DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Da, filmuletul de la CNAIR combinat cu ce am postat eu mai sus ofera o imagine foarte clara in ceeace priveste urmatorii pasi....

Sper sa avem si noi o filmare de pe catwalk...  :)

paulmare

^ foarte ok filmul
deci nu o sa ridice segmentele tablierului de la calea de drum cu macara plutitoare, ci o sa le ridice cu ceva troliu asezat pe cabluri, si le aliniaza cu jackurile alea de 1000tf pana fixeaza segmentul curent cu sudura de cel de dinainte ??

subway

Mi-ar parea mai logic sa le asambleze mai intai cu buloane si abia apoi cu sudura...

danutzu_1069

Cel mai probabil, segmentul din mijloc il ridica cu macara plutitoare apoi cu "pod rulant" pe cablurile principale. Si, da, inainte de sudura se aliniaza si se prind cu suruburi.
Mai este mult pana atunci...

paulmare

^ Normal ca sunt eclise si gauri pentru buloane, cat sa se aseze bine si sa le iasa la sudori rosturile - altfel dintr-o nacela suspendata pe cabluri deasupra dunarii, cum sa sudeze cum trebuie, dar cred ca trebuie sa o prinda  cu sudura inainte de a trece la urmatorul segment de tablier

Foarte bine ca s-au dus sa ii intrebe pe oamenii de pe santier, ce fac si cum fac

Toti oamenii de acolo, fierarii din cofraj, macaragii, acuma o sa vina catwalkul si cablurile si sudorii care o sa se uite cum trece traficul fluvial pe sub ei, ar trebui sa aiba un fel de hollywood walk of fame, sa isi poate pune mana in beton sau sa zgarie cu sarma de innadit armaturi, "gogu a lucrat aici" :)

superlucrare, super filmari, super oameni care lucreaza la ea



RaduG

Foarte faină filmarea cu inginerii, super simpatici cum pronunță pasarelă în engleză. Mărturisesc că sunt pe aceeași lungime de undă cu ei (frăția inginerilor), din cauza facultății în engleză (poli/departament engleză/chimie), și a diverselor medii în care activez profesional, am un bogat vocabular tehnic la care creierul meu preferă termenul englezesc în locul celui în română.
Am aflat lucruri noi pentru care personal vă mulțumesc.
Keep up the good work.

Side note: haideți să le dăm echipei de la conducerea ministerului puțin răgaz să intre în problemă, eu personal sunt convins de bunele lor intenții și de faptul că nu se vor resemna și vor face demersuri astfel încât să se circule cât mai repede posibil pe acest pod. Știu că așteptările noastre sunt mari, și că răbdarea multora a ajuns la final, dar nici Roma nu s-a construit într-o zi.
Una problemele pe care le-am identificat eu și care reprezintă una din așteptările publicului de la autorități este lipsa de până acum de transparență în ceea ce privește graficele de execuție. În România din păcate s-a încetățenit printre constructori ideea că graficele de execuție sunt secrete de serviciu, unele companii chiar le declară secrete comerciale și nici măcar nu le mai poți afla pe legea 544, deși ele în majoritatea cazurilor sunt anexe la contract.
Propun pe această cale schimbarea legislației în sensul transparentizării achizițiilor publice și contractelor comerciale și limitării categoriilor de date care se pot secretiza la cele care țin de siguranța națională și alte domenii secrete - militar, nuclear, etc. Astfel se vor putea afla și publica graficele de execuție asumate prin contract, iar noi cei interesați vom putea monitoriza gradul de execuție al proiectelor. Iar politicienii aflați vremelnic în funcții, puși în fața concretului, nu vor mai putea să se eschiveze în spatele frazelor politicoase.

danutzu_1069

#1866
Apropo de explicatii, m-a surprins faptul ca, intre pile, la cablul principal nu este acelasi numar de toroane ca la cablul dintre pile si blocurile de ancoraj... Adica de la blocul de ancoraj pana la turn are un numar mai mic de torona fata de bucata dintre turnuri. Eu ma asteptam ca, cablul sa fie "uniform" de  la un capat la celalalt, mai ales ca logica imi spune ca fortele se transmit catre blocurile de ancoraj.

subway

Transparenta, publicitatea si informarea publicului sunt chestiuni obligatorii la toate lucrarile finantate pe fonduri europene.
Podul nostru sta mult mai bine din punctul asta de vedere comparativ cu toate celelalte lucrari din portofaliul MT, dar e si cea mai spectaculoasa lucrare aflata in executie!
P.S.
Tensiunea in cabluri depinde si de unghiul pe care-l au in varful pilonilor.
Ce m-a surprins pe mine e ca sarmele nu sunt chiar asa de subtiri cum as fi banuit. Sarme trefilate de 5mm dia s-au folosit din greu la noi pentru grinzile de beton armat postcomprimat!

vladioan_bv



inca un clip cu catwalk. il atasez deoarece consider ca surprinde si alte elemente din varful turnurilor

RaduG

Quote from: Ionut on January 22, 2021, 08:49:11 PM
Stie cineva care va fi înălțimea tablierului fata de luciul fluviului în axul senalului?

