Aeroportul Mihail Kogalniceanu Constanta [CND]

Started by Ionut, April 30, 2012, 04:18:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Goldmund

iuli,
si cine ar fi pentru CND?!  :lol:
pentru mine este egal pe ce aeroport ajung la Constanta, cert este altceva, aeroporturile de la Marea Neagra - Romania - nu reusesc inca nici pe departe sa faca concurenta aeroporturilor din Bulgaria...(poate o dicutie cu turistii din Hamburg v-ar lamuri), iar vinovati nu exista, sau gasim vinovati printre noi...

La multi ani

adymartianul

Poate ar trebui intai sa te uiti cine detine aeroporturile de la Varna/ Burgas (si probabil o multime de hoteluri in zona)

Sorinus

Glumiti, nu? Un nou aeroport la Constanta e la fel de inutil ca cel nou de la Brasov. Problema Constantei, nu a CND-ului, este ca nu genereaza suficient trafic,nici de business, nici de leasure si nici macar de rafie.
Daca ar fi generat, cei care sunt deja prezenti si-ar fi marit in prima faza frecventele, dar Turkish a comasat cu Varna, semn ca nu umple un avion la 3 zile din Constanta.

Daca banii nu ar fi o problema, ok, construitm alt aeroport (CND ce-i drept e f departe si peste mana de Constanta). Dar la cat costa un aeroport, Consiliu Judetean ar putea realiza muuulte alte lucrari mai importante ptr judet (cred ca s-ar reabilita ca lumea toate DJ-urile si DC-urile de acesti bani).

Harry

^^ @Sorinus Aeroportul Tuzla exista deja si dispune de aerogara, hangare, scoala de supravietuire in caz de accident pe mare, scoala de pilotaj aerian recunoscuta international, helipads etc. Mai mult este deja clasificat ca aeroport international. Fiind aeroport privat se poate face un ppp pentur ivnestitii intr-un terminal nou, pista asfaltata (exista 2 piste dar sunt inierbate) si terminalul cargo.

TibiV

#49
Quote from: Harry on December 31, 2016, 12:10:11 AM
Mai mult este deja clasificat ca aeroport international.

In cazul asta "international" inseamna ca exista politie de frontiera si vama.
Pentru avioane care pot ateriza pe pista inierbata.
Pe buneeeee ?
"International" cu pista inierbata ?...
Cred ca mai gasim din astea si prin Burundi, Lesotho & Co.
(Sau revenim la AN-24 cu pneuri de joasa presiune ?....)

Tuzla este aerodrom.
Daca cineva este dispus "sa bage 'jde milioane de iuro" (modest 'jde de milioane...) in piste, ILS, echipamente, terminal macar de pasageri samd - OK, atunci vom discuta despre "aeroport".
Dar pana nu se intampla macar o pista betonata/asfaltata, Tuzla nu este decat un aerodrom. Punct.
(Nu mi-o lua in nume de rau personal... Am fost pe Tuzla. Nu doar o data. Stiu cum arata. Nu vreau sa imi imaginez turisti straini coborand din avion direct in balta de noroi...)

Cand apar investitorii aia interesati sa puna banii jos ca sa faca toate astea, voi fi foarte interesat de noul aeroport Tuzla.

Pana atunci, este echivalentul aerian al unor autostrazi cu multi sustinatori pe forum dar cu putine sanse de realizare... :(



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Are statut de aeroport international pentru ca este singrul din Romania care efectueaza zboruri off shore catre platformele de petrol. Nu o iau in nume personal doamne fereste nu am de ce :))) Stiu si eu cum e ca zbor ocazional de la ei. :lol:

Stiu ca aveau in lucru proiect pe fonduri europene sa faca pista de beton dar nu stiu ce s-a ales de el. Problema e alta insa si e cotoioasa. Avem astea 3 aeroporturi in Dobrogea si un aerodrom (la Costinesti)  dar ciu ciu zboruri. Sincer as preferea un singur aeroport dar cu macar 2-3 zboruri zilnice. :ohno: :(

TibiV

Off-shore la platforme ?!?!?!...

Clar, international.... ;)

OK, oricum ar fi.
Clar ca aviatia civila este pe moarte in Constanta, si trebuie gasita o solutie.
Dar Tuzla nu stiu daca este cea mai eficienta...

Economia de piata ne invata un singur lucru: daca exista cerere, se face si functioneaza.
Daca NU exista cerere, degeaba faci...
Nu vrea lumea cu avionul la mare ?... Asta este, nu ii poti sili sa lase masina acasa si sa ia avionul...

Parerea mea este ca Litoralul este mult prea aproape pentru romani (chiar daca vin de la Satu Mare) ca sa renunte la masina...
Strainii... Hmmmm... Stii subiectul mai bine decat mine...

Sa nu coinfundam CND cu Antalya...
(Am ramas masca cand am ajus acolo... Ce aeroport! Dar clientii veneau de la peste 2000 km...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Sunt curios cum va merge turismul in turcia in umbra ultimelor evenimente. Si al ei anul 2017 e catastrofal pentru croazierele maritime.
Cat despre turistii de la noi nimeni nu stie exact numarul real. Tot ce se declara in presa sunt numere date ca sa fie, numere estimate sau cifre scoase din burta...Nu exista o evidenta reala pentru ca se merge foarte mult la gri.

