News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Traficul rutier în direct

Started by Cristi232, April 27, 2012, 02:33:18 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

adiarc

dar cine sa impuna respectarea legii?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

gruiarew

Nu-i țin partea dar sunt câteva chestii ce nu le știm:

1. Unde e făcută poza;
2. Dacă într-adevăr omul avea alternative;
3. Posibil să fi avut derogare. Am înțeles că pe A2 se mai trece și cu turmele de oi;
4. Nu poți zice că-i chiar inconștient. După cum vedeți hederul e demontat.
5. Dacă rulează cu peste 50 singura chestie ce încalcă e că nu prea ai ce căuta cu utilaje agricole pe autostradă și pe banda de urgență. Dar a se vedea 3.

A mai fost un dobidoc cu tractorul într-o dimineață pe o ceață de o taiai cu cuțitul la Ilia parcă ce a nenorocit o familie întreagă. De ăla s-a mai auzit ceva?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Dan_s

Nu vreau sa intru intr-o polemica dar:
1. Nu conteaza unde este facuta poza ci ca este cu un utilaj agricol neinmatriculat, fara semnalizare, pe o autostrada.
2. Avea alternative, fiind un utilaj agricol special conceput sa circule pe camp, o lua pe camp.
3. Daca avea derogare trebuia insotit de un vehicul care ii semnaliza prezenta.
4. Daca se intampla un accident era un "inconstient" dar daca nu s-a intamplat nimic nu mai este?

Concluzia mea este ca legile trebuie respectate chiar daca unora dintre noi ni se pare ca avem voie sa le incalcam atunci cand nu ne convin.

alin2pas

S-a mai trecut cu turmele de oi pe podul de la Cernavodă, ,,în transhumanță". Oficialitățile au spus că nu au ce le face, că obiceiul transhumanței e vechi de mai mult de câteva sute de ani, că nu au aflat decât ulterior, bla, bla, bla. Au uitat să precizeze că trecerea Dunării s-a făcut timp de câteva sute de ani (cel puțin) pe alte căi decât podul de autostradă de la Cernavodă, că autostrada trebuie să aibă garduri de protecție prin care nu se poate trece cu oile (și a căror întreținere este în sarcina CNAIR), că în zonă patrulează mașini ale firmei de pază plătite de CNAIR. Au mai spus că nu știu pe unde au intrat sau ieșit de pe autostradă, dar dacă erau gardurile în stare bună nu aveau pe unde trece decât prin punctul de control de la Fetești. Oare cât au plătit taxa de pod? Să nu mai vorbim de riscul ridicat de accidente, că mașinile treceau podul odată cu oile, fără dirijarea circulației.

gruiarew

Dan_s, dumneata crezi că pe câmp poți merge cum te taie capul?  Mai ales cu ditai utilajul. Ai scos vreodată un mastodont d-ăla rămas înțepenit de undeva? Crezi că poți trece cum vrei, pe unde vrei și cum vrei?

Eram curios de locul pozei pentru a vedea dacă nu avea alternative. În plus, e o problemă gravă dacă are acces direct din câmp pe autostradă cu ditamai hardughia.

Și ca să fim corecți până la capăt, cel ce a postat poza cu asta se ocupă, însoțește transporturi agabaritice. De unde știm că nu a făcut-o și acum?

Și dacă tot a observat îl durea mâna să sune să vină băieții cu nino-nino să-l întrebe pe omul cu combina ce anume recoltează de pe autostradă? Așa facem poze, punem pe forum și nț-nț uite la ăsta, uite la ăilalți că nu-și fac treaba.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

