Hărțile PUM/API și tehnici cartografice

Started by cristi5, July 11, 2017, 10:02:53 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer


tom_sawyer

Traseul VO Vaslui, ca proiect propus (deși mai mult ca sigur asta e varianta finală):

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1741.msg411944#msg411944

oneLess

La mine pe Google Maps scrie București și Județul Ilfov,
dar pe harta API ne dăm cu nume englezești Bucharest and Ilfov County.
Se poate selecta limba hărții sau ceva de genul? Sau ia implicit limba țării pe care e setat sistemul de operare de pe server?

Whyse1

#558
Pentru a avea harta in limba utilizatorului trebuie sters "&hl=en" din request-urile spre Google (https://pum.project-online.se/maps//infra-projects/tiles-vt.js)

Quoteconst googleUrl = 'https://mt0.google.com/vt/lyrs=m&hl=en&x={x}&y={y}&z={z}';

si (ideal ar fi si trecerea la https)

QuoteL.control.layers(
            {
                "Google": googleMap,
                "Google terrain":L.tileLayer("http://mt0.google.com/vt/lyrs=p&hl=en&x={x}&y={y}&z={z}", { edgeBufferTiles: EDGE, attribution: "Map data ©2023 Google" }),
                "Google satellite":L.tileLayer("http://mt0.google.com/vt/lyrs=s&hl=en&x={x}&y={y}&z={z}", { edgeBufferTiles: EDGE, attribution: "Map data ©2023 Google" }),
                "Google satellite & labels":L.tileLayer("http://mt0.google.com/vt/lyrs=y&hl=en&x={x}&y={y}&z={z}", { edgeBufferTiles: EDGE, attribution: "Map data ©2023 Google" }),
                "Thunderforest Landscape": landMap,
                // "Hike & bike": osmHikeBikeMap,
                // "OSM B&W":osmBwMap
            },

oneLess

#559
^ Mulțumesc!
Deci dacă se vrea se poate schimba ușor. Dacă! This is fine too!

O altă chestie mi se pare mie aiurea pe harta API, prin comparație.

A0N4 are constructor. Nu are încă AM/AC/OIL. Se știe de ce. E full ROȘU. Mușcă de ochi. ROȘU.

A7 PloBu3, are AM, are AC, dar ce să vezi, nu are constructor. Cine știe când va avea.
Și avem un finuț turcoaz acolo liniștitor, te duce cu gândul la vacanțe... mare, plajă ...
Mă rog! Asta e.


pasadia

Ce rost are din moment ce efectiv e paralela si la vreo maxim 3 km distanta de traseul A7? Unii efectiv deseneaza aiurea, chiar nu pricep cu ce i-ar ajuta aceasta "centura".

danpandrea

@pasadia am pus aici propunerea de traseu în raport cu A7.

Ionut

@RobertH @cristi5
Nu mai țin minte dacă s-a discutat. Este super complicat și mănâncă resurse să facem un layer și pentru proiectele de metrou? La Cluj și București. Nu atât de detaliat ca pe rutier/feroviar. Poate doar pregătire/contract semnat/proiect în execuție. Sau nu știu. Mai ales la Cluj ar fi util, să se vadă interactiv conexiunile intermodale dintre CMC-tren-metrou.

RobertH

#564
Nu e complicat deloc, trebuie doar un filtru in plus pentru harta API sa distinga dintre railway=rail si railway=subway.

Proiectul metroului clujean e deja pe harta. Problema e la date. Cineva trebuie sa puna in OSM traseul proiectului de la metrou bucurestean, eu prea nu am timp de asa ceva si nici nu cunosc Bucurestiul asa ca nu m-am bagat.

szjozsef

Salut,

Vroiam sa va intreb despre modificarea datelor in openstreetmap referitor la tag-urile: smoothness / surface_survey create cu ceva editor "peundemerg.ro-0.1".

Am gasit moste modificari in ultimele zile in zona Brasovului, unde prin aceste actualizari s-a alterat (din greseala ?) si tipul de pavaj al drumurilor surface. Au fost modificate din "asphalt" in "gravel" , modificari care ulterior pot afecta rutarea pe aceste drumuri in aplicatiile de navigatie (garvel fiind considerat un drum mai inferior (ne-pavat) fata de asfalt).

