Hărțile PUM/API și tehnici cartografice

Started by cristi5, July 11, 2017, 10:02:53 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

RobertH

Te referi sa punem un POI cum e la limite de lot sau ceva mai vizibil ? In OSM nu stiu ce tag-uri putem folosi, am sa ma interesez.


RobertH

In cazu asta putem pune un node in centrul parcarii cu highway=proposed/construction , proposed/construction=services si status.


cristi5

#408
Quote from: frunzaverde on February 25, 2021, 03:05:05 PM
@cristi5 : intrebare tehnica : cum le-am pune? La vitezele de livret a fost relativ simplu, dar tot a trebuit sa sparg poli-liniile in segmente, si sa le pun valori intr-un camp. Nu cred ca e eficient sa fac aceleasi lucruri la restrictii, unde sunt zeci de mii de restrictii, de la cativa metri (majoritatea) la zeci de kilometri (destule). Nu-mi dau seama de o solutie decenta. Am vazut ca pe open railway map au ceva feature-uri pentru tablite si indicatoare si semnale, dar nu mi-e clar cum si unde sunt bagate in OSM.

Pai as propune sa ne limitam la magistralele principale. Si incepem cu cele mai rusinoase restrictii (viteza mica, magistrala majora) si tot adaugam in timpul liber. Poate gasim colegi pasionati de CF care vor sa ajute.

Pt cele punctuale propun sa punem pur si simplu maxspeed (sau un tag de restrictie daca exista) intr-un nod OSM, deci nu segment, ci unul din nodurile segmentului (creat unul nou daca e nevoie)

Nu e nicio problema daca spargi un segment.

Ne putem uita la tablitele openrailwaymap, ai un exemplu?

Phenol

Lista cu restrictiile de la CFR se updateaza la fiecare 10 zile. Intreb si eu, oare nu se poate automatiza cumva?
Restrictiile apar in forma unei liste unde e trecuta locatia. OSM cunoaste bornele kilometrice pe CF?

cristi5

#410
Cum arata document cu restrictiile? In ce format?

Deci ne-ar trebui un tool care pleaca de la Bucuresti si merge de-a lungul unei magistrale si numara kilometrii, eventual cu corectii gen "aici stim sigur ca e km 614". Asta daca magistrala e bine reprezentata, mai ales la macazuri, sa nu se intoarca numaratorul la Bucuresti :)

Daca avem pozitiile kilometrice ale punctelor OSM (salvate in OSM sau calculate on-the-fly) nici nu trebuie introduse restrictii in OSM. Reprezentam pur si simplu datele CFR peste harta OSM.

Stabilirea pozitiilor kilometrice ar fi utila si pt autostrazi, ca antreprenorul si CNAIR se refera deseori la ele cand descriu probleme

RobertH

Care e diferenta intre viteza din livret si cea din BAR?

Din cate stiu eu multe restrictiile sunt punctuale si majoritate pe abatute si crossings(schimbator de cale?). Si eu recomand sa nu se puna pe way-uri pentru ca nu is fan fragmentarii segmentelor la CF.

Am sa ma interesez mai in amanunt cum se face in taggingul restrictiilor pe OSM .

razvan96

Livretul arata restrictiile permanente, BAR pe cele temporare.

^^ Format Word.

frunzaverde

1. Livretul arata viteza maxima pentru un tren intre doua gari consecutive. Viteza respectiva poate sa existe pe 100% din lungmea segmentului, pe 10% din segment, sau, in anumite cazuri, deloc (cazurile respective ar trebui sa nu existe; dar colatia intre livret si restrictii se face rar, rar de tot, odata la cativa ani). Viteza maxima este determinata de combinatia linie-tren. Adica, daca trenul din livret e limitat la 100 km/h, toate vitezele din livret nu vor depasi 100 km/h, chiar daca viteza maxima a liniei este 120, 140 sau 160. Livretul nu contine restrictii explicit - contine doar "minutele de restrictie" calculate la inceputul anului, bazate pe restrictiile existente in septembrie-octombrie in anul -1.

Livretul arata asa:


 
2. In afara vitezei din livret exista doua feluri de obligatii de a reduce viteza:

2.1 limitarea permanenta : Limitarea permanenta este marcata de o tabla indicatoare dreptunghiulara alba, care arata viteza maxima (similar cu indicatoarele rutiera de viteza). Sfarsitul zonei limitate este marcat de o tabla similara, pe care scrie VS  (viteza stabilita), sau, pe tablele vechi neinlocuite VN (viteza normala). Astea sunt in teren, se invata cand se face educatia mecanicilor de locomotiva ("aratarea/invatarea/orientarea liniei"). Nu exista nici un document cu ele pe nicaieri; nu cred ca nici macar CFR nu are o evidenta centralizata a lor.

