DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Nu ai cum sa dezvolti zona de peste Dunare de Galati, nici industrial, nici ca prelungire/extindere a orasului. Acolo se revarsa Dunarea in mod natural, era aproape o delta. A fost indiguita pentru a castiga o palma de pamant pentru agricultura. In caz de inundatie majora, se va sparge digul acolo pentru ca altfel apa ar inunda partea joasa a orasului Galati.
Nu e vorba de a ramane blocati in subdezvoltare, dar pur si simplu e riscant si inutil.

Cum sa muti docurile sau santierul naval pe malul celalat? Din cauza curburii fluviului in dreptul Galatiului, pe malul opus se depun incontinuu sedimente (viteza de curgere a apei e mai mica in dreptul malului opus), fundul Dunarii e foarte sus acolo. Vara, cand seaca, poti inainta de pe malul opus cam pana la mijlocul Dunarii, cu apa pana la piept cel mult.

Loko

Peste multi ani, in cazul in care si Ucraina va fi un UE, eu as vedea ceva de genul...



Un nou pod la sud de Reni ce, impreuna cu cel de la Braila, ar functiona practic ca un bypass al Galatiului pe directia Bucuresti - Chisinau/Odessa. La Galati nu prea ai pe unde sa faci autostrazi - zona e construita, mai e si lacul ala, probleme de mediu. In plus, ar reprezenta si o scurtatura pe directia Constanta - Chisinau/Odessa. Ca la Est de Reni e practic imposibila vreo trecere, avand in vedere ca zona e protejata.


dr4qul4

au ucrainienii un proiect SF care vine drept de la odessa si trece Dunarea pe la Reni.
Totusi, eu nu vad de ce ai mai face inca un pod in zona. Nici la Galati, nici la Reni. Si e destul loc pe la Giurgiulesti. Poti face autostrada pe piloni, peste CF sau DN. E oricum mai ieftin ca un pod nou.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Loko

Nu sunt sigur ca un pod la Reni ar fi mai scump decat o centura a Galatiului la nivel de autostrada. Eu, cel putin, nu prea imi dau seama pe unde ar putea trece o astfel de  centura. Adica, din ce se vede, ar cam fi nevoie de niste viaducte/tunele serioase. Plus ca, iarasi, un pod la Reni ar ajuta mult si pe relatia Constanta - Chisinau/Odessa, ar scuti de o ocolire pe la Braila si Galati.

tom_sawyer

Proiectul mort in fasa al ucrainienilor nu prevedea un pod la Reni, ci la Orlovka, peste Dunare de Isaccea (unde era vorba se se faca si o trecere cu bacul, nu stiu daca s-a mai facut).


pasadia

@Harry: vinterrijet nu s-a "opus" podului din motive tehnice. Stie si el ca o asemenea constructie e realizabila. El a pus sub semnul intrebarii justificarile economice ale investitiei, si mai ales acele argumentatii care dadeau de inteles ca realizarea podului ar rezolva problemele zonei. Punct de vedere pe care il sustin - putem face si 2 poduri in zona, subdezvoltarea va fi aceeasi sau chiar mai mare daca nu rezolvam alte probleme, probleme ce nu tin de drumurile auto.

tom_sawyer

Grindeanu:
QuoteAici problema numărul 1 e cea legată de podul peste Dunăre, de la Brăila spre Tulcea (...) Documentația a fost înaintată către ANAP (...) Documentația este trimisă spre ANAP pentru punctul de vedere necesar din partea acestei agenții. Undeva la (...) jumătatea lunii mai, cel târziu sfârșitul lunii mai, vom primi acest punct de vedere. Va parcurge circuitul de avizare la comitetele interministeriale și (...) imediat după (...) se poate ridica pe SEAP pentru achiziție", a declarat Grindeanu, la Consiliul Județean Brăila, la o întâlnire de lucru cu autoritățile locale.

Grindeanu:
QuoteDocumentaţia, în acest moment, pentru pod, care e o investiţie - în paranteză fie spus: nu mică, de peste 500 milioane de euro, fonduri europene... care face  parte şi din Master Planul pe infrastructură -, este trimisă către ANAP spre evaluare. În dimineaţa asta (n.r. - vineri) am vorbit cu domnul ministru al Transporturilor să văd care e stadiul. Optimismul este că undeva la jumătatea lunii mai se primeşte un acord de la ANAP, pesimismul este că va veni la finalul lunii mai. Apoi urmează procedurile inteministeriale şi tot ceea ce înseamnă aprobările respective. Imediat după, şi vreau să subliniez acest lucru, se va intra, dacă lucrurile sunt în regulă, pe procedura de Achiziţie, SEAP. Dar, ca să fiu clar vorbim de proiectare plus execuţie, împreună. Nu le facem separat. Comprimarea timpului este un lucru esenţial din punctul meu de vedere. Deci va fi o licitaţie comună: proiectare plus execuţie.

