Hărțile PUM/API și tehnici cartografice

Started by cristi5, July 11, 2017, 10:02:53 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

#240
OK, discutia (1) este: vrem acele devieri/relocari pe harta? Nu discutam OSM si start_date ci exact ce vrem pe harta. Apoi discutam cum le marcam pe OSM ca sa le putem identifica.

Si discutia (1a) Le vrem pe harta dupa finalizare sau doar in timpul constructiei?

Pana acum am presupus ca raspunsul e "da" la ambele intrebari, chiar daca nu am apucat sa le marchez pe OSM pe cele finalizate deja ci le-am marcat doar pe cele aflate acum in constructie, ca au fost "la indemana".

De acord ca nu e coerent ca unele lucrari conexe sa fie pe harta si altele nu.

De notat ca aceste lucrari conexe se termina (start_date) de obicei inainte de autostrada propriu-zisa.

RobertH

(1) Da la DN/DJ , nu la restu
(1a)Da la toate devierile in timpul constructiei

Asta e parerea mea ... am facut ieri un test in care au fost toate traversarile marcate (Nadlac-Margina) pe harta si sincer era mult prea saturata harta.

cristi5

De acord, deci avem o decizie pentru conexe: atat timp cat se executa/SF autostrada le afisam (in constructie/SF sau finalizate) pe toate. La finalizarea autostrazii raman numai devierile de DN si DJ.  Eu as propune chiar sa ne limitam la DN dar nu e important acum.

As zice sa continuam cu discutia (1) si (1a) pt lucrarile fara legatura cu A (centuri, drumuri noi, strazi noi..., reabilitari)

RobertH

Eu zic asa :
- afisam orice e proposed/construction, nu conteaza ce ...  pentru ca asta ne poate ajuta sa identificam proiecte regionale de care poate nu stim.
- la centuri sa ramana asa cum e : fara traversari dar cu parcari marcate.

- acum la drumuri/strazi noi sa fie afisate dar daca nu sunt mai vechi de 2-3 ani . Dupa mai multi ani , nu prea cred ca e ok sa fie considerat drum nou . Strazile noi aparute deobicei sunt in orase sau langa ele , unde imaginile din satelit se actualizeaza mai des . 

cristi5

De acord. Si DNuri pe traseu nou finalizate? Gen pasajele de la Arad? DN7G?

Putem intreba si utilizatorii hartii :)

Din cate inteleg o sa avem un "termen de valabilitate" al unui drum nou. Gen DN 10 ani (acum e 30), restul 3 ani.

RobertH

La Arad pasajele respective nu fac parte din categoria de lucrari la centura ?

Da, 10 ani pare rezonabil pentru realocari de DN-uri , gen DN7 de langa Turdas.

cristi5

#246
Pasajele de la Arad sunt o optimizare a centurii. Centura a aparut cu vreo 30 de ani inaintea lor.

Oricum, ca sa vorbim de (2) eu nu cunosc nicio metoda acceptata in OSM de a diferentia intre o centura si un DN.

Deci avem asa, la finalizate
- autostrazi: forever
- DN (trunk, primary) : 10 ani
- restul pana la DJ (tertiary) si residential (strazi in oras): 3 ani
- conexe la autostrazi: pana la finalizarea autostrazii, apoi se aplica regulile de mai sus.

Nefinalizatele se afiseaza toate.


RobertH

Da, daca e ceva ce ma enerveaza pe OSM e ca nu sunt definite clar regulile despre ce tag-uri primesc drumurile . E foarte vag si astia de la comunitatea OSM Ro se pare ca mapeaza strazile dupa importanta lor pentru rutarea unui traseu, nu dupa clasificarea DN,DJ,DC ,etc.

DJ-urile deobicei sunt secondary... cuvantu cheie ? deobicei  .

cristi5

#248
Pai se poate testa daca ref incepe cu DJ...

Sfatul meu e sa nu-ti consumi energia cu regulile OSM. Tag-urile sunt foarte libertine. De multe ori importanta (primary, secondary) unui drum e data de standardul lui (latime, calitatea platformei), nu de statutul lui legal. Exista DN de pamant, si exista DC care ar merita secondary (intre Belis si Rachitele de exemplu)

Bun deci acum avem niste reguli, intrebarea (2) e cum le implementam pe OSM.

Asa cum zici, putem folosi start_date pt lucrari finalizate. Deci cam asa:
- opening_date inainte de deschiderea autostrazii/DN/CF, inclusiv pt lucrari conexe (drum agricol)
- dupa deschiderea lucrarii principale opening_date ramane doar pt autostrazi-muzeu si numai la lucrarea principala. Pt ca tag-urile OSM nu sunt asa stricte, parerea mea e sa nu inventam unul nou. opening_date e foarte logic, orice contributor OSM care nu e pe forum il va intelege si va vedea ca start_date  < opening_date
- pt segmentele finalizate care nu au opening_date se aplica regula 10 ani (de la start_date) pt DN, 3 ani pt DJ, DC si rezidentiale, iar celelalte nu apar pe harta.

Termenii de 10 si 3 ani parerea mea e sa-i discutam pe topicul de DN de exemplu, sa vedem cum ar vrea colegii.