                       ""... îl durea mâna să sune să vină băieții cu nino-nino...""  Un scut amănunt; la momentul respectiv, combina mai avea mai puțin de 200m până la o ieșire; eu tocmai depășisem un tir și reveneam pe prima bandă, însă surpriza a fost mare. Mă mir că mi-a ieșit poza, la viteza cu care am căutat aparatul.... Până suni, până ți se răspunde, până dai detalii și ceri cu cine să vorbești, până ți se dă legătura cu cine/unde trebuie, până-l lămurești pe cel care trebuie parcurgi cam 6-7 km...... Ori, nici "obiectul" nu avea, probabil, interesul să zăbovească pe acolo, în condițiile date....
            Așa am pățit la o ultimă furtună, de noapte pe DN1 între Huedin și Ciucea (aproape de Ciucea) când am raportat copac căzut pe banda spre Ciucea; mi-a luat cam 1 km ca să caut/memorez prima bornă kilometrică, noaptea la două, pe ploaie deluviană, ca să nu-i induc în eroare (și să mi-o fur pentru "deranj-degeaba").... Am fost direcționat la patru  persoane, iar când am lămurit ultima persoană eram în dreptul unei pensiunii-parcare (după Bologa spre Huedin) și la intrarea în Huedin ne-am salutat din semnale/girofaruri cu echipa de intervenție.... Copacul a fost găsit, și curățat de pe carosabil (n-a plecat nicăieri, copacul); și azi îl văd acolo, ciuntit la nivelul rigolei.....
            Și încă ceva: NIMENI, n-a cerut până acum un serviciu specializat de însoțire pentru mutarea unei combine de pe o tarla pe alta.... De dus, am dus, dar pe trailer, demontate, cu roțile date jos de erau la 4,20m lățime, pentru reducere de dimensiune (și de înălțime), că orice centimetru costă la tarifare.

Uite un exemplu din toana lui 2019, în care fiecare se descurcă "cum poate"........  ttps://www.bunaziuafagaras.ro/drdp-si-politia-brasov-soferul-combinei-care-a-blocat-dn1-a-gresit/#



Powered by API/PUM imgur uploader

gruiarew

N-am vrut să sune ca o acuză, dar am impresia că sărim prea repede la concluzii. Nu e cazul, că nu avem așa utilaje în zonă, dar de exemplu în zona mea, A1 nu poate fi trecut cu nimic "mare" în afară de nodul de la Margina. Unde iar n-ai voie cu tractoare și combine că-i european. DJ682D la trecerea peste A1 nu cred că încap 2 mașini mici una lângă alta, e un fel de pistă de bicicleta mai lată: https://goo.gl/maps/KPKgUgcNxpFGJ5PSA. Apoi tot undeva după nod, spre Făget mai e o trecere pe sub, de intră o mașina mică. Noroc că pe la noi nu mai pune nimeni nimic e doar pârloagă și boscheți.

De asemenea nu mă înțelegeți că-i caut scuze omului, clar nu avea ce să caute pe autostradă cu combina, dar trebuie să înțelegem că și ăla trebuie să se deplaseze și să ajungă în și din lan. Ori dacă cineva "i-a pus" autostrada în cale, care în condițiile de față pentru el e ca un gard, omul trebuie cumva să sară gardul. Dacă am fi 100% corecți am mânca pâine numai din Polonia.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

           D-ale traficului.... sau când alergi mai tare decât "vrea" remorca.....    Bizonul nu-i bizon, dacă nu-i și "ceva șumahăr" ; când uită de pedală, ai noroc dacă "el" nu se împrăștie pe tot drumul, obligându-te la un pic-nic  pe șosea (autostradă în cazul de față).....
               Ieri dimineața, de pe la Ilia, auzeam prin sfânta stație, de unul ce se cam împrăștiase pe drum, după ieșirea de Orăștie (la "începutul" știrii, se circula mai greu, după spusele celor ce trecuseră prin zonă, dar apropiindu-mă, veștile erau îmbucurătoare - se circula bine, respectivul fiind "pe urgență")....
              Concluzia : remorca ține hățurile, dacă ești  prea grăbit și nici nu ții seama de eventualele semne/manifestări/reacții venite din..... spate !!
              În a doua imagine, remorca este totuși pe roți cu mașina încă ancorată pe ea; "trăgătorul" însă a cam terminat-o cu voiajul și se uită cu jind la direcția din care a venit !!   :gj:         Câte plăcuțe suedeze nu mi-am luat când îi atenționam prin radio, pe unii dintr-ăștia, care nu simțeau nimic, iar eu priveam la dansul remorcii.......





