Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

Ma mir ca la cata discutie se face la TV despre A5, nimeni nu mentioneaza 4fun. Se gasesc bani pt dublarea DN5 de 2+2 benzi cu un A/DEx, se gasesc bani pt A9, pt DEx_Bacau-PNeamt, pt VO_Apuseni prin DEx16, se gasesc bani pentru A8 montan, dar nu se pot gasi bani pentru (probabil) cel mai aglomerat/supraincarcat DN din Romania dupa Valea Oltului si DNCB? 

Daca in Busteni nu sunt accidente mortale pentru ca se blocheaza traficul cu treceri de pietoni (nesemaforizate) si cu giratorii, poate se rezolva si celelalte drumuri 'mortale' cu semafoare si giratorii.  Si atunci sa vedem ce 4fun drumuri vom avea peste tot.

pasadia

...aaa
Doar pentru exactitate - traficul pe VP (Sinaia - Brasov) e mai mare decât cel pe VO (definită de la Călimănești până la Boita) . Da, pe VO sunt mai multe tiruri (ca proporție în total trafic, nu neapărat în număr absolut), dar asta doar pentru că pe VP tirurile au interdicție parțială.

Pentru cine vrea (pentru a mă contrazice) să facă matematica pe cifre CESTRIN mai mult sau mai puțin actuale, îi aduc aminte că DN7 e de unul singur, în vreme ce valorii DN1 i se poate adăuga DN1A și DN73A, căci sunt același culoar de trafic.

dumbravaandrei

@mirceaeliade accidentele mortale din predeal si azuga se pun la numar sau nu? Ca nu e luna fara morti pe sectorul ala, fie pietoni, fie pasageri.
N-ai ce bani sa pui pentru 4fun cand nu stii la ce tip de "fun" trebuie sa te inhami. Asa ca pana nu o binevoi consitrans sa predea ceva cnairului, n-ai ce bani sa cauti/gasesti pentru Ploiesti-Rasnov.

mirceaeliade

#10188
O fi incopetent Consitransul, poate chiar cea mai incompetenta firma de SFuri, dar sincer nu vad nici un fel de presiune din partea CNAIR sa ceara sa li se predea CEVA.  Se aduna un an de cand Grinda ne promitea licitatie pe cei 5 km de la Cristian la Codlea, si la partea aia de SF nu cred ca era nevoie decat un copy-paste la planse vechi si niste avize noi.  La traseu au lalait-o vreo 2 ani si la un moment dat au zis ca vor si a varianta mai ieftina cu curbe de 80 km/h.  In rest NIMIC!  Chiar nu exista penalitati pentru contracte SF?  Nici acum nu inteleg de ce s-a licitat si semnat un contract pe 5 ani pentru revizuirea SFului, dar e foarte clar ca nu se vor face foraje geo in acesti 'doar' vreo 2 ani ramasi din termenul initial. Ne va apuca 2026 si vom aplauda daca va fi un SF gata cu PT scos din contract, pentru ca 'nu se vor gasi bani'.

vancouver

Consitrans este o firma care, prin patronul ei, Hanganu, este ancorata in trecut. Din ce stiu se implica personal, vrea sa controleze tot si astfel exista o anumita atmosfera comunista in firma. Departe de mine sa zic ca omul este incapabil, dar pare un dinozaur al trecutului (firma infiintata in 1991). Plus, fara sa am aici info concrete, dar am lucrat si eu cu patroni care avea deja >40 de ani in 1989 - toti aveau ori legaturi cu fosta Secu, ori din gasca de partid. Iar aceste legaturi au permis o plutire fara multe dureri de cap acestor firme, daca intelegeti ce vreau sa zic.

