[BV] Centura Brasov

Started by coco.serban, May 05, 2012, 07:31:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bgd77

Spre podul peste triaj:








bgd77

Podul peste triaj - partea 1:














bgd77

Podul peste triaj - partea a 2-a:














bgd77

Podul peste triaj - partea a 3-a si ultima:














Ionut

Excelente pozele, multumim! :cheers:

madsnowman

la podul peste triaj au renuntat la grinzile din beton si au pus de otel? se poate jumatate de pasaj cu grinzi de un fel si jumatate cu alt fel?

pasadia

Impresia mea e ca grinzile de otel sunt imbracate cu acele elemente care sunt pe jos (vezi poza). Deci nu cred ca au schimbat nici o solutie tehnica, ci folosesc materialele aduse deja de ALPINE in santier.

Quote from: bgd77 on May 25, 2015, 09:58:45 PM




ashbird


Brașovul riscă să piardă fondurile europene pentru ocolitoare. Lucrările de pe tronsoanele I și II avansează greoi


O serie de proiecte ce vizează reabilitarea unor drumuri naționale din țară, cu fonduri europene, nu prea mai au șanse să fie finalizate anul acesta, când se închide exerciţiul financiar european actual, potrivit Asociaţiei Pro Infrastructura, care a obţinut raportările oficiale de la Ministerul Fondurilor Europene. În această situație se află și tronsoanele I și II ale centurii ocolitoare a Brașovului, dar și reabilitarea DN 73, Brașov – Pitești. La nivel național, conform datelor oficiale, din cele 28 de proiecte care au o valoare de 597 de milioane de euro, fără TVA, 19 sunt sub stadiul de 50% de finalizare a lucrărilor.

Tronsonul I ar trebui finalizat până în 16 decembrie

Pe primul tronson al ocolitoarei Brașovului, lucrările au fost abandonate în iulie 2013, după ce constructorul, firma austriacă Alpine Bau, a intrat în insolvență. Pe acest tronson, care are o lungime de 7,2 km, reluarea lucrărilor a fost întârziată şi de faptul că în luna august Compania de Drumuri a lansat o licitaţie pentru expertiza tehnică a lucrărilor executate de compania austriacă. Practic, abia din decembrie 2014  s-au reluat lucrările de către asocierea de companii italiene Chirulli Andrea Impresa Individuale – Aleandri SPA – Shelter Construct – Pasquale ALO, numai că pe perioada de iarnă nu s-a lucrat efectiv. Austriecii realizaseră acest tronson în proporție de 56%, iar, acum, potrivit raportului de implementare al Ministerului Fondurilor Europene (MFE), progresul fizic al lucrărilor efectuate de italieni este de 19,78%, iar cel financiar de 18,39%. Problemele, se mai arată în documentul amintit, au apărut, pentru că mai era nevoie de ,,asigurarea consultanței pe noul contract de lucrări". Acest contract de lucrări are o valoare de 59,556 milioane lei fără TVA, faţă de preţul estimat, de 88,355 milioane lei. Reprezentanții Companiei de Drumuri au susținut că data estimată pentru finalizarea acestui tronson este 16 decembrie 2015.

Dublarea tronsonului II, realizată doar în proporție de 17%

Lucrările de dublare a celui de-al doilea tronson, care presupun inclusiv amenajarea unui pasaj suprateran la intersecţia cu drumul judeţean spre Sânpetru, sunt realizate de asocierea de firme Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRL, care a oferit un preţ de 64,41 milioane de lei, fără TVA, respectiv de 79,86 milioane de lei cu tot cu TVA. Un preţ destul de mic, respectiv de 54% din valoarea estimată de CNADNR care era de 118,256 de milioane de lei. Ținând cont că la poduri şi pasaje au fost turnaţi pilonii în vederea dublării, de la amenajarea tronsonului în 2009, muncitorii au început deja lucrul la pasajul dinspre Stupini, în zona de legătură cu tronsonul III, care este de altfel singurul care a fost amenajat în întregime şi, teoretic, s-ar putea circula pe el în regim de autostradă. Contractul de execuţie a fost semnat încă din 7 august, însă trei luni au durat doar lucrările de proiectare. Astfel, în conformitate cu datele Asociației Pro Infrastructura, la începutul lunii iunie, progresul fizic era de 17,00%, iar cel financiar de 18,31 %. În cazul acestei investiții, au fost probleme tehnice legate de ,,finalizarea exproprierilor suplimentare și de obținere a autorizației de construire". CNADR a precizat la începutul acestui an că data de finalizare a întregului proiect este 31 decembrie 2015.

Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

TraianBV.

Salut.
S-a facut un sens giratoriu maricel la intersectia de la Sanpetru.
Urmeaza intr-o noapte sa pune pamantul si ce a mai ramas.

bgd77

Am fost azi (23.08.2015) cu bicicleta pe langa centura Brasov, lotul 2, Viarom. Directia de deplasare a fost Dn13 -> Dn11.

Poze in zona nodului Centura - DN13:












bgd77

Poze cu pasajul peste magistrala feroviara M300:
















bgd77

Continuare...











Aici se vad foarte frumos diversele straturi de pietris:






bgd77


bgd77

Podul peste Timisul Sec:









Spre intersectia cu DJ103:
















bgd77

Poze de la intersectia cu DJ103: