Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Earthchild

Quote from: Deutschländer on July 04, 2024, 05:19:22 PMEu personal nu cred ca exista absolut nimic pozitiv de spus despre autostrazile din Romania in afara ca nu sunt Drumuri Nationale. In mare parte calitatea este destul de proasta
În afară de tronsonul construit de Impregilo pe A1 (Săliște-Cunța) cred că restul autostrăzilor din țară sunt similare ca și calitate a căii de rulare cu cele din zona noastră geografică (Ungaria, Slovacia, Bulgaria, Serbia, Croația, Polonia). Nu pun în ecuație spațiile de servicii și semnalizarea.

Feri

Ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr, a semnat miercuri, 10 iulie, în cadrul unei ceremonii desfășurate în marja Summitului de la Washington, Scrisoarea de Intenție pentru crearea unui Coridor de Mobilitate Militară între România, Bulgaria și Grecia.

Proiectul își propune optimizarea coridoarelor de transport pentru a răspunde cerințelor de mobilitate militară, prin  crearea unor rute de aprovizionare (rutiere și feroviare) între statele participante, reducerea birocrației pe timp de pace și maximizarea eficienței în situații de urgență și criză, ținând cont de inițiativele NATO și naționale.

Proiectul va beneficia de inițiativele existente la nivelul Uniunii Europene, vizând o abordare coordonată între NATO și UE în domeniul mobilității militare. Implementarea proiectului la nivel național va necesita eforturi concertate între diverse instituții, implicând întregul spectru guvernamental.


MAPN

GAC

macar de la ruse la stara zagora sa avem 2 benzi pe sens.

StefanCelMare

Am citit recent ceva pe ideea asta, era vorba despre unirea porturilor Constanța - Varna - Alexandropolis.
Deci, cred că este altceva decât Ruse-Giurgiu, dar nu-s 100% sigur.

tom_sawyer

Privește mai mult reducerea birocrației în cazul transporturilor militare.

Bulgarii n-au guvern și nici nu vor avea prea curând, deci lărgirea drumului Vama Veche-Varna și autostrada Varna-Burgas ies din discuție.

Grecii sunt foarte mulțumiți cu E85-ul lor (aceeași platformă 1,5+1,5 ca a noastră), n-au niciun plan de autostradă spre Bulgaria.

StefanCelMare

https://adevarul.ro/stiri-interne/evenimente/mutarea-prin-care-nato-va-putea-ajuta-urgent-2374570.html

România, Bulgaria și Grecia au bătut palma și vor crea un coridor militar și comercial, prin intermediul căruia NATO va putea transporta trupe și tehnică militară mult mai ușor, mai ales în cazul unui conflict cu Rusia. Experții consultați de ,,Adevărul" consideră că prin aceasta rolul Turciei în zonă va fi diminuat. Totuși, România și Bulgaria vor trebui în continuare să lucreze cu Ankara, pentru a asigura și un culoar maritim și o grupare navală a NATO în Marea Neagră.

România, Bulgaria și Grecia au semnat, joi, 11 iulie, un acord referitor la interconectarea a patru porturi și a infrastructurii și rețelelor aferente, ca parte a unui coridor militar. Aparent ar putea surprinde faptul că Turcia, țară care de asemenea este membru NATO cu drepturi depline, nu este parte a acestui acord. Publicația elenă Kathimerini, citată de G4Media, scrie că acest coridor militar va străbate flancul estic al NATO, iar Grecia și în special porturile Salonic și Alexandroupoli vor avea un rol sporit. Grecii de la Enikos notează că Turcia este deranjată de acest acord fiindcă ar diminua rolul său geostrategic. În schimb, NATO este interesată de acest proiect, pentru că prin noua infrastructură creată de-a lungul acestui coridor militar va putea transporta trupe și tehnică militară indiferent de acceptul Turciei de a traversa pe Bosfor și Dardanele.

În același timp, Bulgaria intenționează să investească 3 miliarde de euro într-o autostradă care, conform proiectului, ar lega Varna de Constanța, în Nord, respectiv de portul elen Alexandroupolis, în Sud În paralel, cele trei localități ar urma să fie legate și printr-o magistrală feroviară, care ar avea o importanță strategică pentru NATO.