2.2 restrictia temporara : Restrictia este marcata de un dreptunghi galben ("linie slabita"), si sunt trecute in Buletinul de Avizare a Restrictiilor (BAR), care apare la 10 zile. Astea pot fi temporare (lucrari) sau permanente (sunt unele care au 40 de ani vechime...).

- Uneori restrictiile devin limitari permanente sau invers.
- Uneori restrictiile sau limitarile devin noi viteze stabilite.

De exemplu:

- Fir 1 din 101 Bucuresti - Pitesti, km. 11.5 - 48.0. Viteza constructiva a liniei este 100 km/h.
- acum vreo 12 ani a devenit restrictie, intai 70, apoi anul urmator 50 km/h.
- un an mai tarziu, parca 2012-13, a disparut din BAR. Dar nu pentru ca s-ar fi refacut linia, ci pentru ca s-au montat panouri de limitare permanenta la 50 km/h. Fara sa stii situatia in teren, ai fi zis ca e 100 km/h pe ambele fire, nu era cazul. Cel mult puteai deduce din timpii de mers din livret, prin calcul, ca e ceva dubios.
- in 2019-2020 au transformat limitarea in viteza maxima 50 km/h, care a aparut inapoi in livret.

BAR-urile le gasim aici : http://cfr.ro/index.php/ct-menu-item-105/ct-menu-item-116

Si arata asa:



Observati ca sunt sortat clar :

- pe coloana 1 avem firul I direct
- pe coloana 2 firele din statii, abatutele si alte fire secundare
- pe coloana 3 firul II direct unde exista.
In putinele locuri din Romania unde exista un fir III direct (fir IV nu avem nicaieri), firul III primeste rand separat, cu restrictia in coloana 1.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Quote from: frunzaverde on February 25, 2021, 10:01:50 PM
- un an mai tarziu, parca 2012-13, a disparut din BAR. Dar nu pentru ca s-ar fi refacut linia, ci pentru ca s-au montat panouri de limitare permanenta la 50 km/h. Fara sa stii situatia in teren, ai fi zis ca e 100 km/h pe ambele fire, nu era cazul. Cel mult puteai deduce din timpii de mers din livret, prin calcul, ca e ceva dubios.

Deci sunt restrictii care nu mai apar in documente ci doar tabele in teren? Atunci e cam complicat

Plus ca formatul BAR nu pare usor de procesat. Word cu tabele cu rowspan si colspan...

cristi5

#415
Oare cum sunt modelate in OSM indicatoarele astea?

Se pot vedea pe openstreetmap.org daca se alege la Layers "map data"

https://www.openrailwaymap.org/?lang=null&lat=48.139555400650025&lon=16.49574100971222&zoom=17&style=maxspeed






Powered by API/PUM imgur uploader

frunzaverde

Da, limitarile permanente nu apar nici in BAR, nici in livrete. De exemplu, podul de la Bobolia, care e cu 90 de cand lumea si pamantul, ca asa e curba trasata.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

RobertH

cristi , interesanta treaba. E tag pentru semnal ca se schimba viteza pe linie dar cred ca l-am putea folosii si pentru a pune restrictii.

Pare simplu :

  • railway=signal
  • railway:signal:speed_limit:speed=valoare

cristi5

#418
Am pus poza mai sus. Oare 6 in triunghi e avertizare ca urmeaza 60? Si 6 in patrat e limitarea la 60?

Oricum, orice introducem noi, va aparea frumos pe openrailwaymap :) Dar putem face o vizualizare dedicata, frumoasa, cu dedicatie pt tovarasii de la CFR. In frunte cu domnul Pintea sau cum il cheama

@frunzaverde pai daca limitarile permanente nu sunt in niciun document nu ne ramane decat lucrul manual. Pescuit din cabview si backview

Daca luam 100km de magistrala "tipica", cate limitari ar fi
- punctuale in BAR
- mai lungi in BAR
- punctuale permanente (exista?)
- mai lungi permanente

Sa ne facem o idee. Si vedem cati voluntari avem etc. Sunt vreo 3-4000 km de magistrale principale, le prioritizam frumos, inmultim cifrele de mai sus cu 40 si normam cum ne-a invatat nenea Taylor.

Odata introduse (manual sau nu), le avem, ca doar n-o sa dispara peste noapte.

RobertH

6 in triunghi pare a fi avertizare ca urmeaza sa se schimbe viteza iar 6 in patrat e de unde e noua viteza in vigoare.

Problema e ca uitandu-ma la tag-uri care le diferentiaza is toate in germana. E un sistem de tagging folosit doar in Austria : https://wiki.openstreetmap.org/wiki/DE:OpenRailwayMap/Tagging_in_Austria . Restul tarilor ori nu au deloc ori e diferit. Deci noi ar trebui sa ne definim un sistem de tagging in functie de ce tehnologii folosim noi.