News:

.

Main Menu

Traficul rutier în direct

Started by Cristi232, April 27, 2012, 02:33:18 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Niciun STAS...
Doar stas-ul "pretul cel mai mic"...
Constructorul a vrut sa "optimizeze" ca sa poata da "pretul cel mai mic" exprimat in "lei tramvai".
"Pretul" vietilor pierdute, exprimat in "lei vieti umane" ar fi trebuit luat in calcul de catre CNADNR, nu de constructor, care a oferit doar cea mai ieftina conexiune corecta dpdv tehnic intre cele doua sosele.
Daca CNADNR s-a multumit cu o conexiune "corecta tehnic", atunci nu ramane decat sa recitim semnatura lui adiarc...

Insa asta cred ca este cel mai bun exemplu in care beneficarul nu trebuie sa renunte la cerintele "proiectului ilustrativ", care din cate imi amintesc prevedea o conexiune "full", la nivel de autostrada, cu benzi separate clar...

Ceva in genul A10-A3 (ca despre A1-A10 tot nu stim mare lucru...:(  )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

Bun sa zicem ca nu mai murea nimeni acolo daca proiectantii si CNADNR prevedeau parapeti. (tocmai ce a murit unul pe DN1 intre Cluj si Tureni ca a intrat in parapet). Aplicarea draconica a legii nu este nici asta o solutie sa inteleg, proiectantii sunt niste nenoriciti, soferii sunt niste victime ale incompetentei proiectantilor si a CNADNR.

Vorbim de alta tara?  Voi vedeti cum se conduce in Romania, unde nici o regula nu e respectata, unde se merge cu 100 km -120 km/h la ora in localitate, unde la fiecare drum pe care il fac in tara (cel putin de 2 ori pe saptamana) pentru o gramada de soferi linia continuu nu exista, trecerile de pieten la fel, respectarea semnalizarile atat pe calea de rulare cat si panourile sunt ceva de domeniul SF-ului, depasirile se fac dupa principiu "lasa ca ma evita cel de pe contrasens"? Pai eu in Cluj cred ca nu e zi in care sa evit la mustata unul care nu stie ce inseamna cedeaza trecere, sa faca manevra de schimbare a benzii, sa circuli intr-un sens giratoriu, sa respecti culoarea semnaforului , sa evit un pieton pe care nu l-am vazut din cauza ca se parcheaza inainte de trecerea de pietoni?

Ok, se rezolva problema, nu mai murea persoana respectiva, dar ce imi garanta ca poate soferul vinovat nu omora pe altcineva 30 de km mai incolo, unde nu exista parapet, daca nu a fost in stare sa respecte semnificatia a 4 indicatoare rutiere? Umplem Romania de separatoare? Nu o sa mai putem depasi decat pe drumuri expres? Eu am spus ca este o problema de educatie rutierea, este o problema profunda la nivel soferilor care circula in Romania, respectiv respectarea regulilor de circulatie si respectul fata de ceilalti participanti  din trafic.  Solutia propusa poate rezolva problema punctual, dar am impresia ca omitem problema de ansamblu - modul de respectare a regulilor de circulatie in Romania.

De ce in Ungaria cand se ajunge se circula mult mai bine din punct de vedere al sigurantei? Pentru ca exista ""frica" ca vei fi sanctionat, ca acolo trebuie sa platesti, acolo se respecta regulile si nu merge ca lasa eu sunt smecher si restul prosti. Si nu am vazut DN-urile lor pline de parapeti. Inclusiv pe autostrazi mi se pare o diferenta uluitoare fata de modul de deplasare pe autostrazi din Romania. Traversez Ungaria dintr-o parte in alta si daca primesc un flash, aici in Romania, nu apuc sa fac 10 km si deja vreo 3 te flash- uiesc, conduc agresiv, stau lipiti de spatele tau la 130 -140 km/h, incearca sa forteze depasiririle pe banda 1 sau chiar pe urgenta.

PS. SI nodul de la Luna de pe A3 are aceeasi problema, Singura modificare este ca sensul spre Tg Mures nu este circulat (din nod). Asta nu a impiedicat un inteligent sa ma depaseasca saptamana trecuta pe pasajul peste A3, sa dau in frane bine de tot sa il las sa intre pe banda de iesire, ca altfel intra in parapetele de beton care bloca accesul pentru cei care vroiau sa intre pe A3 spre Tg Mures. Tot CNADNR si proiectantii sunt de vina.

neobluenet

Sunt total de acord cu ce zice florin74. Acum vreo 2 ani, inainte sa fie gata OS3, pe curba de dinainte de drumul catre gara din Saliste m-am intalnit cu unul care deja se credea pe autostrada. Frana, lasat frana moale si tras de volan, iar frana, ca era carosabil umed. Si evident injuraturile de rigoare. Pentru toti care spuneti ca e de vina cel care a facut drumul, in cazul asta, tot proiectantul e de vina?

