[BV] Centura Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 07:31:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

pasadia  :cheers: . Te-ai uitat si dincolo de acele dale de beton ale pasajului? Nu prea pare sa fie umplute. Dimineata cand am trecut era un compactor si mi s-a parut a fi la nivelul celui de-al doilea rand (se vedea de la jumatatea cabinei in sus)
viarom & primaria Brasov  :bash: :bash: :bash: . Slabe sanse sa termine lotul II la 30 decembrie.
@horatiu: sarim si de 18 noiembrie ca termen?  :o sau acei auditori vor interveni in cea de-a patra faza (dupa deschiderea circulatiei)

4est

pasadia: Sanpetru are gradinite si scoala. Transport doar privat, dar este ok

Vremea de acum cam asa va fi, constructorii nu pot invoca vremea proasta, pentru ca in fiecare an e la fel: iarna mai intai ploua apoi ninge si ingheata. Soare cu ceva caldura mai prin aprilie
Cand o sa ninga in august atunci voi intelege si eu argumente ca vremea e proasta si nu se pot continua lucrarile.
PS: in iunie-iulie vremea era buna, dar lucrarile stagnau (din diverse motive poate externe)

Apropo de blocajul din vara: eu nu inteleg, poate cineva imi explica:  s-au apucat sa construiasca podul si la un moment dat si-au dat seama ca trebuie expropriate cateva parcele?
Inteleg ca de asta s-a intarziat, nu s-au facut exproprierile la timp.

horatiu.cosma

Exista si in prezent auditori(cam putini, dar exista), vorbeam la modul general ca sper sa nu mai fie probleme pe partea de audit la proiectele viitoare si nu vor mai aparea intersectii mortale. Centura Brasov se va deschide luna aceasta, nu sunt probleme.

4est

Presupun ca te referi la sectorul de centura dintre DN11 si Sacele?
Pentru ca la DJ103 e imposibil sa termine podul anul acesta. Eventual se va da drumul pe toate 4 benzile pana la DN13. Chiar, alea sunt gata de mult timp, de ce nu se folosesc simultan si doar alternativ?

rradu19

horatiu, cutter - va place sa folositi hashtag-ul #santieredeblocate

Cum puteti sa spuneti ca acest proiect (ma refer strict la tronsonul I din Centura Brasov) e ok din punct de vedere al sigurantei rutiere?
Capetele (giratoriul cu DN11 si intersectia cu ocolitoarea veche) sunt mortale - fara nici o urma de indoiala - 100% de acord cu pasadia.

Nu inteleg de ce acest proiect nu a fost oprit (asa cum s-a procedat cu multe altele) si facut cum trebuie?

Solutiile ar fi fost pentru:
* giratoriul cu DN11 - breteaua Brasov - Harman sa ramana la o singura banda si giratoriul sa fie separat prin borduri (solutia care s-a aplicat la intersectia cu DN13).
* intersectia cu ocolitoarea veche - trebuia denivelata sau macar in al 12-lea ceas aplicata solutia lui pasadia cu restrictionarea traficului ce vine din zona CET catre Sacele la o singura banda.


Acum e intr-adevar tardiv.

pasadia

@ dumbrava: ce rost avea? Poate fi nivelul umpluturii la -0,5, +0,5 sau +1,5 stim prea bine ca nu vor putea face toate lucrarile intr-un mod calitativ pana la sfarsitul anului terminand contractul. Cred ca s-au linistit si cei de la VIAROM - stiu ca vor trebui sa asterne asfalt si la anul, ca atare nu se omoara cu firea acum. Poate sunt sanse sa deschida traficul pe vreun strat de asfalt pus de forma peste umplutura (si cu ocazia asta se ajuta si de trafic ca sa taseze rampele) - dar sunt destul de sigur ca in aprilie-mai vor trebui sa asterne alte straturi...

Si in plus ei cred ca vor merge pe cealalta aparare, cea in care spun ca au fost obligati sa lucreze sub trafic si asta i-a incurcat. Inca din august ei au insistat ca pentru terminarea in decembrie ei au nevoie sa fie inchis traficul complet intre Sanpetru si Brasov - si nici nu pot spune ca nu ii inteleg, mai ales daca ma gandesc la haosul de pe CF intre Sighisoara si Simeria.

Senzatia mea e ca municipiul (si partial judetul, prin compania APA) nu i-a ajutat cu nimic, ba din contra au pus tot genul de piedici. S prefer sa ma acuz primaria, nu pe ei.

pasadia

#456
@ horatiu: pe bune? Adica chiar au trecut CNADNR in contract raspunderea pentru auditul de siguranta catre constructor? Pff, pacat ca nu sunt avocat, pe bune ca as cauta un proces civil contra lui Neaga si a celorlalti de pe acolo (Goga included).

Dar revenind la chestiunile de siguranta, mi-am dat seama ca punctual 5 nu l-am explicat in detaliu:

Quote from: pasadia on November 07, 2016, 04:30:55 PM

5. In aceeasi zona a sensului giratoriu nou, o zona potentiala cu probleme o reprezinta iesirea din sens spre Sfantu Gheorghe. In momentul de fata traficul care iese din sensul giratoriu spre DN11, directia Sfantu Gheorghe e obligat sa iasa direct in banda II a DN11. Traficul pe aceasta banda nu este blocat fizic de nici un obstacol, iar prezenta unei linii pe asfalt nu va determina soferii ce circula pe acolo cu 100km/h sa se mute pe banda I si sa permita intrarea in DN11 a soferilor ce ies din sensul giratoriu. 

DN11 (str. Harmanului) iese din Brasov ca un bulevard cu 2 benzi pe toata lungimea sa. Nu se parcheaza pe prima banda ca in Bucuresti, statiile de autobuz (la intersectia cu Vlahuta, in Craiter si la Opel) au aveola si acest lucru se respecta.

In plus exista banda de incadrare pentru cei care vireaza in stanga (la capatul RAT sau la Martax). Ba chiar exista si o banda de incadrare pentru principalul drum ce vine din dreapta (adica actuala centura de tiruri).

Din multe puncte de vedere situatia era aproape perfecta. Si a venit acest proiect pentru a da lucrurile peste cap. Despre situatia cu banda spre Stabilus am mai vorbit, asa ca acum va prezint ce au gandit cu privire la iesirea din noul sens giratoriu spre Sfantu Gheorghe - pozele sunt din 15 octombrie, intre timp au disparut toate semnele de santier.



Dupa cum spuneam, 2 benzi cat se poate de drepte.



Care se transforma in 3 benzi caci mai apare o banda in stanga (banda 3) care va servi ca banda de incadrare in sensul giratoriu, pentru cei care ies din Brasov spre centura).





Evident avem o problema cu faptul ca acest trafic (preponderant traffic greu, adica tiruri de vreo 18m lungime vor fi nevoiti sa treaca pe banda II, apoi pe banda III sa reduca viteza si eventual sa opreasca. Dar sa spunem ca cei aproximativ 50 de metri de 3 benzi + inca 25 de metri de banda separate vor fi suficienti si ca coada pentru masinile ce vor sa intre in sens nu vor fi lungi pana in banda II a DN11.







Mai deranjant este insa modul cum a fost gandita iesirea din sens spre Sfantu Gheorghe. Mai exact DN11 se continua tot cu 2 benzi:



Iar apoi cei din banda II se rezesc cu o linie pe asphalt (si un indicator mic, aproape invizibil) care theoretic ii anunta ca nu mai au voie pe banda II si ca ar trebui sa treaca pe banda I:





Si asta pentru ca cei care ies din sensul giratoriu sa poata intra DIRECT in banda II a DN11 (iar acestia vor intra cu viteza mica pentru ca tocmai au fost nevoiti sa negocieze sensul giratoriu cu probabil maxim 30km/h ).



