DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

perfidus

Si probabil au gresit bugetul la relocari/protejari retele electrice si de telefonie, deoarece Verta Tel face si asemenea lucrari si nu a depus oferta.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Imi zicea cineva ca Astaldi deja a inceput in forta munca acolo: pregateste primele claim-uri.

Ionut

^^ Hmm... e scris de Cireasa, deci trebuie verificate informatiile. Avem vrabiute?




Salariul minim, mai mare, scumpește podul de la Brăila

Firma italiană este pricepută în a specula greșelile și amatorismului în derularea proiectului de realizare a unui pod peste Dunăre la Brăila. Specialiști ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) spun că firma pregătește un pachet de pretenții financiare și de extensie de timp în cazul acestui proiect. Revendicările formulate de Astaldi sunt de două tipuri, spun oficialii consultați. Unele universale care  deja au fost formulate, altele care vor fi formulate în 42 de zile dacă situațiile reclamate de Astaldi nu se vor îndrepta.

Din prima categorie figurează modificările aduse Codului Fiscal de către Guvern care, pretind italienii, ar duce la majorarea cheltuielilor înregistrate de ei. Se încadrează aici creșterea costurilor cu forța de muncă cauzată de creșterea salariului minim pe economie. Tot la acest capitol italienii invocă modificări ale unor normative tehnice. Ar fi vorba de 14 modificări de legi și normative. Este vorba spre exemplu de normativul AND 605 adoptat anul trecut (AND – Administrația Națională a Drumurilor), precum mixturile asfaltice la cald, care odată aplicat i-ar face să cheltuiască mai mulți bani.

Pretențiile firmei Astaldi sunt facilitate și de o practică de neînțeles a Companiei de drumuri. În loc ca aceasta să scoată la licitație împreună lucrările de construcție cu cele de expropriere, mutare utilități, Compania a preferat în acest caz să liciteze ea aceste lucrări. Ca urmare CNAIR a dat apă la moară italienilor să pretindă că nu pot începe construcția sau nu pot face proiectarea pentru că nu știu unde vor fi mutate rețelele de electricitate, comunicații, gaze, apă și canal. O problemă aparte este cea a operațiunilor de cadastru, scoase și acestea la licitație de către CNAIR. Fără cadastru făcut nu se pot face exproprieri, iar fără exproprieri nu se pot face lucrări. Acest este bun prilej pentru formularea de pretenții suplimentare.

Informațiile deținute de Digi24.ro sunt că la cele patru licitații organizate până acum de CNAIR, respectiv mutare/relocare rețele etelefonie/electricitate, apă/ canalizare, gaze fie nu s-a prezentat nicio firmă, fie s-a prezentat una singură.

Digi24

tom_sawyer

^ Ultimele 2 paragrafe au ca sursa threadul asta.

Cand zicea Alecu ca nici in 10 ani s-ar putea sa nu fie gata, am crezut ca exagereaza. Acum nu mai sunt asa sigur...

La licitatia de relocare conducte de gaze a inceput evaluarea ofertelor, termen prin iulie.

Granata06

Mie de la inceput mi s-a parut dubios acest proiect si argumentez:

1. De acest pod nu s-a vorbit la modul serios pana sa fie lansat
2. Proiectul a fost lansat in mandatul lui Tudose din Braila (cred ca era o conditie ca el sa sa accepte sa fie prim-ministru) care inainte sa fie dat afara din guvern a iesit in fata cu ministrul transporturilor sa ne spuna de demararea proiectului.
3. Faza asta cu licitatie separata pentru expropieri poate fi lantul CNAIR-ului fata de proiect. Daca Tudose era cuminte si isi vedea de treaba (slugarnicie) mergea inainte, nu a fost - CNAIR are toate parghile sa il lungeasca la infinit cu licitatii si contestatii pana la anularea lui.

Este doar o teorie iar la modul serios vorbind eu nu il vad terminat acest pod in urmatorii 10 ani (cu actuala conducere).


tom_sawyer

Licitatia nr. 421737 (procedura simplificata): Proiectare si executie relocari/protejari conducte de transport gaze naturale necesare pentru executia Podului suspendat peste Dunare in zona Braila
Data limita de depunere a ofertelor: 08.03.2018 15:00

Tot un singur ofertant, tot Verta Tel, Data limita de evaluare a ofertei: 06.07.2018 18:00

tom_sawyer

Licitatia nr. 181246 : Intocmire documentatii cadastrale, rapoarte de evaluare si asigurare servicii juridice de asistenta si reprezentare in vederea dobandirii prin expropriere/transfer a imobilelor necesare proiectarii si executiei obiectivului de investitie ,,Pod suspendat peste Dunare in zona Braila", pe raza localitatilor Braila si Vadeni, judetul Brtila si localitatile Smardan si Jijila, judetul Tulcea
Data limita de depunere a ofertelor: 15.03.2018 16:00