In caz de transport agabaritic cum poate lua curba camionul daca benzile sunt separate de parapeti? Raza de la nodul A1-A6 nu este extrordinar de mare si pot exista remorci de 30m lungime, nu ma refer la excavatoare sau buldozere. Avand in vedere ca nivelul educatiei rutiere e scazut, sustin amplasarea benzilor rezonatoare si a indicatoarelor cu 50 din 20 in 20 de metri, cam cum e intre Aiud si Miraslau. Daca tot te crezi zmeu si ajungi pe contrasens, ori esti chior, ori esti prost.

nirolf

#633
Faptul că se circulă cum se circulă e un alt aspect, dacă ar fi după mine Poliția Rutieră ar fi pe lista de desființat și luat de la zero imediat după CNADNR.

Dar aici este vorba despre altceva. Aici nu fac accidente (numai) cei despre care vorbiți voi, ci fac acidente oameni care altfel conduc cât de cât normal. Pentru că nu sunt conștienți că fac o prostie. Oamenii de care vorbiți voi sunt conștienți de ceea ce fac!

Am găsit mesajul de la accidentul precedent, februarie 2016:

Quote from: Ionut on February 04, 2016, 07:10:47 AM
Mesaj de la un nou coleg de forum, am mutat eu de pe A1.



Quote from: Cosminescu on February 03, 2016, 09:16:50 PM
Salutare tuturor,

   In primul rand vreau sa va felicit pe toti pentru activitatea pe care o aveti pe acest forum si pentru pasiunea cu care va implicati in tot ceea ce se intampla cu evolutia infrastructurii din Romania.
   Urmaresc acest forum de multa vreme ca utilizator pasiv si probabil ca as fi ramas asa daca un eveniment petrecut aseara la jonctiunea dintre A6 si A1 nu m-ar fi afectat atat de tare emotional. Nu stiu cati dintre voi stiu sau nu, dar aseara in locatia de care vorbesc a avut loc un accident in care un copil de numai 8 luni si-a pierdut viata in bratele mamei care il alapta. Detalii despre accident aici:
http://lugojonline.ro/fotovideo-tragedie-pe-autostrada-impactul-intre-doua-autoturisme-fatal-pentru-un-copilas-aflat-in-bratele-mamei/

Pe scurt, problema este urmatoarea. Jonctiunea dintre A6 si A1 este foarte, foarte prost realizata. Venind dinspre Lugoj pe A6 , cu intentia de a merge spre Timisoara, A6 se termina cu un pod peste A1, iar problema de aici incepe. Odata terminat acel pod se revine la 2 benzi marcate doar cu linie continua, deci fara separatoare de banda. Contrar asteptarilor, cele 2 benzi nu reprezinta de fapt parte din autostrada A1, ci sunt doar bretelele de acces spre aceasta autostrada. Intr-adevar, benzile sunt marcate cu linie continua, dar totusi, soferii care vin cu viteza de pe A6 si doresc sa continue mai departe spre A1 ignora poate acest aspect si isi imagineaza ca cealalta autostrada a inceput deja. Avand impresia ca sunt deja pe autostrada probabil multi mai si ignora linia continua si se angajeaza in depasiri inca de pe breteaua de acces. Fiind din Timisoara/Lugoj si mie mi s-a intamplat de cateva ori la inceput sa incerc sa fac o depasire inca de atunci, sau daca nu depasire, macar sa intru pe banda a doua din dorinta de a "taia" curba(da, stiu ca nu e ok...dar se mai intampla). Din fericire, eu m-am obisnuit cu acest astept si pentru mine nu mai e o problema.
Insa... Pentru un sofer mai putin norocos aceasta confuzie a avut efecte devastatoare - a ramas fara copil. Domnul in cauza, odata trecut pe pod si revenit la 2 benzi a vrut sa depaseasca un TIR crezand ca este deja pe A1. Din pacate acestea erau - cum am mai spus - doar bretelele de acces spre autostrada, iar ghinionul a facut ca din sens opus sa vina un autoturism, autoturism pe care l-a lovit din plin. In urma impactului copilul a suferit rani foarte grave, ceea ce au dus si la decesul ulterior al acestuia.
Localnicii stiu deja ca acolo este o problema si conduc ca atare, insa cei aflati doar in tranzit se pot trezi in situatia de a nu mai putea evita un accident din cauza unei confuzii. Repet, stiu ca banda continua poate ca ar trebui sa fie suficienta, dar in conditiile in care vii de pe o autostrada si doresti sa intri pe celalalta, poate notiunea de trafic pe o singura banda iti scapa pentru un moment, moment care e suficient pentru evenimente tragice.

