Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 9 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Am rezerve la A1 -Bâcu. De ceva vreme nu se mai intampla nimic.
Si sa nu uitam ca descarcarea de aici nu este in niciun proiect.
Deci fara avize, autorizati, si alte alea..
Plus ca este pe limita de lot, daca nu gresesc.

Apropo, cum arata proiectul aici?

Aparent, pasajul fara rampa spre Mogoșoaia, este la greci.

horatiu.cosma

Da, le-am pus pe toate (implicit) la categoria "wow". Fiindcă pe DX12 nu au uzură, parapete și la drumurile de legătură mai e ceva de lucru, cu o potențială toamnă umedă după colț. Iar chinezii nu par să se chinuie cu descărcarea aia provizorie în DN2, nici urmă de devieri de utilități la limita cu DN2, urme de balast stabilizat etc. Cât despre A1-Bacu, cred că doar aici a fost vehiculat, nu e in planul nimănui din palatul CFR.

mirceaeliade

Nu stiu daca s-a punctat, dar in prezent autostrazi + drumuri expres avem:
  • km_executie + km_PT + km_licitatie_executie > km_deschisi
Sunt vreo 1250 km pe stanga fata de dechisi putin peste 1100 km.  Oare cum putem sustine construire concomitenta a mai multi km decat km facuti in 50 de ani.

oneLess

Muzee de vreo 3 Km sunt și la capetele DEx12 ! Nu știu în ce cifre le-ați vărât sau dacă ...

dr4qul4

nu vad rostul de a compara km existenti, facuti doar in relief usor, cu ce a ramas pe A1, A3 sau ce vine pe A8.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovicor


Skynick

Cu 1200 km in diverse faze de constructie, asta inseamna o retea de 2.500 de km pana in 2030. Iar reteaua asta rezolva 70% din nevoile locale. Mi se pare ca partea cu autostrazile a intrat in viteza de croaziera.

Poate e momentul sa acceleram pe feroviar si sa facem acolo si mai spectaculos, pentru ca asta inseamna tara dezvoltata: mai multe trenuri si mai putine masini.

vancouver

Nici o tara dezvoltata nu a reusit pana acum sa reduca numarul de masini. Acesta creste necontenit de 80 de ani si prognozele arata cresteri in continuare mai ales la camioane. De ex. in Germania, desi la unele ore camioanele fac practic o coloana continua pe prima banda pe autostrazile principale, se asteapta o crestere de 25% in urmatorii 10-20 de ani. Motiv pentru care au admis in circulatie camioanele extra-lungi de 25m. Care sunt mai ecologice, avand un volum de transport cu 40% mai mare, consumul fiind cu doar 4-5% mai mare:



Asadar o tara dezvoltata inseamna autostrazi dezvoltate, drumuri secundare dezvoltate, combaterea ambuteiajelor. Si cai ferate pentru transport marfa in volume si mase f. mari. Restul sunt povesti, verdem la SUA ca a luat avant fata de UE in ultimii cativa ani si nu au aproape delor cai ferate (doar trenuri suburbane tip S-Bahn spre centrul catorva orase mari, capitol la care Romania are fix zero, iar Europa de vest exceleaza). Dar revenind, primordial este rutierul, mult mai flexibil, atinge orice colt de tara, cu investitii infinit mai mici decat la calea ferata. In plus, calea ferata pentru pasageri nu doar ca nu poate ajunge oriunde, dar si manânca subventii uriase in orice tara, nu doar in Romania, in schimb rutierul contribuie cu taxe fabuloase (accize combustibili si curent electric), mai mari decat cheltuielile pentru drumuri noi.