Avem o noua data limita de depunere a ofertelor: 22.03.2018 16:00 ; acum e 11.04.2018 16:00

Ionut

Podul de la Brăila. Italienii au deja 10 pretenții

Nu s-a mișcat nicio lopată, nu s-a tras nicio linie pe planșetă. Cu toate acestea asocierea firmelor Astaldi (Italia) și IHI (Japonia) a transmis Companiei de drumuri și autostrăzi (CNAIR) zece notificări care s-ar putea transforma, cât de curând, în mai mulți bani în buzunarul constructorilor și mai puțini bani la bugetul de stat. La doar două luni de la semnarea contractului pentru proiectarea și execuția unui pod peste Dunăre la Brăila, în valoare de aproape 2 miliarde de lei, constructorul italian Astaldi a pregătit o listă lungă de notificări care nu sunt nimic altceva decât prima fază a ceea ce s-ar putea transforma, cât de curând, într-o listă întreagă de pretenții financiare și contractuale.

"În cadrul contractului de proiectare și executie ,,Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila" nu au fost formulate revendicări. Antreprenorul Asocierea Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure Systems CO. LTD a emis un număr de 10 notificari prin care și-a manifestat intenția de a revendica costuri suplimentare și extensie de timp, fără să specifice sumele și extensia de timp la care se consideră îndreptățit", spune CNAIR îmtr-un răspuns adresat Digi24.ro.

Nemulțumirile italienilor privesc imposibilitatea lor de a demara activitățile de proiectare. Mai precis ei nu pot face proiectul podului fără a ști care sunt și unde vor fi relocate rețelele de utilități din zona podului. Este vorba de rețelele de apă, canal, irigații, telefonie și electrice. În mod inexplicabil în loc să treacă în sarcina constructorului și aceste activități, pe lângă cele de proiectare și construire a podului, CNAIR și-a luat, în mod inexplicabil, angajamentul că va demara ea aceste activități.

Digi24

alecu26

Buna asa.

Iar licitatia de utilitati o sa fie terminata in Iulie...plus amanari...etc...Cat am zis? 10 ani? Hai 15.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Ceva documente/informatii noi "gasite" de Digi24.




Costurile Podului de peste Dunăre cresc înainte de lucrare

Documente deținute în exclusivitate de Digi24.ro arată că Astadli a dat un ultimatum companiei ca în cel mult o săptămână să i se prezinte proiectele de relocare de utilități. "Prin prezenta vă solicităm că începând cu data de începere a activității de proiectare (42 de zile după data semnării acordului contractual la 19 februarie, adică 30 martie, peste o săptămână – n.red.), Beneficiarul să ne pună la dispoziție proiectele de relocare de utilități pentru a fi integrate în declarația de proiectare, în vederea îndeplinirii de către Antreprenor (Astaldi – n.red.) în termenele și condițiile contractuale a obligațiilor sale aferente activității de proiectare", se arată in document.

Mai precis Astaldi cere companiei proiectele de relocare a utilităților făcute de aceasta, pentru a fi integrate în proiectul general gândit de firma italiană. Termenul este strâns și, cel mai probabil, compania de stat va fi bună de plată. "Vă notificăm, cu titlu preliminar că orice intârziere în transmiterea documentelor aferente proiectelor de relocare a utilităților după Data de începere a activității de proiectare vor afecta Antreprenorul în îndeplinirea obligațiilor sale, potrivit prevederilor Contractului, în sensul producerii de întârzieri de execuție si costuri suplimentare, perioada de întârziere și costuri pe care le vom detalia, cuantifica și comunica de îndată ce vor fi cunoscute", spune Astaldi într-o adresă semnată de șeful companiei, Pier Luca Canino.

Modul gândit de CNAIR la derulareea proiectului vine ca o mânușă italienilor. Licitațiile pentru mutare utilități sunt în număr de trei. În cazul uneia nu s-a înregistrat nicio ofertă.

Digi24

Horațiu 87

PODUL DE LA BRĂILA NU SE MAI CONSTRUIEŞTE, DAR CONSTRUCTORUL VA PRIMI DESPĂGUBIRI!

