DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dangre

Nu cred că dă vina pe mixtură. Este evidentă cauza deteriorării căii de rulare pe sensul TL-BR. Mai nou, cei de la ISCTR opresc doar camioanele care nu aparțin firmelor cu mare influență. Cei care nu au influență recuperează noaptea. Ziua fac curse spre Constanța (deci nu trec pe pod) iar noaptea..... Dumnezeu cu mila. Este un trafic infernal. Convoaie întregi de camioane trec spre pod.

raulbogdan23

Solutia simpla aia, pornite statiile de taxare pentru camioane si integrat cantarul la statia de taxare (din ce stiu se pot integra senzori in structura rutiera care pot sa masoare). Te cantareste, ai depasit limita nu treci, esti ok platesti taxa si ai plecat.

RazesIesean

Nu se va face niciodata. AI nostri prea marlani au afaceri banoase acolo.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

voicul

^Cel mai devreme peste 3 ani si ceva, dupa ce expira cerintele din contractul de finantare.

dumbravaandrei

Cautati mai in spate pe thread si o sa vedeti ca buclele de masurare a vitezei si greutatii sunt deja instalate si cel mai probabil cnair are deja date despre cine si cat de incarcat a trecut. Si cu ce viteza.

alin2pas

Prin urmare avem o speranță că vor lua și măsuri după alegeri? Că înainte nu prea sunt șanse...

dumbravaandrei

#4941
eu am 0 sperante ca ar face altceva decat sa o lalaie prin instante cu webuild... mergem pe premisa in care drdp are datele si tot ei incaseaza mita. acum explica-mi si ce fel de masuri o sa ia:
- sa salveze mita?
- sa salveze drumul?

Probabil ca pana cand nu intra o acheta ceva mai serioasa pe acolo sau nu moare business-ul de agregate pe cale naturala, nu o sa vedem imbunatatiri.

Dar, pe zi ce trece, e tot mai evident ca problema e undeva pe la mijloc:
- nici astia de la webuild nu par sa fi pus un asfalt adaptat conditiilor de acolo
- nici mt(cnair, isctr) nu isi fac treaba in mod corespunzator.

raulbogdan23

@dumbravaandrei as mai adauga sa salveze WeBuild niste bani, dupa procese, pe care tot noi ii platim?

horatiu.cosma

Da, CNAIR are datele despre tonaje. In 2021 am făcut acțiuni comune, in care CNAIR trimitea in timp real datele la echipa ISCTR poziționată ceva mai în față și care oprea țintit depășirile. Se poate, dacă s-ar dori.

JohannDB

     @@  """ Da, CNAIR are datele despre tonaje. In 2021 am făcut acțiuni comune, in care CNAIR trimitea in timp real datele la echipa ISCTR poziționată ceva mai în față și care oprea țintit depășirile. Se poate, dacă s-ar dori."""...................... Mi-e jenă să mai "vorbesc" de acest pod...... CE naiba se va face când se va cere trecerea cu 80-110 tone pe trailer, cu tehnică militarăă la...."urgență"..................
 Și "oare" numai ai "noștrii" au "deturnat cântarul", sau este un rezultat al sprijinului necondiționat pentru vecinii de la est, prin "ozu" .... Că pe ei îi doare-n cot, pe la Siret, la ritmicitate și timp scurt de trecere.... Stai și behăi în vamă și le mai dai și "tradiția"; ce naiba !! Pentru că se simt luați în brațe, asta e impresia mea și mai apoi completat de modul al care conduc pe drumurile noastre, nemai lipsind mult să ceară prioritate de BMW....

danutzu_1069

Pai stai, hai sa facem diferența intre a trece ocazional cu ceva depășire și a trece constant, zi de zi cu depășiri de tonaj...