Personal sunt un mare fan al trenurilor, am si acasa in miniatura (am dat multe mii de euro pe diorame), dar asta nu inseamna ca pot sa spun aberatii numai de dragul unui hobby.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

yetiman

Off topic

@vancouver - vezi ca este topic de Modelism feroviar. Cam duce lipsa de postari. Poate pui si tu ceva poze cu diorama(ele) tale. A mea e inca in faza de constructie...  :D


https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2551.0
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

redfury

#10224
Quote from: Skynick on October 04, 2024, 11:04:51 AMPoate e momentul sa acceleram pe feroviar si sa facem acolo si mai spectaculos, pentru ca asta inseamna tara dezvoltata: mai multe trenuri si mai putine masini.

In UE, trasportul de persoane se face in 85% din cazuri cu autoturismele. Nu stiu de unde corelatia asta hilara cu dezvoltarea si trenurile. O spune (si) INS-ul German
https://www.imagebam.com/view/MEWDDBU

FB_IMG_1728034114110.jpg


Skynick


HaiHai

Am centralizat facturile emise pe primele 3 trimestre. (sursa ROGOP)
Situatia arata asa (milioane Lei):
UMB: 3568
PORR: 806
Webuild: 792 (doar A1)
Pizzarotti: 655
Trace: 394
Aktor: 355
Nurol: 313
Ozaltin: 197

UMB vs. Restul lumii la facturat
3568 - 3512

HaiHai

Cat a facturat UMB pe fiecare lot.
A0: 123
A3: 191
A7 Bz-Fo: 1339
A7 Fo-Bc: 830
A7 Bc-Pa: 405
DEx6: 100
DEx12: 580

alecu26

Slab. Cu greu va depăși anii trecuți. Și oricum nu demonstrează o creștere organica a firmei....care sa susțină și creșterea ritmului de execuție.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

mike_us

#10229
Mi se pare fundamentală întrebarea pusă de @bim14. Până la urmă, știm câți kilometri avem și cam unde vrem să ajungem, iar pentru a ști cât o sa dureze, ne trebuie o medie a ceea ce putem construi.

Numai că, din punct de vedere matematic, e problematic să luăm în calcul un singur an. Un exemplu ar fi: în primul an se construiesc 110 km până la 90%, dar nu se inaugurează nimic. În al doilea an se termină cei 110 km și se adaugă alți 90 km. Dacă ne-am uita doar la primul an, am spune că media este 0, dar, de fapt, media este de 100 km pe an.

Deci o să încerc să fac o medie pentru 2023, 2024 și 2025.
În 2023 am avut 80 kilometri, iar în 2024 avem 37 kilometri, deci un total de 117 kilometri.
Acum o să încerc să adaug doar kilometrii care au o probabilitate foarte mare să fie deschiși până la sfârșitul lui 2025.

  • DEx12: 49,6 km (Lot 1: 17,7 km + Lot 4: 31,9 km)
  • DEx6:  12,3 km
  • DEx4:  5 km
  • A0:    27 km (Lot 3 sud: 18 km + UMB muzeu: 9 km)
  • A1:    30 km (Lot 5)
  • A7:    131,75 km Buzău - Focșani: 82,4 km + Ploiești - Buzău: 49,3 km

Total: 255,65 km (de azi până în decembrie 2025).
Adăugând cei 117 km (2023 + octombrie 2024) ajungem la 372,65 km.
E greu de crezut că nu se vor mai adăuga încă 50-60 km de la UMB (pe A7 și poate ceva pe A3). E posibil ca și Nurol să termine, dar nu îi adaug.
Deci, între 2023 - 2025 (3 ani), vom construi în jur de 420-430 kilometri, adică o medie de 130 km pe an.
Astăzi avem 1.111 km de autostradă. Dacă adăugăm cei 256 km + 55 km, am putea ajunge la un total de aproximativ 1.420 kilometri până în decembrie 2025.

E posibil să fi făcut mici greșeli, dar, în mare, cred că calculele sunt corecte. Aștept observațiile voastre cu privire la unde am greșit.
Chiar și cu eventuale mici erori, media pe acești 3 ani este clar mai mare decât ceea ce am avut înainte.