Powered by API/PUM imgur uploader

ddfab

azi dimineata, putin inainte de ora 7, inainte de curba Oiejdea, DN1, directia spre Teius. Accident grav, lovire frontala. Trafic ingreunat, se circula, dirijat alternativ de catre Politie. Cozi pe ambele sensuri.
Din pacate, nu reusim sa finalizam autostrada si datorita unor bizoni, se intampla ceea ce se vede si "ingrasam" statisticile... >:(






JohannDB

        Pe mulți, ca cel din imaginile de mai jos, i-am văzut și peste hotare; până în apropierea Budapestei, rulau "cu decență" și grijă (totuși)... Apoi începeau a-și da în petec, iar după intrarea în RO ai impresia că i-a apucat "strechea" !!
        Văzându-i, prin apropierea de ei, cum rulează, viteza pe care caută s-o doboare, depășirile stil "ghiulea" în care se angajează cu o astfel de compunere a micului lor "trenuleț" rutier, m-au făcut să-i abordez prin radio (99,99% au stații) și mi-am luat plăcuțe "scandinave"...
       Nu de puține ori, "situația" se răzbună............; caz fericit că nu a fost cu nimeni "la paralelă" !!

              https://newsar.ro/accident-pe-autostrada-intre-pecica-si-arad-galerie-foto/

         DIN ARTICOL (evenimentul este de ier dimineața 07.11.2021 pe A1 Arad - Pecica)

Un accident de circulație a avut loc n această dimineață pe Autostrada A1 între Pecica și Arad.
Potrivit primelor informații, o mașină care tracta o remorcă pe care se afla o altă mașină s-a răsturnat pe șosea.
Traficul rutier a fost blocat până la degajarea părții carosabile.
Cel mai probabil, accidentul s-a datorat neadaptării vitezei ansamblului auto la condițiile de drum.

UPDATE/ ,,În această dimineață, în jurul orei 8.35, a avut loc un accident rutier pe Autostrada A1, soldat exclusiv cu pagube materiale. În urma verificărilor a reieșit că un bărbat de 64 de ani, din județul Dolj, care se deplasa cu un autoturism în cuplu cu o semiremorcă pe autostrada A1, din direcția Pecica spre Arad, a pierdut controlul volanului și s-a răsturnat pe partea carosabilă. În urma impactului au rezultat exclusiv pagube materiale, conducătorul autoturismului a fost testat cu aparatul etilotest rezultatul fiind negativ. Polițiștii continuă cercetările pentru stabilirea tuturor cauzelor în care a avut loc evenimentul și luarea măsurilor legale", precizează purătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean Arad.

                                  Foto: Robert Meșter/ IPJ Arad
                       











Powered by API/PUM imgur uploader

gruiarew

Vând Passat puțin "păsat"...

Totuși nu înțeleg cum de reușesc să le răstroarne pe drum drept. Încărcate prea pe spate și fac balans sau?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

          @gruiarew.... Se răstoarnă, necrezut de repede și ușor; ai nevoie de un pic de viteză, adusă în pragul limitei !!
             În cazul concret, din imagini, este vorba de-o remorcă cu punte dublă (tandem) care te înșeală cu deosebit succes ! Având puntea dublă, la mijloc, la încărcate greutatea este cam jumi/juma deoarece mai respectă și "dezechilibrul" (pe plin sau pe gol) în care trebuie să apese cu max 75 kg pe rotula /bila de la cupla de pe mașină.... Astea fiind date, ea este bine echilibrată și prin prezența celor două punți/4 roți pe șosea, are și îți dă un echilibru bun ce se resimte "pozitiv" în mașina trăgătoare. Dar, te te pune "aghiuță" să dai talpă ajungi la momentul la care anumite forțe ajung la valori ce rup echilibrul și așezarea pe șosea; și totul începe cu ușoare pendulări verticale și apoi transmise orizontal stânga/dreapta.... Ajungi, fără să realizezi la timp, la niște mișcări surprinzătoare ale remorci cu cât viteza este mai mare și care ajung să te dea peste cap... Practic se generează un "tangaj" spre laterale (o sinusoidă în plan orizontal) care îți duce fundul mașinii unde nu vrei; dacă nu ai pățit ceva asemănător, esti pe nicăieri și odată manifestarea asta pornită, greu mai ieși din ea.... Vorbesc din proprie experiență, cu mașina personală și-o astfel de remorcă (remorca nou-nouță, în 2000), cu punte dublă, când la prima tură cu balast pe un drum asfaltat , dintre balastieră și drumul național, dar complet pustiu, am încercat și eu cu cât pot fugi cu cca 1500 kg de încărcătură; am fost totuși pe poziție și după oprire (te simți ca pe vapor cu valuri de 4-5m) am "măsurat la pas" efectele manevrelor mele disperate de redresare, întinse pe asfalt, sub urma unor șerpuiri de toată frumusețea, pe vreo 400 m lungime...
      La remorcile pe două roți/o singură punte fenomenul este mai rapid, dar se simte mai din timp și viteză ceva mai mică.....

