DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

yetiman

QuoteComunicat de presa 18.04.2017


Constructia podului suspendat dintre Braila si Tulcea, aproape de faza de licitatie.

CNAIR SA a transmis Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, Documentatia de Atribuire pentu executia unui Proiect care cuprinde Podul suspendat peste Dunare, in zona Braila. Dupa obtinerea validarii, CNAIR SA urmeaza sa publice Anuntul de Participare pentru lansarea licitatiei publice.

Lungimea totala a Proiectului este de 23,413 km si cuprinde doua sectiuni: drumul principal Braila - Jijila, cu o lungime 19,095 km si drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin, in lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunare, structura principală din cadrul Proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezinta deschiderea centrala. La aceasta se adauga doua deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Braila si 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea.

Gabaritul pe verticala al podului suspendat va fi de cel putin 38 m de la nivelul maxim de inundatie al Dunarii, astfel incat sa fie indeplinite criteriile de navigatie fluviala. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totala a investitiei depaseste 2 miliarde de lei, fara TVA.

Informatii suplimentare:

Podul suspendat. Va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).

De o parte si de alta vor fi construite doua viaducte de acces in lungime de cate 110 metri,  care se vor adauga lungimii podului suspendat.

Latimea totala a podului va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri si va fi alcatuita din 4 benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, 2 benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele având de cate 2,80 m fiecare.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate in teren si sunt localizate in afara digurilor Dunarii.             

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României si face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finantabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritara 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient".

Drumul principal Braila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevazut cu doua benzi de circulatie pe sens, benzi de incadrare, acostamente, zona mediana si zona de parapete.

Pe tronsonul cuprins intre km 4+486,10 si km 6+680,30, unde drumul traverseaza fluviul Dunărea, se vor construi doua viaducte de acces in lungime de cate 110,00 metri fiecare.

Traseul include o ramificatie pe directia Sud, pana la intersectia cu drumul existent Smardan - Macin (DN22).

Drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin.  Cu o lungime de  4,328 km, acest drum va fi prevazut cu o banda de circulatie pe sens. Drumul de legatura urmeaza sa porneasca de la  km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smardan-Macin.





Monitorizare Hotnews a proiectului
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Este un proiect spectaculos și merita un thread separat.
Și ar fi primul pod suspendat de la noi. Merita toată atenția acest proiect.

perfidus

Da, va fi primul pod suspendat cu deschidere de 1120m cu 2 benzi pe sens + pietonale.
Acum mai exista doar unul insa are doar 240m deschiderea, si este pentru vehicule usoare (la Ostrov - PF2, peste bratul Dunarea Mica). Cine vrea detalii le gaseste aici:
http://www.revistaconstructiilor.eu/index.php/2007/05/07/pod-rutier-suspendat-la-portile-de-fier-ii-solutii-tehnice/
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

alex8

http://www.economica.net/mobile/podul-de-la-braila-gata-sa-fie-scos-la-licitatie-pentru-executie_136471.html

Quote
Documentaţia pentru licitaţia de construire a Podului suspendat de la Brăila a fost trimisă la ANAP. Proiectul celui mai înalt pod de peste Dunăre din România, în valoare de 2 miliarde de lei, urmează să fie finanţat din fonduri europene.
Lungimea totală a Proiectului este de 23,413 km şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km şi drumul de legătura cu DN22 Smardan - Măcin, în lungime de 4,328 km.
Podul suspendat peste Dunare, structura principală din cadrul Proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La aceasta se adauga doua deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea.
Podul ar urma să aiba peste 47 de metri înălţime, la un gabarit de navigaţie pe sub el de peste 38 de metri, conform lui Ivănescu.

ciprebbe

Si aia de la podul Gilau s-a tot plimbat pe la ANAP, aproape 1 an :)))  sa speram ca la asta nu suntem asa de ghinionisti desi am impresia ca iara e o muta de a castiga timp cu idei nefezabile in actualele conditii financiare
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Harry

Sa radem cu Radio Romania

Podul suspendat dintre Brăila și Tulcea va avea 23 de kilometri. Podul suspendat dintre Brăila şi Tulcea este tot mai aproape de concretizare. CNAIR anunţă că va lansa licitaţia publică pentru lucrările la pod.