Deci dupa primirea raspunsului ANAP urmeaza si avizarea in comitetele interministeriale...

Iar acum vor sa scoata proiectul la licitatie pe FIDIC galben (proiectare+executie). Homor vorbea anul trecut de FIDIC rosu, mai intai proiectarea.

dumbravaandrei

Numai ca practica ne-a aratat ca atunci cand ANAP da primul raspuns, il da cu observatii de implementat iar CNAIR nu prea pare sa invete nimic din ele. Asa ca achizitia se va duce in sfarsit de T4 sau chiar T1-18

slartibartfast

Quote from: aqualung on April 20, 2017, 05:29:54 PM
În MPGT figurează un drum ,,Dobrogea Expres" în prelungirea lui A4 pe direcția Tulcea-Brăila. Așa cum pare proiectat podul, îmi pare că ar putea deveni ulterior chiar așa cum e el parte a drumului expres.

Confirmat de Sorin Ioniță în interviul de la DCNews, minutul 44.

TibiV

Astazi, la inceputul sedintei de Guvern, Sorin Grindeanu a declarat:

"Vreau sa incep cu o veste buna care bucura cel putin 2 ministri de aici de la masa, si nu doar... Astăzi sau in urmatoarele 24 de ore o sa se încarce pe SEAP documentatia privind podul Braila - Tulcea, o investiție de 1,4 mld. de lei fara TVA, proiectare plus executie.
...
Felicit şi pe cei de la MT, si pe cei de la ANAP care de data asta au avut un ritm potrivi..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

^probabil se refera la ministrul economiei (brailean), si la ministrul finantelor (galatean). Numai ca pe ala al finantelor nu prea are cum sa-l bucure, ca e prinicpalul actionar la Navrom Bac Galati :)

Cum putem cauta in SEAP? trebuie stiut un anumit cod al tipului de investitie/lucrare?

NGC


NGC

28.04.2017

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presa-28042017-0

Quote
Contractul pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat de la Brăila, postat în SEAP.
Podul de la Brăila va fi cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani.
După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri).
Cu o valoare pentru proiectare şi execuţie de 2.025.494.965 Lei fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), acesta reprezintă cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură, atribuit in ultimii 27 de ani
Anunţul de participare pentru proiectarea şi execuţia Podului suspendat peste Dunăre la Brăila a fost validat astăzi, 28.04.2017, de către ANAP , iar mâine, 29.04.2017 va putea fi vizualizat în SEAP.
CNAIR SA. a stabilit ca termen limită pentru primirea ofertelor data de 11.08.2017, ora 16:00.
Contractul va fi atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preţ, iar durata acestuia va fi de 114 luni. Astfel 18 luni sunt alocate proiectării, 36 de luni execuţiei lucrărilor iar perioada de garantie va fi de minim 60 de luni.
Proiectul de investiţie, cu o lungime totală de 23,413 km cuprinde inclusiv proiectarea şi executia drumului principal, Brăila – Jijila şi a drumului de legatura cu DN22, Smârdan – Măcin.
Informaţii suplimentare:
Podul suspendat. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legatură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.
Lungimea totală a acestuia va fi de 1.974,30 metri la care se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite doua viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel putin 38 m de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încat să fie indeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Laţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcatuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m laţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m laţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,80 m fiecare.
Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient".
Drumul principal Braila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km şi va fi prevazut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete.
Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 şi km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi doua viaducte de acces în lungime de câte 110,00 metri fiecare.
Traseul include o ramificaţie pe direcţia Sud, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan - Măcin (DN22).
Drumul de legatură cu DN22 Smârdan - Măcin. Cu o lungime de 4,328 km, acest drum va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Drumul de legatură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.

Revin cu numarul licitatiei.

NGC

A fost lansata licitatia "Proiectare si executie "Pod suspendat peste Dunare in zona Braila"" ([175054]).

Valoare estimata: 2,025,494,965.00 RON fara TVA
Termen depunere oferte: 11.08.2017

QuoteDurata contr este de 114 luni: 18 luni perioada de proiectare (ce poate scadea pana la 12 luni in functie de perioada de proiectare ofertata), 36 luni perioada de executie a lucrarilor si min 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor (ce poate creste pana la 120 luni in functie de perioada de garantie ofertata). Durata contr de lucrari poate varia in functie de perioada de proiectare si de perioada de garantie a lucrarilor ofertate de castigator.

tom_sawyer

Super! Multumim pentru promptitudine! :)

Sa incerc un "calendar" al proiectului (pe baza info din threadul Centura Timisoara):

- 3 luni contestatii la licitatie (08.2017)
- 4 luni depunere oferte (12.2017)
- 4 luni evaluare oferte (04.2018)
- 3 luni contestatii dupa anuntarea castigatorului (07.2018)
- 1 an si 6 luni proiectare (01.2020)
- 3 ani executie (01.2023)

Deci, daca socoteala de acasa e corecta, am putea vedea gata podul in 2023?