OK?

cristi5

#249
Ramane la (1) intrebarea despre reabilitari. Eu cred ca merita puse cumva pt ca sunt lucrari care imbunatatesc major confortul cetatenilor. Din nou Belis-Rachitele e un exemplu, plus gramada de DJuri reabilitate de CJ Cluj (Scrind-Sacuieu era efectiv bombardat). De reabilitarile de DN nu mai vorbesc. Vezi scandalul Rasnov-Bran. In plus si lucrarile CF sunt tot reabilitari

Fireste va trebui discutat cum sa reprezentam reabilitarea, daca sa fie alt layer etc. Dar asta e discutia urmatoare (1b sa zicem)

RobertH

^^ Da, normal ca se poate discuta. Aia cu 3 , respectiv 10 ani e doar parerea mea .

RobertH

#251
Despre reabilitari rutiere tu cam imi stii parerea. Alea dupa mine, nu au ce cauta pe harta asta . Ai mai multe probleme
1) nu stii cat de bine e facuta reabilitarea. Daca e facuta sa tina sau doar ca is fonduri.
2) lucrarile de reabilitarea sunt mult mai multe,am putea pune si acolo o perioada de 5 ani de la reabilitare dar tot ar fi multe si pe lungime mare... astfel se satureaza harta .

La CF ai cam aceleasi probleme cu o singura exceptie : coridorul Curtici-Bucuresti-Constanta . Daca am inteles bine din discutiile de acolo, chiar si unde traseul ramane la fel , in rest nu se tine nimic din vechea infrastructura ci se schimba tot . Intr-un fel e ca o reconstruire si se poate considera linie CF noua .

Concluzie : reconstructiile , reabilitarile as zice ca merita o harta separata . Desigur deocamdata le putem afisa pe harta API si apoi sa separam.

cristi5

#252
Astea sunt drumurile pe OSM in reabilitare, cu lungimea in metri (daca sunt 2 sensuri separate pe OSM, se dubleaza...). 

Despre "incarcarea" hartii: poate fi un layer care e dezactivat la inceput, si utilizatorul il poate activa. Oricum exista mai multe cereri de layere, de exemplu multi vor sa vada doar proiectele relizate sau realiste, fara vise.
Alta idee e ca reabilitarea de DJ-DC de exemplu (si alte features! gen segmente scurte de drum) sa apara numai de la un anumit nivel de zoom. Pot sa fac asta.

Sursa de date e cea mai problematica la reabilitari. Poate reabilitarile de DN se pot scoate din tabelul publicat lunar de CNAIR care cuprinde si stadiul autostrazilor. Dar pt DJ si DC trebuie cautat la consilii judetene. Pe de alta parte, mai ales la DJ-DC putem lasa pe oameni sa raporteze in editorul/crowdsourcing de calitate, care sunt raportate bine, care nu nu.

select distinct ref, sum(st_length(way))::int as len from planet_osm_line where osm_id>0 and surface_survey like '%REHAB%' group by ref order by len desc;
      ref      |  len 
---------------+-------
DN55          | 86135
DN76          | 65449
DN73          | 64454
DJ196         | 63617
DN13B         | 50756
DN2F          | 48321
DN66          | 48251
DN56          | 39257
DN12A         | 30315
DN21A         | 28249
DJ587         | 23931
DJ682         | 23118
DJ107P        | 22626
DJ588A        | 22102
DJ588B        | 19203
DN6           | 14411
DJ691         | 12451
DJ107M        | 10763
DJ221B        | 10694
DJ107R        | 10515
DC87          |  9050
DN26          |  6773
DJ108I        |  6341
DN15D         |  5717
DJ107R;DJ107M |  4493
DC173         |  2946
               |  2222
DN72A         |  1931
DN73;DN73A    |  1459
DN14          |  1418
DN2           |   707
DC239         |   636
DJ154E        |   630
DN19A         |   395
DN18          |   308
DJ101         |   265
DJ706B        |   133
DJ732A        |   131
DJ193         |   100
DJ653         |    63
DN17D         |    39
DC167A        |    33
DJ109C        |    18
(43 rows)


Conventia ca surface_survey sa contina REHAB este facuta de mine, poate trebuie o conventie mai buna. Dar stiu ca am intrebat pe OSM-isti si nu au venit cu nicio idee mai buna de tag. Ne putem gandi. Cred ca am putea reprezenta reabilitarea asa (pt un DN)

highway=trunk
construction=trunk


Putem incerca cu un segment scurt sa vedem daca incurca cu ceva randarea openstreetmap.org de exemplu. Dar n-as crede.


RobertH

Tare ideea cu layer! Da, ar functiona foarte bine.

Din cate am inteles REHAB la surface e pentru tronson de drum aflat in reabilitare , nu si dupa finalizare. Oricum tag-ul surface_survey e foarte vulnerabil la modificari .

Ideea cu construction in paralel cu highway nu prea e buna . Tocmai ce am sters/corectat vreo 5 segmente de genu pentru ca cine a editat, a uitat sa stearga tag-ul cand a deschis segmentul pentru circulatie. S-ar face confuzie intre greseala sau reabilitare.

RobertH

Vezi ca ai gresit in cod la linia 3 la trunk_link .
or lg.highway in ('trunk', 'trunk_lnk', 'primary', 'primary_link', 'services') and lg.start_date >'1989'


De asemenea , te-as ruga sa adaugi la construction si proposed asa :
or lg.construction in ('railway', 'motorway', 'motorway_link', 'trunk', 'trunk_link', 'primary', 'secondary', 'tertiary', 'services', 'service')
or lg.proposed in ('railway', 'motorway', 'motorway_link', 'trunk', 'trunk_link', 'primary', 'secondary', 'tertiary', 'services', 'service')

Eu pana acum am pacalit filtru si am pus bretele de legatura pentru CIC, CIC-ul si parcarile in constructie cu motorway_link.  :)