Credeti ca s-ar putea face cumva o sesizare catre CNADR care sa ajute la rezolvarea acestei "confuzii"? Solutia cu siguranta nu este deloc costisitoare, iar pe viitor ar putea salva multe alte vieti!

Cu respect pentru tot ce faceti aici,
    Cosmin


cristi5

Florin74, apreciez aceasta discutie. Foarte de acord ca in Romania se conduce indisciplinat. Total de acord ca nu e realist sa puna separatori de sens in fiecare curba a patriei. De aceea trebuie prioritati si eu cred ca separatori de sens pe A6/A1 sunt prioritate zero pentru ca la intersectii  de autostrazi nu se practica contrasensul iar asteptarile soferilor sunt complet diferite fata de ce avem acum in teren.

Eu inteleg ca DNurile urmeaza trasee ancestrale si nu se poate face mare lucru, dar hai macar autostrazile sa le facem cu cap  (sau sa le ajustam, in cazul asta), pt ca acolo probabilitatea ca lumea sa mearga cu viteza e foarte mare. In plus, odata intrat pe autostrada, dupa sute de km de DN si DJ, omul se simte in siguranta, se relaxeaza, etc. Orice eroare sau neintelegere poate fi fatala, lui sau altora, la fel de relaxati.

La A6/A1 niciunul din cei doi soferi care au provocat accidente mortale in 2016 nu are profil de bizon; exista indicii clare ca amandoi se credeau pe autostrada. Cat e de indisciplinat omul care intra pe contrasens pt ca nu stia ca e contrasens? Nu vreau sa-i scuz (chiar daca le-au scapat semnele, aveau linie continua sub nas), dar forma drumului si alte elemente (insusi titulatura de autostrada) par sa ii induca in eroare. La fel e la orice punct negru: nu se poate sa ii apuce brusc indisciplina pe toti bizonii in acelasi loc, trebuie ca proprietatile drumului joaca un rol.

Daca ne limitam (in frunte cu Politia) la a-i arata cu degetul pe cei care au gresit, nu cred ca rezolvam mare lucru. Cred ca trebuie sa intelegem de ce gresesc, unde gresesc mai multi si cum, si sa facem ce se poate pt prevenire in locurile respective. Din pacate semnele si marcajele nu prea ajuta.

Pana atunci, hai sa vedem cati mai mor in curba A6/A1, si peste cati morti vor lasa la o parte placa gratuita cu "incalcarea regulilor de circulatie" (care in sine e corecta dar nu prea ajuta) si isi vor misca posteriorul sa puna macar niste jaloane, care costa cam cat panourile cu "stop accidentelor, viata are prioritate".

cristi5

Quote from: neobluenet on July 19, 2016, 09:43:16 AM
In caz de transport agabaritic cum poate lua curba camionul daca benzile sunt separate de parapeti? Raza de la nodul A1-A6 nu este extrordinar de mare si pot exista remorci de 30m lungime, nu ma refer la excavatoare sau buldozere.

Poate sa mearga pe DN pe portiunea respectiva. Pe motiv ca A6/A1 e prost proiectat.

Quote
Avand in vedere ca nivelul educatiei rutiere e scazut, sustin amplasarea benzilor rezonatoare si a indicatoarelor cu 50 din 20 in 20 de metri, cam cum e intre Aiud si Miraslau. Daca tot te crezi zmeu si ajungi pe contrasens, ori esti chior, ori esti prost.

Daca omul e convins ca banda din stanga nu e contrasens, nu cred ca linia rezonatoare va ajuta la ceva.

Nu cred ca trebuie sa discuta daca e zmeu, chior sau prost. Se crede pur si simplu pe autostrada pt ca n-a inteles situatia, pt ca e o situatie foarte rar intalnita. Greseli fac si pilotii de avion si mecanicii de locomotiva si multi altii. Sunt foarte bine instruiti, nu sunt nici zmei, nici chiori, nici prosti...

florin74

#636
Partial sunt de acord cu tine, dar sunt 3 indicatoare rutiere +marcaj rutier care indica faptul ca nu ai ce cauta pe banda respectiva. Revin la aceeasi problema. Lumea nu este atenta la indicatoare, a inceput sa le ignore sau sa nu le respecte. Consecinta este aceeasi.  Ce facem, desfiintam semnalizarea rutiera si o inlocuim cu parapeti?  OK, in unele cazuri este nevoie de parapeti (de exemplu pe coborarea din Feleac spre Cluj-Napoca), dar sa dam vina chiar si cand nu este cazul pe CNADNR si proiectanti pentru situatii in care vina este a conducatorului auto, mi se pare excesiv.

Sa nu se inteleaga ca i-au aparea CNADNR, si eu i-as desfiinta, dar trebuie sa vedem ca si noi, conducatorii auto avem anumite responsabilitati si nu putem tot timpul sa pasam vina pe altii. Ar trebui sa ne asumam greselile si sa suportam consecintele.

Sper sa invatam cu totii din astfel de accidente ceva. Eu m-as gandi la o campania publica care sa prezinta astfel de accidente si consecintele lor, cum s-ar fi putut preveni producerea lor. Cred ca ar fi mult mai folositoare decat niste parapeti.  Nu ma refer la panourile alea penibile, ci la campanii adevarate. Inclusiv la cursurile de soferie, in scoli sa se prezinte materiale.  Eventual la scolile de soferi sa existe macar un modul teoretic privind circulatia pe autostrada.
Asta ar fi o tema pentru API si eventual alti actori din domeniu (CNADNR, Politia Rutiera, firmele de asigurari, producatori/comercianti de masini). Este un lucru neglijat in societate in prezent, ne concentram pe infrastructura dar uitam de instruirea/pregatirea/educarea celor care o utilizeaza. Si nu vorbesc numai de drumuri, ci si in alte domenii (scoli, spitale, centre pentru batrani/copii etc).
Ar fi mult mai utile si mai benefice pentru societatea noastra - cel putin pe termen lung.

yetiman

Cristi5 +1
Ai punctat foarte bine:
QuoteLa fel e la orice punct negru: nu se poate sa ii apuce brusc indisciplina pe toti bizonii in acelasi loc, trebuie ca proprietatile drumului joaca un rol.

Educatia este importanta, nimic de zis. Dar e doar o fata a monedei. [iar accidente mortale se intampla peste tot, nu numai in Romania]
Cealalta fata este infrastructura. Si ea trebuie sa previna (cat etse posibil) sa se intample tragedii. 100% nu se va putea, e clar. Dar macar sa se reduca efectele.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dr4qul4

#638
cred ca putem rezolva problema cu putina vopsea. Trebuie trasate sageti din 50 in 50 m ca sa indice directia e deplasare.
Nu putem pune parapeti acolo si sa trimitem transporturile agabaritice pe DN.

Linia continua ar tb sa fie rezonatoare, sau s-ar putea pune delimitare din plastic, asa cum avem in Bucuresti.

O alta problema la noi este ca, pe autostrada, circulam exclusiv pe banda a doua.  Pana si eu fac asta, pe Bucuresti - Pitesti si prima portiune din A2.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

captiva

Conexiunea intre A11 si A12 in Italia - https://www.google.ro/maps/@43.7799282,10.3375446,3a,75y,135.46h,79.62t/data=!3m7!1e1!3m5!1sXcONdhN04cNcj3xInvha5w!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DXcONdhN04cNcj3xInvha5w%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D90.904694%26pitch%3D0!7i13312!8i6656

Da, e dublu sens. Si am mai vazut din astea prin drumurile mele. Orice ar zice unii, cand nu vezi indicatoarele si ignori linia continua esti un bizon dobitoc. Pacat ca nu a dat nas in nas cu un TIR si ca i-a omorat si pe altii  >:(

mariansb

Pe A1 se simte ca e perioada concediilor , astfel ca ieri pe la ora 17 am stat 20 de minute la nodul Cunta venind dinspre Sebes. Azi o sa  iau pe DN1, de la nodul Sebes Est, ca parea liber.
"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

cristi5

Quote from: captiva on July 19, 2016, 11:23:12 AM
Conexiunea intre A11 si A12 in Italia -
Da, e dublu sens. Si am mai vazut din astea prin drumurile mele. Orice ar zice unii, cand nu vezi indicatoarele si ignori linia continua esti un bizon dobitoc. Pacat ca nu a dat nas in nas cu un TIR si ca i-a omorat si pe altii

A11 e facuta de Franco iar A12 e facuta in anii 70. Asta sugereaza ca noi suntem cu proiectarea de autostrazi cam prin anii 70. Autostrazile italiene aduna tot traficul pt taxare. E clar ca la taxare se merge mai incet si riscurile sunt mai mici (sau erau, pana a aparut cea electronica).

