Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SB76UFO

Luati in calcul ca pe masura ce cresc numarul de km de A si Dx , ar trebui sa creasca si banii alocati intretinerii si reparatiilor
"Prostia este eternă și invincibilă"

alecu26

Totuși bugetul ministerului a crescut enorm. Și echipele de întreținere sunt tot mai multe și mai dese.
Și lucrari periodice sunt tot mai multe
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

hummingbird

Pentru tronsoanele date recent în trafic, dar și pentru cele ce urmează a fi deschise, reparațiile nu trebuie făcute de constructor, 5-10 ani cât este termenul garanției?

horatiu.cosma

Constructorul face reparații acolo unde apar defecte de execuție, nu întreținere (tăiat iarba, desfundat șanțuri, curățat indicatoare și alte operațiuni de întreținere periodică).

tommy

#10084
Salutare tuturor, zilele astea faceam un bilant la ce avem in licitatie acum si ce va mai veni in 2024.
Astfel,in curs 2024:
1/Dex Arad-Oradea : 3 loturi (relativ usoare la campie)
2/A7 spre Suceava: 2 loturi (relativ usoare la campie)
3/A8 Montan : 2 loturi (poalele muntilor)
4/ A4 Litoral: 1 lot (usor campie)
Blocate in instante/fara motiv:
5/ A3 Transilvania 1-2 loturi
6/ Dex Oar-Satu Mare 1 mini-ciot
Licitatii pana la final T2 2024 (cu presiunea alegerilor)
1/ A8 Montan : 4 loturi (dificile)
2/ A8 Prelungire : 4 loturi (campie-deal)
3/ A3 Ghimbav : 1 mini-ciot
4/ A6 Filiasi-Craiova : 2 loturi (campie)
Si apoi 2025:
A7 Siret, A13 Brasov, Dex Somes Expres, Dex Milcovia, Dex P.Neamt...
Deci avem la moment undeva 10 proiecte in licitatie si potential 20 pana la final de an. Ma uit la toate firmele care le avem pe piata si nu stiu unde mai bagam atatea proiecte. Mai ales ca avem deja atat de multe in constructie, si evident mai multe de la Umb sunt delasate sub presiunea celor din PNRR (nici nu intru in partea de finantare nu ma pricep).
Avem firme Autohtone care au ocazia reala de a prinde 1-2 mari proiecte de infrastructura ca sa devina mari jucatori pentru tara: Dimex, Concelex, Erbasu, Coni, Bogart, ARL, Retter. Mai sunt si autriecii (porr/strabag) care au doar 1 proiect la moment, turcii deja vreo 10 proiecte, italienii cam 4...
Ce ma preocupa e ca UMB va merge all-in sa continue hegemonia in Moldova, dar la moment nu sunt in stare, sper sa nu fie componenta financiara cea decisiva.
Oricum e clar ca Romania este in over-drive la infrastructura, si cred ca atingem un tavan de cat putem duce in acelasi timp (financiar, constructori, administrativ, organizatoric) 

alecu26

Aparent firmele turcești pot duce fără număr
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Fara numar, si (unele din ele) fara nici un respect pentru termenele contractuale...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

@tommy de la Pascani la Suceava, poti compara - in cel mai fericit caz - cu A10. Desi pana la Roscani as cam zice ca o sa avem surprize neplacute cu terenul..

Feri

^^^^ Șansele ca UMB să piardă o licitație la care participă sunt foarte mici dar totuși nu zero -> Ozaltin pe CraPi1 (cam singurul caz cred...)

hefaistos

La CraPi 1 UMB s-a lăsat învinsă. Dar aia nu înseamnă că e de nebănuit dacă nu e disperata sa câștige. Pentru ca pana la urma prețul contează.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

mirceaeliade

se promitea ca pana la final de 2023 SIGUR se da in licitatie ciotul de la Ghimbav.............

Earthchild

Quote from: tommy on July 25, 2024, 11:58:37 PMSalutare tuturor, zilele astea faceam un bilant la ce avem in licitatie acum si ce va mai veni in 2024.
Deci avem la moment undeva 10 proiecte in licitatie si potential 20 pana la final de an. Ma uit la toate firmele care le avem pe piata si nu stiu unde mai bagam atatea proiecte.
Așa e românul, vrea să facă în câțiva ani ce nu a făcut în douăzeci.

alecu26

UMB teoretic va fi afectata de concurenta firmelor turcești. În plus UMB are acum 1...2 ani în care sa liciteze preturi mai mari...ca e oricum full full cu lucrul
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Mojito

Quote from: panzer on July 30, 2024, 12:30:26 PMEu sunt de alta parere complet. Este o greseala ca A-ul sa fie centura la un oras sau altul.

Facem aceeasi greseala cu DN-urile mari care trec prin fiecare sat in parte.
Mult mai bun este aproach-ul de la Bulgari si patial de la Moldoveni: DN-ul trece pe langa localitate si are 2 devieri catre oras/sat/comuna.
Toti mortii de pe DN2 sunt in localitati. In afara de accidentele auto care sunt aleatorii.

La A-uri pt ca le-am facut de la Zero, trebuia sa intelegem asta de la inceput. A0 imparte orase in doua. Trece mult prea aproape de Bucuresti.


De 30 de ani mă dau pe autostrăzile din mai toate țările cu apa calda. Nu am văzut  nici una care să treacă și să deservească pustietăți. Toate sunt făcute să treacă prin zonele periurbane/ industriale.
A0 nu împarte nimic în doua, înconjoară  periferia extinsă a Bucureștiului. Este exact ceea ce este, o autostradă de centura, ring road cum zic unii. Și apropos, sa împărți marile orașe în mai multe se pare că este o idee care prinde din ce in ce mai mult la urbaniști, orașul sa nu mai aibă un singur centru, sa fie mai răsfirat, mai multe centre de interes, asta de când cu Covidul.

GAC

in romania, singurele orase care mai au sanse la dezvoltare sunt centrele universitare: Iasi, TM, Cj, B. se mai adauga Brasovul ca urmare a dezvoltarilor imobiliare si Oradea (infrastructura si imobiliare). in rest Dumnezeu cu mila. orasele sub 200k slabe sanse, pana si constanta, galati si braila... proiectele de infrastructura pot doar sa opreasca declinul si depopularea.