News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

GIV

Quote from: horatiu.cosma on July 25, 2017, 03:00:15 PMHarta inaugurărilor de autostrăzi în România


se mai poate actualiza acest gif/harta?

Hercule

#10156
Este pe undeva si varianta actualizata, inclusiv 2023.
Am intrebat eu acum vreo 2 luni si am primit un link. Il caut si il adaug aici.
Problema e ca harta din primul post nu e cea actualizata, de aici confuzia.

LE: vezi aici.
Deșteaptă-te române!

Hercule

Pe modelul triunghiului Buzau - Focsani - Braila (cu galben), ce ar fi daca s-ar face triunghiul Arad - Timisoara - Dobra (cu mov)?
Fara sa fac comparatii de cifre, cred ca traficul ar justifica 100% investitia.


Powered by API/PUM imgur uploader
Deșteaptă-te române!

BIGRED1984

Scriem sa adunam mesaje dar totusi nu sunt la fel situatiile, la Arad este deja 95% autostrada la Focsani e una in facere si un proiect. 
Cand se va incepe oricare bucata spre Braila eu sunt destul de sigur ca cealalta se va bloca si se va trage pe linie moarta.
Plus de asta de la Arad ar fi prin munti/dealuri , foarte scump, la Bz/Br ar fi in camp, mai ieftine.
Dar vb. degeaba, sunt altele mult mai importante, chiar nu merita impinse si astea, destul cu A9 sarind randul.

Hercule

#10159
Ho, ca nu am pus-o in sedinta de guvern. E doar o idee.

Nu stiu daca ai fost pe Valea Muresului, dar exceptie 2-3 gatuiri relieful permite lejer o autostrada. Problema mai mare nu ar fi relieful ci meandrele Muresului.
Faptul ca e mai ieftin la campie nu inseamna ca trebuie construit doar acolo ci in functie de trafic. Iar valorile de trafic la granita cu vestul sunt mult mai mari decat legatura Dobrogea - Moldova si Braila/Galati/Tulcea - Buzau/Bucuresti. Toata lumea care iese din tara ocoleste 50 km pe la Timisoara.

Si cu adunatul de mesaje, te rog bate la alta usa.
Deșteaptă-te române!

BIGRED1984

Ok,daca tot discutam diverse (macar suntem pe topicul bun), eu consider ca e foarte jos in prioritati ce ai propus, sunt atat de multe altele care ar rezolva zone un trafic mai mare. 

Dar asa, pt viitor, daca se termina A3, cel mai probabil scade si traficul prin A1.

Btw, daca nu ma insel, ce ai propus tu este varianta initiala de A1, trasa special mai in jos sa prinda si Timisoara, ca sa aiba trafic mai mare  :D 

slartibartfast

Nu numai ca să prindă Timișoara. Valea Mureșului e plină de arii protejate, rutarea unei autostrăzi pe acolo e de mult mai dificilă decât pare.

naivu

^^Din ce am citit pe forum, varianta inițială de A1, propusă de UE, era pe la Timișoara și Cenad, iar Arad-Nădlac e de fapt un ocol obținut prin lobby-ul lui Gheorghe Falcă; nu s-a pus niciodată problema pt segmentul Ilia-Arad.

Hercule

Eu stiam ca era invers, original pe la Arad dar s-a tras inspre sud ca sa intre si Timisoara.
In fine, poate sunt altii cu memorie mai buna care sa confirme o varianta sau alta.
Deșteaptă-te române!

Feri

Centralizarea Economica.net actualizată cu datele din iunie:

hummingbird

Cred ca Coni&Trace au facturat și ultimul surub pana acum de au ajuns la 88% procent, dar cu emoții de deschidere anul asta  ???

hefaistos

Eu nu am emotii.
Poate doar daca deschid fara sa termine pasajele.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Konter

" În prezent Guvernul derulează prin CNAIR cel mai mare program de dezvoltare a infrastructurii rutiere din întreaga Europă, în valoare de peste 11,5 miliarde de euro. Dar foarte puține companii autohtone au avut capabilitatea să contracteze astfel de proiecte majore.

Marile investiții se fac în condițiile în care nu avem destul firme puternice locale și nu avem suficientă producție internă de materiale de construcții. Așa că importăm cea mai mare parte a materialelor, iar firmele noastre lucrează ca subantreprenori în contractele câștigate de constructorii străini.
Totuși, "până în anul 2030 vor fi lansate licitații pentru etapele de proiectare și execuție a încă aproximativ 2.100 km de drum de mare viteză", ne-a transmis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Având în vedere experința acumulată de firmele românești și proiectele cu un grad de complexitate ceva mai redus ale drumurilor expres, lansarea viitoarelor licitații ar putea însemna o șansă pentru constructorii autohtoni.
Ministrul Sorin Grindeanu spune că în stadiu avansat în ceea ce privește lansarea licitațiilor sunt: Autostrada Timișoara – Moravița, precum și drumurile expres Bacău – Piatra Neamț, Focșani – Brăila, Tișita – Albița, Găești – Ploiești, Brăila – Tulcea, Constanța – Tulcea și Filiași – Târgu Jiu.
Alte proiecte aflate în pregătire vizează construirea Autostrăzii București – Alexandria, a Autostrăzii Nordului (Baia Mare – Bistrița – Vatra Dornei) și autostrăzilor Ploiești – Brașov și Brașov – Făgăraș, precum și a Drumului expres Filiași – Drobeta Turnu Severin – Domașnea – Caransebeș.
Efortul de finanțare a tuturor proiectelor de investiții în infrastructura rutieră, demarate și în pregătire, nu este unul ușor pentru Guvernul României.
De altfel, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a admis că, deși pe unele tronsoane de autostradă, cum sunt cele de pe Buzău – Focșani realizate de constructorul român UMB, stadiul lucrărilor este bun, nu la fel de bun este progresul financiar, în sensul că sunt foarte multe facturi depuse de constructor spre a fi plătite.
De altfel, "pe toată durata ciclului de implementare a proiectelor este necesară corelarea implementării cu asigurarea finanțării", subliniază ministrul Grindeanu"
Sursa

shift2rail

^Din pacate, ziaristii nu il intreaba- din incompetenta sau interes politic- si care va fi sursa de finantare a celor 2100 km aditionali.

Mai important, ar fi trebuit sa-i aminteasca ministrului ca gap-ul de finantare este de minim 30 mld eur ptr a ajunge la reteaua desenata in master plan 2021.

naivu

#10169
1- si cum lanseaza executia pt DX Gaesti-Ploiesti care trebuie sa se lipeasca de Ploiesti-Brasov care inca nu are SF-ul gata?!!! Unde face nodul?
2- "... este necesara corelarea implementarii cu asigurarea finantarii", sa inteleg ca santierele in lucru vor incepe sa astepte dupa finantare?! (UMB chiar nu mai trebuie sa-si faca griji ca ramane in urma cu santierele, finantarea va avea exact ritmul de executie)