GAC

acest coridor trebuie sa lege via egnatia de bucuresti. din considerente strategice nu l-as face prea aproape de mare de teama sa nu fie atacat de vase / avioane rusesti. ruta via stara zagora - veliko tarnovo - giurgiu e cea mai buna.

mike_us

Cred ca avem șanse bune sa ajungem la 100 km anul asta (108 km cu aproximație). Poate si 17 pe lotul 1 Dx12 sau WeBuild sa termine ceva pe A1?

  • 27 km deschisi
  • 21 km A0 11 Alsmi, 10 UMB + chinezi
  • 20 km Dx12 UMB pina pe la Albota
  • 41 km A7 UMB 11 cocoasa si inca 30 Buzău - Focșani


voicul

Aici ai o mare dreptate care cred ca se aplica la multi (ca frustrare/deranj): ne-am extins in multe santiere si nici unul nu e gata!
Desigur se vor termina la un moment dat, dar cand? (ca nimeni nu ar fi dat 20 de ani+ pentru A3!)
A3 ... inca numaram.
Cand vezi cum se chinuie pe A0S (ambii constructori)
A7: UMB pe BZ - Focsani e o realizare (dar Pizza si Coni dorm pe ei?) + e doar Bz - Focsani (clar ajuta, dar sunt 80 de km sau cati sunt).
A13 poate urmeaza sa ...
A8 nu exista.
A1 merge dar nu prea ajuta (cu adevarat) de moment ce se face.
DX12 parca a mers cat de cat cursiv, dar ...

Va fi mai bine la anul!

ovicor

Speri sau crezi? Ca eu nici macar nu sper!Daca guvernul ar fi responsabil,ar da extensii de timp tuturor contractelor, macar 1,25. Si pe contractele noi ar trebui stabilite termene mai generoase, oricum statul nu le va putea plati. Credeti ca antreprenorii nu stiu/simt ce turnura vor lua platile in 2025?!? Umbrarescu ii stie cel mai bine. Nu vreau sa-i iau apararea, e clar ca s-a intins mai mult decat ii e plapoma, dar ar trebui sa fie sinucigas ca sa exagereze cu achizitii de utilaje(nici constructorii acestora nu fac fata cererii) sunt probleme si la livrarea de materiale si la personal! 

Robby

@ovicor Incetati cu ideea ca nu vor fi bani anul viitor. Si fiecare constructor stia care este termenul cand s-a bagat la licitatie, nerespectarea lui ar trebui penalizata grav. Exact ca in alte tari, unde constructorii aleg sa piarda bani subcontractand decat sa primeasca penalizari. Acolo trebuie sa ajungem, nu sa cautam scuze sau acuze. O seara buna!

mike_us

@voicul Cum sa nu ajute A1? A2-A0-A1 de la Constanta la granița de vest e cea mai importantă axa. Ușor ne apropiem sa o închidem (2028-2030?)

A0 sud da nici unul din constructori nu s-a mișcat prea bine dar in vara lui 2025 avem închis inelul de sud. Si vreo 20 km (40%) pe nord. Deci după zeci de ani scăpam de rușinea de a fi capitala europeana fără centura.

voicul

Ma refer strict la ce avem pe A1: care e PISI5 la anul si PISI4 in vreo 2.
Duc nicaieri si doar si cu PISI4 s-ar putea crea o ruta alternativa pentru masini mici, dar nu stiu cat va fi folosita, daca nu mai freaca menta pe DJ703G.
Ok, in 5 - 10 ani ... dar 5 - 10 ani.

Ionut

Azi la 16:00 din nou la Etveș pe B1 TV.
A7, Valea Oltului și ce-o mai fi...

Dacă nu aveți altceva mai bun de făcut, poate vă uitați și-mi dați un feedback.

Ionut

^ S-a uitat cineva? Feedback, dacă aveți.

Un detaliu interesant, nu știu dacă e adevărat sau cât poți pune baza pe asta, ar începe în curând lucru la portalul de vest?

Dar am întrebat, retoric, în direct, dacă există PT, exact ce vor face la portal, că trebuie PT și pentru portal.
În fine.

Vorbesc de A1 Margina-Holdea.