Whyse1

https://romania.europalibera.org/a/pod-dunare-braila-circulatie-redeschisa-sens-tulcea-braila-asfalt-nou-reasfaltare/33176323.html
QuoteSensul reasfaltat, după ,,reţetă nouă", pe Podul Brăila, redeschis. Celălalt va fi refăcut doar după ,,testul iernii"

Sensul de circulaţie închis încă din august de pe podul peste Dunăre de la Brăila, dinspre Tulcea, a fost redeschis luni, pe 28 octombrie, după ce constructorul a terminat reasfaltarea, cu o nouă reţetă. Celălalt sens a intrat provizoriu în reparaţii, dar va fi reasfaltat după ,,noua reţetă" doar după iarnă.

Şoferii pot circula din nou, de luni, dinspre Tulcea spre Brăila, pe sensul care a fost închis acum trei luni pentru reasfaltare de la zero, cu o nouă reţetă de asfalt.

Este vorba de un sens cu două benzi de circulaţie şi deocamdată a fost amenajat pentru deplasarea pe câte o bandă, pe ambele sensuri de mers.

Sensul de circulaţie folosit până luni, cel dinspre Brăila. a fost închis provizoriu, pentru reparaţii, dar nu va fi refăcut după ,,noua reţetă", decât după ce asfaltul tocmai aşternut pe sensul dinspre Tulcea îşi va dovedi eficienţa pe timpul iernii, spun pentru Europa Liberă reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

,,Până ce termină reparaţiile pe calea de rulare 1 (cea dinspre Brăila, n.r.), în aproximativ o săptămână, se merge pe câte o bandă pe sens de deplasare pe calea 2 (dinspre Tulcea, unde a fost pusă noua reţetă de asfalt, n.r.)", spune purtătorul de cuvânt Alin Şerbănescu.


Podul de la Brăila: Sensul de mers Tulcea-Brăila a fost reasfaltat de la zero și e folosit în ambele direcții începând de luni, 28 octombrie.


Amintim, de la inagurarea din vara anului 2023, au mai fost trei reasfaltări şi alte probleme la podul peste Dunăre care leagă județele Brăila și Tulcea, supranumit Golden Gate-ul României.

Podul de aproape 2 kilometri plus drumurile de legătură de peste 20 km – din care cel mai lung nu a fost deschis încă – a costat aproximativ 700 de milioane de euro, o parte asiguraţi din fonduri europene.

Pe timpul lucrărilor de reasfaltare de pe sensul de circulaţie Tulcea-Brăila, adică începând din august, şoferii au circula, în ambele direcţii pe celăltă jumătate de pod, împărţită în câte o bandă pentru fiecare direcţie.

Închiderea a jumătate de pod şi nedeschiderea obiectivelor conexe, precum drumul de legătură Jijila (19 km) şi pasajul de cale ferată de la Brăila, finalizate dar nerecepţionate, fac ca drumurile folosite ca alternativă din zonă să se deterioreze accelerat.

Membrii comunităţii drum expres Focşani-Brăila-Constanţa ne-au trimis mai multe imagini edificatoare în acest sens.


Porţiune de drum deteriorat pe DN22 Măcin - Smârdan. Drumul de legătură Jijila - podul peste Dunăre de la Brăila, care ar lua din presiunea de pe DN, este gata, dar nu a fost recepţionat.


Sensul opus, reasfaltat după testarea noii reţete de asfalt pe timp de iarnă
După ce asfaltul s-a vălurit în repetate rânduri pe sensul Tulcea-Brăila al podului de la Brăila, cel mai grav în iulie 2024, constructorul a închis complet calea de rulare cu două benzi.

Compania constructoare - WeBuild, din Italia - a început reasfaltarea de la baza podului - începând cu hiroizolaţia - şi a folosit o reţetă nouă de asfalt, aşa cum au cerut şi autorităţile.

,,Acum va trebui să vedem cum se comportă noul asfalt, pe care l-au testat într-un laborator din Italia, unul din cele mai performante din Europa. Vrem să fim siguri că noul asfalt rezistă", spune pentru Europa Liberă purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu.