Cel mai îndrăzneţ proiect din ultimii 28 de ani din acest colţ de ţară, care ar fi putut scoate zona Brăila - Galaţi din sărăcie, a fost trecut pe linie moartă. Podul de la Brăila, pentru care fostul premier brăilean Mihai Tudose s-a zbătut până în ultima clipă, are toate şansele să NU se mai facă. Nici nu au început lucrările la Pod, că am şi aflat că statul român ar putea fi bun de plată. Constructorii reclamă faptul că nu se pot apuca de treabă din cauză că documentaţia este un neregulă, că lipsesc nu ştiu ce utilităţi etc. şi pentru că ei (constructorii) nu se pot apuca de treabă, au de gând să ceară despăgubiri statului român. Dacă am merge pe teoria conspiraţiei, am putea crede că statul român a omis în mod intenţionat anumite prevederi (sarcini) din documentaţie, ca să poată împiedica începerea lucrărilor la Pod. De ce ar face statul român o asemenea mârşăvie! Păi, pentru că are interese. Nu statul român are interese, ci oamenii aflaţi în funcţii-cheie în statul român. Şi ne referim acum la vicepremierul Viorel Ştefan, de la PSD Galaţi, care are toate motivele să se opună construirii Podului. Unul dintre aceste motive este că Viorel Ştefan este acţionar la Navrom Bac SRL Galaţi, societate care asigură transportul cu bacul de la Galaţi la Tulcea şi retur. Ştiţi ce profit a avut Navrom-ul lui Viorel Ştefan, în anul 2015? Nu mai puţin de 6,2 milioane de lei profit, la o cifră de afaceri de 13,37 milioane de lei şi 77 de angajaţi. Sunt bani mulţi un joc, bani care, iată, ajung în buzunarele unor mahări PSD, care nu au niciun interes ca Podul peste Dunăre de la Brăila să se construiască. Şi uite-aşa, înainte să apucăm să facem primul pas pe Pod, am putea să începem să le umplem buzunarele constructorilor care ar fi trebuit să ridice Podul. Dar dacă cineva de la CNAIR (via Guvernul României) a avut interes să greşească documentaţia Podului, atunci fraierii de contribuabili (adică noi toţi) suntem buni de plată. (Podul De Piatră Dărâmat)

http://obiectivbr.ro/content/podul-de-la-br%C4%83ila-nu-se-mai-construie%C5%9Fte-dar-constructorul-va-primi-desp%C4%83gubiri

tom_sawyer

Lucrările de construcţii care se desfăşoară acum pe baza Ordinul ministrului transporturilor 600/2017 vor fi anulate şi licitaţiile vor fi reluate, cu efectul unor noi întârzieri, spune Valentin Stoica, vicepreşedintele Asociaţiei Române a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO) în cadrul Conferinţei Capital Transporturi şi Infrastructură.

Reprezentantul constructorilor spune că promovarea în mai 2017 a acestui ordin de ministru a generat abuzuri grave şi dezechilibre inacceptabile pentru societăţile de construcţii. În ianuarie 2018, Guvernul a adoptat un nou model de contract naţional, după consultările cu mediul patronal, cu asistenţa Băncii Europene de Investiţii, pentru proiecte de infrastructură mai mari de 5 milioane euro. Totuşi, Valentin Stoica avertizează că lucrările semnate pe vechiul ordin nu vor ajunge la final.

,,Am curaj să fac pariu că podul Brăila-Galaţi nu se va duce la bun sfârşit. Acum avem un contract naţional care este mult mai echilibrat. Nu e FIDIC cum ne-am dorit aproape toţi din mediul privat, dar este echilibrat. Licitaţiile care au pornit pe Ordinul ministrului nu cred că vor ajunge la sfârşit. Cred că vor fi anulate şi o să o luăm de la început", a declarat Valentin Stoica. 

capital.ro

tom_sawyer

CNAIR răspuns către ex-premierul Mihai Tudose - Podul peste Dunăre este în grafic!

• calendarul mega-investiţiei în valoare de 433 milioane euro prevede că până la finele lunii august anul viitor se vor fi terminat exproprierile pe culoarul podului astfel încât constructorul să se poată apuca efectiv de lucru • nici cu pretenţiile ridicate de contractorul general nu-şi face griji CNAIR-ul spunând că proiectarea se poate derula în paralel cu exproprierile şi relocarea reţelelor de utilitate publică de pe traseul podului • răspunsurile companiei au venit la solicitarea expresă de lămuriri din partea deputatului social-democrat Mihai Tudose, ex-premierul în mandatul căruia s-a semnat contractul cu asocierea italo-japoneză Astaldi - IHI Infrastructure Systems

Contractele adiacente şi stadiul implementării lor

"Proiectul reprezintă un exemplu de bună practică privind lansarea, derularea, şi finalizarea procedurii de licitaţie pentru un contract de reactualizare a studiului de fezabilitate (etapă derulată începând cu anul 2015) situaţie ce a permis existenţa unui proiect matur încă de la momentul demarării investiţiilor din POIM. Evidenţiem în acest sens existenţa tuturor documentelor necesare, inclusiv Acord de Mediu şi Declaraţie a Autorităţii Responsabile pentru Gestionarea Apelor simultan cu disponibilitatea unui consultant cu expertiza tehnică în domeniu care să asigure o documentaţie completă şi conformă care să stea la baza viitoarei aplicaţii de finanţare. (...) În prezent se analizează la nivelul JASPERS documentaţia suport aferentă aplicaţiei de finanţare (...)", se punctează în preambulul din răspunsul transmis de CNAIR la solicitarea ex-premierului Mihai Tudose.

"Tot personalul cheie al Antreprenorului aferent activităţii de proiectare este mobilizat, studiile topo şi hidro, studiile geotehnice şi declaraţia de proiectare sunt finalizate şi panourile de identificare a Contractului sunt instalate", dă asigurări Compania de drumuri.

Lista contractelor ce urmează a fi lansate în SEAP cuprinde:

- contract servicii "Supervizarea proiectării şi execuţiei podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila" cu o valoare estimată de 49,864 milioane lei;

- contract de servicii "Supervizarea lucrărilor de relocare/protejare a reţelelor de utilităţi în vederea eliberării amplasamentului pentru realizarea obiectivului Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila" cu o valoare estimată de 1,334 milioane lei, fără TVA (documentaţia a fost transmisă către direcţia suport în vederea lansării procedurii de achiziţie publică - după cum se arată în adresa de răspuns a CNAIR);

- contract de servicii "verificarea Proiectului Tehnic şi a Detaliilor de execuţie aferente lucrărilor pentru obiectivul de investiţii Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila" cu o valoare estimată de 6,921 milioane lei, fără TVA;

- contracte servicii necesare derulării cercetării arheologice cu o valoare estimată de 3,878 milioane lei, fără TVA.

"Documentaţia de licitaţie pentru iniţierea procedurii de Negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare pentru aceste contracte este în prezent în curs de elaborare", mai fac precizarea cei de la CNAIR.


Calendarul exproprierilor pentru pod

În ce priveşte urmărirea respectării termenelor gândite în implementarea proiectului, Compania de Drumuri susţine că "CNAIR are în vedere realizarea unui management pro-activ asigurând controlul deplin al parcurgerii etapelor necesare în vederea implementării în termen a obiectivului de investiţii", declaraţie căreia i se ataşează şi un calendar de realizare a procedurilor de expropriere:

- 11 aprilie 2018 termen final de depunere a ofertelor şi deschiderea acestora pentru contractul de servicii aferente exproprierii;

- 13 august 2018 termenul estimat pentru semnarea contractului dacă nu vor exista contestaţii;

- 17 august 2018 data intrării în vigoare a contractului;

- 24 august data de emitere a ordinului de începere a prestării serviciilor;

- 24 octombrie 2018 punerea la dispoziţie de către Prestator a documentaţiei pentru emiterea şi promovarea proiectului de hotărâre a Guvernului de expropriere;

- 31 octombrie 2018 promovare proiect de HG pe circuitul de avizare.

"Având în vedere că durata circuitului de avizare a unui proiect de act normativ este de 3 - 4 luni, precizăm faptul că există posibilitatea ca acesta să nu fie aprobat în cursul anului 2018. Mai mult, în termen de 30 de zile de la publicarea Hotărârii Guvernului de expropriere, la solicitarea expropriatorului, Ministerul Finanţelor Publice aprobă deschiderea de credit bugetar pentru consemnarea sumelor individuale. Astfel, circuitul proiectului de act normativ va fi reluat la începutul anului 2019 pentru care estimăm următoarele termene:

- 31 ianuarie 2019 repunerea pe circuit a proiectului de HG de expropriere (acest termen este condiţionat şi de apariţia Grilelor Notarilor Publici pentru anul 2019, ţinând cont că trebuie refăcută evaluarea imobilelor);

- 15.04.2019 publicarea în Monitorul Oficial a Hotărârii Guvernului de expropriere;

- 17.05.2019 consemnarea sumelor la CEC;

- 20.05.2019 emiterea notificării intenţiei de expropriere şi comunicarea acesteia către proprietari;

- 02.07.2019 emiterea Deciziei de expropriere;

- sfârşitul lunii august 2019 întabularea coridorului de expropriere".

Cei de la CNAIR mai fac sublinierea că accesul Antreprenorului în teren pentru realizarea studiilor geotehnice şi topografice necesare elaborării proiectului tehnic este asigurat legislativ prin prevederile Legii 225/2010 pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. "În consecinţă procesul de expropriere se derulează simultan cu activitatea de proiectare a obiectivului, nefiind identificate probleme în acest sens".

"La data prezentei proiectul de construcţie a podului peste Dunăre de la Brăila este în faza de elaborare a aplicaţiei de finanţare, urmând ca până în luna iunie 2018 CNAIR să depună această aplicaţie prin sistemul electronic Mysmis 2014 simultan cu procedura de accesare a finanţării, faza de proiectare şi execuţie derulându-se în conformitate cu prevederile contractuale derivate din contractul semnat de CNAIR în data de 15 ianuarie 2018", se mai arată în răspunsul de la CNAIR către deputatul Mihai Tudose.

obiectivbr.ro

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

API pe Facebook

Într-un răspuns oferit fostului Prim-ministru Mihai Tudose publicat în Obiectiv Vocea Brăilei (link: https://bit.ly/2EzdQl3) despre stadiul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, reprezentanții CNAIR afirmă că "proiectul reprezintă un exemplu de bună practică privind lansarea, derularea şi finalizarea licitației pentru un contract de reactualizare a studiului de fezabilitate (etapă derulată începând cu anul 2015) situaţie ce a permis existenţa unui proiect matur încă de la momentul demarării investiţiilor din POIM".

Dezaprobăm cu tărie aceste afirmații și aducem argumente în acest sens! Un "proiect matur" trebuie să aibă, ÎNAINTE de semnarea contractului de execuție lucrări, toate exproprierile făcute, relocarea utilităților aprobată, contractul de consultanță/supervizare semnat și aplicația de finanțare prin fonduri europene acceptată de Bruxelles. Pentru podul Brăila toate aceste aspecte sunt departe de a fi rezolvate! Astfel, se creează premisele unor întârzieri semnificative dublate de pretenții financiare (claim-uri) ale constructorului (Astaldi) care DEJA a emis prima serie de revendicări!

Licitația pentru realizarea exproprierilor a fost lansată în decembrie 2017, cu o lună înainte de semnarea contractului de construcție a podului. Documentația a avut o mulțime de lacune, fapt atestat de instanța de judecată care a obligat CNAIR să o modifice. Nici până în ziua de azi, la 5 luni de la pornirea licitației, nu au fost depuse ofertele! Astfel, calendarul comunicat domnului Tudose (prin care exproprierile vor fi finalizate în august 2019 - condiție esențială pentru începerea lucrărilor) este unul exagerat de optimist mai ales dacă analizăm rezultatele CNAIR și MT de până acum.

În cazul utilităților, CNAIR a scos la licitație relocările electrice, de conducte de gaze naturale și de apă/canal în ianuarie 2018, DUPĂ semnarea contractului de execuție a podului! Licitația pentru rețelele electrice a fost anulată deoarece nimeni nu a participat, prețul oferit de CNAIR fiind mult prea mic și până la această dată nu a fost lansată o nouă procedură. Celelalte două au termen de evaluare a ofertelor iunie, respectiv iulie 2018. Fără proiectele de relocări utilități aprobate, constructorul nu poate întocmi proiectul tehnic de lucrări!

Stadiul actual al relocărilor de utilități ne face să fim rezervați cu privire la începerea proiectării podului și a drumurilor de legătură înainte de mijlocul anului 2019, aruncând începerea execuției în teren abia în anul 2020 (dacă între timp se realizează și exproprierile).

Foarte grav este că licitația pentru supervizarea acestui contract nu a fost încă lansată, o investiție de asemenea magnitudine (aproximativ 430 milioane euro) neputând fi supervizată corespunzător cu actualii angajați din regionalele CNAIR.

Legat de aplicația de finanțare, procesul de aprobare a acesteia este într-un stadiu incipient. Suntem doar în faza de discuții între CNAIR și experții europeni de la JASPERS. Estimarea CNAIR pentru depunerea dosarului de finanțare este luna iunie (termen extrem de optimist), însă nu este cert când se va obține acceptul de la Comisia Europeană.

Solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să abordeze un discurs realist, bazat pe fapte, nu pe promisiuni și minciuni! Singura soluție pentru demararea cât mai rapidă a lucrărilor este recunoașterea erorilor făcute și corectarea lor în cel mai scurt timp.

#PodulBrăila #FărăResponsabilitate #Minciuni #Promisiuni