Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

La ce fel de dezvoltare are șansă Iașul?  :o 
Mi se pare încremenit în timp, captiv. Sunt plecat din 2015 de acolo și de fiecare dată când mă întorc, văd urme minime de evoluție. Iar ca centru universitar, trebuie să se trezească la realitate că a rămas cu mentalități din anii 2000. Știu că mai sunt insule pe ici-colo, dar nu cât să facă masă critică.

Ca urbe, mi se par mult mai avansate și angajate în dezvoltare Tg. Mureș, Craiova, Constanța, Bacău, până și Focșani a lut-o bine din loc. Dar Iași, Galați, Brăila, Ploiești, Baia Mare par că se încăpățânează să încremenească în timp sau să dezvolte doar din inerția puțină pe care o au.

alecu26

Merge și Constanța la șanse de dezvoltare. Cel puțin cât o sa mai fie probleme NATO - RUSIA
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Feri

Centralizarea Economica.net actualizată cu datele din iunie:


P3trut

Excelenta treaba cu tabelul acesta, @Feri!

Se poate vedea cum Aktor sunt EXACT cu 1 an in urma fata de Alsim. Ma astept la un parcurs 99% identic cu al lor, finalizare miercuri, 31 iulie 2025, ora 18.  :lol:

ijwtsh


Claudiu T.

Multumim Feri pentru tabel. Vad ca tot Ozaltin conduce ca progres. Nu e rau,daca duc greul anul asta si termina pasaje si ce structuri mai au ca sa le ramana doar asfalt de pus,parapeti marcaje si ce mai e ptr 2025 nu e rau deloc. Sunt optimist ca respecta termenul martie 2025. Vedem.
Romani 15.1 Datori suntem noi cei tari să purtăm slăbiciunile celor neputincioşi şi să nu căutăm plăcerea noastră

hummingbird

E normal ca Ozaltin sa aibă cele mai mari procente lunar. Au de executat 100% din cei 40-50% ce mai erau de executat pe lot.(practic ar fi un avans de 6% la procentul total al lucrarii). Dacă nu ma înșel în situația asta a fost si Strabag  anul trecut, când se raportau 20% avans lunar.

ijwtsh

Sper ca e ok threadul. O sa ma refer la A7, dar e mai mult filozofica intrebarea, nu e strict legata de autostrada.

Tot mai aud ca se propune deschidere HP, dar din ce am observat niciodata nu se-ntampla asta, probabil ca e mare bataia de cap pentru constructor si i-ar incetini.

Daca se va face, totusi, vreodata HP pe un profil, mereu se va circula 1+1? Cum ar fi de exemplu pe A7 un half profile doar intr-un sens. Tot se vor reduce mult accidentele, ca asa un sens va fi mult mai liber (in afara de traficul local), in timp ce celalalt sens se va duce pe DN. Si asa scapi de munca extra precum marcaje provizorii si sa ai grija ca 1+1-le sa fie safe.

pasadia

Scuze ca iti spun mai franc, dar asa ceva ar fi o prostie. Experimentata deja in Romania in perioada in care A1, Saliste - Miercurea Sibiului a fost inchisa -nu ma refer la perioada cu groapa facuta in mijlocul traseului ci ulterior, cand au facut reparatii la viaduct si au inchis doar cate un sens de circulatie permitand circulatia pe celalat sens asa cum ai propus tu - intr-o singura directie.

Mutand cealalta directie de circulatie pe DN-ul paralel ai crescut imens sansele de accident pe acel DN (din cate imi amintesc au si fost cateva evenimente). Pentru ca pe DN se va cirucla tare, atat de cei care merg pe fluxul cu multe masini (si vor avea pretentia sa cirule "in regim de autostrada" cat si de cei care merg pe fluxul cu putine masini si isi inchipuie ca "au liber in fata".

Nu, HP daca exista trebuie amenajat 1+1, eventual 2+1 alternativ daca se stie ca va ramane aceasta solutie pe o perioada mai mare de 6 luni.

ijwtsh

Nu ma supar ca-mi spui franc, de-aia intreb, ca nu stiu :P

Dar - strict in cazul A7 - deja lumea merge pe DN2 si sunt n accidente. Daca ai face HP in felul asta, ma gandesc ca s-ar reduce din accidente, pentru ca lumea merge tare oricum. Inteleg ca mai util ar fi un HP 1+1, dar daca ar fi de ales dintre fara HP sau HP intr-un sens, ma gandesc ca tot ar exista un beneficiu.

Deutschländer

Exista un beneficiu la HP intr-un sens fata de nimic. Dar benificiu de HP 1+1 e si mai mare. Daca din motive diverse nu poti sa servesti unele noduri din una de directii, aia e, acolo trebuie folosit DN intr-o directie pana la urmatorul nod. Dar 1+1 in total are un overall benefit mai mare decat 2+0 pe autostrada cu ~50% si 1+1 pe DN cu restul de trafic.

pasadia

Mergand pe scenariu tau - A7 se deschide HP, cu circulatie intr-un singur sens (de exemplu spre nord). Asta inseamna ca pe DN2 va veni spre sud acelai trafic ca si acum, ocupand, teoretic, acea 1 banda + acostament lat. Iar spre nord tot vei lasa deschisa circulatia pe teoretic tot 1 banda si 3/4, doar ca vor circula mai putine masini.
Si tocmai pentru ca sunt mai putine spre nord, si tocmai pentru ca cei care circula spre sud vor fi "frustrati" de calitatea mai slaba pusa la dispozitia lor (fata de cei care circula pe A7 HP sore nord), ce crezi ca se va intampla? Eu zic ca viteza mare (si spre nord, si spre sud), depasiri (spre nord) si triplari (spre sud) cat cuprinde, iar din acestea, static, 1 la mie va duce la ciocniri frontale si decese. 

Ai putea teoretiza scenariu in care pe DN2 s-ar circula doar spre sud (dar ce faci cu locuitorii din acele sate)? Sau ai putea teoretiza scenariu in care se pune parapet pe DN2 (chiar si simpli stalpisori) si se amanjeaza 2+1 (2 spre sud, 1 spre nord) - dar stim prea bine reactia CNAIR cand e vorba de parapet si 1 banda. Si apoi, chiar ar merita investitia?

ovicor

@ Deuchlander, in varianta de HP, nodurile se pot face FP din start, urmand apoi doar sa se intregeasca FP intre noduri.

Deutschländer

^ In cazul ca Autostrada este din start construita in HP, atunci da.
Daca este vorba de un provizoriu (ba inainte de inaugurarea completa, ba in scop de reparatii), atunci unele noduri pot fii inchise.
In context de A7 clar nu este vorba de constructia in HP (cum este D3 in Slovacia).

Hercule

#10109
Poate are cineva posibilitatea actualizarii hartii inaugurarii autostrazilor. Animatia se opreste in 2020.

Lipsesc:
A0: Sud lot 2+3 / Nord lot 2
A1: Sibiu - Boita
A3: Chetani - Campia Turzii / Ungheni - Targu Mures / Nusfalau - Port
A7: centura Bacau
A10: Aiud - Sebes
DX12: Colonesti - Bals
Deșteaptă-te române!