In alta ordine de idei, in ultimul an s-a pus presiune enorma pe Consitrans sa termine odata la Tg. Neamt - Iasi - Ungheni, contract semnat dupa CoBra. Posibil acum ca s-au eliberat de A8, sa intre mai tare pe A3.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

HaiHai

#10190
A aparut executia bugetara la 31.08, 8 luni scurse, 4 ramase. Gasit datele AICI
Pana acum au fost facturate 6688mil, in total, pe A0, A1, A3, A7, DEx4, DEx6, DEx12.
Bgetul initial (ianuarie 24) era de 7748 dar in urma realocarilor a ajuns la 8211mil.
Mai sunt disponibile 1523mil care ar ajunge pentru 1.8 luni, daca presupunem o executie liniara.
DAR, pana acum UMB a facturat pe Bz-Fo doar 34% (incepand din 2022). Banii ramasi (1523mil) reprezinta 36% din valoarea lotului.

Partea buna e ca s-a muncit si NU ramanem cu bani necheltuiti.
Partea proasta este ca banii se termina cam repede si, probabil, vom vorbi de intarzieri.

hefaistos

@HaiHai.
Asta nu e joc pe calculator, unde dacă ți se termina resursele game over.
Exista rectificări bugetare, exista amânări la luata pentru începutul de an nou. Banii (inca) nu sunt o problema.
Încă, deoarece dacă în 2025 alocările sunt mici (ca e după alegeri) și mai sunt și plăti restante de anul asta, care mănâncă din ele va fi... interesant. Ma tot raportez la 2017-2019, când guvernul a dat semnale clare ca nu sunt bani pentru șantiere, iar majoritatea constructorilor au înțeles și s-au conformat.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Feri

^
INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative adoptate în ședința Guvernului României din 11 septembrie 2024

HOTĂRÂRE A GUVERNULUI privind alocarea unor sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii
Bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a fost suplimentat cu 573 milioane lei, credite bugetare din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului. Potrivit hotărârii adoptate de executiv, banii sunt necesari pentru finanțarea proiectelor din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență – Componenta 4 Transport sustenabil. Astfel, în vederea finalizării și închiderii unor secțiuni din rețeaua rutieră trebuie asigurate plățile curente pentru Autostrada Buzău-Focșani, Autostrada Ploiești-Buzău, Autostrada Focșani-Bacău, Autostrada Buzău-Pașcani, precum și Autostrada Transilvania, secțiunea Nădășelu-Poarta Sălajului.
De asemenea, mai sunt și alte proiecte pentru care se solicită finanțare suplimentară având în vedere că au un grad mediu de execuție și au deja facturi și certificate intermediare de plată emise: Autostrada A8 Târgu Mureș-Târgu Neamț; Autostrada Lugoj-Deva, Secțiunea Marginea Holdea; Sporirea siguranței rutiere pe timp de noapte prin semnalizarea sectoarelor de drum periculoase cu surse de lumină ce utilizează energie verde; Proiectare și amenajare intersecție cu sens giratoriu în zona drumului național DN 39; Elaborare studiu de fezabilitate (SF) și Autorizația de Construire (PAC) pentru realizare obiectiv de investiții amenajare pasaj pietonal subteran DN 2 în localitatea Nicolae Bălcescu, județul Bacău.

gov.ro

HaiHai

@hefaistos 
De acord!
Nici nu m-am gandit la "game over". Ce vreau eu sa spun este: buget insuficient = intarzieri.
Nu cred ca un constructor isi face un plan de afaceri ambitios si va tura motoarele la maximum, bazandu-se pe "daca", "poate" se rezolva.
Daca nu "se rezolva" poate fi "game over" pentru constructor. Statul nu are riscul asta.
Cele 573mil noi ar mai ajunge pentru inca 3 saptamani, daca tinem cont ca in 8 luni s-au facturat 6688mil. (836mil/luna)

oneLess

Cică s-ar fi actualizat joi 12.09.2024 harta CESTRIN.