stangabriel

Am reusit de 2 ori sa intru in balans cu remorca. Cred ca nu m-am rasturnat deoarece nu am franat, ci am incercat sa  cobor viteza prin frana de motor pana la linistire. Franarea, in principal a rotilor din fata, mai mult incurca, iar frana remorcii ar trebui sa fie cea care opreste tandemul masina-remorca, deci indreptarea ei.

Sentimentul e si mai aiurea cand volanul chiar nu te mai asculta si e contraintuitiv, gen mers inapoi cu remorca.

gruiarew

Și totuși cum scapi dacă începe să "danseze"? Doar reducere progresivă? Fără frână? Întreb că-s proaspăt posesor de BE, dar tot ce-am făcut a fost să car o remorcă goală după un Amarok (care efectiv n-o simțea). Singura experiență cu remorcă am cărat niște tablă de acoperiș după o Astra. Nu cred că am avut mai mult de 3 - 400kg dar se simțea ca naiba după mașină...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

JohannDB

        De la pățania mea cu propria-mi remorcă (tandem/două punți), nu m-am mai avântat "la limita ruperii"....  Din ce-mi aduc aminte, tangajul, a debutat destul de brusc (deși mă așteptam și simțisem primele "tendințe)..... Pe la cca 100 km/h m-am trezit cu fundul "smuls" de pe drum și aruncat stânga/dreapta la o amplitudine mare.... Am fost surprins la modul cel mai neplăcut (deși am căutat-o cu bună știință, ca să văd limita și unde ajung.... :weird::shootme:   Masa inerțială a remorcii trebuia s-o reduc rapid și la o manifestare "rectilinie" nu sinusoidală.
        Pe frâna inerțială a remorcii, nu m-am putut baza, pentru că.... nu am frânat (și nu știu dacă n-ar  fi fost mai rău); am strâns volanul ferm și ca la derapaj am căutat să țin fața cât mai drept în funcție de laterala în care îmi era aruncat spatele mașinii, ca să nu las remorca să facă "brici" cu mașina (să iau forma literei "V").  Valsul remorcii s-a atenuat "destul" de rapid pe măsură ce amplitudinea sinusoidelor laterale s-a micșorat prin scăderea vitezei și la momentul la care pendularea n-a mai fost foarte mare am accelerat ușor, rupând total tangajul și apoi cu remorca trasă drept, am frânat (mai aveam vreo 30/40 km/h)... Toată "tărășenia", cum am spus, a lăsat o urmă dublă, neagră, de la pneurile remorcii pe vreo 400 m și faptul că găsisem drumul complet gol și-n aliniament (sunt  cam 2,5 km de linie dreaptă) mi-a dat curajul acestei testări, care era să se.... termine prost..... De atunci, am zis "pass" la a fi zmeu cu remorca-n cux, pardon, dos, indiferent de încărcătură și cu  coviltir sau fără...
        La remorca cu o singură punte la fel de mare atenție, mai ales că  la pendularea față/spate pe axa longitudinală face mai repede, mai mare și mai puternică "pârghia" cu care să salte/ridice spatele mașinii....Este bine că dacă chiar ai încărcat-o la limită (dar nu atât cât să "ți se rupă căruța-n drum", adică fuzetă ruptă, anvelopă explodată, arc rupt, etc.) să stai în banca ta la capitolul rulaj, viteză, vizibilitate........
       Drum bun și cumpătare !!