[BV] Centura Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 07:31:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Super !
Multumim pentru poze si pentru vestile aduse de ele... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

#286
No... si cateva poze de azi dimineata. Scuzati calitatea lor, dar sunt facute din mers... A fost prima experienta in care pozez si conduc simultan. Mi-am permis sa nu sa se mai intample
Ca impresie generala... se misca al naibii de greu. Inca nu inteleg de ce se misca atat de greu. Si e pacat. Personal folosesc aceasta ruta zilnic cand merg la serviciu (mai ales de cand au innebunit astia prin oras si au pus cocoasele alea


Aici am o intrebare de ordin general: Stiti cumva daca exproprierea e facuta pana la acel drum de piatra?

Un stalp pregatit de montare. Sta acolo de o saptamana si ceva...
Toate pozele facute de dimineata, le gasiti aici.

Asta micu se tot plimba pe acolo, am impresia ca se incep a pregati bretelele...


Ceva miscare la podul spre Sanpetru



Balustratele s-au dat cu grund...


Pana la intersectia cu DN13 (cam pe la mijlocul distantei). Vad ca se cam insista cu compactarea si taluzarea acelui drum lateral



Ceva miscare la terminarea sectorului cu parapeti NJ spre DN13


Dupa, la fel ca acum 3-4 luni


La Pasajul peste DN13 si CF, nema miscare, nema dobanda


Cu timpul sper sa imi mai dezvolt competentele de fotograf, momentan atat se poate.


Ionut

Ai pus gresit multe poze, erau dublate, puse gresit ca URL. Am editat eu insa nu cred ca e foarte bine.

pasadia

Si ai gresit si numerotarea. E DN 11 drumul spre Harman iar DN13 e cel spre Feldioara.
Ritmul in care se misca tine de expropierile suplimentare (necesare pentru mutarea utilitati, pentru bretele si pentru spatiile de parcare) ce le-au fost aprobate de curand. Situatia e rezolvata si sper sa termine cu stalpii cat mai repede astfel incat sa vedem pasajul terminat pana in vara.

O sa pun si eu cateva poze de ieri si de azi, caci m-am bagat iar prin desfundatele din Triaj.

Dori14

Intreb si eu, ca nu reusesc sa fac legatura: care e legatura intre inaltarea LEA si bretele provizorii/bretele finale pt a putea incepe lucrarile la rampe?

pasadia

Practic nu e nici o legatura. Dar:
- e posibil sa nu aiba expropierile aranjate (nu ma pricep la cadastru, n-am reusit sa identific in OUG-ul din februarie care sunt suprafetele suplimentare care au trebuit expropiate
- pe partea dinspre Sanpetru (coltul dinspre DN11) ieri efectuau ceva lucrari la o conducta de gaze> trebuie si acelea protejate inainte de a muta trafic pe deasupra lor.

Eu sunt dezamagit de faptul ca nu au executat nici o bretea dinspre DN13 spre Rulmentu'. Acea bretea oricum ramanea si ulterior in trafic, nu afecta cu nimic santierul si mai elibera traficul din sensul giratoriu.

Dori14

Pt ca si acolo bobineaza la ceva tevi (de gaz??) si pe coltul de care zici tu, DN13-Rulmentul. Alaltaieri sapau similaru cu ce zici tu in coltul Sanpetru-DN11 .
In preajma Dj103,unul din stalpii noi este inaltat, mai sunt 2 culcati, dar mai sunt si 2 fundatii pt stalpi facute care nu au stalpi montati in zona lor.
Mai este un stalp nou montat in zona pasaj peste CF .
In rest, nimic spectaculos..doar cozi mari  :)

JohannDB

Quote from: Dori14 on March 24, 2016, 05:04:39 PM
Intreb si eu, ca nu reusesc sa fac legatura: care e legatura intre inaltarea LEA si bretele provizorii/bretele finale pt a putea incepe lucrarile la rampe?

  Dori14, între înălțarea/supraînălțarea unei LEA și bretelele provizorii/finale pentru începerea lucrărilor la rampe există o legătură strânsă...
      Normativele pentru supratraversarea liniilor electrice de alimentare/transport au ca înălțime minimă, peste căile supuse traficului rutier minimum 6 metrii înălțime, la care se adaugă și acel spațiu/înălțime "de siguranță" sulimentar/ă în funcție de tensiunea sub care se află acea linie. La căile pietonale această limită este de minimum 5 metrii înălțime, la care se adaugă și "spațiul/înălțimea de siguranță" în funcție de tensiunea din fir; la traversările peste grădini, pajiști fără niciun fel de "circulație", înălțimea minimă este de 4 metrii la care se adaugă suplimentar "spațiul/înălțimea" de siguranță....
     Aici fiind vorba de-o centură ocolitoare, pe care vor fi și rampe și pe care vor circula și încărcături mai mari de 4,00m înălțime (pot fi de 4,50m sau 5,00....5,50 m înălțime) este nevoie de-o înălțime de la nivelul carosabilului destul de mare, pentru eventualele încărcături agabaritice, la tranzitarea cărora să nu se ajungă la soluția extremă de scoatere de sub tensiune a rețelei, pentru astfel de transporturi, scoatere de sub tensiune ce dă peste cap muuulte activități în zonă. Am avut ocazia să asist la astfel de scoateri de sub tensiune și știu ce înseamnă și pentru cei de la "electrica" și pentru transportatori, dar și pentru cei ce se trezesc, pentru un minut-două, fără energie. 

