Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 13 Guests are viewing this topic.

gruia88

Am și eu întrebare , nu eram pe forum când s-au schimbat miniștrii și se tot discuta de o rupere a guvernului , dacă pică ministrul și nu se face guvern , proiectele care sunt în licitație continuă , pot fi atribuite ?


naivu

^Teoretic, CNAIR funcționează și cu ministru si fără ministru. E poate un pic mai dificil cu lansarea licitațiilor, pt ca mai trebuie niște aprobări în MT și apoi în guvern, dar la o licitație deja lansată chiar nu ar trebui să mai fie nevoie de MT. În practică,  fără ministru CNAIR se cam culcă pe o ureche (vezi cele vreo 6luni între plecarea lui Cătălin Drulă și venirea lui Grindeanu)

hefaistos

Procedurile nu sunt legate de miniștrii și șefii companiilor. Dar ritmul de derulare a acestora e puternic influențat. În sus, dar mai ales în jos, când e instabilitate sau când exista interes pentru taraganare. Sau când pur și simplu vine în șef care bulversează tot cu idei proprii.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Feri

Săptămâna aceasta a fost lansat noul apel de proiecte CEF Transport 2024 "making €2.5 billion available to build and modernise transport infrastructure in the EU and the CEF associated countries of Ukraine and Moldova.

The 2024 CEF Transport calls covers the core, extended core and comprehensive TEN-T network, pursuant to the new TEN-T Regulation (Article 10 of Regulation (EU) 2024/1679), in the following areas:

-railways
-inland waterways
-maritime and inland ports
-road safety
-multimodal freight terminals
-multimodal passenger hubs
-smart and interoperable applications for transport
-safe and secure mobility
-infrastructure resilience"


Din această descriere nu par finanțabile proiectele de construcții A/DEx ca atare dar posibil punctual centuri sau poduri pe road safety / secure mobility.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bim14

La modul neironic, as fi curios sa aflu care este nr maxim de km de autostrada/ drum expres pe care ii poate construi Romania intr-un an. Nu de alta, dar anul viitor se anunta efectiv un record de peste 200 km daca se deschid doar Ploiesti- Buzau, Focsani - Bacau, Pitesti- Curtea de Arges, A0 - L3 si DX12.   
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

ijwtsh

Quotenr maxim de km de autostrada/ drum expres pe care ii poate construi Romania intr-un an

E important sa facem o distinctie aici intre cati km se pot construi intr-un ai cati se pot deschide. Se vor deschide multi, dar asta doar pentru ca incheiem anul cu multe loturi foarte aproape de deschidere.

AdrianB1

Quote from: bim14 on September 28, 2024, 06:21:53 PMLa modul neironic, as fi curios sa aflu care este nr maxim de km de autostrada/ drum expres pe care ii poate construi Romania intr-un an.
Intrebarea nu are nici un sens. Ca sa faci autostrazi ai nevoie de companii, ingineri, muncitori si utilaje. Daca ai avea un plan si finantare asigurata pe 10-15 ani sa faci 500 km/an, chiar si 1000 km/an, se pot face. Daca fiecare companie are niste contracte pe maxim 3 ani in avans, nu ai cum sa angajezi si sa pregatesti suficienti oameni pe care apoi sa ii dai afara.

E ca productia de masini in Romania: acum 40 de ani se faceau de vreo 10 ori mai putine decat acum 10 ani. Poti creste capacitatea, dar nu peste noapte si nu fara un plan concret si niste garantii ca are rost sa angajezi oameni si sa cumperi utilaje. UMB ar putea dubla capacitatea, dar nu de la un an la altul si nu pentru 1 an sau 2. Dupa A7 ce face cu ei? Ii trimite la pascut vaca?

Striker

#10208
Corect este spus "câți km de autostadă/drum expres se pot construi într-un an ÎN România", deoarece nu construiesc doar români, ci și greci, italieni, austrieci, chinezi, s.a.m.d.

hefaistos

La anu' se vor deschide 200? Care 200?
Nu de alta, dar Grindeanu zicea ceva, ca în 2023+2024 se vor deschide 250.
Sa nu ajungem sa-i numărăm de doua ori.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

AdrianB1

Nici macar "in Romania" nu prea are sens intrebarea pentru ca muncitorii tot romani sunt. Chinezii nu au venit cu muncitori, iar companii gen PORR au venit cu specialistii de care aveau strict nevoie, nu cu toti muncitorii de pe santier. Iar muncitori in constructii nu gasesti de azi pe maine. Companiile straine pot aduce ingineri si anumiti specialisti, dar cam atat, poate doar turcii ar putea aduce muncitori dar si acolo ai formalitati de indeplinit, ca nu sunt in Schengen. Din Germania sau Austria sigur nu o sa vina muncitorii in Romania, pe salarii romanesti nu le convine iar la salarii nemtesti nu castiga nimeni contractul.

Striker

Nu sunt doar romani. Ai vazut ochii celor de la podul de la Braila? Cam oblici...  :D
Iar la podul de la Ramnic erau ceva nepalezi care dadeau la lopata.

bim14

Ma refeream la cati km/an poate finanta/cofinanta (cu sensul de a construi) Romania. Anul trecut s-au deschis 80 km, anul acesta vor fi peste 100 km, in 2025 vor fi 200 km (am enumerat mai sus loturile cu sanse reale, adica Ploiesti- Buzau, Focsani - Bacau, Pitesti- Curtea de Arges, A0 Sud - L3 si DX12) iar in 2026 cred ca vom avea tot spre 200 de km (Bacau - Pascani, Erbasu + UMB pe A3, A0 Nord finalizat, cele 2 loturi din A8). Intre timp probabil se vor mai deschide santiere ca DX Oradea-Arad, cele 2 loturi A8 aflate acum in licitatie, restul loturilor de pe A3.
Pe mine nu poate decat sa ma bucure asemenea recolta de km. Da, vom avea de platit pentru asta, dar vom avea conditii de circulatie civilizate.
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

horatiu.cosma

Anul ăsta deocamdată sunt 36 deschiși, cu cocoașa se fac 46. Cu puțină șansă, o să fie și Buzău - Focșani lot 2 se duc spre 80. Și de aici în sus intrăm la categoria "wow", la cum arată vremea și situația din teren.

Ionut

Și DX12 Colonești-Albota, 19 km.
Dacă nu punem și pe A0 muzeul (7,5 km) și A1-Bâcu, 2,5 km. Deci încă 10 km.

Deci posibil-optimist 110 km.