DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway

Daca e nevoie de explicatii suplimentare putem adanci subiectul...

RaduC

Este usor sa cadem in capcana pragmatismului pur si sa facem lucruri strict functionale, care sa fie facute la cost, fara nicio infrumusetare.
Podurile sunt denumite si "lucrari de arta", in opinia mea, tocmai pentru ca trebuie sa fie mai mult decat structuri ce transmit incarcatruile dinamice si statice, prin membrele strategic si economic pozitionate si proportionate, in fundatii si mai departe in mediul de fundare.

De acord ca eventualele elemente care nu fac ceea ce am descris mai sus pot fi considerate "tichii" de ingineri, economisti, contabili, etc., dar atunci sa ne oprim din a mai denumi podurile lucrari de arta, daca ajungem sa eliminam arta din toata lucrarea, de dragul optimizarilor.

2 cosuri de fum, inalte de 207 m, de la o fosta centrala termo-electrica pe carbune, au devenit simbolul popular al orasului Dublin, Irlanda. Cand a venit vorba sa fie demolate, locuitorii zonei Poolbeg, impreuna cu majoritatea populatiei din "North Side", si-au manifestat opozitia si au fost crutate, luandu-se in calcul chiar construirea unui SkyBridge intre acestea, cu tot cu platforme de observatie si restaurant.

Acesta este un exemplu extrem, planurile nefiind fezabile din cauza naturii structurilor, dar exemplul l-am dat pentru a sublinia importanta care trebuie acordata si felului in care o structura ne face sa ne simtim cand suntem in preajma ei, nu doar faptului ca trebuie construita.

Concluzia mea e ca ar trebui ajuns la un echilibru, nici tichie cu margaritar nu-i bine, dar nici "the bare minimum" nu-i suficient - pentru suflet...


subway

Podurile sunt lucrari ingineresti de arta pentru ca sfideaza legile gravitatiei nu pentru ca ar avea aroma de mititei, aia e doar arta culinara!
Si sunt estetice prin natura lor nu pentru ca le transformi in carciumi improvizate in prepeleac..
Hai sa ne raportam la modelul universal acceptat si considerat ca fiind cel mai semnificativ, Golden Gate. Are tichie? N-are! Are un punct de belvedere pe mal, cu tot tacamul, gratare fumegande, bere la gheata ba chiar si lunete si creveti proaspeti...si nu vorbesc din poze sau YouTube ci pentru ca le-am vazut cu ochii mei :)
Ideea cu belvederi pe batz e din vremea turnurilor de televiziune terestra caracteristice secolului trecut, cei ce au aplicat-o au fost inginerii si economistii vizionari care au pregatit planul B pentru vremurile in care antena devine inutila.
Crezi ca in jumatate de secol de acum incolo podul isi va pierde functiunea de baza???
Eu nu sunt deloc convins de o asemenea perspectiva!...asa ca sa lasam ciorba lipoveneasca de peshte la ceaun acolo unde-i este locul, langa lotca din stufarisul de pe mal!
:)
P.S.
Eu raman in continuare ingrijorat de o singura problema inca nerezolvata, devierea retelelor electrice de inalta tensiune, aia e cu adevarat o chestiune complicata si o belea curata...
Alte argumente mai ai sau nu vrei decat sa incurcam lucrurile cu diversiuni benigne?

RaduC

M-ai inteles gresit.
Eu am cerut doar clarificare cu privire la afirmatia ta ca solutia podului de la Bratislava era total failure... Adica m-as fi asteptat sa vad stiri despre OZN-ul cazut, imprasitat peste hobane rupte, masini, punte si ce s-ar mai fi gasit in momentul acela prin preajma si in cele din urma podul prabusit.

Respect opinia ta cu privire la functionalitatea structurilor - poduri pentru trecere, tepe inalte to tichie pentru observatie - dar nu sunt de acord ca nu poate fi niciodata si-si; si daca se intampla sa fie, trebuie catalogat ca total failure...

