Aeroportul Mihail Kogalniceanu Constanta [CND]

Started by Ionut, April 30, 2012, 04:18:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Neufunk

Sunt baze militare mult mai mari care utilizeaza pista unor aeroporturi cu trafic de pasageri mult mai mare decat MK. Chiar este necesara transformarea MK in aeroport exclusiv militar?

Harry

^^Exclus sa fiue mutat la Tulcea. stiu ca singurele discutii, la nivel de discutie la o cafea au fost pentru relocarea lui la Valul lui Traian. MK e mai mult decat o baza de stationare aeronave militare , au acolo si elicoptere, tancuri, amfibii, tot felul de tehnica militara, depozite plus un mic orasel care are inclusiv un mini supermarket.

Sorinus

Si traficul civil e atat de serios incat ii incurca.

Harry

#123
Nu e vb de asta.
1. Nu au ce cauta activitati civile intr-o zona militara high security
2. Aeroportul e amplasat ca naiba la mare distanta de oras, asta a fost o decizie imbecila a comunistilor care au relocat aeroportul din zona de vest a orasului la cucuietii din deal

LE:
Maine se va anunta lansarea charterului CND-Antalya pentru 2020. O sa pun cateva intrebari legate de viitorul aeroportului.

Harry

Ceva, ceva se va intampla pana la urma cu MK.



1 . Descrierea situaţiei actuale



Dată fiind importanța militară a forțelor aeriene, derivată din caracterul acțiunilor flexibil și rapid, pe areale extinse și în orice condiții meteorologice, se impune realizarea unor facilități minimale operaționale noi, precum și integrarea și dezvoltarea celor existente la Baza Aeriană 57 Mihail Kogălniceanu, pentru



Forțele Aeriene Naționale și partenerii strategici, pentru operarea în siguranță și în timpi optimi a unei escadrile de avioane multirol, în intervenții de apărare sau ofensive.



În prezent, la Baza Aeriană 57 Mihail Kogălniceanu se remarcă următoarele deficiențe:



- capacitățile de depozitare a combustibilului turboreactor în rezervoarele fixe existente pe aerodrom asigură la limită cantitățile necesare operării aeronavelor aflate în dotarea unității;

- în prezent Baza 57 Aeriană de la Mihail Kogălniceanu operează zborurile pe aeroportul civil, care se află într-o stare avansată de degradare și care nu corespunde cerințelor de utilizare pentru un aeroport militar;

- platforma existentă destinată staționării navelor grele este subdimensionată, neasigurând spațiile de siguranță necesare, iar calea de rulaj ce leagă pista de decolare-aterizare de această platformă nu permite rulajul aeronavelor grele în cazul încărcării acestora la capacitate maximă;

- aerodromul nu dispune de locuri special amenajate și utilate destinate verificării la sol a motoarelor;

- aerodromul nu dispune de spații destinate adăpostirii aeronavelor, mijloacelor de aerodrom și de deservire;

- aerodromul dispune de facilități destinate structurilor de tip escadrilă la nivel minimal, respectiv de spații administrative, sau facilități necesare executării lucrărilor de întreținere și a celor de mentenanță de nivel operațional la aeronavele și mijloacele aflate în dotarea escadrilelor;

- facilitățile destinate executării lucrărilor de mentenanță de nivel intermediar și complex la aeronavele, mijloacele de aerodrom și de deservire ale acestora sunt subdimensionate și nu asigură spațiile necesare desfășurării întregului flux tehnologic pentru toate aeronavele aflate în dotare;

- amplasamentul nu dispune de facilități destinate lucrărilor de pregătire, formare, calibrare și verificare;

- amplasamentul dispune de facilități minimale necesare depozitării și păstrării în condiții de siguranță a diferitor materiale, dispuse în zona administrativă a cazărmii. Actualele depozite aflându-se într-un stadiu avansat de degradare și pentru care se impune realizarea lucrărilor de renovare.



Gama de misiuni care este încredințată în prezent unității, respectiv executarea serviciului de Poliție aeriană și Căutare Salvare, precum și utilizarea frecventă a facilităților existente în operațiuni de îmbarcare/debarcare trupe și materiale necesare teatrelor de operații, impun cu necesitate dezvoltarea

infrastructurii existente în vederea asigurării condițiilor minimale pentru desfășurarea în siguranță a acelor misiuni.



Investiția este oportună având în vedere că în zonă nu mai există alte capacități de profil cu același obiect de activitate și aceleași dimensiuni cu infrastructură minimală existentă și adaptabilă.



Perspectiva dotării forțelor aeriene cu alte tipuri de aeronave, precum și diversificarea gamei de misiuni și exerciții naționale sau cu participare internațională ce urmează a se executa pe și de pe această locație, presupune regândirea și redimensionarea facilităților existente în prezent în zona Mihail Kogălniceanu și aducerea acestora la un nivel de dezvoltare corespunzător



2. Schimbări preconizate



Ținând seama de infrastructura, personalul și tehnica existente, precum și de specificul activităților ce se desfășoară în mod curent în prezent pe aeroportul civil Mihail Kogălniceanu, precum și de prognozele pe termen mediu și lung care se referă la dotarea cu avioane și diversificarea misiunilor ce urmează a se executa în amplasamentul din Mihail Kogălniceanu (exerciții multinaționale, activități de îmbarcare/debarcare personal și materiale pentru teatrele de operații, activități complexe de instruire în comun cu trupele celorlalte categorii de forțe armate) și ca urmare a faptului că cea mai mare parte a facilităților existente în prezent sunt subdimensionate, sau inexistente având în vedere că pista actuală deservește concomitent atât zborurile civile cât și cele militare, se consideră că acest proiect este imperios necesar.



Investiția presupune realizarea noii infrastructuri și a unor construcții noi (în general hangare și ateliere, clădiri administrative și clădiri cu funcțiuni complementare) – care să permită funcționarea în condiții optime a zonei operaționale noi, precum și integrarea și dezvoltarea celor existente la Baza

Aeriană 57 Mihail Kogălniceanu, pentru forțele aeriene naționale și partenerii strategici.



Proiectul de investiție propus în cazarma 888 Mihail Kogălniceanu este grupat în mai multe obiective generale, dispuse în funcție de destinația și interoperabilitatea dintre ele astfel:



- Zona operațională și zona staționare aeronave și mentenanță aviație;

- Zona RSOM;

- Zona elicoptere;

- Zona sisteme de apărare aeriană cu baza la sol;

- Zona CARGO;

- Zona depozite;

- Zona parc cu tehnică militară;

- Zona depozit carburanți – lubrifianți;

- Zona socială și administrativă;

- Zona de instruire forțe terestre;

- Branșamente, racorduri și rețele exterioare;

- Zona Simulator de zbor;

- Zona CRASH AND FIRE STATION;

- Zona tranzit terestru;

- Voce-date;

- Balizaj și sisteme de radionavigație;

- Protecția forței, SISOM, TEMPEST;

- Zona tranzit logistic;

- Zona HOT CARGO.



Proiectul de investiție imobiliară va cuprinde:

- lucrări de construire clădiri și construcții cu instalațiile aferente;

- amenajări militare cu rol de protecție (baricade, biute etc.);

- împrejmuiri, drumuri și platforme;

- devieri rețele existente și proiectare de noi rețele de apă, canalizare, termice, gaz etc.;

- refacere și redimensionare de branșamente după caz;

- redimensionare post de reglare-măsurare gaze.



Investiția include costurile aferente achiziției de terenuri din domeniul privat, pentru implementarea proiectului de investiție imobiliară fiind necesară extinderea suprafeței cazărmilor 888, 1288, 3494, 2354, necesară dezvoltării propuse.



Dezvoltarea și suplimentarea facilităților existente este propusă astfel:



- extinderea capacității de depozitare a combustibilului turboreactor în rezervoare fixe;

- construirea platformelor de staționare a aeronavelor grele și realizarea căii de rulaj pentru accesul aeronavelor de transport strategic pe această platformă;

- construirea unei noi piste cu destinație exclusiv militară, în partea estică la 1.035 m în ax față de cea existentă.

- realizarea căilor de legătură între platformele de staționare a aeronavelor;

- amenajarea locurilor destinate verificării la sol a motoarelor aeronavelor;

- construirea facilităților destinate executării lucrărilor de pregătire, formare, calibrare și verificare;

- construirea facilităților necesare depozitării și păstrării în condiții de siguranță a materialelor și efectelor;

- construirea spațiilor destinate adăpostirii aeronavelor, mijloacelor de aerodrom și de deservire;

- construirea facilităților destinate structurilor de tip escadrilă, respectiv spații administrative și facilități necesare executării lucrărilor de întreținere și a celor de mentenanță de nivel operațional la aeronavele și mijloacele aflate în dotarea escadrilelor;

- construirea infrastructurii necesare instalării în zona aerodromului a facilităților administrative;

- construirea facilităților destinate executării lucrărilor de mentenanță de nivel intermediar și complex la aeronavele, mijloacele de aerodrom și de deservire ale acestora;

- construirea de spații necesare personalului bazei: locuințe, clădiri sociale, utilitare, etc.



Prin prezenta documentație sunt vizate din punct de vedere al infrastructurii rutiere două categorii de lucrări:



- structuri rutiere carosabile, destinate traficului auto care deservesc toate obiectivele bazei, precum și platforme de parcare și depozitare echipamente/diverse;

- drum perimetral de incintă și securitate;

- drumuri interioare din cadrul tuturor obiectelor;

- platforme de parcare pentru autoturisme;

- platforme pentru depozitare;

- structuri rutiere aeroportuare, constând în platforme aeroportuare destinate staționarii și degajării rapide a pistei de decolare aterizare, echipării aeronavelor cu materiale, etc. și căi de rulare care deservesc hangarele de mentenanță și hangarele de adăpostire;

- platformă de staționare aeronave transport tactic;

- platforme încărcare aeronave;

- platformă situații de urgență;

- platforme încercare la sol motoare;

- platforme verificare sisteme;

- platformă reacție rapidă;

- căi de rulare inclusiv accesele și platformele de staționare la atelierele de mentenanță;

- pistă pentru operarea zborurilor.



Investiția va fi structurată în obiecte care corespund anumitor zone funcțional-operaționale bine definite: facilități administrative, escadrilă avioane multirol, zonă mentenanță aeronave nivel intermediar, zonă mentenanță nivel complex, zonă mentenanță sisteme speciale, parc tehnică militară, rețele utilități.











TibiV

??...  :o

Quote from: Harry on November 04, 2019, 04:35:12 PM
- construirea unei noi piste cu destinație exclusiv militară, în partea estică la 1.035 m în ax față de cea existentă.

Ce bine ar fi daca ai pune si link-uri la postarile tale.... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Nu am ce link sa pun, e un pdf primti pe whatsapp


BIGRED1984

Conform documentului  ar trebui sa fie investitii de 12.173.337 mii lei, adica 12 mld lei, adica vreo 2.5 mld Euro, la cursul de acum.
Deci s-a facut un document in care se planifica investitii pe 20 de ani, in Romania.
Succes.

dan tm

Quote from: Harry on October 16, 2019, 09:44:00 PM
^^Exclus sa fiue mutat la Tulcea. stiu ca singurele discutii, la nivel de discutie la o cafea au fost pentru relocarea lui la Valul lui Traian. MK e mai mult decat o baza de stationare aeronave militare , au acolo si elicoptere, tancuri, amfibii, tot felul de tehnica militara, depozite plus un mic orasel care are inclusiv un mini supermarket.

Unde anume in zona Valul lui Traian?

erau cindva niste discutii despre un aeroport la Tuzla, parca?

Harry

La Tuzla este aeroport dar privat. Vedem ce se va intampla dupa ce si daca vor incepe lucrarile la MK.

Harry

Compania Abu Dhabi Airports (ADAC) a semnat marţi un memorandum de înţelegere cu firma românească South Development Group SA, pentru a analiza oportunităţile referitoare la gestionarea şi dezvoltarea de aeroporturi în România. Primarul Constanței, Decebal Făgădău, a anunțat că are dosarul pregătit ca unul din cele cinci aeroporturi să fie la Constanța. Celelalte, care se califică, în cursa ,,investițională" sunt Cluj, Baia Mare/Satu Mare, Iași și Craiova.

https://newstrack.ro/abu-dhabi-airports-vrea-sa-construiasca-cinci-aeroporturi-regionale-si-unul-in-bucuresti/?fbclid=IwAR0JucN3m1BvG7nrknKADesRkzj8800LVYoBkJe8xi215jZpZdNZydnW10o

Fred

Quote from: Harry on October 17, 2019, 09:29:57 PM
Nu e vb de asta.
1. Nu au ce cauta activitati civile intr-o zona militara high security
Pe vremea razboiului am aterizat in capitala unei tari cu elicoptere Apache in aer lansand chaff & flares (nu stiu denumirea in limba romana) ca protectie pentru eventuale rachete sol-aer. Era o linie civila operand un B737 pe un aeroport civil. Am vazut asta personal din aer sau de la sol in 3 tari diferite si mai stiu personal un al 4-lea caz si nu e vorba nici de Siria, de Iraq sau Afganistan, ci de locuri mai aproape de noi. Daca in situatile alea complicate se poate, nu vad de ce pe MK nu s-ar putea.

Harry

^^Din acelasi motiv din cauza caruia echipamente NATO ce trebuiau sa ajunga la Midia la STS au stat luni bune impachetate ca au dat ordin sefii ca sa nu se umble la ele ca sa nu fie stricate sau nu cumva sa intre in contact cu ele personalul civil....

ghrt

Dacă devine zonă militară, astfel de bâlbe penibile răsuflă mai greu în public. Şi atâta tot!
Cont (aproape) inactiv.