DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

Radu Aramă

^^^^ Mulțumesc! Încerc să-mi fac doar ceea ce consider că este (pe lângă o mare placere) datoria mea.

Radu Aramă


RaduC

Ar fi bine scrise și numele personajelor din prima poza. Sa rămână pentru posteritate...

danutzu_1069

Pai nu le stie. In postarea de pe FB solicita nume sau tag...

RaduG

Suspended bridge on the Danube , Braila , Romania,  12 Septembrie 2021




Ionut

Nu mai stiu daca v-am zis, acum câteva săptămâni cand am fost in vizita, am mers și la Ficantieri sa vedem tablierul. 86 de bucăți vor fi. Vor începe din mijloc (de ce?) și vor continua spre piloni. Vor să lucreze cu 6 echipe și sa-l instaleze în două luni.

Vor să pună 2 (doua) bucăți pe zi. Mi se pare imposibil dar ce stiu eu. :) Poate nu imposibil dar viteza de 2 bucăți de tablier pe zi este foarte foarte foarte mare.

oneway

Din mijloc pentru a tensiona uniform cablurile de sustinere si pentru a distribui echilibrat greutatea ?
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

danutzu_1069

Normal ar fi fost ca, daca incep sa ridice de la mijloc, sa ridice si dinspre blocurile de ancoraj spre piloni....
Poate doua pe zi inseamna cate una fata jumatatea podului...

Le ridica si le unesc provizoriu cu surubuiri si dupa ce sunt toate ridicate si are curbura corespunzatoare incep cu sudura...

mirceaeliade

probabil ca TREBUIE sa puna 2 de odata pornind din mijloc pt a balansa cablurile si a pune tensiune egala pe fiecare stalp.  altfel risca tensionarea cablurilor, si CHIAR daca nu se rup, vor fi legate nesimetric - adinca in pe timp indelungat podul va sta stramb si poate chiar e risc ridicat de rupere

vancouver

^ Nu cred ca exista riscurile mentionate (sa se balanseze aiurea sau sa se rupa sau sa se tensioneze stramb sau mai stiu eu ce). De altfel fix in aceeasi secunda nu au cum sa agate 2 segmente de tablier dreapta stanga, si ce mi-e o diferenta de 1 ora sau de 1 zi. Dar probabil asa au fost facute calculele pentru perioada de montaj, adica asimentria sa fie limitata la maxim un tablier pus in plus pe o parte. Mai departe nu au calculat / verificat ca nu sta nimeni sa faca calcule doar asa de dragul de a le face.

Daca din orice motiv intr-o zi nu o sa reuseasca decat un segment de tablier, nu va fi nici o problema, ziua urmatoare o sa continua simetric in partea cealalta si tot asa.

In sine structura finala trebuie sa fie capabila sa duca si sarcini complet asimetrice, de ex. vant puternic intr-o directie si concomitent zeci de camioane oprite pe o parte a podului, din cauza unui accident = ambuteiaj.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

RaduG

Quote from: Ionut on September 12, 2021, 11:47:35 AM
Vor începe din mijloc (de ce?) și vor continua spre piloni.

Deschiderea centrală e mult mai mare decât cele laterale, și probabil ca să se închidă cu montajul pe piloni, ca la Canakkale, să nu apară tensiuni pe ei:



bekxy

In rezumat, ordinea e asta:
- montarea  elementelor  tablierului  în  axul  central  şi  a  celor  două  elemente  lângă piloni,  cu  ridicarea  de  la  ponton;
- montarea  segmentelor  tablierului  îmbinate  prin  conectori  provizorii  pe  patru fronturi  de  lucru;
- instalarea  ultimelor  două  segmente  de  tablier

Sursa e asta: http://www.anpm.ro/documents/12220/34391606/Memoriu%2Bde%2Bprezentare%2Bpod%2Bsuspendat%2Bpeste%2BDunare%2Bin%2Bzona%2BBraila.pdf

Dar nu prea merge... eu îl am descărcat.

Radu Aramă


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaeliade

@vancouver  ai dreptate.  eu sunt mai obisnuit cu stiinta nu cu ingineria, si de asta, pe hartie, mie mi se pare "normal" se se sincronizeze perfect cele doua parti.  probabil ca are luat in calcul sa aiba un joc pana "strang" podul (la fel cum strangi mai multe piulite pe o bucata e bine sa strangi toate cate putin, nu una strans tare si dupa aia celelalte sa creeze tensiune pe prima care e deja fixa). pana la urma pe termen lung rezistenta data e de cat de simetric e "strans" la final ca sa dea tensiunea de rezistenta a structurii.

oricum, "jocul" respectiv e mai important (necesita mai multa atentie) la inceput unde adaugi sectionile 2 si 3 - si daca neglijezi masa cablurilor desi sigur ca sunt mai grele de cateva segmente la un loc - atunci ai avea gen 1.5 segmente greutate pusa pe un pilon si 0.5 segmente greutate pe celalalt.   la a 10-a bucata ai avea 5.5 cu 4.5, adica nu mai e atat de masiva asimetria, dar presupun ca orice inginer de calitate incearca sa minimizeze asimetriile pe timpul constructiei tocmai ca sa evite complicatiile pe termen lung