Eu nu am o nevoie de a simti ca trebuie sa ies castigator dintr-o dezbatere, deci putem s-o lasam unde este, ca deja abuzam de toleranta adminilor...

subway

E un subiect ce a fost adus in dezbatere prin presa asa ca nu vad de ce ar fi off topic sa discutam pe marginea lui!
Ca sa-ti fie mai clar de ce Bratislava e total failure in primul rand e pentru ca exploatarea carciumii din varf costa cu mult mai mult decat produce, dar am explicat sumar in parte si din celelalte ratiuni mai subtile...daca totusi simti nevoia putem continua si adanci argumentatia, ca lucrurile nu se rezuma la doar atat.
;)
Daca as fi vrut sa pun punct abrupt discutiei te-as fi intrebat cate poduri suspendate din top ten au maciulii in varf, dar n-am facut-o, te las pe tine sa te documentezi si daca e cazul sa ne informezi ca eu nu am cunostinta de niciunul!
Or fi toti aia tampiti si doar noi dastepti?
Toate cele bune!
Si inca o data repet indemnul, hai sa nu inventam probleme si dileme acolo unde nu sunt.
Pe de alta parte sunt constient ca in opinia comuna s-ar vrea si curele si bretele impreua la chiloti, izmene si budigai, dar in inginerie trebuie sa alegi ce trebuie si ce e necesar si potrivit, nu merge talmes-balmes cu de toate pentru toti chiar daca unora decizia logica le displace.
P.S.
Comparatia cu lenjeria intima nu-mi apartine, e doar o vorba de duh traditionala ce circula printre proiectantii structuristi
:o

fulger nc

inaltimea tablierului , sper sa nu ma insel , la vreo 30 metri de luciul apei ..va asigura puncte de belvedere unice ptr cei ce vor dori sa impartaseasca instantanee unice
ptr cine cunoaste zona stie ca exista ceata joasa in toata zona dunarii , siretului etc
se pot amenaja pe oricare din maluri atractii turistice de tot felul
cunosc zona destul de bine si administratia braileana ar face bine sa gaseasca bani sa igienizeze zona la iesire din oras pe partea dreapta spre galati , daca pe stanga zona s-adezvoltat , zona dreapta e dezastru
e o zona foarte frumoasa si cu mult potential
ptr punct de belvedere administratia galati ar renova turnul de televiziune de deasupra vechiului bazin cu valuri , ca exista constructia si va fi deasupra turnurilor sau cel putin pe acelasi nivel
in zona se vor construi si centura mare a galatiului , dx cu braila , va fi un pod nou peste siret , drumurile de legatura cu podul si noile conexiuni vor face zona dintre braila si siret ..una foarte bine comunicata
mutarea rapida a utilitatilor si gandirea unui plan de dezvoltare a zonei mi se par mai importante
daca regionalizarea era ceva dificil de realizat ..din cauza unor considerente ce nu tin cu administrarea , ma gandesc daca ar fi posibila o organizare administrativa care sa tina cont de dezvoltarile oraselor la periferie
nu vreau sa ma deviez prea mult si sa atrag discutia spre altceva , dar ptr cine cunoaste zona e suficient sa vada satele de peste dunare (cum arata) situate la 1 km de galati si care vor fi "unite" cu ajutorul podului
periferia galatiului se opreste abrupt "in siret" si dunare si satele si zonele ce vor fi unite de pod se afla spre limitele judetelor ..administratiile de la tulcea si braila ..nu au fost prea interesate de periferie

subway

^ ai idee de ce la Dunarea de Jos trebuie construite tablierele la 30m peste cota garlei?...ca pare oarecum absurd tinand cont de configuratia reliefului din zona...
In alta ordine de idei ma indoiesc ca va dori cineva sa admire ceva de pe pod, nu se intampla asa ceva nici la San Francisco nici la Bosfor desi peisajul e mult mai atragator, ca sa revin tot la punctele de referinta invocate. Motivul e curentul extrem de puternic de aer pe pod, doar cine a pasit pe astfel de poduri isi da seama ca desi are trotuare pietonale alea sunt doar pentru personalul de intretinere ce nu are incotro pentru ca pentru asta sunt angajati si platiti sau pentru sinucigasii pe care nu-i mai poti intoarce din drumul pe care au apucat...
:((

horatiu.cosma

https://www.facebook.com/411782165662463/posts/1664510937056240/

"Podul peste Dunăre de la Brăila avansează în ritm alert.

Constructorul italiano-japonez Astaldi-IHI Infrastructure a finalizat fundațiilor celor 2 turnuri principale ce vor ajunge la 192 de metri înălțime, pregătind în continuare operațiunile pentru ridicarea acestora. Se estimează că în cursul iernii se va atinge cota finală, urmând ca în 2021 să fie instalate cablurile de susținere și tablierul podului. Tablierul va fi adus pe Dunăre de la șantierul naval Brăila, unde cele 86 de elemente (31 X 25 X 3 metri) realizate de către italienii de la Fincatieri sunt în lucru.

Relocarea utilităților de pe traseul celor peste 20 de km de drumuri de legătură ale podului cu rețeaua de drumuri naționale din zona Brăila, Jijila și Măcin este în continuare nesoluționată, împiedicând emiterea autorizației de construire pentru lucrările de drum.

Ne exprimăm speranța că toate autoritățile publice și prestatorii implicați își vor da tot concursul pentru relocarea utilităților și deblocarea acestui blocaj major, astfel încât să nu ajungem în 2022 să avem un pod de 2 km lungime în valoare de 2 miliarde de lei muzeu."

subway

Uf, credeam ca ai incurcat borcanele!
Frumos reportajul!
:)

horatiu.cosma

Am corectat după 2 secunde, stai pe thread 24/24 de reacționezi așa de rapid  :lol:?

subway

Stau seara doar acolo unde se intampla ceva ca in rest e plictiseala...
Azi a fost o exceptie ca am dus masina la service si am stat acasa
:)
Ai observat ca au aparut mustatile la primul turn rectangular?
Imi pare ca si lucrarile la fundatiile viaductului de acces au cam stagnat

horatiu.cosma

Da, nu se prea grăbesc acolo, posibil să nici nu fie pe drumul critic și să se concentreze pe turnuri.

subway


fulger nc

banuiesc ..ca sa poata trece vapoarele alea mai mari pe dedesubt
nu stiu cat de puternic va fi curentul
amatori de senzatii tari ..sigur vor fi , eu unul inclus

subway

Mari bampoare pe naiba! Marimea vapoarelor e data de pescaj nu de inaltimea podului (excludem bricul Mircea) ca e cam paradit.
Explicatia e cu totul alta si are strict ratiuni istorice.
Dupa ce tanarul stat roman a dobandit Dobrogea (cu sacrificii teritoriale din trupul Moldovei in favoarea sinistrului imperiu tarist), cand s-a pus problema construirii minunatului nostru pod vechi de la Cernavoda, de oftica pentru ca pierdeau si Adah-Kaleh, otomanii au pretins ca podul sa fie pus la o inaltime suficient de mare incat sa nu fie nevoite caicele turcesti ce inca mai navigau in susul fluviului sa aplece catargele si astfel sa incline steagul in fata Romaniei noastre ca sa treaca pe sub el!!!
Altfel ar fi fost pusa la indoiala suveranitatea noastra la gurile Dunarii si s-ar fi rasucit in mormant Mircea cel Mare si Batran, eroul crestinatatii de la Nicopole.
Pentru podul lui Anghel Saligny nu a fost asa o mare problema, pentru ca faleza pe malul drept oricum era cam la inaltimea ceruta dar pentru Romania a insemnat un cost suplimentar imens, a trebuit sa construiasca intre podul peste Borcea si podul principal peste Dunarea Veche un viaduct care la data respectiva a insemnat ca tot ansamblul a fost cel mai lung ansamblu de poduri din Europa. Viaductul din balta a fost desfiintat si inlocuit cu terasamente inalte in perioada comunista, alti bani, alta distractie.
Regula gabaritului minim de navigatie la Dunarea de jos a ramas de atunci in vigoare pana in ziua de azi prin tratatele Comisiei internationale ce reglementeaza navigatia fluviala desi imperiul otoman e demult decedat...dar daca ma intrebi pe mine, as face poduri si la 50m inaltime doar ca sa demonstram ca Dunarea si Dobrogea sunt in veci ale noastre...
Asa se scrie istoria si ce ma enerveaza cel mai mult e ca ai nostri copii nu invata nimic la scoala din lucrurile astea, ca sa nu mai vorbesc de ai lor parinti...
Si uite asa m-am urcat din nou in sa ca sa va spun povestea cum e ea!
:D
Ce as vrea sa retineti e ca pana si cel mai mic gest de independenta a fost platit din greu cu sudoare si sange de atat de amaratul si oprimatul acest popor al nostru, incat cu adevarat te doare inima cand vezi anumite lucruri ce inca se intampla...
In alta ordine de idei, daca te arunci in apa de la 30m inaltime esti ca si mort, mai bine te arunci pe beton, ca e mai elastic!
Explicatia e simpla, apa e practic incompresibila, deci ai un prim soc dur cand atingi suprafata, apoi apele se despica, dupa care se strang la loc intr-un cleste necrutator si la fel de incompresibil care te face terci...practic nu ai nicio sansa de supravietuire