Aeroportul Mihail Kogalniceanu Constanta [CND]

Started by Ionut, April 30, 2012, 04:18:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry


Sorinus


Harry


Harry


Harry


Sorinus

Partea buna: lucarile evolueaza.

Partea rea: arata ca un DEDEMAN. Cine-l va folosi?

Harry

Din ce am inteles, peste aceste placi vor veni elementele decorative

Breezzer

Sunt curios daca dupa ce o fi gata, vor fi mai multe zboruri....

Deocamdata sunt doar doua daca nu ma însel....

Turkish Airlines (Constanta - Istanbul)

Wizz Air (Constanta - Londra)

De râsul curcilor! Turismul românesc la 2 pasi de aeroport...  :lol:

Sorinus

Pai nu infra impiedica zborurile, ci:

1) Proximitatea cu Bucurestiul
2) Saracia zonei, care nu genereaza atata valoare incat sa se dezlipeasca de Bucuresti si sa plateasca extra pt servicii locale (gen pt Wizz spre Bergamo, Constantenii sa dea 50eur pe segment vs 30 la OTP, la acelasi load). Si probabil ar da, dar nu e load.
3) 0 trafic de business
4) 0 trafic turistic (sa fim seriosi...cateva chartere pe vara sunt o performanta la CND)

kitsune

Sincer, avem 15000 de navigatori in țară din care probabil cel puțin 10000 stau in județele Constanța și Tulcea. Mie personal mi s-a acrit de drumul spre/dinspre Otopeni. Dar nu pot cere zboruri spre Kogălniceanu pentru că nu sunt curse.
De asemenea, in ultimii doi ani, cel puțin 5000 de navigatori ucraineni stau in zona noastră, mai ales Mamaia Nord. Bulgarii vin și ei la noi uneori, plus schimburile de echipaje din porturile constănțene, tehnicieni și intendenți și ce mai e.
Firme de crewing și de navigație fac întrunirile aici de când cu războiul din Ucraina.
Un microbuz spre Otopeni costă 180 lei, o mașină privată (firmă) 650 lei. Cu trenul nu merge nimeni (40 kg bagaje plus carry on, să vă văd cum vă urcați și coborâți din tren).
Deci, doar pe partea asta de navigatori sunt cel puțin 30k-50k pasageri pe an. Poate mai mult, că nu am pus la socoteală faptul că unii au contracte scurte, nu am pus echipele de fitteri, mentenanță, etc.
Este un cerc vicios, nu zburăm că nu sunt zboruri, nu sunt zboruri că nu sunt pasageri.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

Dacă va ajunge metroul la Otopeni + intrarea în circulație a noilor trenuri electrice cu podea joasă, va fi mai atractiv transportul pe cale ferată. Se poate face transferul la Gara Băneasa.

Sorinus

#221
Cei 15000 navigatori ar fi cam tot traficul de business pt zona Dobrogea. DAR, nu toti au ca destinatie acelasi hub. Asa ca vor trebui impartiti intre mai multe hub-uri, avem Istanbul, Frankfurt, Londra si Amsterdam. Ar insemna cca 4000 per hub. Rotatiile la navigatori cat dureaza, sa zicem 3 luni. Deci fiecare din cei 4000/hub va zbura o data la 3 luni aprox, deci cam 1700/luna.

Sa zicem ca sunt 3 zboruri pe saptamana (ca Turkish). Inseamna 12/luna, deci 141pax pe zbor. Costul e pe firma, deci nu f sensibil la pret. Iti scoti banii.

Intrebarea e...de ce companiile nu au sesizat aceasta piata.

Pai...Low Cost-urile ar fi happy cu ea, dar navigatorii nu au treaba in Hub-urile low-cost. Sa zbori pe Luton cu Wizz ca apoi sa ai zbor de pe LHR catre portul de imbarcare...mai bine te duci direct la OTP si zbori pe LHR.

Atunci, de ce nu baga Lufthansa un Embraer sau Bombardier sau un A319 de 3 ori pe saptamna? Cum fac de altfel pe Cluj/Timisoara/Sibiu

Cu siguranta si-au facut calculele si nu-i coafeaza. De ce exact, nu stiu. Poate din cei 15000 navigatori, jumatate prefera flexibilitatea ca rute si date , data de OTP, deci ce ramane nu mai umple in A319 de 3x sapt.

Si cu siguranta, navigatorii nu sunt 'ajutati' de alte business-uri care sa mai ocupe cateva scaune bine platite per zbor.


De asemenea, piata pare f subtire oricum. Sa luam Suceava, zborul Wizz catre Luton, similar cu Constanta. Suceava are 1 zbor pe zi, cu zile in care are 2 zboruri pe zi.

Constanta are 3 pe saptamana.

Suceava deserveste doar Suceava, Iasul are aeroport propriu, mult mai bine deservit. Mai la sud e Bacau, deci Suceava nu deserveste mai mult de judetul Suceava si poate ceva din Neamt.


Constanta deserveste judetul Constanta+Tulcea+poate ceva din Calarasi/Ialomita (desi nu vad de ce n-ar merge la OTP).

Si totusi, Wizz a decis ca, pe cea mai populara ruta a romanilor, cu un catchment area de 1milion locuitori, CND nu umple nici 3 avioane pe saptamana.

Harry

Pentru ca e o mafie a transporturilor rutiere, bine legata la minister (de ani de zile, nu de ieri de azi). 

kitsune

Poate pentru cineva care stă în București este o variantă metroul. Dar eu care merg jumătate de planetă două zile pe drum, să trag de 40kg de bagaje prin metrou și tren? Niciodată. 
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Barcelo

Este vina ...constantenilor. Nu a aeroportului ,nu a companiilor aeriene.
Au fost introduse curse spre Bergamo, Viena ,Roma . Nu au mers. Factor de incarcare foarte mic.