Din nou, eu cred ca atunci cand se intampla un accident, si mai ales cand se intampla doua asemanatoare in acelasi loc, trebuie analizat si vazut ce putem invata din ele, cu buna credinta, nu sa ne concentram pe cine e vinovat, bizon, dobitoc, si sa le dorim intrarea sub TIR. Fii linistit, vor plati in justitie si vor avea remuscari toata viata lor. Pentru noi e mult mai usor, discutam doar infrastructura...

Beowulf

TibiV: "[...] din cate imi amintesc prevedea o conexiune "full", la nivel de autostrada, cu benzi separate clar..."

Tibi, este extrem de interesant ca initial s-a cerut o conexiune cu benzi separate, iar apoi s-a modificat, adoptindu-se aceasta solutie criminala. Poti sa ne oferi si o sursa cu cerinta initiala?
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

cristi5

#643
Quote from: florin74 on July 19, 2016, 10:57:54 AM
Partial sunt de acord cu tine, dar sunt 3 indicatoare rutiere +marcaj rutier care indica faptul ca nu ai ce cauta pe banda respectiva.

Pai aici e problema probabil, indicatoarele nu "bat" obisnuinta si asteptarile de la autostrada. Unele asteptari pot fi "din auzite"...
Nu "bat" deasemenea nici relaxarea data de intrarea recenta pe A6, de faptul ca au scapat de DNuri, cu mii de km de autostrada in fata.

Quote
Ce facem, desfiintam semnalizarea rutiera si o inlocuim cu parapeti? 

Eu nu vreau sa generalizez, nu ma refer la toate indicatoarele si punctele negre, spun doar ca sunt urgente masuri la contrasens in zone de autostrada, macar linie dubla continua si alte marcaje.

Quote
dar sa dam vina chiar si cand nu este cazul pe CNADNR si proiectanti pentru situatii in care vina este a conducatorului auto, mi se pare excesiv.

Vina juridica e totdeauna a conducatorului auto, indiferent cum e proiectat drumul sau care e starea lui (discutia abia acum incepe cu masinile autonome sau semi-autonome). Imi pasa prea putin cine e de vina pt cum s-a proiectat (cred ca suntem de acord ca s-a proiectat prost), vreau doar sa se evite astfel de confuzii ale soferilor si proaste proiectari pe viitor.

Chestia asta cu gasirea vinovatuluii pe la noi ma fascineaza. Se ocupa procurorii de asta, intrebarea e ce se poate face mai bine in continuare.

Faptul ca transportul agabaritic (care se intampla din an in pasti) e o prioritate cand trec sute de mii de vehicule cu gabarit normal si cand exista alternativa DN, mi se pare iar fascinant.

Quote
Sper sa invatam cu totii din astfel de accidente ceva. Eu m-as gandi la o campania publica care sa prezinta astfel de accidente si consecintele lor, cum s-ar fi putut preveni producerea lor. Cred ca ar fi mult mai folositoare decat niste parapeti.  Nu ma refer la panourile alea penibile, ci la campanii adevarate. Inclusiv la cursurile de soferie, in scoli sa se prezinte materiale.  Eventual la scolile de soferi sa existe macar un modul teoretic privind circulatia pe autostrada.

De acord, dar efectele campaniei se vor simti peste cativa ani (daca se vor simti) iar autostrazile prost proiectate sunt circulate azi... 

Dar (mai ales) pe DNuri, o campanie "stai pe banda ta in curba" ar fi foarte buna. Credeam ca majoritatea accidentelor cu ciocnire pe contrasens sunt din depasire, dar se pare ca nu e asa... Unii taie curba la stanga (4 morti la Braisor, langa Huedin, saptamana trecuta), altii merg prea tare in curba la dreapta si sunt aruncati pe contrasens.

adiarc

#644
Așadar multa lume are partea ei de dreptate...se impun 2 chestii majore

1 .Politia Rutiera sa-si schimbe radical mentalitatea -  din una comunista (" vrem cat mai multe procese verbale " ) in una practica de a face educație Rutiera si a sancționa tot ceea ce spune Florin 74, plus altele .....

2.Este nevoie ca de aer de - Corectarea punctelor negre de pe DN-urile intens circulate,centuri,autostrazi,etc.Atunci cand intr- un loc se produc numeroase accidente e evident ca trebuie luate măsuri.

PS - aștept odată schimbarea criteriului de atribuire din "cel mai mic preț " in " cea mai buna soluție tehnica " care presupune cea mai sigura varianta si o varianta care presupune costuri mai mici de întreținere pe un ciclu mediu de timp ( 25-30 de ani ),nu pe o durata scurta de timp,care se referă in prp.doar la implementarea la un cost minim.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura