Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 11 Guests are viewing this topic.

GIV

@tommy a tras straco cu o constiinta la chetani... si nea beni pe a3... asta am prins eu de cand urmaresc forumul. colegii mai vechi cu siguranta stiu mai multe de romni harnici foc :lol:

ovicor

Pe Straco am inteles ca i-a "ajutat" "partenerul serios" sa intre in insolventa si apoi in faliment!Cand a reziliat Drula, doar s-a luat nota ca nu mai e cale de redresare, dar alti MT, dinaintea lui Drula, au ce-si reprosa! Asta am inteles, cred ca retin bine?!?

Cetatean

Stiu placi turnate la 30+ de grade pe care "au uitat" sefii de santier spanioli sa le ude si au reparat dupa aia la microfisuri de le-a venit acru.
O alta practica este acoperirea cu geotextil/panza care se uda,sa tina umezeala. Betonul prin intarire produce o reactie exoterma,cred,deci ii tre' scazuta temperatura. Nurofen,paracetamol :)) Vara si iarna se pot baga aditivi,pentru incetinire sau accelerare intrare in "priza"
Da tre' sa traiasca si sika,nu? 

Legat de Straco...dupa ce au terminat la Sebes,mai aveau ceva lucrari luate,Dn7a,dn73...oricum perioada aia a fost crunta pentru lucrari mari. In afara de Sebes Turda,al carui deznodamant il stim,ceva pe la Lugoj - Deva,parca,a foat cam niet. Se poate vedea ce ritm ametitor de inaugurari au fost in acei ani 2015-2021.
La momentul cand au luat Chetaniul erau bine. Aveau inca oameni,utilaje si o flota mare de camioane.
Insolventa a batut la usa si aia a fost.doar asa ca readucere aminte,straco a avut CA de vreo 200 mil euro prin 2012. Am auzit ca acum sunt subcontractori la Elis,pe Transalpina de Apuseni.

Eu o numesc o perioada gri,in care se putea mentine un ritm de 100 de km pe an,doar ca nu au reusit sa isi imparta ciolanele. In afara de vestitele vizite pe santiere si declaratii pompoase,nu s-a facut mare lucru pentru imbunatatirea procedurilor de licitatii sau contestatii spre exemplu.Asa au disparut firme,au plecat firme straine.

alecu26

Exact. Mai degraba frig si umed e bine la beton. Dar pana in zero...sau hai pana la -5 grade. Pe canicula e nasol, ca e scump si complicat si nu ai multe variante de racit ieftine si simple.
Pe un santier am cautat cativa metri cubi de gheata de mi-a venit acru. Si nu am gasit pe nimeni sa produca in cantitatea necesara. Asa ca am luat la rand toate benzinariile si am cumparat toate pungile de gheata gasite pe acolo.  Dar nu am realizat mare lucru.
Dar pentru placi cea mai buna metoda e acea parafina care.sigileaza betonul si nu il mai lasa sa piarda apa.
In schimb canicula place asfaltului.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

mike_us

La mijlocul anului avem inaugurați 27 km si încă 10 km foarte curând pe A0. Deci 37 km. Ce credeți ca se mai deschide pina la sfârșitul anului?

naivu

In mod sigur, sunt multe proiecte la limita (Nodul A0 cu DN2, s-ar fi putut si ceva din PiSi5 dar n-o sa fie ca ..., CraPi1, CraPi4, PloBuz1, PloBuz2), dar nu pot sa-mi imaginez ca UMB nu va inaugura absolut nimic pe A7 (destul de posibil sa nu fie Buzau-Focsani integral cum a promis, dar macar centura Focsani plus inca niste km intre doua noduri vor fi sigur inaugurate)

alecu26

Pai centura Focsani e clara. Cu putin management si cap...trebuie dusa pana la primele noduri. In rest...sa speram. Dar nu va fi mare lucru. Daca nu se pregatesc din timp iar va fi criza in Decwmbrie de parapeti si firme de montat parapeti.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

mike_us

@alecu26 Asta o sa fie unul din avantajele ca o firma are atâtea loturi. Probabil ca o sa deschidă de la un nod la altul indiferent daca sunt pe tronsoane diferite.

alecu26

Orice deschidere anul asta in afara de Centura TM, Alarko la A0 si Centura Focsani pana la primele noduri e un mic miracol.
Ce e drept sunt multe multe loturi la limita. Eu sper sa mai intre inca 2...3 prin fanta ingusta a finalizarii anul asta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

mirceaeliade

S-a promis in mod repetat 250 km deschisi pe 2023+2024.  Poate ma insel, dar cred ca nu am depasit inca borna de 75km. Borna de 150km pe astia 2 ani incepe sa para deja limita de sus la ce e onest realizabil.

Ionut

S-au promis 250 km, da.
Chiar mai mult.

În 2023 au fost 80, rotunjit.

Anul ăsta 13 (DX Oradea) +6.3+7 (A0 DN5-DN4) = 26.3 km.

Feri

^ Nu mai departe de aprilie anul ăsta:

S. Grindeanu

Ionut

Nu sunt 19 km în 28.03.2024, ci 13 de DX și 6 de DN 2x2.

Și nu sunt 19 km în 29.11.2023, ci 10 km, restul sunt 7 km muzeu și 2 km la vest de DN1. E vorba de A0N2.

Deci real sunt 106 km și un pic, nu 120,7 km. 6 km sunt DN 2x2, nu DX, și alți 9 km sunt inutilizabili.

Barzote

Salutare!
Nu stiu daca s-a mai discutat acest subiect dar de fiecare data cand merg pe A3 in zona nodului rutier cu A0 ma uit la terenul lasat parloaga intre bretele .
Oare nu se pot planta copaci in acel spatiu imens ?
Ok, avem centrul de intretinere A0 pe una din suprafete dar restul terenului ''captiv'' intre bretele ar putea fi exploatat mai cu inteligenta .
Multumesc !

dumbravaandrei

nu poti face padure, ca te alegi si cu fauna specifica care poate intra in A. Nu cred ca vrei sa iei un iepure cu 140 km/h. De unde apare fauna? Gaseste ea o modalitate...
dar macar pot folosi in scop agricol terenul ala..