DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 7 Guests are viewing this topic.

vancouver

Problema e la nivel de teava sparta la subsolul blocului. Inchizi vana, ca sa nu faci inundatie, aduci instalatorul, repara teava si asta e. Daca se sparge in alt punct peste 1 an procedezi la fel. Dar nu se pune problema sa fie darâmat blocul sau sa fie evacuati locatarii. Cam asta e nivelul problemei cu infiltratiile.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

subway

Inca un clip de pe YouTube:

Sper sa nu fie iar copiutza din filmarile altora!

mikidutzaa

Stie cineva ce reprezinta chestiile acestea care sunt prinse de cabluri? Mi se pare ca ma exista ceva similar pe cablurile de inalta tensiune.



Powered by API/PUM imgur uploader

isotech_ro


Hercule

Nu cred, dupa cum arata mi se par niste dispozitive de atenuare a vibratiilor in cabluri.
Deșteaptă-te române!

isotech_ro


Hercule

Vai, ma scuzi ca am intrat pe topicul vostru, a celor 3 specialisti in poduri. Promit ca nu mai intru, mi se face greata cand vad/citesc cu cata superioritate tratati restul lumii.



https://www.researchgate.net/figure/Three-dimensional-model-of-a-Stockbrige-vibration-damper_fig2_270471311
Deșteaptă-te române!

RaduG

Se numește Stockbridge dampener, este un atenuator de vibrații.

LE: Uh, s-a răspuns deja mai sus :)

isotech_ro

Pai fi competent pina la capăt și lumineaza-ne cum funcționează, explica ce fire pleacă de la ele, unde și cum și centralizează informația, cum sunt corectate valorile nedorite cât și modul de interacțiune cu tensionarea cablurilor
Nu ne lasă că pe alte secțiuni unde te bagi in seama și dispari.
Eu unul nu urmăresc să am un număr mare de postări, ci ceea ce postez sa fie un răspuns pentru colegii de forum

isotech_ro


Hercule

Quote from: isotech_ro on June 21, 2021, 09:17:05 PM
Senzori tensiometrice și accelerometre
Inainte sa dai sfaturi, arata-mi unde ai explicat tu in mesajul de mai sus ce fire sunt, unde duc, ce informatii centralizeaza, cum sunt corectate valorile nedorite, etc. Ca tot zici ca postezi raspunsuri mai complete decat ale mele. Pana una alta, pana nu demonstrezi contrariul ai cam dat-o in bara.

PS. Cred ca firele din spate sunt sufa carligului de la macara. Au un capat fix in carlig si celalalt e prins de tamburul macaralei. Se foloseste la ridicat greutati pe santier.
Deșteaptă-te române!


subway

Nu are nevoie de fire, e un sistem pasiv care actioneaza inertial.
Denota experienta si minutiozitatea japoneza in genul asta de lucrari.
Mai acum cateva saptamani ne ingrijoram ca tziuie cablurile in bataia vantului!
:lol:
P.S.
E destul de posibil sa aiba si tensiometre si accelerometre montate pentru acordarea in frecventa a acestor <diapazoane>.
Foarte interesanta si modelarea cu element finit a chinezului...

Ionut

Cred ca daca mai stam pe forum încă 10 ani, ne putem face apoi firma de poduri. Banii ne mai lipsesc! :)

RaduG

Subway a punctat corect e un sistem pasiv.

Nu este însă ales la întâmplare, în funcție de diametrul cablului al cărei vibrații vrei s-o atenuezi, ele vin în mai multe lungimi, mase și distanțe față de cablu. Comportarea unui cablu la vibrații induse de curenții de aer este dacă vreți similară unei corzi de chitară. Cu cât e mai gros cu atât vibrațiile scad în frecvență. Evident contează și cât de tensionat este și cât de lung - tot exact ca la o chitară. Și tot ca la o chitară, ce forță aplici asupra lui ca să vibreze - în acest caz contează viteza vântului. Din ce am înțeles, există un sweet spot de viteză a vântului, la care fiecare cablu își atinge frecvența naturală de vibrație.





Sistemul a apărut la liniile de înaltă tensiune, pentru că aluminiul îmbătrânește foarte repede supus la torsiunile repetate cauzate de vibrații, în special la punctele de fixare - de aceea atenuatoarele de vibrații se pun cât mai aproape de prinderi, ca să nu se rupă cablul din prindere.

Forma lobată a greutăților este moștenită tot din domeniul energetic (aici la podul Brăila puteau foarte bine să fie niște mase paralelipipedice din beton) pentru că acolo se dorește eliminare descărcărilor Corona, care sunt contabilizate ca pierderi de energie pe liniile de înaltă tensiune, iar pentru a elimina aceste descărcări ai nevoie de suprafețe cât mai netede, fără muchii sau vârfuri pe care se acumulează sarcina electrică.

Un clip educațional foarte bun despre vibrațiile aeoliene:


Sper să fie utile cele expuse, le-am compilat în urma unei mici cercetări pe net, fără să fiu de meserie inginer mecanic sau energetician.