Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 26 Guests are viewing this topic.

hefaistos

#10140
Quote from: hefaistos on August 08, 2024, 11:39:38 PMRetter nu are capacitatea de a finaluza structurile în cele 4 luni ramase din 2024. Imi pare rau, realitate cruda.
Și nu cred în deschideri parțiale.

Imi fac mea culpa.
Retter nu are capacitatea de a finaliza TOATE structurile. Dar daca vor dori o deschidere partiala adica intre A3 si DN1D, s-ar putea realiza cu un nod temporar fara pasaj, in stilul celui amenajat de UMB la iesirea Slatina Est. Pentru asta insa trebuie sa vadem cat de curand miscare la podul situat cu aproximativ 1 km inainte de DN1D





Powered by API/PUM imgur uploader
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

alecu26

Deschidere parțială fără pasaje superioare. Dar e și asta complicat.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

26ld

Pun aici si pun si la feroviar:

https://clubferoviar.ro/romania-renunta-la-trenurile-cu-hidrogen/

"Premierul Marcel Ciolacu a anunțat joi că România nu va mai cumpăra trenurile cu hidrogen din fonduri europene și că banii vor fi transferați la autostrăzi.

"Vom avea o renegociere. Ministrul își asumă. E ăla cu trenurile cu hidrogen. Ați văzut vreunul în Europa, în lume, vreun tren cu hidrogen? A ținut Grindeanu licitația de trei ori. Nu s-a prezentat nimeni. De ce? Pentru că nu există niciun tren cu hidrogen. Asta au trecut în PNRR. Normal că acum domnul ministru Câciu a cerut ca acei bani, 360 milioane de euro pentru trenurile cu hidrogen să îi prindă pentru cofinanțări la autostrăzi. Lucrăm cu materialul clientului", a spus Ciolacu, după o întâlnire cu șefa Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, citat de Economedia.

De ce banii pentru trenurile cu hidrogen nu rămân în sectorul feroviar?
Decizia premierului pare cel puțin bizară. Într-adevăr, licitațiile pentru trenurile cu hidrogen au tot fost anulate din lipsă de oferte, însă de ce merg banii la autostrăzi și nu spre cumpărarea de trenuri electrice?

Apoi, la finele lunii trecute, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat o nouă consultare de piață, a șasea, pe subiectul despre cum trebuie să arate și ce trebuie să poată face noile trenuri cu hidrogen care vor fi cumpărate, așa cum am scris la vremea respectivă. Atât consultarea din iunie, cât și cea demarată în SEAP la data de 29 iulie 2024, își propun ,,Obținerea de propuneri și recomandări din partea operatorilor economici producători de automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen asupra specificațiilor tehnice". În cadrul consultării încheiate la 27 iunie, ARF a primit propuneri privind unele cerințe tehnice, condiții de plată, mentenanță, garanții etc.

În februarie 2024, președintele ARF, Ștefan Roșeanu, făcea declarații critice privind oportunitatea cumpărării trenurilor. "Avem în derulare licitaţia cea mai complicată, cea a trenurilor pe hidrogen. Avem semnale că de data aceasta am lăsat suficient de jos coada, cât să ajungem aproape de ceea ce poate de fapt industria să facă pentru că ceea ce s-a lăudat industria în 2021 n-are nicio legătură cu realitatea. Şi pentru că este una dintre bornele PNRR, a trebuit să facem compromisuri peste compromisuri. Vă dau un exemplu, cel mai concludent: dacă în toate celelalte licitaţii fiabilitatea pe care noi o cerem este de peste 98%, deci avem punctaj între 98% şi 99,99%, aici a trebuit să scădem cerinţa de fiabilitate la 90% – şi încă primim semnale că s-ar putea ca nici la 90% să nu poată trenurile să fie garantate pentru că, în realitate, trenuri pe hidrogen, în Occident, au ajuns să stea la gard, deoarece celulele de producţie a energiei electrice nu funcţionau aşa de bine în timpul rece, cum s-a crezut în fazele de prototip", spunea Ștefan Roşeanu, la un eveniment dedicat infrastructurii de transporturi și logisticii."

tom_sawyer

Eu cred că nu există nicio șansă să fie transferați pe rutier. Ar contrazice toată filozofia PNRR-ului de până acum. De aceea am propus să meargă la electrificarea Rădulești-Giurgiu.

26ld

Si mie mi s-ar parea ciudat sa se duca banii la autostrazi, dar poate se referea la banii care sunt parte de imprumuturi facute de stat din PNRR, nu banii europeni.