Ideea era sa evitam pe viitor (pe cat posibil) astfel de modificari accidentale.


P.S. Nu stiu daca e locul cel mai potrivit pentru aceasta postare, daca nu, va rog sa-ma ajutati ca sa ajung la cei responsabili cu acele modificari in OSM.

AnonBV

Salut, pentru testare, @cristi5 m-a ajutat cu un deploy la noua versiune a hartii aici: https://brfenergi.se/pum/test-mapz-vite.html

Schimabri:
  • memorat filtrele din legenda si straturile hartii selectate in "local storage", deci la o accesare ulterioara a hartii va fi incarcata "starea" precedenta.
  • buton pentru afisarea pozitiei curente a utilizatorului.
  • optimizat interfata pe mobile sa nu mai fie totul minuscul.
  • actualizat liniile desenate din legenda sa reflecte mai bine cum sunt desenate drumurile pe harta.
  • actualizat inconita pentru ascunderea legendei. Inainte era de fapt un text care era afisat diferit in functie de sistemul de operare folosit.
  • query-ul pentru "click" pe un drum cand se afiseaza mai multe detalii prin acel pop-up nu se mai face la server, se face direct in browser la client. Performantele au crescut aproximativ de 10 ori, ~20ms in loc de ~200ms. Asa am rezolvat si un bug cand se facea click pe un drum scos din legenda, dar totusi pop-up-ul aparea deoarece server-ul nu avea informatia ce filtre sunt selectate in legenda.
  • desenarea de road labels (anii desenati pe drumuri), similar cu punctul precedent, se facea la server si aveam acelasi bug: ani desenati pe harta chiar daca drumurile respective erau filtrate. Acum desenarea se face la client, a fost destul de greu de implementat, dar pana la urma a fost fezabil. :) 
    In urma feedback-ului pe care l-am primit, si cu care am fost de acord, am desenat pe drumuri numele proiectului (A1, DN7 etc.) in loc de anii (estimati) de deschidere. Multi "se pierdeau" cand vedeau multitudinea de proiecte desenate pe harta, iar anii respectivi, chiar daca sunt explicati in legenda, au tendinta sa creeze mai multa confuzie pentru un "incepator". In continuare anii respectivi se pot vedea cand dam click pe un drum. Astept feedback in continuare si daca nu este ok putem inlocui usor.
  • prin filtrarea din legenda acum se filtreaza si limitele de lot. Implementarea nu a fost straight-forward deoarece datele de loturi nu au vreo referinta catre datele de drumuri sau invers. Am rezolvat cu un query de geolocatie: inainte sa afisez o limita de lot (un pin pe harta) verific daca exista un drum desenat sub el la aceleasi coordonate.
  • am migrat proiectul la TypeScript + Vite ca module bundler. Destul de mult timp investit aici, dar merita pe termen lung.
  • diverse alte optimizari si bug fixes.

Asteptam feedback pentru eventuale imbunatatiri sau bug-uri pe care nu le-am sesizat, mersi,
Theo

RobertH

Felicitari pentru munca, Theo.

O singura observatie as avea. Pentru mine parca era mult mai placut sa vad anii pe segmentele in constructie. Altfel dureaza pana tot dai click pe fiecare proiect sa ai o idee de ansamblu cum va evolua reteaua de drumuri. Ma gandesc ca si pentru majoritatea utilizatorii care nu is interesati de alte detalii, e la fel.
 

oc7avian

Excelentă treabă!

Legat de ce a observat RobertH, pare să fie un mic bug legat de nivelul de zoom. Uneori îmi apar anii, uneori nu. Uneori apar doar în anumite zone. Dar intenția e să rămână afișați.

cristi5

Quote from: szjozsef on May 30, 2023, 12:29:08 PMVroiam sa va intreb despre modificarea datelor in openstreetmap referitor la tag-urile: smoothness / surface_survey create cu ceva editor "peundemerg.ro-0.1".

Scuze pentru raspunsul intarziat

Editorul e aici

https://pum.project-online.se/maps/road-quality-edit/edit.html

E legat si de la API

https://proinfrastructura.ro/harta-calitatii-drumurilor.html

Exista un topic dedicat pt calitatea drumurilor. Cel mai probail cineva activ acolo a modificat

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=199.2865