Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 13 Guests are viewing this topic.

carutasul

sau un parc fotovoltaic, că tot e soare :)

RazesIesean

^^ In Ungaria au plantat copaci in noduri, unii chiar anul asta. In Germania in toate nodurile sunt paduri, numa la noi nu se poate.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

ovicor

Si acolo sa se intalneasca lupu' de pe TIR cu Scufita Rosie!

cosminnus

#10023
Avem update-uri pe harta CESTRIN:

A0 Sud L1 - 91.45% -> 97.85% (+6.4%)
A0 Sud L2 - 99.67% -> 99.97% (+0.3%)
A0 Sud L3 - 64.9% -> 66.1% (+1.2%)
A0 Nord L3 - 0 -> 6% (+6%)
A0 Nord L4 - 14% -> 14% (+0%)

A1 Pitesti - Sibiu L4 - 32.76% -> 36.69% (+3.93%)
A1 Pitesti - Sibiu L5 - 67.01% -> 68.80% (+1.79%)

A3 Nadaselu - Zimbor -  72.19% -> 73% (+0.81%)
A3 Zimbor - Poarta Salajului - 41.40% -> 42.35% (+0.95%)
A3 nod Tureni - DN1 - 14.15% -> 14.15% (+0%)

A7 Ploiesti - Buzau L1 - 60% -> 69% (+9%)
A7 Ploiesti - Buzau L2 - 61.5% -> 68% (+6.5%)
A7 Ploiesti - Buzau L3 - 0 -> 5% (+5%)
A7 Buzau - Focsani T1 - 32.17% -> 35% (+2.83%)
A7 Buzau - Focsani T2 - 33.43%  -> 37% (+3.57%)
A7 Buzau - Focsani T3 - 32% -> 34% (+2%)
A7 Buzau - Focsani T4 - 39% -> 45% (+6%)
A7 Focsani - Bacau T1 - 19% -> 21% (+2%)
A7 Focsani - Bacau T2 - 17% -> 19% (+2%)
A7 Focsani - Bacau T3 - 7% -> 10% (+3%)
A7 Bacau - Pascani L1 - 9.3% -> 9.16% (-0.14%) ?!?!?
A7 Bacau - Pascani L2 - 7.5% -> 7.8% (+0.3%)
A7 Bacau - Pascani L3 - 7.8% -> 8.7% (+0.9%)

DEx12 T1 - 24.93% -> 39.72% (+14.79%)
DEx12 T4 - 48% -> 52% (+4%)

DEx6 Braila - Galati - 80% -> 82% (+2%)

Voi incerca azi-maine sa fac update si pe harta PUM

mike_us

Progresele astea sunt pe 1 luna sau pe 2? Parca ultima data au raportat procente in martie deci e posibil sa fie aprilie si mai?

mirceaeliade

^Cu mici erori astea sunt schimbari fata de cifrele postate acum 2 saptamani, cifre care fusesera neschimbate de vreo luna jumate.  Dar si alea de atunci erau cam la fel de anemice pt UMB, si surprinzator, mai ridicate pt pana la Buzau.  Pe scurt ce schimbari sunt mai sus sunt cam pentru o una de progres pe timp de vara, cu luna anterioara aratand cam la fel.

csongorosz

#10026
^^
Cel mai probabil că da, pentru că de exemplu DEx-ul de la Tureni a ajuns la 40% (nu la 14%).

ijwtsh

@horatiu.cosma, legat de "marea dezumflare fiscala" din 2025 - crezi ca vom vedea lucrari contractate care vor fi puse pe pauza? Sau doar ca nu se vor mai lansa licitatii atat de des? Ai si niste idei pe ce o sa se puna accent si ce o sa cada mai in spate? Presupun ca A1 va fi P0. Vreo previziune despre A3? (interes personal aici :D)

Stiu ca iti cer sa te uiti in globul de cristal, dar sunt curios de parerile tale din ce ai vazut in trecut si ce semne vezi acum.