Cotele podului sunt date față de nivelul mării. În desen (din etapa SF) apare acronimul m.a.s.l. (meters above sea level). Zona tablierului de deasupra șenalului navigabil este la 38 + 8,53m (care probabil e cota de inundație în zonă și deci nivelul maxim pe care îl poate atinge Dunărea înainte de a trece peste diguri) peste nivelul mării:




Cât despre diferența dintre numărul de toroane dintre secțiuni, aceasta exista și în studiul de fezabilitate - mă rog, cu cifre ușor diferite de nr de toroane care compun un cablu și nr fire care compun un toron, dar cu un diametru total al cablului relativ similar cu cel de 0,6m comunicat de IHI în interviu. Ba chiar în SF nr de toroane pe secțiunile laterale Brăila vs Jijila era diferit, lucru văd uniformizat în PT, probabil și din rațiuni de simplificare a execuției.




RaduG

Studiind eu planurile de semnalizare rutieră din curiozitate, ca să aflu care va fi viteza legală pe pod - 80 km/h, dau peste semnalizarea giratoriului ,,Jijila" (să-l denumim așa), în care, dacă vii dinspre Tulcea sau Constanța și vrei să o iei spre Galați, nu ești rutat cum ar fi logic pe pod, ci ești trimis spre I.C. Brătianu care este localitatea de traversat cu bacul spre Galați. Prevăd scenariul în care mii de turiști din Republica Moldova și Ucraina care se întorc acasă vor ajunge la bac, își vor da seama că au greșit și vor întoarce să o ia pe pod. Sau, mai rău, vor face o întoarcere după câteva sute de metri în plin trafic. Stres, poluare inutilă, timp pierdut.
Așa că propun schimbarea semnalizării direcției spre Galați împreună cu cea de Brăila pe DN22, adăugarea semnului rutier pentru pod pe această direcție, sau adăugarea cuvântului/semnului rutier Ferry spre DN22E, sau schimbarea localității Galați cu I.C. Brătianu.
Propunerea (în roșu):



Planșa de modificat




Disclaimer: planșele sunt din studiul de fezabilitate, poate în PT cineva a modificat și nu mai e nevoie.
Miile de turiști străini, care nu fac diferența între DN22 și DN22E vă mulțumesc de pe acum în gând.

Gândindu-mă mai bine, cred că nu ar strica o regândire a întregii semnalizări rutiere de la intrarea în țară din MD (Giurgiulești), precum și cea adiacentă din Galați/centura Brăila-Galați, care să explice prin indicatoare de informare că poți ajunge la Tulcea/Constanța, cu semnul de bridge și nr. de km. Eu aș include podul Brăila cu semnul de pod pe toată semnalizarea adiacentă care l-ar putea folosi ca alternativă, pe o rază de 50 de km.

Edit:
Întrebare: există pe undeva pe forum PT-ul?
Întrebare 2: Dacă cer PT-ul la minister/CNAIR pe legea 544 mi-l dau, sau e secret? Aveți experiență în acest sens?

pasadia

Oare trecerea cu ferry de la Galați va mai rămâne în viață? Mă aștept să nu mai aibă clienți odată deschid podul, nu atâția cat ar fi necesari pentru a funcționa.

voicul

In Grecia a ramas si ferry (6.5 euro) la podul Rion-Antirion (13 euro).
Eu am trecut cu ferry ca experienta, dar timpul pierdut a fost maricel si nu am asteptat prea mult.

E posibil sa ramana un timp sa vada exact care e numarul de masini care mai trec cu ferry.
Traficul o sa creasca in zona din cauza conexiunii Moldova - litoral si deci e posibil sa mai fie rentabil si ferry.

subway

Cota aia cu +/-0m la etiaj nu-mi inspira nicio incredere, ar insemna ca Dunarea se transforma in lac statator, daca ar fi fost +1m ar fi fost mai credibil.

isotech_ro

update 25.01.2021 ora 10.15

grinda de capăt a "urcat" la cca. 90m fata de sol
https://photos.app.goo.gl/3qPbcdCLV2YZQCDU8

este extra mobilizare de personal Astaldi & IHI la blocul de ancoraj mal Braila