La DEx12 au lăsat procentele vechi !

cosminnus

Nu toate update-urile de pe harta CESTRIN tin de procente. Poate fi orice. O linie trasa, o litera schimbata, o data de finalizare, un contract semnat etc.

a.l.x

Au scos centura de sud Timișoara.

tommy

Salutare!
Constatam o crestere inflationista a licitatiilor care seamana a fi pornite(sau anuntate) mai mult in scopuri electorale, si nu avem nici o garantatie ca ele se vor sfarsi precum este anuntat oficial. Avem atatea exemple de suspendari, decalari, furnizari de raspunsuri (cu sutele) si chiar anulari. Pe de alta parte trebuie sa mentionam ca nu exista o alta tara in Europa care sa aiba atatea proiecte in curs precum Romania (bine ca noi plecam de foarte in urma). Aici as vrea sa fac un bilant,
1. Acele licitatii pornite de ~1an si "uitate" de Minister si Companie:
A3 Mezes - 1 licitatie (50km) mega decalata
Dex Oar - 1 licitatie (6km) suspendata sine die
A8 Capete montan - 2 licitatii (22+11km) nu s-au oficializat nimic.
total 4 dosare de cam 90km blocate la Cnair...
2. Licitatii din vara la care asteptam oferte
A7 Suceava - 2 lic (62km)
A4 Mangalia - 1 lic (32km)
Dex Oradea - 3 lic (110km)
total 6 dosare de cam 200km
3. Licitatii "electorale" pornite si iminente
Dex Tg Jiu - 6 lic (110km)
Dex Braila - 1 lic (77km) - proiect Cnir
A9 Serbia - 3 lic (90km)
+ alte anunturi surpriza care sa placa electoratului
total 10 dosare de cam 280km
Cand vedem calitatea studiilor furnizate de proiectanti care necesita 200-400 de precizari si apoi analiza si desemnare, cred ca Cnair va fi blocata total in a produce orice raspuns conform graficelor prevazute. Avem 20 de licitatii oficial in desfasurare, si Cnair se chinuie sa le inchida, si nu reuseste deloc (lipsa de organizare si dorinta si sigur resurse umane pt toate astea).

Nu mai spun ca din cele aprox 36 de proiecte in curs avem undeva 24 deja in faza de santier + 12 in faza de pregatire/PT, care tot necesita aprobari de la Cnair. Nu mai zic ca ne chinuim cu chiu cu vai sa tot mai terminam din santierele pornite (dar asta e deja pe constructori...).
 
Toate acestea fiind spuse, cred ca intiativa Cnir de a face o singura procedure de oferte pentru 77km (Dex Milcovia) mult mai eficienta.
Oricum Cnair este inecat si ca prin chinurile nasterii ne vor mai scoate raspunsuri in urmatoarele luni. Deocamdata anunturi...


HaiHai

Cateva cifre interesante:
A7 de la Ploiesti la Pascani costa 19311mil. Pana la inceputul lui 2024 s-au platit 2053mil (rest plata 17258mil)
Bugetul CNAIR pentru 2024 este 11650mil. Acesta este tot-tot, include SF, DN-uri,... Sursa AICI (vezi total la sfarsit)
Doar pentru autostrazi si DEx bugetul e de 8211mil (din ce am calculat eu). Presupunand ca bugetul ramane acelasi in urmatorii ani:
Problema 1: Daca vrem ca A7 sa fie gata in 2 ani (conform contract), cati bani raman pentru celelalte A si DEx?
Problema 2: Daca vrem ca A7 sa fie gata in 3 ani (conform opiniei generale), cati bani raman pentru celelalte A si DEx?

Estimarea mea este ca ar fi nevoie de aproape 15miliarde in 2024 pentru a avansa decent (in termene) pe toate loturile.
Bine, si daca ar fi banii, nu am avea costructori.
Scriu asta deoarece, pana a vedea cifrele, eram suparat pe constructori pentru ca: fie sunt lenesi, fie s-au intins prea mult si din acest motiv nu voi circula pe autostrada la timp.
Acum m-am calmat...

alecu26

^când ai doar 2...3 participanți la licitații e simplu. Plus ca în ultima vreme nu mai sunt asa multe întrebările.
Constructorii, mai ales cei turci nu mai fac multă farmacie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).