horatiu.cosma

Cred că o să meargă cât de cât ok cele pe PNRR. Plus eventual PiSi 3-5 și A0. Deja sunt semnale că Meseșul e tras pe linie moartă, o să tergiverseze cu lunile să dea un câștigător. Chiribiș - Biharia e tras pe linie moartă deja, cu ordin de începere la sf. așteaptă. Erbașu, hmmm, va trebui să își folosească toate pilele posibile să fie plătit cât de cât. Sibiu - Făgăraș cu țârâita, o să le convină și turcilor, că încă nu știu cu ce se mănâncă proiectul acolo. Restul care sunt în licitație sau care vor fi lansate, o să fie amânate elegant, din proiectare. A scăzut procentul de cofinanțare europeană la 40%, plus supracontractarea pe proiecte de 300%, care mănâncă foarte mult de la bugetul de stat. Anul acesta deficitul va fi de 7% după ce suntem sub observație deja de câțiva ani, va fi o aterizare bruscă.

GIV

avand in vedere scaderea cofinantarii europene, de unde se preconizeaza ca se vor gasi bani pentru autostrazi/alte investitii? o sa inceapa sa ne para rau de banii ue nefolositi din trecut? o sa intelegem ca ue nu a fost chiar asa de rea?

ovicor

Doar acum sa inceapa sa ne para rau dupa banii necheltuiti din fonduri europene?!?! Vorbim inainte de lansarea acestui forum de implicatiile nefolosirii integrale ale acelor oportunitati! Cu trecerea timpului, era clar ca acele facilitati pre si postaderare vor fi tot mai mici si tot mai mult pe "verde".

shift2rail

Nu e obligatoriu sa inceapa represiunea financiara in 2025: chiar in aceste zile, departe de ochii presei, tehnocratii Comisiei trimit Ro cele doua traiectorii posibile de ajustare a deficitului in 4, respectiv 7 ani. In al doilea scenariu de ajustare, aterizarea cheltuielilor publice va fi mult mai lina, o corectia structurala de max 0.5 pp pe an.

Pretul timpului cumparat? Reforme structurale dure: salarizare in sector public, impozit progresiv, pe proprietate ca in Occident, restructirare companii de stat, samd.


Maverick98

Salut băieți. Sunt nou pe aici și poate cineva binevoitor îmi poate explica și mie cum funcționează treaba cu relocarea utilităților? De ce pe unele tronsoane nici după 2 ani nu sunt relocati stâlpii de electricitate, sa nu dam nume Aktor și pe alte tronsoane nici bine nu întra constructorul ca sunt deja relocate? Cine face cererea și plata? Sau care este procesul? Mulțumesc!

horatiu.cosma

Contractual, este responsabilitatea constructorului. A fost un scurt episod la podul Brăila unde CNAIR a încercat să le facă el și a ieșit fiasco. De ce nu se întâmplă la timp? Pot fi cauze ce țin de stat (exproprieri întârziate, proiecte de relocari întârziate la aprobare de proprietarul utilității prin tot felul de solicitări extra și ping pong nesfârșit cu constructorul), fie ce țin de constructor (nu își plătește subcontractorul de utilități, sau își ia un subcontractor slab, care nu e in stare să facă cum trebuie proiectele de relocari). Mai pot fi și cauze obiective, gen nu poți întrerupe BRUA pentru relocare in mijlocul iernii.

Dar în general, pe mare parte din șantiere utilitățile s-au mutat relativ rapid in ultimii ani, CraPi, PiSi, A0, A7, A3. Sunt și excepții (Aktor sunt cei mai cunoscuți), e vina lor, nu plătesc pentru relocare la timp, probabil e și o tactică contractuală de tipul "dati-ne CNAIR extensie de timp, că nu a vrut să mute Electrica stâlpii" și speră că poate ține scuza.

Maverick98

@horatiu.cosma îți super mulțumesc pentru răspuns🫡🫡