Deşi şoferii se aşteptau ca, după finalizarea lucrărilor de reasfaltare pe sensul Tulcea - Brăila, să se treacă la acelaşi tip de lucrări şi pe sensul opus, reprezentantul CNAIR spune că, cel mai probabil, nu se va întâmpla asta acum.

Mai exact, sensul de circulaţie Brăila - Tulcea – remodelat în ultimele luni, pentru circulaţie pe câte o bandă pe ambele direcţii – nu va fi refăcut şi el cu noua reţetă asfaltică, decât după ce aceasta îşi va dovedi eficienţa pe timpul iernii, pe sensul pe care a fost deja folosit.

Sensul dinspre Brăila a fost închis provizoriu, însă doar pentru reparaţii, astfel încât şoferii să poată folosi în siguranţă, în curând, toate cele patru benzi.

Două dinspre Tulcea - tocmai refăcute - şi două dinspre Brăila, reparate acum, dar care vor fi reasfaltate de la zero abia din primăvară.

,,Vrem să lăsăm să treacă iarna, să vedem cum se comportă soluţia aceasta asfaltică nouă, mai ales că este un asflat mai dur, care dacă e să întâmpine probleme, acestea pot fi mai degrabă iarna", spune Șerbănescu.

Oficialul CNAIR a mai adus un argument, pentru care reasfaltarea sensului Brăila-Tulcea mai trebuie să aştepte: ,,ne dorim ca asfaltul să fie așternut numai în condiții foarte bune. Or, acum vremea începe să nu mai prea permită, sunt temperaturi scăzute, e și umiditate".

Compania Naţională de Drumuri vrea să evite situaţia în care eventuale probleme ar fi puse de constructor pe seama condiţiilor în care a fost constrâns să toarne noul asfalt.

Fără restricţii în plus pe sensul refăcut
Pe sensul de circulaţie refăcut, cel dinspre Tulcea, nu vor exista restricţii suplimentare, de tonaj, spune purtătorul de cuvânt al CNAIR. Asta chiar dacă constructorul a reclamat în trecut că ar fi principala cauză pentru care asfaltul a cedat.

De altfel, şi şoferi din zonă au atras atenţia că au loc foarte des transporturi peste limitele admise - 40 de tone - în special pentru deservirea unei cariere de piatră din zonă.

Pe de o parte, de la final de august, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), din Ministerul Transporturilor, a înteţit controalele la faţa locului.

Pe de altă parte, reprezentanţii CNAIR au explicat că există transporturi agabaritice, care pot fi făcute în baza unor autorizaţii speciale de transport (AST). Cu toate acestea, asfaltul nu are voie să cedeze accelerat, cum s-a întâmplat pe podul de la Brăila.


Asfaltul pe sensul de circulaţie Tulcea - Brăila s-a deteriorat puternic în mai multe rânduri, în special în iulie anul acesta.


,,Asfaltul nu are voie să se strice o dată la trei luni. E normal să apară nişte şleauri, dar nu asfaltul să se întindă efectiv, să refuleze, cum s-a întâmplat aici", a adăugat Alin Şerbănescu.

El a mai spus că, de altfel, sensul recent refăcut cu noua reţetă asfaltică, Tulcea-Brăila este cel care, potrivit constructorului, este cel mai frecvent tranzitat de transporturi grele.

,,Ei au spus că din cauza acestor greutăți a fost mai deteriorat sensul dinspre Tulcea spre Brăila, că acolo erau probleme, iniţial pe banda unu și după accea și pe banda doi. Noi am comuncat însă că tot asfaltul, de pe toată suprafaţa podului, nu a fost adaptată acestuia", mai spune reprezentantul CNAIR.

Este exclus ca asfaltul de pe sensul Brăila - Tulcea să nu fie înlocuit şi el, a conchis Şerbănescu.

Recepţia întregului proiect întârzie, drumurile din zonă se strică
Chiar dacă iniţial anunţau că recepţia podului de la Brăila cu obiectivele conexe - drumuri de legătură şi pasaj de cale ferată - urma să înceapă în noiembrie, este puţin probabil ca asta să se întâmple.

Asta deşi pasajul de cale ferată şi drumul de legătură (19 km) cu Jijila (alternativă la DN 22 Smârdan - Măcin) sunt finalizate şi darea lor în folosinţă ar ajuta şoferii care tranzitează zona. Deocamdată este circulabil doar drumul scurt de legătură între pod şi DN22 (4,3 km).

CNAIR este dispusă să recepţioneze proiectul podului pe obiective distincte, însă constructorul optează pentru o recepţie ,,la pachet", au explicat în repetate rânduri reprezentanţii companiei de drumuri.


Asfalt deteriorat, pe DN 22 Smârdan-Măcin.


Or, câtă vreme noua reţetă de asfalt nu a fost aşternută pe ambele jumătăţi ale podului şi nu şi-a dovedit viabilitatea, recepţia podului nu poate fi făcută. De altfel, ar urma să fie verificat şi în ce măsură problema tasării la una din rampele de acces a fost remediată.

Între timp, cei care suferă sunt şoferii. Atât pe drumul comunal de lângă localitatea Baldovineşti, din apropiere de podul peste Dunăre, cât mai ales DN22 sunt într-o stare avansată de deteriorare.

,,Situaţia pe DN22 Smardan - Măcin este asemănătoare cu cea de la pod. Problemele sunt aceleași ca acolo: asfalt deteriorat de camioanele ce nu respectă limitele de tonaj, pe sensul Tulcea-Brăila", spune administratorul grupul de Facebook al comunităţii.

Istoricul problemelor la podul de la Brăila
Așa cum Europa Liberă a relatat în ianuarie 2024, podul de la Brăila, inaugurat de mai puțin de un an, a avut mai multe probleme care au alertat/ intrigat șoferii.

August 2023 - un cetățean s-a filmat în timp ce desfăcea cu mâna șuruburile parapetelor podului. Clipul s-a viralizat și a dus la verificarea celor peste 100.000 de astfel de piese de metal ale podului.

August 2023 - Asfaltul s-a ,,vălurit", la o lună de la inaugurare. Au fost invocate căldura și traficul greu. Porțiunile cu probleme au fost refăcute.

Septembrie 2023 - În structură au fost raportate infiltrații, lucru confirmat de CNAIR.

Octombrie 2023 - Asfaltul s-a crăpat, pe anumite porțiuni s-ar fi văzut chiar tablierul metalic (structura de la baza asfaltului), conform relatărilor din media.

Noiembrie 2023 - Un raport al Centrului de Studii Tehnice Rutiere al CNAIR, prezentat de directorul Cristian Pistol, a arătat că existau probleme cu asfaltul și că nu ar fi fost respectate proiectul și tehnologia de execuție.

Martie 2024 - Asfaltul s-a tasat cu câțiva centimetri, la rampa de acces pe pod dinspre Brăila.

Iunie 2024 - Asfaltul s-a ,,vălurit" din nou, pe una din benzile de deplasare spre Brăila.

Iulie 2024 - Deteriorarea asfalatului s-a accentuat, extinzându-se pe ambele benzi spre Brăila

August 2024 - Circulaţia a fost restricţionată pe cele două benzi de pe sensul spre Brăila, fiind mutată pe cealaltă cale de rulare, cu câte o singură bandă pe fiecare direcţie de deplasare.

26ld

Conform cestrin, in octombrie trebuie deschise drumurile de legătură. Daca fac recepția doar la pachet cum zice in articol, înseamnă că o vor face după ce asfaltează și celălalt sens, adică în primăvara viitoare.

Italienii par meschini până la capăt.

ijwtsh

De ce sunt ei meschini? CNAIR vrea sa astepte pana la primavara, nu WeBuild.

26ld

^Asa zice in articol:

"CNAIR este dispusă să recepţioneze proiectul podului pe obiective distincte, însă constructorul optează pentru o recepţie ,,la pachet", au explicat în repetate rânduri reprezentanţii companiei de drumuri."