Dori14

Merci mult JohannDB pentru explicatii. Stiam ca exista astfel de normative, nu stiam datele tehnice exacte.
Totusi, cred ca nu s-a inteles intrebarea mea: de ce nu se poate lucra in paralel la bretele si la suprainaltarea LEA? cu ce incurca lucrarile la LEA inceperea trasarii bretelelor?

JohannDB

#294
A T E N Ț I E....toți cei care utilizați drumul de legătură (noua bucată de centură de "shopping" dintre VO 1K-Brașov (km 1,5-zona de 4 benzi) și Praktiker / Media Gallaxy / Carrefour / Metro II / Selgros) ce utilizează la un moment dat traseul fostei linii industriale de CF ce intra la gara "Steagu"/IABv.".....în punctul unde acest drum trece pe sub calea ferată M300 București-Brașov, la ieșirea de sub acest pod, pe sensul dinspre centură spre centrele comerciale (partea dinspre oraș), CAD PIETRE atunci când trece un tren pe linia unu de urcare spre Dărste..... M-am mirat văzând pietre pe asfalt (gândindu-mă la copiii ce poate s-au jucat), dar am avut prilejul să evit în EXTREMIS pietre în parbriz și pe mașină, când trenul era deasupra.... ATENȚIE MAXIMĂ..... !!!!!!

dumbravaandrei

Stie careva de ce nu se da drumul si pe celalalt fir de mers de la intersectia cu DN 13 pana la DN 11? Ca am vazut ca e asfaltat...

Dori14

Este asfaltat de multa vreme, probabil nu se va da drumul pana la finalizarea pasajului de la intersectia cu DJ103.
In plus, abia acuma s-au apucat de ultimele lucrari pe sensul vechi de la pasajul peste CF, unde lipseau parapetii laterali, borduri etc.

In zona DJ103, au inaltat deja 3 stalpi noi de LEA (2 au inlocuit unii vechi, iar 1 este nou), si s-au apucat de legat cablurile electrice.
Mai sunt 2 fundatii in acea zona pt inlocuire stalpi, dar inca nu au montat stalpii aferenti.

In zona pasajului peste CF, in lateralul sensului nou se lucreaza intens de vreo 2 sapt, pe de o parte se inalta si acolo un stalp LEA nou, dar pe de alta parte se mai lucreaza la ceva, nu am apucat sa vad ce. Stie cineva mai exact?

Cipi

"Guvernul a aprobat, în ședința de astăzi, declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată aflate pe amplasamentele suplimentare care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării Autostrada Sebeș – Turda – Lot 3 și al Variantei de ocolire a municipiului Brașov, precum și fondurile necesare pentru plata despăgubirilor."

http://www.mytex.ro/stiri/177-politic/520129-update-brasov-guvernul-a-alocat-aproape-9-milioane-de-lei-pentru-despagubirea-proprietarilor-cu-terenuri-in-zona-ocolitoarei.html

E pasul necesar si suficient pentru deblocarea situatiei la giratoriul de la Sanpetru? Sau mai exista sanse sa intervina o alta procedura (juridica, birocratica etc.) care sa impiedice exproprierile propriu-zise si sa mai intarzie suplimentar finalizarea lucrarii.

Oricum, nu ma pot abtine sa nu remarc cu amaraciune faptul ca facem exproprieri in 2016 pentru o lucrare inceputa cu ani in urma (deci pentru care regimul terenurilor ar trebui sa fie clar de mult timp).

TibiV

Quote
GUVERNUL ROMÂNIEI
Data: 06.04.2016

COMUNICAT DE PRESĂ ȘEDINȚĂ DE GUVERN

Fonduri alocate pentru plata despăgubirilor proprietăților expropriate de pe amplasamente suplimentare ale Autostrăzii Sebeș–Turda – Lot 3 și Variantei de ocolire a municipiului Brașov

Guvernul a aprobat, în ședința de astăzi, declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată aflate pe amplasamentele suplimentare care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării Autostrada Sebeș – Turda – Lot 3 și al Variantei de ocolire a municipiului Brașov, precum și fondurile necesare pentru plata despăgubirilor.

[...]

De asemenea, printr-o altă Hotărâre, a fost alocată suma de 8,934 milioane de lei pentru plata despăgubirilor proprietarilor ale căror imobile vor fi expropriate de pe amplasamentul suplimentar al Variantei de ocolire a municipiului Brașov, Tronson II-DN11-DN 13. Este vorba despre 279 de imobile în suprafață totală de 97.285 mp de teren, respectiv construcții și împrejmuiri situate pe terenurile supuse exproprierii, situate pe raza localităților Sânpetru și Brașov din județul Brașov.

Sumele necesare despăgubirilor se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și au rezultat ca urmare a Raportului de expertiză întocmit de către un expert autorizat al Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați din România (ANEVAR), conform Legii 255/ 2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică necesară realizării unor obiective de interes național, județean sau local, cu modificările și completările ulterioare, precum și normelor metodologice de aplicare a acesteia.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dori14

E o veste buna.
Stie cineva cat dureaza din momentul acesta, pana cand se vor si intampla aceste expropieri si se va incepe lucrul la bretele?

Legat exact de aceasta situatie, a fost surprinsa o discutie in benz. Rompetrol de langa drumul dinspre Sanpetru intre 2 muncitori, care ziceau ca nici la anul nu va fi gata pasajul, deoarece nu sunt expropierile facute. (si ca daca s-ar apuca, intr-o luna ar termina tot)