Acesta va avea 23 de kilometri şi va cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila-Jijila şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin.

http://radiovacanta.ro/2017/04/18/podul-suspendat-dintre-braila-si-tulcea-va-avea-23-de-kilometri/

tom_sawyer

Pana la urma vor sa scoata la licitatie proiectare+executie (FIDIC galben)? Homor zicea anul trecut ca liciteaza mai intai proiectarea, apoi o alta licitatie pentru construirea propriu-zisa.

Si o poza cu amplasamentul podului conform dosarului pentru aviz de mediu (Adevarul):


TibiV

Quote from: Harry on April 18, 2017, 09:43:51 PM
Sa radem cu Radio Romania

Podul suspendat dintre Brăila și Tulcea va avea 23 de kilometri.

Eu cred ca au confundat cu podul suspendat Agigea-Teghirghiol... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


Skynick

Ce harti actualizate folosesc oamenii astia...1970

Balta aia de la Jijila a ajuns la o treime din ce deseneaza ei pe harta.

voicul

Deci motivul pentru care se face e ca ... s-a promis?
In rest: sunt sigurul care nu vede utilitatea investitiei?

(cu 500 de mil s-ar putea ajunge cam pana la Bacau cu A7
Vs.
un pod de 500 de mil, care ar ajuta ... sigur nu traficul care merge la CT, pt ca e mai scurt ca timp pe A2)

dr4qul4

Poate chiar mai vechi. Ar fi timpul sa foloseasca si ei google maps sau chiar inspectorul padurii (sunt sigur ca au acces la rezolutie mult mai buna decat vedem noi).

@voicul, cu siguranta esti singurul. Ma rog, ti-ar mai da apa la moara si cei care opereaza bacurile din zona.


Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Ok. Aduaga sau adaugati detalii: cum de e mai important proiectul asta decat A7 (este exemplul meu, dar sigur sunt o gramada de alte proiecte mai importante)?

Eu nu prea vad ce trafic o sa atraga ca sa merite 500 de mil sau la ce dezvoltare o sa duca in zona ca sa merite banii.
(atentie nu zic ca nu ajuta sau ca nu e buna ideea: dar nu la banii astia si nu acum).

dr4qul4

De la unul care sustine A7 si urla de vreo 3 ani sa se dea drumul la licitatiile pt SF-uri, nu ai cum sa vezi argumente contra.
Dar podul de la Braila nu se face in loc de A7.
Lipsa podului de la Braila tine blocate 2 dintre cel mai mari orase ale tarii si izoleaza Tulcea.
Nu te mai gandi la bani. Podul se va face in 5+ ani.
Acum cel mai important e sa pornim proiecte pe fonduri uE, sa nu ramanem iar cu banii necheltuiti. Si ar fi bine sa le pornim unde avem trafic. La Galati+Braila sunt mai multe bacuri iar trecerile sunt atat de dese incat incurca circulatia navelor. Vorbim in total de cateva treceri pe ora. Chiar si peste 10 uneori.
Eu cred ca acest pod va avea trafic mai mare decat Calafat-Vidin.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Inteleg ce zici si intadevar pe fonduri europene (deci pe banii altora) e de luat si facut tot ce se poate.
Eu sunt pe model: mai bine terminam ce am inceput decat sa lalaim cu totul si sa nu avem nimic.

Daca este cum zici tu si 10 curse pe 1h ar fi ceva trafic tinand cont:
Dotari (Navrom):
"2 feriboturi de 300 tone (58 autoturisme + 300 pasageri)
un feribot de 25 tone (11 autoturisme + 160 pasageri) ..."

E bine punctat 5+ ani.