbia are 1,072 km de drumuri rapide fara Kosovo si nici macar nu e in UE. Bulgaria 879 km. Ungaria a depasit 1000km in 2007 si are acum 1893km. Slovacia 854km. Polonia a depasit 1000km in 2006 si au acum 5173.4 km, ce-i drept o parte din ei sunt cu o banda pe sens.
PS2: In afara de A3, din tot ce s-a scos anul acesta la licitatie, nu cred ca s-a semnat nimic din cele cateva sute de km de drum rapid  >:(

piXel

@mrcspot spune-mi un parametru la care "guvernarea" a făcut performanță. Rezultatele "spectaculoase" din infrastructură s-au făcut în pofida și nu datorită guvernării.
Am pierdut fonduri PNRR cu nonșalanță, s-au amânat licitații pentru infrastructură importantă (Meseș, Chiribiș - Biharia) și multe altele.
Nu cred că ăsta e locul unde poți plimba lozincuțe ieftine.

dumbravaandrei

^^N-are ce sa se indrepte in urmatorii 4 ani pe Banesti-Rasnov, oricat de optimisti am fi.
Asta strict pe partea Consitrans.

Cetatean

De mentionat si performantele "notabile" intre 2014-2020.
S-a pregatit putin spre deloc,licitatiile au durat ani,contestatiile nu mai zic,firmele si-au pierdut angajatii,logistica etc.

Voicu

^ Ba eu aș zice chiar cu vreo doi ani înainte de 2014, de pe vremea când ne-am procopsit cu un Minister și un ministru al marilor proiecte (ratate rând pe rând)...

MihaiD

2024, 2025, 2026, 2027 și 2028 vor fi primii cinci ani în clasamentul km de autostradă și drum expres inaugurați. Și o perioadă cu multe alte transformări, mă gândesc la poduri de exemplu. Sincer, nu-mi fac probleme de finanțare, dacă alocările de la buget pentru Transporturi vor fi legate de creșterea PIB și se mai iau diverse măsuri care să crească colectarea. Oricum, sectorul mi se pare supraîncălzit, avem nevoie și de altceva în afară de autostrăzi, după cum fiecare avem probabil prioritatea personală, care A9, care A3, care A8, care A13. 

naivu

Am răsfoit ieri prin notițele mele despre licitații ca să subliniez că se lansează multe licitații și se finalizează puține și am constatat ceva și mai interesant.
Cam tot ce s-a semnat anul acesta sunt restanțe din 2021-2022 (iar tunelul Meseș, sper să se semneze, este ultima din ele) și din tot ce s-a lansat în 2024 (inclusiv SatuMare-Oar, lansat în ianuarie 2024) nici măcar nu s-au desemnat câștigătorii!
Ipoteza mea este că undeva sus se așteaptă lansarea ultimelor licitații pentru A8 (inclusiv Pascani-Iași-UngheniPrut), după care se vor ocupa serios de ele în ordinea priorităților.