Parca am postat legat de PNRR, se poate renegocia. Personal cred ca si de asta nu pare sa se agite nimeni legat de termenele de pe A1, A7, A3 sau A8:

"Articolul 21
Modificarea planului de redresare și reziliență al unui stat membru
(1)
 În cazul în care planul de redresare și reziliență, inclusiv jaloanele și țintele relevante, nu mai poate fi îndeplinit, în
totalitate sau parțial, de către statul membru în cauză ca urmare a unor circumstanțe obiective, statul membru în cauză
poate înainta Comisiei o cerere motivată ca aceasta să elaboreze o propunere de modificare sau de înlocuire a deciziilor de
punere în aplicare ale Consiliului prevăzute la articolul 20 alineatele (1) și (3). În acest scop, statul membru poate propune
un plan de redresare și reziliență modificat sau un nou plan. Statele membre pot solicita sprijin tehnic pentru pregătirea
unei astfel de propuneri în cadrul Instrumentului de sprijin tehnic.
(2)
 În cazul în care Comisia consideră că motivele prezentate de statul membru în cauză justifică o modificare a
respectivului plan de redresare și reziliență, Comisia evaluează planul de redresare și reziliență nou sau modificat în
conformitate cu articolul 19 și elaborează o propunere pentru o nouă decizie de punere în aplicare a Consiliului în
conformitate cu articolul 20 alineatul (1) în termen de două luni de la transmiterea oficială a cererii. Statul membru în
cauză și Comisia pot stabili de comun acord să prelungească respectivul termen cu o perioadă rezonabilă, dacă este
necesar. Consiliul adoptă noua decizie de punere în aplicare, de regulă, în termen de patru săptămâni de la adoptarea
propunerii Comisiei."

shift2rail

^ Radulesti-Giurgiu e prinsa in Fondul de Modernizare.

Stirea de astazi este ca s-au solicitat 7 ani ptr corectia deficitului iar, pe surse, Comisia e dispusa la o pasuire de max 5. Not good.

oneLess

Harta CESTRIN a fost editată ieri.
La primele 3 chestii la care m-am uitat nu s-au modificat procentele la stadiul actual fizic !

mirceaeliade

#10147
Eu nu prea inteleg cum se pot transfera banii la rutier, daca nu e prea clar ca toate contractele PNRR pe rutier vor fi gata.  E vorba de suplimentarea fonduerilor pentru diferenta data de inflatie?

Iar pe CESTRIN modificarile par a fi ca s-a adaugat traseul DEx16 si traseul DEx Buc-Targoviste, plus corecturi la traseul A8.

Skynick

Cand se publica traditionala estimare PUM cu numarul de km cu care incheiem anul?

Ionut

Am publicat. În ianuarie 2024.

La final de an (ultimele zile din 2024) vom vedea cât de multă sau puțină dreptate am avut.

În ianuarie 2025 vom publica predicțiile rutiere pe 2025. Și tot așa, cât om mai putea duce crucea.


danutzu_1069

#10151
Nu prea stiu unde se postez....
Azi, pe DN7 sens spre Pitesti, doua transporturi de parapeti, cu toate cele necesare. Camioanele sunt ale UMB.
Posibil pentru Dex12?

LE: pe DNCB sud vreo 4 basculante Ford, noi noute, cu numere de Turcia (cred ca provizorii), in drum spre A1

cosminnus

Avem update-uri pe harta CESTRIN:

A0 Sud L1 - 99.48% -> 99.48% (+0%)
A0 Sud L2 - 99.97% -> 99.97% (+0%)
A0 Sud L3 - 68% -> 72.65% (+4.65%)
A0 Nord L2 - 95% -> 95% (+0%)
A0 Nord L3 - 10% -> 11.8% (+1.8%)
A0 Nord L4 - 15.28% -> 18% (+2.72%)

A1 Lugoj - Deva L2 - +0.44%
A1 Pitesti - Sibiu L4 - 42.29% -> 44.62% (+2.33%)
A1 Pitesti - Sibiu L5 - 73.08% -> 76.2% (+3.12%)

A3 Nadaselu - Zimbor - 73.88% -> 74.35% (+0.47%)
A3 Zimbor - Poarta Salajului - 45.85% -> 51.05% (+5.2%)
A3 nod Tureni - DN1 - 36.5 %-> 45% (+8.5%)

A7 Ploiesti - Buzau L1 - 72% -> 77.23% (+5.23%)
A7 Ploiesti - Buzau L2 - 77.5% -> 88% (+10.5%)
A7 Ploiesti - Buzau L3 - 7.5% -> 8.5% (+1%)
A7 Buzau - Focsani T1 - 45% -> 48% (+3%)
A7 Buzau - Focsani T2 - 44% -> 49% (+5%)
A7 Buzau - Focsani T3 - 40% -> 46% (+6%)
A7 Buzau - Focsani T4 - 50% -> 56% (+6%)
A7 Focsani - Bacau T1 - 22% -> 24% (+2%)
A7 Focsani - Bacau T2 - 20% -> 24% (+4%)
A7 Focsani - Bacau T3 - 11% -> 12% (+1%)
A7 Bacau - Pascani L1 - 13.05% -> 14.8% (+1.75%)
A7 Bacau - Pascani L2 - 9.6% -> 13.5% (+3.9%)
A7 Bacau - Pascani L3 - 12.1% -> 16% (+3.9%)

DEx12 T1 - 52.31% -> 57% (+4.69%)
DEx12 T3 - 97.5% -> 97.5% (+0%)
DEx12 T4 - 59% -> 65% (+6%)

DEx6 Braila - Galati - 83% -> 83% (+0%)

Voi face zilele astea update si pe harta API

CapitanulPtk

"A7 Ploiesti - Buzau L2 - 77.5% -> 88% (+10.5%)" aici mi-a dat cu virgula.  :o

tom_sawyer

Anul trecut, în octombrie, guvernul a limitat cheltuielile pentru a reduce deficitul bugetar. Anul acesta face același lucru cu două luni mai devreme.