DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut


tom_sawyer

 :D Merci! Oare apuca sa semneze contractul si sa primeasca ordinul de incepere (mai intai proiectare, desigur) anul asta?

elphax

la Istanbul, Astaldi au facut acest pod in 4 ani. Semnat in 2012, inceput in 2013, inaugurat in 2016.
Este mai complex decat ce va fi la Braila, odata ca e mult mai inalt, si deschiderea e de 1.5 km, capetele de 350m. La noi deschiderea va fi de 1.1 km, si capetele  450 m fiecare. Prin capete ma refer la distanta dintre buza podului si stalpul de la deschiderea principala.


Ionut

La acest contract estimat la aproape jumătate de MILIARD de euro s-au prezentat doi constructori. Astaldi și chinezii. Asta nu va zice nimic? Si nu, nu e vorba ca doar Astaldi și chinezii îl pot executa.

pasadia

Pai spune-o cu subiect si predicat (dar preferabil in topicul de constructori): Astaldi sunt cei care au cea mai mare sustinere prin MT si CNADNR (si nu numai). Probabil au tinut aproape anumite persoane de decizie, le-au avut pe statul de plata, si-au implantat oamenii in diverse compartimente, au sustinut preponderent un anumit partid, etc...

Care le e portofoliu?
Arena Nationala (cu imensele probleme ale ei)
Pasajul Basarab

Si multe lucrari preluate si "rezolvate" dupa altii: sectorul dobrogean al A2, bucata abandonata pe la Pecica din A1, Mihai Bravu, etc... Lucrari in care altora probabil li s-ar fi pus bete in roate si care pentru ei au venit numai bine.

ps: A, nu stiu chiar toate realizarile lor, deci daca mai stiti si altele contribuiti. Nu de alta dar vad ca articolele la adresa lor dateaza de acum un deceniu.

rizzuh

Mai degraba imi spune ca este atat de prost proiectul (ma rog, SF-ul) incat pe FIDIC Galben constructorul isi asuma in risc foarte, foarte mare, la jumatate de miliard de euro. Doar Astaldi si Chinezii si-au asumat acest risc, restul au zis pas. Sunt multe alte firme care ar putea construi un pod suspendat, dar care nu vor sa-si asume riscuri atat de mari.

adiarc

Astaldi lucreaza in Romania de la sf anilor 90 ( a se vedea tronsoanele din A2,care au Astaldi pe ele)...asadar (pe langa adevarul spus de pasadia),sunt,poate cei mai buni cunoscatori ai realitatilor(proiecte pregatite execrabil cu spatele)romanesti si poate cei mai in masura sa calculeze un cost mai realist al acestui proiect ( cunosterea acestui tip de obiectiv+cunoasterea mizeriilor CNAIR/MT+birocratie+plata proiectelor)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

qsv

Si totusi cred ca au avut o oferta financiara mai mica decat a chinezilor. O sa vedem maine cifrele.

Trimis de pe al meu LG-M250 folosind Tapatalk


tom_sawyer

^ vrei sa spui ca au ofertat un pret mai mare decat chinezii?

qsv

Quote from: tom_sawyer on October 09, 2017, 06:01:12 PM
^ vrei sa spui ca au ofertat un pret mai mare decat chinezii?
Chiar daca nu a fost o procedura cu atribuirea catre cel mai scazut pret, celelalte criterii erau relativ usor de indeplinit de toata lumea si cred ca ambii au luat punctaj maxim. Asa ca tot pretul presupun ca a facut diferenta, si drept urmare, Astaldi a avut un pret mai mic. Oricum cred ca ambele oferte vor fi la >95% din bugetul estimat.

Trimis de pe al meu LG-M250 folosind Tapatalk


adiarc

Pe scurt...Astaldi,cunoscând bine specificul zonei au avut cele mai multe"cohones",pt a face cea mai mica oferta.

pe de alta parte trebuie sa conștientizam ca lipsa marilor constructori in domeniu( din cauza unui proiect pregătit execrabil,care presupune riscuri multiple,printre care chiar falimentul respectivei companii ),înseamnă de fapt preț mai mare ( concurenta mica,preț mare )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dr4qul4

Vorbim de un pod peste Dunare, aproape de inceputul deltei. Ce surprize ar putea aparea?
Si un singur foraj daca au facut si tot stiu destule despre subsol. Mai mult, banuiesc ca inca mai avem datele de la constructia podului Giurgeni-Vadu Oii. La 60 de km in linie dreapta. Nu are cum sa fie terenul diferit.
SIngura diferenta este ca la Braila avem zona seismica. Este mai aproape de Vrancea.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Harry

Astaldi lucreaza si la metrou si au facut si A4, sectorul de A2 a fost facut de la zero, Francezii nu realizasera decat amenajarea de santier.

Come on, nu poti spune ca Astaldi nu e un mare constructor. Ce naiba doar nu cred ca e cineva care dorea sa vada chinezii construind podul.

NGC

Quote from: horatiu.cosma on October 09, 2017, 06:01:57 PM
- Reactualizare Studiu de Fezabilitate pentru Pod suspendat peste Dunare in zona Braila (oare aici ce s-a întâmplat, că podul a fost scos la licitație anul ăsta pentru proiectare și execuție)

S-a licitat P+E tocmai in baza studiului de fezabilitate revizuit. Contractul ala a fost castigat de ISPCF + PEGASO INGEGNERIA.

NGC