DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Hercule

Aseara pe Digi World a fost un documentar despre constructia podului suspendat Hardanger, Norvegia. Foarte bine facut documentarul si deosebit de interesante fazele constructive ale podului. Prin similaritate cu al nostru, eu zic ca ne vor astepta niste etape spectaculoase de urmarit.
Poate ar trebui sa negociem cu AlinC sa se relocheze la Braila pana se termina podul, apoi se poate intoarce la Alba pentru finalizarea loturilor ST1 si ST2.  :lol:
Deșteaptă-te române!

miahi

Intrebare un pic puerila. La o macara de >200 m comanda este tot sus sau se face de la sol ? 200 de m sunt ceva de urcat / coborat zilnic...

danutzu_1069

Macaralele turn sunt cu cabina de comanda sus. Mai mult ca sigur va exista un lift "atasat" pe pilon pentru muncitori (ca si aia trebuie sa urce si sa coboare zilnic) si pentru macaragiu care va traversa de pe pilon pe turnul macaralei, pe elementele de ancorare ale turnului maracaralei la pilon.

subway

Quote from: ciprebbe on August 18, 2020, 05:19:18 PM
192m in 130 zile.
Nu imposibil dar greu sa ai o medie de 1.5m pe verticala /pilon mai ales pe masura ce ai de urcat materialele tot mai sus.
Oricum se misca bine si nu cred ca vor avea intarzieri mari in executie.
x4 ca sunt patru nu doar unul! Adica 6m/zi sambete si duminici incluse...daca scazi duminicile ajungi la 7m/zi.
Oricum lucrarea asta va fi cea mai spectaculoasa lucrare realizata in Romania ani buni de acum incolo, dar merita si Tara Romaneasca un pod rutier majestuos peste Dunare.
Suntem tara riverana la cel mai lung parcurs al fluviului si avem doar cinci poduri, dintre care unul de muzeu iar cel sovietic de la Giurgiu vai mamica lui...
Ungaria sau Austria cu siguranta au mai multe.
P.S.
Deocamdata n-am vazut cofrajele glisante.

carutasul

bine, în Austria Dunărea e cam cât Oltul la Caracal , e un pic mai ușor :)  Dar pe fond așa e....

subway

Si peste Oltul subcarpatic cate poduri avem?
Sa nu socotesti si podurile de pontoane ca ma supar!
:)

carutasul

"dar podariu-mi cere un zlot "
Ce să căutați voi în Oltenia?  :)
Nici nu le-am numărat, e ăla de la Islaz, la Caracal și la Slatina; dacă le pui și pe cele feroviare cred că tot cinci ies. Dacă mai e vreunul, eu n-am trecut pe el :)
Mai face acum Umbrărescu unul, dacă ne ducem  să numărăm mai la deal deja e exagerat, că acolo îl treci cu pasul...
Peste Dunăre cred că mai e și la PF2 unul mai ingust, n-am fost niciodată acolo. Dar eu tot îl aștept pe ăla de la Tr Măgurele sau unde o să îl facă, să mai miște și prin Teleorman infrastructura ( și implicit să mai elibereze DN6 )

nenea_hartia

^ La PF2 podul respectiv este peste un mic braț al Dunării, Gogoșu, între malul românesc și insula Ostrovu Mare. Peste Dunărea propriu-zisă, între Ostrovu Mare și malul sârbesc (de fapt între o insuliță căreia localnicii îi spun Ostrovu Mic și malul sârbesc), se trece pe barajul hidrocentralei. Vezi pozele mele.

ciprebbe

@subway - am specificat 1.5m/ pilon.
Trebuie sa apara si cofrajele glisante si am impresia ca odata inceputa turnarea nu se vor mai opri pana sus. Nu vom avea motive sa scadem duminicile sau sarbatori :).
Clar va fi spectaculoasa.
La ultima filmare API s-a cocotat drona sus la 192m ca sa ne facem o idee pana unde ajung pilonii.  Foarte , foarte sus se vor inalta.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

subway

Pentru cei mai putin familiarizati cu constructiile 192m este echivalent cu un zgarie nori P+63etaje!
Ma astept ca la fiecare turn sa fie atasat cate un lift de santier...
In alta ordine de idei cei ce vor lucra la asemenea inaltimi vor trebui sa aibe certificate de sanatate...beton!
Asemenea lucrari nu sunt pentru cei slabi de inima...
:)
P.S.
Alta intrebare ar fi unde vor fi depozitate si stivuite tablierele pana le vine randul la montaj, are cineva idee?
Ma indoiesc ca santierul naval are suficient spatiu de depozitare.

RaduC

Mie îmi pare ca asta seamana cu un banc de teste pentru cofrajul glisant/procedura de folosire a acestei tehnici de constructie:





Powered by API/PUM imgur uploader

Se vad platformele de acces, plasele de siguranta, zona turnata deja, zona care urmeaza sa fie turnata, etc. La momentul filmarii posibil ca testele/instructajele sa se fi finalizat deja, de aceea eu nu vad structurile cofrajului propriu-zis. Voi ce ziceti?

ciprebbe

Nu acolo va fi cofrajul glisant nici macar nu sunt pilonii in imaginea asta.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Eurocopter

Targetul lor este sa ridice 2,5m pe zi si asta e reperul dpdv tehnic. Probabil vor reusi 1,5-2m in zilele lucratoare, deci ne putem astepta ca in 100 de zile lucratoare turnurile sa fie sus. Vor mai fi totusi zile compromise si de vreme, in special de vantul puternic din zona in perioada toamna-iarna. In orice caz target-ul constructorului este ca de Craciun sa impodobeasca pilonii la 150m+.

@RaduC ce ai pus tu in imagine acolo este intr-adevar un banc de test, pilonii cresc 20m mai jos.

horatiu.cosma

Cofrajele glisante sunt deja la fața locului, le-am filmat la vizita API de săptămânile trecute.

RaduC

@Cip,

Mersi, stiam ca nu acolo sunt pilonii, este evident din filmare. De aceea am spus ca acela e bancul de test.