TibiV

Niciodtra nu am crezut cifrele "oficiale".
Singurele cifre credibile privind litoralul sunt cele de la ANM: tempertura aerului si a apei...
Restul este vrajeala (a unei doamne pe ceare nu vreau o numesc altfel decat Litoral-Delta :D )

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

sa vedeti avioane turistice cand se va dezvolta zona dintre Costinesti si Olimp.
Incet incet, vor aparea hoteluri all inclusive acolo, si atunci Tuzla chiar ar avea sens.
Dar vor mai trece 10 ani pana atunci.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Sorinus

Iar CND va fi mai mult decat suficient sa-i primeasca pe acei turisti, cum a fost si in anii 70, in perioada de glorie. Charterele sunt cuplate cu autobuze/microbuze ce duc turistii la hoteluri, deci distanta spre Cta nu mai conteaza, ca nu o fac cu transportul in comun sau dubele de Kogalniceanu.

Ar fi foarte interesant daca am avea un LF ptr zborurile Wiz spre Luton si BlueAir spre Milano, de Turkish din cate stiu sunt undeva intre 30% si 70% (dar  nu bag mana-n foc).

frunzaverde

#56
Quote from: Harry on December 31, 2016, 01:11:48 AM
Avem astea 3 aeroporturi in Dobrogea si un aerodrom (la Costinesti)  dar ciu ciu zboruri. Sincer as preferea un singur aeroport dar cu macar 2-3 zboruri zilnice. :ohno: :(

Cred ca mai degraba e o idee buna sa existe un aeroport/aerodrom pentru aviatie generala (GA) gen Tuzla complet separat de aeroportul comercial/militar.

Operatul cu aviatie generala printre jeturi, pe un aeroport "full featured" cu pista de 2000-3000 m asfaltata, platforme cu PCN 50, facilitati de handling complete, e in principiu scump (pentru ca taxele de aeroport includ servicii pe care un pilot de Cessna nu are nevoie), greoi inclusiv dpdv birocratic (mai ales ca la CND avem amestec de trafic militar si civil).

Daca vrem sa dezvoltam aviatia generala, e nevoie de ceva dedicat aviatiei generale, si ce s-a facut la Tuzla e excelent (si ar trebui replicat si prin alte parti in Romania); o conversie in ceva comercial ar aduce doar dezavantaje  operatorilor de aviatie generala. Bineinteles, o pista asfaltata/betonata, iluminat etc. aduc avantaje, dar cat timp sunt dimensionate pentru GA, nu pentru comercial (adica 800x30, nu 2500x45, de exemplu).

CND are capacitate de 1.5 milioane de pax asa cum e el acum, cu practic zero investitii majore. La un moment dat a fost cel mai mare aeroport civil din Romania (>1 milion pax), si s-a operat cu widebody in mod curent pe el (existau intre 2 si 4 L-1011 lunar).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AdrianB1

Tuzla ca aerodrom pentru GA e perfect asa cum e. Pacat ca le-au dat una sub centura si au desfiintat CTR-ul, dar se poate zbura bine si asa. Taxele erau foarte rezonabile, am platit vreo 20 de lei pentru un zbor si parca a inclus si planul de zbor depus de ei pentru intoarcerea la Bucuresti.

Dar traficul GA e extrem de redus in Romania. Acum vreo 2 saptamani am deschis un zbor cu COAP (centrul armatei) pe la 3 dupa-amiaza si eram a 7-a aeronava care zbura in ziua aia in toata tara si probabil ultima. Pentru GA nu trebuie ILS si nici pista betonata (e buna doar pe ploaie, altfel cea inierbata e mult mai prietenoasa cu aterizarile si viata cauciucurilor), iar restaurantul din aerodromul Tuzla e modest, dar foarte deosebit ca atmosfera - mai placut decat oricare din cele din Otopeni (am lucrat 5 ani in Otopeni, am mancat in toate). Din pacate transportul spre Constanta sau statiuni nu e foarte facil, poti sa suni dupa un taxi si uneori poti chiar sa prinzi unul prin parcare, dar nu e suficient de previzibil ca disponibilitate si pret ca sa mergi linistit cu avionul la mare.

Pentru a-l face aeroport pentru curse comerciale nu doar ca trebuie largita si betonata pista si facute bretele noi, dar trebuie dublata lungimea. E camp in zona, dar nu stiu cum s-ar proceda cu proprietarii, Tuzla fiind operat privat nu cred ca exista varianta exproprierilor, iar un proprietar din axul pistei poate bloca tot proiectul.

Harry

^^ O mica rectificare privind restaurantul :D Se lucreaza de anul trecut la Hangar Cafe









iar in martie anul asta restaurantul Camara cu Merinde deschide locatie la aerodrom :D

AdrianB1

#59
Daca se pastreaza atmosfera, nu conteaza cum arata. Era plin de piloti si mecanici, de la aia in camasi albe cu trese aurii la aia in salopete verzi sau albastre, doar eu si copilotul meu eram aia prapaditi in tricouri. Eram ca niste copii mici in magazinul cu jucarii :)