DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

mspescaru

pun si eu o intrebare de profan in ale constructiilor:
care este masa totala a unui bloc de ancoraj?

RaduG

,,Tablierul metalic al podului este compus din 86 de module, care sunt realizate în Şantierul Naval din Brăila, fiecare modul cântărind 250 de tone. Pentru realizarea Podului peste Dunăre vor fi folosite în total 25.000 de tone de oţel beton şi peste 200.000 metri cubi de beton."

Cifrele astea sunt orientative, pentru ordinul de mărime. Probabil blocurile de ancoraj au niște zeci de mii de tone. Dacă citești formul, mai în spate sunt planșe tehnice cu dimensiuni, poți aproxima de acolo.

florin74

Factura de un pic peste 100 mil lei emisa de Astaldi....

subway

Daca e vorba doar de otel-beton (armaturi) cifra pare un pic exagerata comparativ cu volumul de betoane, partea inferioara a blocurilor de ancoraj cuprinde o cantitate deloc neglijabila de beton simplu.
Daca am avea o minima defalcare pe categorii de elemente de structura de rezistenta ne-am putea da cu parerea intr-un mod mai avizat
Pentru greutatea blocurilor de ancoraj incearca sa estimezi un volum, inmultesti cu 2 si ceva tone pe metru cub si ai o estimare cat de cat corecta. Cam in acelasi fel se poate estima si cantitatea de armaturi raportat la volumul de betoane.

subway

Considerati necesara explicitarea modului de estimare al cantitatii de armaturi?...ca n-as vrea sa plictisesc pe nimeni cu lucruri nenecesare.  :)

miahi

^ Explicatiile tehnice / tehnologice nu cred ca plictisesc niciodata. Poate nu prezinta interes pentru toti utilizatorii forumului, dar cred ca plictisitoare in niciun caz nu pot fi categorisite.


subway


GAC

Splendid +1;
Sper ca pana de Paste vom avea si cat-walk, ca in mai sa inceapa in forta.

danutzu_1069

^ Nu vreau sa iti stric optimismul, dar nu ai sa vezi catwalk-ul intins, pana in paste... N-are cum. Operatia in sine dureaza destul de mult timp...

Ca idee, nu ca o regula, piesele vopsite in portocaliu sunt piese / elemente ajutatoare constructiei (schele, elemente de ancorare, etc) iar piesele vopsite in albastu sunt elemente care se monteaza si fac parte din structura finala.
Cele mai importante sunt seile pe care se va aseza fiecare cablu. Din ce am vazut, montajul este cu surub si piulita, asta insemnand ca in capul turnului ar trebui sa fie o placa inglobata in beton, placa care sa aiba suruburile fixate. Asta nu am vazut inca, sus pe turnuri...
Se vad 4 placi,  care inca nu sunt "imbracate" in beton, dar alea sunt pentru structura schelelor....


danutzu_1069

@subway, multumiri...

Iata ca a aparut si elementul lipsa la care faceam referire in postarea anterioara... Pe placa asta va fi montata "șaua" pentru cabluri...
Pentru cine n-a bagat de seama, placa are pe partea inferioara ancore care se sudează de armatura si apoi se toarna beton prin laterale, ca sa patrunda sub placa...

GAC

Ok, multumesc de explicatii, noua filmare clarifica.
Intrebarea urmatoare este cum vor fi executate cablurile. Vad ca exista 2 metode:
1. Air spinning (se foloseste un fel de scripete mobil si se trag cateva fire odata - scripetele face mii de curse);
2. Se trage cate un manunchi de fire odata - fiecare manunchi corespunde unui ancore din blocul de ancorare;
Metoda 2 pare mai rapida; va ca s-a folosit la un pod mare in China - Runyang;

RaduG

Din ce văd în filmul execuției podului peste golful Izmit, făcut tot de IHI, au făcut întâi fascicule de cabluri, pe care le-au tractat peste pod.

danutzu_1069

Daca tin bine mintea fost o filmate cu materialele pe care le au "in curte" printre care si rolele cu cabluri. Si parca am vazut toroane (manunchiuri) deja făcute... Si care, da, au cate "o gaura" in blocul de ancorare.