[BV] Centura Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 07:31:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

Exceptional efortul tau, multumim mult!!! Vad ca e treaba serioasa cu centura asta. :) Se dezvolta frumos orasul.

user201

Mersi de poze.
Mai e totuși destul de lucrat la ea până să fie gata, mai ales secțiunea Alpine, dar și la Vectra.

radu24

13.11.2012 Centura Brasov tronson Vectra  pasaj strada Institutului
















coco.serban

Centura Brasovului pe Google Maps


athosga

#49
Daca nu stie cineva :) : s-au apucat de nodul centura - DN11 (spre Bacau, Sf. Gheorghe), momentan se lucreaza la pilonii supratraversarii (peste DN 11 si calea ferata). S-a deviat traficul in modul urmator (zona albastra este zona in lucru):


coco.serban

Penalităţi de întîrziere pentru Ocolitoarea Braşovului



Sursa : http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=actualitate&s_id=125941

Conform contractului încheiat între Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA şi executantul acestui lot din Ocolitoare, SC Vectra Service SRL, drumul trebuia să fie gata la data de 23 aprilie 2013
• Nici CNADNR SA nu este la zi cu plăţile pentru lucrările deja executate: Vectra a primit pînă acum sumele corespunzătoare pentru aproximativ 40% din contract, iar Alpine Bau GmbH pentru 30%

De azi încep curgă penalităţile de întîrziere în execuţia tronsonului III din Ocolitoarea municipiului Braşov. Conform contractului încheiat între Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA (CNADNR) şi executantul acestui lot din Ocolitoare, SC Vectra Service SRL, drumul trebuia să fie gata la data de 23 aprilie 2013. Penalităţi de întîrziere vor apărea, cu siguranţă, şi în cazul Tronsonului I din Ocolitoare, executat de SC Alpine Bau GmbH SA. Firma austriacă finalizase la sfîrşitul lunii martie doar 40% din lucrări, deşi tronsonul I ar trebui să fie şi el gata la data de 14 mai 2013. Reprezentanţii CNADNR spun că termenele stabilite prin contract nu vor putea fi respectate, iar una dintre cauze ar fi ,,mobilizarea deficitară din partea celor doi antreprenori". Pe de altă parte însă, nu doar constructorii au o problemă cu ,,mobilizarea". Nici CNADNR SA nu este la zi cu plăţile pentru lucrările deja executate. Vectra a primit pînă acum sumele corespunzătoare pentru aproximativ 40% din contract, iar Alpine Bau GmbH pentru 30%.


Tronsonul dintre DN 13 şi DN 1 trebuia să fie gata azi

Azi este ziua în care Tronsonul III din varianta de ocolire trebuia să fie gata, conform contractului încheiat între CNADNR SA şi constructor. Drumul, cu o lungime de 6,34 kilometri şi două benzi pe fiecare sens face legătura dintre DN 13 (de la ieşirea spre Sighişoara, în Stupini) cu DN 1, trecînd pe lîngă Institutul de Cercetare al Universităţii ,,Transilvania". Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale spun că, la această dată, care este trecută în contract ca termen de finalizare pentru Tronsonul III din Ocolitoare, lucrările sînt gata doar în proporţie de 75%. În ceea ce priveşte plăţile, Vectra Service SRL a primit pînă acum 43,860 milioane lei, adică 43% din contractul în valoare de 97,587 milioane lei (sumă fără TVA). Constructorul mai are de încasat, pînă la finalul lucrărilor, restul de 53,727 milioane de lei.

Doar 40% din lucrările la Tronsonul I sînt finalizate

Şi Tronsonul I al Ocolitoarei va fi imposibil de finalizat la termen. Această porţiune din Ocolitoare, care va avea 7,3 kilometri, va lega DN 1 de DN 11. Drumul traversează Timişul Sec, ocoleşte fosta rampă de deşeuri, intersectează DJ 103 A Braşov - Zizin, unde va fi şi un sens giratoriu, ocoleşte CET-ul, traversează zona Timiş-Triaj cu un pasaj superior şi apoi Tronsonul II din Ocolitoarea municipiului Braşov, cu un pasaj peste calea ferată 400 şi DN 11. Pe Tronsonul I vor exista trei poduri (două poduri peste Timişul Sec şi unul peste pîrîul Dîrbav), două pasaje, un nod rutier şi o intersecţie de tip giraţie. Lucrările au început acum un an şi trebuie să fie gata la data de 14 mai 2013, conform contractului. În schimb, aşa cum reiese din datele oferite de CNADNR SA, la 31 martie erau gata doar 40% din lucrări, deşi conform graficului stabilit de comun acord, SC Alpine GmbH SA trebuia să finalizeze cel puţin 65% din proiect. Deşi a executat doar 40% din lucrări, antreprenorul austriac a primit 40,390 de milioane de lei (sumă fără TVA), care echivalează cu 30% din valoarea totală a contractului de 129,682 milioane de lei.