Dupa cum vedeti exista o bretea intre iesirea din sens si intrarea in banda II a DN11. Asta face ca cel care circula pe DN11 sa nu simta ca ar trebui sa cedeze prioritatea pentru cei care ies din sensul giratoriu. Dar pe de alta parte lungimea redusa a bretelei ii va face pe cei ce ies din sens sa considere ca inca se mai bucura de prioritate (lucru fals). Evident, exista vizibilitate si am putea presupune ca soferii vor putea "negocia" in mod vizual cine are prioritate. Insa asta nu exclude sansele mari de accidente caci in acea zona pe banda II se circula cu 80-100 km/h iar din sens se va iesi cu maxim 40km/h.

Eu as fi preferat ca CNADNR sa nu se scumpeasca la tarate si sa fi lungit benzile de incadrare (iesire / intrare). Adica DN11 sa fi avut 3 benzi atat inainte cat si dupa sensul giratoriu pe cel putin cate 100 m lungime (acum avem cam 50ml inainte de sens si 0 ml lungime dupa sensul giratoriu).. 

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

LE: De de fapt, uitandu-ma acum la ultima poza, e ceva ce nu inteleg: cel care iese din giratoriu pe acea bretea are un semn de cedare a prioritatii - dar nu inteleg cui ar trebui sa cedeze? El e obligat de marcaje sa intre in banda II, banda pe care aceleasi marcaje indica ca nu ar trebui sa circule nimeni altcineva (oricine ar fi venit pe banda II ar fi trebuit sa treaca pe banda I deja). Dci cui ar trebui sa ii cedeze prioritatea?

4est

pentru ca sa fie clar in caz de accident ca vinovat de coliziune este cel ce iese din giratoriu.

Cei ce vin dinspre BV vor fi vinovati de traversarea liniei continue (eventual), si mai departe de accident vor fi vinovati ci din giratoriu pentru ca nu au cedat trecerea (unui vehicol care nu trebuia sa fie acolo)

Este ca si la intersectiile cu strazile cu sens unic unde ai cedeaza trecerea, te asiguri doar din partea de unde vin masini, si te tamponezi cu o masina care vine pe contrasens.  De accident esti vinovat pentru ca ai stop/cedeaza si nu te-ai aisgurat. Cealalta masina este vinovata doar de circularea pe sens interzis.

Cipi

Acelasi semn de cedeaza este instalat si pe DN1 la iesirea din giratoriul de sub Centura: https://goo.gl/maps/c31W4ikVFfP2

Dar e o mare deosebire (potential generatoare de accidente). Pe DN 1 separatia nu permite celor care vin dinspre Brasov sa intre pe banda a doua. Din cate se vede in poza lui Pasadia, pe DN11 avem o "insula" din benzi continue pe care "bizonii" pot sa o ignore fara probleme pentru a continua "pe banda lor", peste cei care ies din giratoriu. Doar mie mi se pare dubios?

adiarc

Pe langa aspectele menționate mai sus (Pasadia jos palaria si pt reportaj ),cred ca autoritățile locale ar trebuii sa se gândească serios la numeroasele giratorii de pe traseu si încet sa fie toate denivelate.(de ce nu pe sistemul "Oradea" - colaborare între autoritățile locale si cele centrale)

Vb de probleme de siguranta dar si viitoare ambuteiaje.

Mie chiar imi place actualul tronson 2+2 (abia aștept sa circul pe cele noi si gratie lui Pasadia voi fii mult mai atent la Intersecțiile menționate de acesta ),si giratoriile alea strica tot farmecul de a rula liniștit cu un 90-100/ora.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ashbird

va atrag atentia ca limita de viteza pe Centura Brasov VO DN1K este de 80 de km la ora.
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

adiarc

Da....merg cu 90 constant ...deci la limita ..dar recunosc daca ma grăbesc bag Waze si 100 constant....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Pe toata centura este limitare la 80 km/h? :o
Mi se pare totusi exagerat... 90 ar fi fost OK, zic. E drept ca nu stiu cat de dese sunt conflictele de trafic si zonele periculoase.