DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.


klax187

Intreb si eu in necunoastere, ca un amator de infrastructura...
Cand pilonii vor ajunge la o inaltime considerabila, cum se va pompa beton in instalatia care gliseaza? Nu cred ca sunt niste pompe "obisnuite"  :)

Skynick


danutzu_1069

Exista pompe de beton care pot pompa la înălțime mare......
Bena de beton... este cam din alte vremuri....

miahi

^ @Danutzu, asa credeam si eu si am vazut recent (ultimii 3-5 ani ) in Elvetia pe mai multe santiere rezidentiale numai lucrari cu bena de beton ridicata de macara.

BogdanTea

La inaltimi mari se face inca cu bena, de aceea sunt montate 2 macarale care sa deserveasca turnarea continuua. Sunt inginer structurist si am lucrat cativa ani la Stizo unde am asistat la cele mai inalte glisari din Romania pentru furnale de la Turceni-Rovinari (http://stizosls.ro/portofoliu-lucrari/#1453200148605-54044838-6f2d).

klax187

E posibil sa se foloseasca bena in zonele rezidentiale. La romani nu prea conteaza, dar prin tarile mai civilizate nu prea auzi zgomot pe santierele urbane.

danutzu_1069

@miahi, pai daca i zis Elevetia.... astia is nebuni cu nivelul zgomotului in orase/zone rezidentie... La astia, si roaba da scârțâie o interzic....

vancouver

Benele sunt de 0,5 sau 0,75 sau 1 sau 1,5 m3. 1,5m3 de beton sunt 4,5 - 5 tone, trebuie sa duca macaraua. La baza cam duc toate, la varf numai alea mai mari. Vorbesc de macarale turn, nu automacarale. De asemenea benele de 1,5 de regula nu au furtun, ci o clapa, deci nu se pot folosi la pereti, doar la plansee.

Ritmul cu bena de 1,5m3 e cam de 5 minute o bena. Deci 10-15 bene pe ora, adica 15-22 m3 / ora. Adica in 10 ore 150-220 m3, dar restul santierului E BLOCAT, sau cel putin acea macara la revedere, nu mai poti face nimic cu ea. Daca ai o placa de 30cm grosime si 20x50m suprafata = 300m3, deseori mai are si grinzi, poate 400m3. Deci fizic nu ai cum sa torni o placa ca lumea la un santier de birouri cu bena ! De radiere de 1 metru grosime si turnai de 1500 m3 pe zi nu are rost sa mai vorbim, acolo si pompele ajung la limita lor.

Pentru blocuri f. inalte si zgarie nori exista instalatii de pompat pe verticala, iar la capat, sus, e un distributor, adica o mini-pompa (nu o vezi din strada ca spectator). Insa instalatia asta trebuie spalata dupa fiecare folosire, deci nu se toarna cantitati mici gen 2 pereti cu ea, ci tot cu bena.

Concluzie: la un santier normal din oras se folosesc SI BENA SI POMPA. Pompa pentru radiere si plansee mai mari de 40-50m3, iar bena pentru plansee mici, podeste, pereti, stalpi, etc. N-are nici o legatura cu zgomotul. Zgomotul cel mai mare si strident pe un santier e produs de ciocanele dulgherilor, care cofreaza / decofreaza. Si de eventuale picamere, daca ceva n-a mers bine sau trebuie daramat ceva preexistent.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Nu sunt eu constructor, dar calculele tale sunt (asa cum ai spus) pentru cladiri de birouri / zgarie nori, unde volumele necesare sunt foarte mari.

Aici vorbim de 1,5 metri/zi (192 metri in 130 de zile).
Daca am avea o plansa cu sectiunea pilonului, ne-am da seama cat inseamna ca si cubaj 1,5 metri pe inaltime - dar nu cred sa fie mai mult de 150 m3/24h, adica 100 de bene in 24 de ore. Tu ai spus 100-220 m3 in 10 ore.
Fiind o astfel de operatiune complexa si pretentioasa, cred ca se va lucra 24/24, 7/7.
Deci raman 14 ore pe zi in care macaraua va fi disponibila pentru celalalte operatiuni necesare.

Nu cred ca exista pompe capabile sa ridice betonul la 192 de metri - probabil si 50 de metri este foarte mult.
Sa comparam cu proaspat inauguratul pod Ciurel. Acolo pilonii au 68,5 metri (practic o treime din cei de la Braila) si totusi par enormi...
(Iar "distribuitor" sus, la "destinatie", nu prea cred ca vei avea unde sa montezi)...

Dar vom vedea (sper) cum procedeaza.
Cred ca orice filmare va fi "Aur de 24 de karate"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

udar

De prin infinitul internet :

 În anul 1977, Putzmeister a stabilit un nou record în timpul construcției turnului de telecomunicații din Frankfurt, atingând înălțimea de pompare de 310m. Pompele staționare sunt opțiunea perfectă pentru turnarea betonului, acolo unde accesul brațelor autopompelor de beton nu se poate realiza datorită condițiilor impuse de șantiere. Acesta este rezultatul cercetărilor permanente ale companiei Putzmeister, care oferă soluții diverse chiar și în cazul pompelor de mici dimensiuni.          

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)


vancouver

@TibiV, citeste mai cu atentie ce am scris. Intre altele ca bena se foloseste de regula la pereti. Ce avem noi aici la pod? Pereti. Aha, OK.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

isotech_ro

Am trecut pe lângă șantier, acum daca 2 ore, iar turnul de pe malul brăilean era deja ridicat cu cca. 4 metri fata de vineri