Penalităţi de 0,1% din contract pentru fiecare zi de întîrziere

Reprezentanţii CNADNR SA spun că ,,termenele stabilite nu vor putea fi respectate în contextul în care, pe de-o parte, mai există suprafeţe de teren necesare execuţiei lucrărilor care nu sînt expropriate, iar pe de altă parte s-a înregistrat o mobilizare deficitară din partea celor doi antreprenori". Avînd în vedere că pînă la această dată nu s-au semnat niciun fel de acte adiţionale pentru prelungirea termenelor iniţiale de finalizare a celor două părţi din centura ocolitoare, în mod normal, constructorii vor fi nevoiţi să plătească penalităţi de întîrziere. Cei doi antreprenori vor plăti beneficiarului penalităţi de 0,1% pentru fiecare zi care trece între data de terminare contractuală şi data specificată în procesul verbal de recepţie la finalizarea lucrărilor. ,,Această sumă, reprezentînd cuantumul penalităţilor de întîrziere, nu va putea depăşi 15% din valoarea de contract acceptată. Pentru stabilirea aplicării penalităţilor se va efectua o analiză a cauzelor generatoare de întîrzieri", a specificat directorul interimar al CNADNR SA, Mircea Pop.

Tronsonul II, ,,în aer"

• Chiar dacă cele două tronsoane aflate acum în lucru vor fi finalizate pînă la vară, şoferii care tranzitează Braşovul nu vor avea şansa de a circula în regim de autostradă pe centura ocolitoare a municipiului. Tronsonul II, care face legătura dintre I şi III, şi care există deja în varianta de drum municipal cu o bandă pe sens, are mici şanse de a fi dublat prea curînd. Potrivit purtătorului de cuvînt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, Municipalitatea a predat către CNADNR SA amplasamentul. ,,CNADNR a comandat o reactualizarea a Studiului de fezabilitate şi sperăm să vină cu întreaga documentaţie cît mai curînd. Este un proiect necesar Braşovului şi celor care sînt în tranzit. Ar fi păcat ca un proiect aşa de important ca cel al Ocolitoarei cu patru benzi în regim de autostradă, să fie nu fie finalizat şi prin dublarea tronsonului II, pentru că acest lucru ar încurca circulaţia şi ar produce blocaje. Sperăm ca CNADNR să finalizeze cît mai curînd documentaţia şi să scoată la licitaţie şi dublarea tronsonului II", a declarat la rîndul său, primarul George Scripcaru.


athosga

Chiar m-am intrebat zilele astea, cam cand ar trebui sa fie gata lucrarile. :)

SILVIUFG

E liniste pe centura Brasovului??? Sper ca nu. :(

coco.serban

Am trecut pe acolo, adica  dinspre Sighisoara, se lucra destul de bine la pasaje.

simba

centura brasov, nod dn 12. scuze de calitatea pozelor telefonul e devina :)
[/URL]

simba


simba

#56














user201

@simba
Mersi de poze. Ceva mișcare se vedea pe șantier?

simba

ESTE MISCARE DAR LA PASAJUL DE SUPRATRAVERSARE DN 13 SI CF SLABA TARE. CRED CA ACEST PASAJ ESTE CEL MAI INTARZIAT DINTRE TOATE. CAM O DATA PE LUNA TREC PE ACOLO SI CAM GREU AVANSEAZA. PACAT CA L-AU LASAT ULTIMUL PENTRU CA INCURCA TRAFICUL CARE ESTE PE PERIOADA VERI DESTUL DE INTENS, DN 13 FIIND DRUMUL DE LEGATURA A TRANSILVANIEI CU MOLDOVA CEL MAI CIRCULAT.
O SA INCERC SI CU ALTE OCAZI SA MAI POZEZ.

Ionut

Simba, te rog nu mai scrie cu caps lock, este vizual foarte enervant. Merci! :)
Si merci si pentru info! :cheers: